Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Sisältyykö ihmisten henkilökohtaisiin vakuutuksiin yleensä myös vastuuvakuutus?
Käynyt siis niin, että kaveri on hukannut mun fillarin, tai sitten hukannut vain avaimen ja fillari on varastettu, mutta koska avainta ei ole, niin ei näemmä mun vakuutukseni ei korvaa? Äh, tunteeko joku vakuutusalaa?
Käynyt siis niin, että kaveri on hukannut mun fillarin, tai sitten hukannut vain avaimen ja fillari on varastettu, mutta koska avainta ei ole, niin ei näemmä mun vakuutukseni ei korvaa? Äh, tunteeko joku vakuutusalaa?
Kotivakuutuksiin kuuluu vastuuvakuutus käytännössä aina. Samapa se, jos kaveri on hukannut fillarisi, vastuu on riippumaton vakuutuksestaChubs kirjoitti:Sisältyykö ihmisten henkilökohtaisiin vakuutuksiin yleensä myös vastuuvakuutus?
Njoo, mutta mä olen niin pehmo (ja se on köyhempi kuin minä), että en kuitenkaan aseta sitä korvausvastuuseen, ellei se mene vakuutuksestaan. Sellainen sillä onneks kuitenkin on.Tix kirjoitti:Kotivakuutuksiin kuuluu vastuuvakuutus käytännössä aina. Samapa se, jos kaveri on hukannut fillarisi, vastuu on riippumaton vakuutuksestaChubs kirjoitti:Sisältyykö ihmisten henkilökohtaisiin vakuutuksiin yleensä myös vastuuvakuutus?
-
- Kitisijä
Tahtotila merkitsee mielentilaa, ei mielipidettä. Sellaista energistä ja syvällistä tunnetta, että tosissaan haluaa toimia jonkin asian suhteen. Esimerkiksi analyyttisella tasolla henkilö voi olla sitä mieltä, että Obaman vaalikampanja on epäuskottavaa höttöä, mutta tästä huolimatta hänellä voi olla tahtotila Obaman puolesta.Tix kirjoitti:Ennen muinoin oli tavallista, että joku oli jostain asiasta jotain mieltä. Sen jälkeen kun kävi vaaralliseksi olla mistään mitään mieltä, alettiin puhua tahtotilasta. Tahtotila on pseudomielipide, jota ei ole aikomustakaan toteuttaa. Vrt. "minulla on voimakas tahtotila panna homeboyta kakkoseen" vs "haluan panna homeboyta kakkoseen."Crowbar kirjoitti:Mitä oikeasti tarkoittaa tyhmin tietämäni sana 'tahtotila'?
Minulla on erittäin voimakas tahtotila olla avaamatta kädessäni olevaa oluttölkkiä. Hups.
Vähempään takakireyteen pyrkivä tyyppi voisi (ainakin joissakin tilanteissa) käyttää samasta asiasta vaikkapa sanaa draivi.
-
- Kitisijä
Kityn armottomat makutuomarit, kertokaas yksi juttu.
Ajattelin pistää koristelistan peittämään tökeröä maalausjälkeäni katonrajaan, mutten keksi minkä väriseksi maalaisin sen. Katto on valkoinen ja seinä tummanharmaa.
Ajattelin pistää koristelistan peittämään tökeröä maalausjälkeäni katonrajaan, mutten keksi minkä väriseksi maalaisin sen. Katto on valkoinen ja seinä tummanharmaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Valkoiseksi tietenni, kuten myös jalkalistat, sekä ikkunan ja oven karmit.Bluntly kirjoitti:Kityn armottomat makutuomarit, kertokaas yksi juttu.
Ps, katonrajaan saa listat helpoimmalla valmiista styroxlistasta. Silikonilla vaan kiinni. Helppoa ja siistiä kuin lapsen lyöminen. Ainakin starkki myy ihan näpsäkkää styroxlistaa edullisesti.
-
- Kitisijä
Tuommoista ajattelin ostaa, mutta pauhuussista. Paremmat valikoimat ja halvemmat hinnat.masa kirjoitti:Ps, katonrajaan saa listat helpoimmalla valmiista styroxlistasta. Silikonilla vaan kiinni. Helppoa ja siistiä kuin lapsen lyöminen. Ainakin starkki myy ihan näpsäkkää styroxlistaa edullisesti.
Mä löysin siittä petikossa olevasta starkista halvemmalla kuin pauhaussista. Toki tilanne voi olla muuttunut nyt parin vuoden aikana. Osta valkoista sisustusmassaa silikoniprässiin. Sillä on näppärä "kitata" saumat samalla, kun laitat samalla kamalla listat katonrajaan kiinni. Niin ja hyvä mattopuukko jiirikulmia varten. Muuta et tartte. Eiku tarttetpa. Kalijaa!Bluntly kirjoitti: Tuommoista ajattelin ostaa, mutta pauhuussista. Paremmat valikoimat ja halvemmat hinnat.
-
- Kitinän uhri
Hmm... Onko tuosta sanakirjassa mitään?Tix kirjoitti:Ennen muinoin oli tavallista, että joku oli jostain asiasta jotain mieltä. Sen jälkeen kun kävi vaaralliseksi olla mistään mitään mieltä, alettiin puhua tahtotilasta. Tahtotila on pseudomielipide, jota ei ole aikomustakaan toteuttaa. Vrt. "minulla on voimakas tahtotila panna homeboyta kakkoseen" vs "haluan panna homeboyta kakkoseen."Crowbar kirjoitti:Mitä oikeasti tarkoittaa tyhmin tietämäni sana 'tahtotila'?
Menee hermot kun runkkarit viljelee sitä joka saatanan käänteessä pepsodent-hymyn takaa.
Minulla on erittäin voimakas tahtotila olla avaamatta kädessäni olevaa oluttölkkiä. Hups.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
-
- Kitinän uhri
Haluaisin parantaa suomen kielen taitojani ennen tenttiä.
Tarkistettuani huomasin, että kirjastossamme on Iso Suomen kielioppi -kirjaa vain yksi kappale - käsikirjastossa. Akateemisessa Kirjakaupassa hinta oli 115 euroa.
Onko kirjaa mahdollista saada halvemmalla jostain (esim käytettynä) tai osaako joku sanoa jonkun edullisemmat, mutta yleispätevän suomen kielioppia käsittelevän kirjan?
Tarkistettuani huomasin, että kirjastossamme on Iso Suomen kielioppi -kirjaa vain yksi kappale - käsikirjastossa. Akateemisessa Kirjakaupassa hinta oli 115 euroa.
Onko kirjaa mahdollista saada halvemmalla jostain (esim käytettynä) tai osaako joku sanoa jonkun edullisemmat, mutta yleispätevän suomen kielioppia käsittelevän kirjan?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=72152932Razormaid kirjoitti: Onko kirjaa mahdollista saada halvemmalla jostain (esim käytettynä) tai osaako joku sanoa jonkun edullisemmat, mutta yleispätevän suomen kielioppia käsittelevän kirjan?
-
- Kitisijä
Halu toimia on ytimessä. 'Haluamista' ei voi käyttää, koska kaikki haluavat kaikkea haluamatta laittaa tikkua ristiin. 'Tahtoa' olisi muuten hyvä, mutta vaatisi tahdon kohteen tarkkaa määritystä. Tahtotilaa käytetäänkin tilanteissa, joissa on halu toimia ja muuttaa nykytilaa, mutta tarkka määränpää ei ole vielä hahmottunut.EveryWoman kirjoitti:Tahtotila merkitsee mielentilaa, ei mielipidettä. Sellaista energistä ja syvällistä tunnetta, että tosissaan haluaa toimia jonkin asian suhteen.
Oon surkea googlettaja, surkea verosivujen selaaja, ttu! Jos joku sattuu käsittämään salamana mitä meinaan niin please oikeita sanoja suuhuni. Hävettää jonottaa veropalveluun sönkötyksieni kanssa. Vielä nolompaa kun en ymmärtänyt pikkuveljen selostusta asiasta. Isi ei vastaa puhelimeen. Lapset häiritsee. Verottaja menee koht kai nukkumaan.
Työsuhdeauto vuonna 2006. Kilometrejä - vain ja ainoastaan omia ajoja - 11 500. On olemassa joku 18 000:n raja (vaiko vain päässäni) ja tolta erotukselta pitäis kai saada takasin jotain. Mun. 6500*mitä? 4 senttiä / km? Äyh...
Oikaisuvaatimus, ei kai ne vanhene aikoihin, lisää äyh? Jonkun aleneminen mitä häh minkä? Huomaisko ne kumittelut ajopäiväkirjasta?
Työsuhdeauto vuonna 2006. Kilometrejä - vain ja ainoastaan omia ajoja - 11 500. On olemassa joku 18 000:n raja (vaiko vain päässäni) ja tolta erotukselta pitäis kai saada takasin jotain. Mun. 6500*mitä? 4 senttiä / km? Äyh...
Oikaisuvaatimus, ei kai ne vanhene aikoihin, lisää äyh? Jonkun aleneminen mitä häh minkä? Huomaisko ne kumittelut ajopäiväkirjasta?
-
- Kitinän uhri
Terho Itkonen, KieliopasRazormaid kirjoitti: Onko kirjaa mahdollista saada halvemmalla jostain (esim käytettynä) tai osaako joku sanoa jonkun edullisemmat, mutta yleispätevän suomen kielioppia käsittelevän kirjan?
Pirkko Leino, Hyvää suomea
Pirkko Leino, Suomen kielioppi
Jokin noista tai muu vastaava voi olla tarkoitukseesi jopa käyttökelpoisempi kuin Iso suomen kielioppi, koska Isossa suomen kieliopissa on paljon kielenparannustarkoitusta ajatellen tarpeetonta kielen ilmiöiden kuvailua (sehän ei kerro, mikä on "oikein", vaan millaista suomen kieli kokonaisuudessaan kaikkine versoineen on).
-
- Kitisijä
Otetaan vastaan ohjeita parempaan elämään.
.................................
Viimeksi muokannut SaintJohnPerse, 20.03.2008 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Todennäköisesti.aimohaiku kirjoitti:Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Riippuuko se siis tapauskohtaisesti verottajan harkinnasta?Tix kirjoitti:Todennäköisesti.aimohaiku kirjoitti:Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
Periaatteessa ei, käytännössä kuitenkin kysyisin paikallisesta verotoimistosta. Jossain menee kaikki sukkana läpi, joissain nysvätään ja nuuskitaan kaikki. Ei tuu ylläreitä ku kysyy.aimohaiku kirjoitti:Riippuuko se siis tapauskohtaisesti verottajan harkinnasta?Tix kirjoitti:Todennäköisesti.aimohaiku kirjoitti:Kun täällä päästiin veroasioihin, niin paljastanpa minäkin tietämättömyyteni ja kysyn, jos menen työhöni liittyvään koulutukseen omalla kustannuksellani, saanko vähentää koulutuksen verotuksessa tulonhankkimismenona?
.................................
Viimeksi muokannut SaintJohnPerse, 20.03.2008 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos kumpaisellekin. Yritän vielä suostutella työnantajaa...
Kellään kokemusta Omronin (tai jonkun muun) askelmittarista? Kannattaako sellasta ostaa....?