No sitähän mä kysyinkinBettyB. kirjoitti:Tää on vaan mun mielipide, mutta pirttikalustot on kammottavia. Ja äärimmäisen epäkäytännöllisiä. Ja nimensä mukaisesti sopii korkeintaan maalaismökkiin.
Jep, pirttikalusto on siis poissuljettu, kokonaan.
No sitähän mä kysyinkinBettyB. kirjoitti:Tää on vaan mun mielipide, mutta pirttikalustot on kammottavia. Ja äärimmäisen epäkäytännöllisiä. Ja nimensä mukaisesti sopii korkeintaan maalaismökkiin.
Tottakai saa!Bliss kirjoitti:Saako flunssaisena mässäillä kaikkea sellaista hötösapuskaa, jota muuten ei söisi missään tapauksessa?
Oikeastaan on pakko. Parempi mieliala nopeuttaa paranemista ja flunssaisena syö kuitenkin liian vähän.BettyB. kirjoitti:Tottakai saa!Bliss kirjoitti:Saako flunssaisena mässäillä kaikkea sellaista hötösapuskaa, jota muuten ei söisi missään tapauksessa?
Miten pitkäksi aikaa ajattelit sijoittaa? Kumpi on tärkeämpää: tuotto vai varmuus siitä, että ei tule tappioita?Suvinen kirjoitti:Tämä nyt ei ole asia jota ensimmäisenä kannattaa kysyä keskustelupalstalta, mutta mihin kannattaisi sijoittaa jokunen tonni löysää rahaa? Onko noista määräaikaistileistä (ja niiden koroista) mihinkään? En haluaisi hassata hukkaan kaikkea mitä tästä saan voittoa.
Mun mielestä vuoden määräaikaiseen oli ainakin viime kesänä korko ihan ok, selvästi päälle neljän prosentin. Ei-riskirahastot olivat ainakin silloin edeltävänä vuonna tuottaneet selvästi huonommin. Eikä ne siellä pankissa osanneet neuvoa oikeastaan mitään kunnolla.Suvinen kirjoitti:Tämä nyt ei ole asia jota ensimmäisenä kannattaa kysyä keskustelupalstalta, mutta mihin kannattaisi sijoittaa jokunen tonni löysää rahaa? Onko noista määräaikaistileistä (ja niiden koroista) mihinkään? En haluaisi hassata hukkaan kaikkea mitä tästä saan voittoa.
Laita rahasi Seligsonin Eurooppa 50 indeksirahastoon. Tai johonkin muuhun Seligsonin indeksirahastoon. Jos haluat sijoittaa osan rahoista turvallisemmin ja haluat mahdollisuuden nostaa fyrkat, suosistan Glitnirin tiliä.Suvinen kirjoitti:Oikeaa tarvetta rahoille ei varmaankaan tule ennen seuraavan asunnon ostoa, joka tulee ajoittumaan jonnekin 3-5 vuoden päähän riippuen siitä, menenkö takaisin opiskelemaan ja mihin asuntojen hinnat tuosta lähtevät suuntaamaan. Voitoistani ajattelin sijoittaa noin puolet ja hassata loput paheelliseen elämään, matkusteluun ja itseni etsimiseenChap kirjoitti: Miten pitkäksi aikaa ajattelit sijoittaa? Kumpi on tärkeämpää: tuotto vai varmuus siitä, että ei tule tappioita?
Ahne minä käskee maksimoimaan voitot, varovainen puoli on sitä mieltä että kunhan ei tappiota tule niin hyvä. Kai se kannattaisi sijoittaa kun kerrankin sitä rahaa on - niin kauan kuin sitä vielä on??
Tappion riski ja voiton mahdollisuus kulkevat 1:1 käsi kädessä. Automaagisesti uusiutuvat, esim. 3 kk määräaikaistilit on ihan hyvä vaihtoehto jos ei ole kovin varma milloin tarvitsee rahansa - 3 kk ei ole kovin pitkä aika odootta, mutta esim. vuoden määräaikainen on. Koron määrä riippuu useimmiten talletuksen määrästä, jos talletus on pieni niin pankki ottaa marginaalia viitekorosta pois. >20.000 talletuksilla pääsee jo hiukan kilpailuttamaankin.Suvinen kirjoitti:Oikeaa tarvetta rahoille ei varmaankaan tule ennen seuraavan asunnon ostoa, joka tulee ajoittumaan jonnekin 3-5 vuoden päähän riippuen siitä, menenkö takaisin opiskelemaan ja mihin asuntojen hinnat tuosta lähtevät suuntaamaan. Voitoistani ajattelin sijoittaa noin puolet ja hassata loput paheelliseen elämään, matkusteluun ja itseni etsimiseenChap kirjoitti: Miten pitkäksi aikaa ajattelit sijoittaa? Kumpi on tärkeämpää: tuotto vai varmuus siitä, että ei tule tappioita?
Ahne minä käskee maksimoimaan voitot, varovainen puoli on sitä mieltä että kunhan ei tappiota tule niin hyvä. Kai se kannattaisi sijoittaa kun kerrankin sitä rahaa on - niin kauan kuin sitä vielä on??
Glitnirin tili on parempi kuin HB:n vasta yli 50.000 talletuksilla.Chap kirjoitti:Jos haluat sijoittaa osan rahoista turvallisemmin ja haluat mahdollisuuden nostaa fyrkat, suosistan Glitnirin tiliä.
Ai niinpä näkyi olevan. Siis 31.3 alkaen. Mulla oli mielikuva jostain vähintään EKP:n korosta sen jälkeen, mutta näköjään sellaista tarjousta ei ole pienemmille sijoituksille.Tix kirjoitti:Glitnirin tili on parempi kuin HB:n vasta yli 50.000 talletuksilla.Chap kirjoitti:Jos haluat sijoittaa osan rahoista turvallisemmin ja haluat mahdollisuuden nostaa fyrkat, suosistan Glitnirin tiliä.
No ilmankos näin ei ollut, koska Kaupthingilla oli tämä tarjous. Suosittelen siis Kaupthingin säästötiliä.Chap kirjoitti:Ai niinpä näkyi olevan. Siis 31.3 alkaen. Mulla oli mielikuva jostain vähintään EKP:n korosta sen jälkeen, mutta näköjään sellaista tarjousta ei ole pienemmille sijoituksille.Tix kirjoitti:Glitnirin tili on parempi kuin HB:n vasta yli 50.000 talletuksilla.Chap kirjoitti:Jos haluat sijoittaa osan rahoista turvallisemmin ja haluat mahdollisuuden nostaa fyrkat, suosistan Glitnirin tiliä.
Yleensä ne on terveystarkastajia. Tai sitte aktiivisia kansalaisia, kuten minäAito_Johanna kirjoitti:Mikä on sellainen instanssi, joka lähettää ryhmän tarkistamaan, että jossain paikassa kaikki on hygienia- ja turvamääräysten mukaista? Siis esim. ravintoloissahan käy joskus tyyppejä, jotka laittavat jonkun mehmetin pizzeriaan lapun luukulle, kun keittiö on kuin sikolätti jne
Kai nyt sit tähän tulee sairaalainsinööri, joka scoraa romanttisesti kaikkien sairaanhoitajien kanssa? Mä oon koittanut löytää sun kirjaa s-marketista, mutta ei löydy. Mikä on, onko se myyty loppuun?Aito_Johanna kirjoitti:lääkäripokkariani nro 2
Mä voin lainata, kunhan saan sen itse luettuaChap kirjoitti:Mä oon koittanut löytää sun kirjaa s-marketista, mutta ei löydy. Mikä on, onko se myyty loppuun?
Thänx!Lolita kirjoitti:Mä voin lainata, kunhan saan sen itse luettuaChap kirjoitti:Mä oon koittanut löytää sun kirjaa s-marketista, mutta ei löydy. Mikä on, onko se myyty loppuun?
Minkälaisesta rahasta muuten suostut kirjoittamaan tuollaista? Ymmärrän jos olet täysin lahjaton tyhjäpää, silloinhan et varsinaisesti myy persettäsi kun ei ole mitään mitä myydä.Aito_Johanna kirjoitti:Mikä on sellainen instanssi, joka lähettää ryhmän tarkistamaan, että jossain paikassa kaikki on hygienia- ja turvamääräysten mukaista? Siis esim. ravintoloissahan käy joskus tyyppejä, jotka laittavat jonkun mehmetin pizzeriaan lapun luukulle, kun keittiö on kuin sikolätti jne.
Tarvitsen tietoa tekeillä olevaa lääkäripokkariani nro 2 varten. Ei sen tarvitse ihan oikeakaan olla, kunhan kuulostaa viralliselta ja uskottavalta.
Myöhästyit, nyt on myynnissä jo tammikuun numero ja mun omat on joko myyty loppuun tai kipattu jonnekin kaatikselleChap kirjoitti: Mä oon koittanut löytää sun kirjaa s-marketista, mutta ei löydy. Mikä on, onko se myyty loppuun?
Ok, tosin en löytänyt joulukuussakaan. Onneksi voin lainata lolitalta. Entäs se sairaalainsinööri?Aito_Johanna kirjoitti:Myöhästyit, nyt on myynnissä jo tammikuun numero ja mun omat on joko myyty loppuun tai kipattu jonnekin kaatikselleChap kirjoitti: Mä oon koittanut löytää sun kirjaa s-marketista, mutta ei löydy. Mikä on, onko se myyty loppuun?
Sama ongelma oli meillä. Koiran ei tarvinnut kuin nähdä tai kuulla että siivouskaapin ovi aukeaa niin sutilähdöt otti ulos jos pääsi. Imurin säilytyspaikan vaihtaminenkaan ei auttanut vaan kaapin ovi kun kävi niin pelkotila oli päällä. Yhdellä tutulla koira pelkäsi pelkkää letkua ei imuria.masa kirjoitti:Millä saa koiran tottumaan imuriin? Tuonne se taas painu yläkertaan pakoon kauhuissaan ja jätti safkaamisenkin kesken..
Taitaapa olla perjantai kun sain tästä jokseensakin kaksimieliset kuviot päähäni.Mulli75 kirjoitti:koira pelkäsi pelkkää letkua ei imuria.
No joo. enpä tullut tuota ajatelleeksi, että safkaamisen aikana imurikomeron ovea ei saisi avata. En sentään alkanut imuroimaan vaan jätin imurin keskelle lattiaa. Siinä se nyt on, ympäröitynä ja vuorattuna kinkun siivuilla. Kai se kultaisen ikuinen ahneus pian koiran ajaa alakertaan..McJanne kirjoitti: Esimerkiksi aloittamalla siitä ettei idioottimaisesti aloita pelottavalla asialla kesken puolustusreaktioita muutenkin aiheuttavan touhun.
Herkut+siedätyshoito, mutta tie on pitkä ja kivinen jos pelkotila on jo paniikkia aiheuttava :C
Hae virosta viisi kiloa piriä, kaiva maahan muutamaksi vuodeksi ja kauppaa vähittäin pois. Varmasti parempi tuotto per sijoitettu euro, kuin noilla rahastoilla. Huumekauppa kannattaa aina, kysy vaikka KaralahdeltaSuvinen kirjoitti:Tämä nyt ei ole asia jota ensimmäisenä kannattaa kysyä keskustelupalstalta, mutta mihin kannattaisi sijoittaa jokunen tonni löysää rahaa?