No en minäkään. Siksi haluan ne pois.BettyB. kirjoitti:Miksi kukaan haluaisi lasikuitutapettia seiniinsä? En keksi juuri mitään karmivampaa.
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Lastenhuone. Kestää ja voi maalata yli nopsasti. Muuta käyttöä en kyllä minäkään keksi.BettyB. kirjoitti:Miksi kukaan haluaisi lasikuitutapettia seiniinsä? En keksi juuri mitään karmivampaa. No, ehkä puolipaneelit.
^ Kultaseni, kyllä minä kasvatan lapsemme niin etteivät he töhri seiniin.
Miksi muuten lastenhuone on lähes aina kodin ylivoimaisesti tyylittömin huone?
^Keksin tuohon muutaman vastauksen, mutta olen kiltillä päällä ja jätän vastaamatta.
Systerin mies on tarkka sisustuksesta, joten lasten huoneet sisustettiin viimesen päälle. On tyylikästä kukkatapettia, antiikkisia kirjoituspöytiä/sänkyjä/hyllyjä ym. Nyt lapset on siinä iässä että vihaavat huoneitaan, ja tänä kesänä ne sitten sisustetaan kokonaan uusiksi lasten maun mukaan.
Mä en tiedä, mitä on lasikuitutapetti. En ole koskaan kuullut sellaisesta enkä siis tietääkseni koskaan nähnyt sellaista. Kuulen nyt lasikuitutapetista ensimmäistä kertaa. Mistä kaikesta sitä tietämättään saakaan olla kohtalolle kiitollinen!
Haha. Melkein kuin minä ja suuni päivää ennen kuin löysin tyttären sotkemasta veikkansa paskaa seiniin. Ja kyllä, lasikuitutapetit jätettiin meillä molempiin lastenhuoneisiin viime kesän rempassa, parit maalit vedetty.BettyB. kirjoitti:^ Kultaseni, kyllä minä kasvatan lapsemme niin etteivät he töhri seiniin.
^ Oisit laittanu samalla kertaa kaakelit seiniin! Olis paljon helpommat huoltaa.
Oispa muuten ihkun tyylitöntä!BettyB. kirjoitti:^ Oisit laittanu samalla kertaa kaakelit seiniin! Olis paljon helpommat huoltaa.
Tiiltäkään en saanu ku olkkariin.
Antavatko lastenlääkärit influenssarokotteita?
Ei, tällä kertaa kysymys ei liity uuteen lääkäripokkariini, vaan olen saanut uuden Facebook-kaverin, joka esittää minulle tällaisia kysymyksiä. Joku täysin tuntematon brittiopiskelija valitsi randomilla minut tiedonlähteekseen, koska tarvitsi jotain työtään varten tietoja suomalaisesta influenssarokotekäytännöstä Googlasin vastaukset kaikkiin sen kysymyksiin Kansanterveyslaitoksen ja jonkin terveysaseman sivuilta, ja se kiitteli kovasti ja esitti vielä tuon jatkokysymyksen. Nyt tuntuu pitkän työpäivän jälkeen jotenkin haasteelliselta, joten jos joku vaikka tietäis... (jatkokysymyksen jatkokysymys oli vielä, että menevätkö lapset aina lastenlääkärille vai voivatko ne mennä yleislääkärille, tai miten toi GP nyt suomennetaankaan. Mut siihen ymmärtääkseni osaan vastata googlaamattakin, että lapset eivät välttämättä mene lastenlääkärille.)
Ei, tällä kertaa kysymys ei liity uuteen lääkäripokkariini, vaan olen saanut uuden Facebook-kaverin, joka esittää minulle tällaisia kysymyksiä. Joku täysin tuntematon brittiopiskelija valitsi randomilla minut tiedonlähteekseen, koska tarvitsi jotain työtään varten tietoja suomalaisesta influenssarokotekäytännöstä Googlasin vastaukset kaikkiin sen kysymyksiin Kansanterveyslaitoksen ja jonkin terveysaseman sivuilta, ja se kiitteli kovasti ja esitti vielä tuon jatkokysymyksen. Nyt tuntuu pitkän työpäivän jälkeen jotenkin haasteelliselta, joten jos joku vaikka tietäis... (jatkokysymyksen jatkokysymys oli vielä, että menevätkö lapset aina lastenlääkärille vai voivatko ne mennä yleislääkärille, tai miten toi GP nyt suomennetaankaan. Mut siihen ymmärtääkseni osaan vastata googlaamattakin, että lapset eivät välttämättä mene lastenlääkärille.)
Meillä rokotteet on aina pistänyt terveydenhoitaja, ei ikuna lääkäri.Aito_Johanna kirjoitti:Antavatko lastenlääkärit influenssarokotteita?
Mikä ei tietenkään estä lääkäreitä antamasta rokotetta. Resepti influenssarokotteeseen ainakin pitää pyytää läkäriltä. Ei tainnut juuri auttaa?
Bettyn taloudessa noin käy vain kerran. Sen jälkeen katkotaan kädet.Geep kirjoitti:Haha. Melkein kuin minä ja suuni päivää ennen kuin löysin tyttären sotkemasta veikkansa paskaa seiniin. Ja kyllä, lasikuitutapetit jätettiin meillä molempiin lastenhuoneisiin viime kesän rempassa, parit maalit vedetty.BettyB. kirjoitti:^ Kultaseni, kyllä minä kasvatan lapsemme niin etteivät he töhri seiniin.
-
- Kitinän uhri
Ihan pätevä varoitus muksulle. Jos tuon jälkeen erehtyy kädettömänä juoksemaan kikkareet lahkeista roiskuen, niin sitten juoksee ilman jalkoja.Tix kirjoitti:Bettyn taloudessa noin käy vain kerran. Sen jälkeen katkotaan kädet.
Sitä en nyt keksi leikataanko seuraavassa vaiheessa yläpää irti vai tulpataanko alapää umpeen?
(Tuo reseptijuttu olikin yksi sen edellisistä kysymyksistä, johon jo vastasin!)Bliss kirjoitti:
Meillä rokotteet on aina pistänyt terveydenhoitaja, ei ikuna lääkäri.
Mikä ei tietenkään estä lääkäreitä antamasta rokotetta. Resepti influenssarokotteeseen ainakin pitää pyytää läkäriltä. Ei tainnut juuri auttaa?
Vastasin sille siis, että ei, lääkäri ei anna rokotetta. Jos se nyt kumminkin antaa ja sen tutkimukseen tulee traaginen virhe, niin syyttäköön itseään. Arvalla valittu facebuukkaajahan onkin mitä luotettavin lähde.
Tuu koittamaan?pikkuego kirjoitti:Sitä en nyt keksi leikataanko seuraavassa vaiheessa yläpää irti vai tulpataanko alapää umpeen?
-
- Kitinän uhri
Voidaanko aloittaa suoraan tuosta kolmannesta asteesta kun mä kuitenkin haluaisin pitää kädet ja jalat... enkä kovin montaa kertaa viittis paskoa housuihini?BettyB. kirjoitti:Tuu koittamaan?pikkuego kirjoitti:Sitä en nyt keksi leikataanko seuraavassa vaiheessa yläpää irti vai tulpataanko alapää umpeen?
-
- Kitinän uhri
Vilkkaasta päästä kärsii koko perse
Abiturientit pyytävät lääkärintodistuksia YO-kirjoituksia varten, jos ovat sairaina, mutta silti osallistuvat kirjoituksiin.
Mitä hyötyä kyseisistä todistuksista on? Jos abiturientti laskee esim. matematiikan tehtävän väärin ja osoittaa lääkärintodistuksella YO-tutkintolautakunnalla ollessaan samalla kipeä, niin mitä hyötyä siitä on? Ei kait se vastaus siitä oikeaksi muutu?
Mitä hyötyä kyseisistä todistuksista on? Jos abiturientti laskee esim. matematiikan tehtävän väärin ja osoittaa lääkärintodistuksella YO-tutkintolautakunnalla ollessaan samalla kipeä, niin mitä hyötyä siitä on? Ei kait se vastaus siitä oikeaksi muutu?
Voi yrittää todistella sukulaistädeille, että "en minä oikeasti niin paska ollut, mutta kun olin kipeä?"NuoriDaavid kirjoitti:Abiturientit pyytävät lääkärintodistuksia YO-kirjoituksia varten, jos ovat sairaina, mutta silti osallistuvat kirjoituksiin.
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.Tix kirjoitti:Voi yrittää todistella sukulaistädeille, että "en minä oikeasti niin paska ollut, mutta kun olin kipeä?"NuoriDaavid kirjoitti:Abiturientit pyytävät lääkärintodistuksia YO-kirjoituksia varten, jos ovat sairaina, mutta silti osallistuvat kirjoituksiin.
Ohjeissa sanotaan sairaudesta tai vammasta, että "jos koesuoritusta on heikentänyt jokin erityisen painava peruste, ylioppilastutkinto voi ottaa tämän arvostelussa huomioon". Tuskin tuo ihan niin menee, että kun hakee jostain flunssasta lääkärintodistuksen, arvosana nousee.NuoriDaavid kirjoitti:
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.
Toivottavasti ei. Aika mielivaltaiselta tuo kuulostaa. Miten yo-lautakunta pystyy arvioimaan, miten sairaus tai vamma on kyseisen abiturientin suoritukseen vaikuttanut?Aito_Johanna kirjoitti:Ohjeissa sanotaan sairaudesta tai vammasta, että "jos koesuoritusta on heikentänyt jokin erityisen painava peruste, ylioppilastutkinto voi ottaa tämän arvostelussa huomioon". Tuskin tuo ihan niin menee, että kun hakee jostain flunssasta lääkärintodistuksen, arvosana nousee.NuoriDaavid kirjoitti:
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.
Kuvittelisin, että jos on joku erityisen painava syy alentuneeseen suorituskykyyn (esim. HIV), voi saada paremman arvosanan jos on jäänyt pisteen tai pari arvosanarajasta.NuoriDaavid kirjoitti:Toivottavasti ei. Aika mielivaltaiselta tuo kuulostaa. Miten yo-lautakunta pystyy arvioimaan, miten sairaus tai vamma on kyseisen abiturientin suoritukseen vaikuttanut?Aito_Johanna kirjoitti:Ohjeissa sanotaan sairaudesta tai vammasta, että "jos koesuoritusta on heikentänyt jokin erityisen painava peruste, ylioppilastutkinto voi ottaa tämän arvostelussa huomioon". Tuskin tuo ihan niin menee, että kun hakee jostain flunssasta lääkärintodistuksen, arvosana nousee.NuoriDaavid kirjoitti: