Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

BettyB. kirjoitti:Miksi kukaan haluaisi lasikuitutapettia seiniinsä? En keksi juuri mitään karmivampaa.
No en minäkään. Siksi haluan ne pois. :?
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

BettyB. kirjoitti:Miksi kukaan haluaisi lasikuitutapettia seiniinsä? En keksi juuri mitään karmivampaa. No, ehkä puolipaneelit.
Lastenhuone. Kestää ja voi maalata yli nopsasti. Muuta käyttöä en kyllä minäkään keksi.
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Kultaseni, kyllä minä kasvatan lapsemme niin etteivät he töhri seiniin.
Pyry-Matias

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Pyry-Matias »

Miksi muuten lastenhuone on lähes aina kodin ylivoimaisesti tyylittömin huone?
Rouva Pupu

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Keksin tuohon muutaman vastauksen, mutta olen kiltillä päällä ja jätän vastaamatta.
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Systerin mies on tarkka sisustuksesta, joten lasten huoneet sisustettiin viimesen päälle. On tyylikästä kukkatapettia, antiikkisia kirjoituspöytiä/sänkyjä/hyllyjä ym. Nyt lapset on siinä iässä että vihaavat huoneitaan, ja tänä kesänä ne sitten sisustetaan kokonaan uusiksi lasten maun mukaan.
Aito_Johanna

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Mä en tiedä, mitä on lasikuitutapetti. En ole koskaan kuullut sellaisesta enkä siis tietääkseni koskaan nähnyt sellaista. Kuulen nyt lasikuitutapetista ensimmäistä kertaa. Mistä kaikesta sitä tietämättään saakaan olla kohtalolle kiitollinen!
Geep

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

BettyB. kirjoitti:^ Kultaseni, kyllä minä kasvatan lapsemme niin etteivät he töhri seiniin.
Haha. Melkein kuin minä ja suuni päivää ennen kuin löysin tyttären sotkemasta veikkansa paskaa seiniin. Ja kyllä, lasikuitutapetit jätettiin meillä molempiin lastenhuoneisiin viime kesän rempassa, parit maalit vedetty.
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Oisit laittanu samalla kertaa kaakelit seiniin! Olis paljon helpommat huoltaa.
Geep

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Geep »

BettyB. kirjoitti:^ Oisit laittanu samalla kertaa kaakelit seiniin! Olis paljon helpommat huoltaa.
Oispa muuten ihkun tyylitöntä!
Tiiltäkään en saanu ku olkkariin. :(
Aito_Johanna

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Antavatko lastenlääkärit influenssarokotteita?

Ei, tällä kertaa kysymys ei liity uuteen lääkäripokkariini, vaan olen saanut uuden Facebook-kaverin, joka esittää minulle tällaisia kysymyksiä. Joku täysin tuntematon brittiopiskelija valitsi randomilla minut tiedonlähteekseen, koska tarvitsi jotain työtään varten tietoja suomalaisesta influenssarokotekäytännöstä :roll: Googlasin vastaukset kaikkiin sen kysymyksiin Kansanterveyslaitoksen ja jonkin terveysaseman sivuilta, ja se kiitteli kovasti ja esitti vielä tuon jatkokysymyksen. Nyt tuntuu pitkän työpäivän jälkeen jotenkin haasteelliselta, joten jos joku vaikka tietäis... (jatkokysymyksen jatkokysymys oli vielä, että menevätkö lapset aina lastenlääkärille vai voivatko ne mennä yleislääkärille, tai miten toi GP nyt suomennetaankaan. Mut siihen ymmärtääkseni osaan vastata googlaamattakin, että lapset eivät välttämättä mene lastenlääkärille.)
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Aito_Johanna kirjoitti:Antavatko lastenlääkärit influenssarokotteita?
Meillä rokotteet on aina pistänyt terveydenhoitaja, ei ikuna lääkäri.
Mikä ei tietenkään estä lääkäreitä antamasta rokotetta. Resepti influenssarokotteeseen ainakin pitää pyytää läkäriltä. Ei tainnut juuri auttaa? :D
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Geep kirjoitti:
BettyB. kirjoitti:^ Kultaseni, kyllä minä kasvatan lapsemme niin etteivät he töhri seiniin.
Haha. Melkein kuin minä ja suuni päivää ennen kuin löysin tyttären sotkemasta veikkansa paskaa seiniin. Ja kyllä, lasikuitutapetit jätettiin meillä molempiin lastenhuoneisiin viime kesän rempassa, parit maalit vedetty.
Bettyn taloudessa noin käy vain kerran. Sen jälkeen katkotaan kädet.
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Tix kirjoitti:Bettyn taloudessa noin käy vain kerran. Sen jälkeen katkotaan kädet.
Ihan pätevä varoitus muksulle. Jos tuon jälkeen erehtyy kädettömänä juoksemaan kikkareet lahkeista roiskuen, niin sitten juoksee ilman jalkoja.

Sitä en nyt keksi leikataanko seuraavassa vaiheessa yläpää irti vai tulpataanko alapää umpeen?
Aito_Johanna

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Bliss kirjoitti:
Meillä rokotteet on aina pistänyt terveydenhoitaja, ei ikuna lääkäri.
Mikä ei tietenkään estä lääkäreitä antamasta rokotetta. Resepti influenssarokotteeseen ainakin pitää pyytää läkäriltä. Ei tainnut juuri auttaa? :D
(Tuo reseptijuttu olikin yksi sen edellisistä kysymyksistä, johon jo vastasin!)
Vastasin sille siis, että ei, lääkäri ei anna rokotetta. Jos se nyt kumminkin antaa ja sen tutkimukseen tulee traaginen virhe, niin syyttäköön itseään. Arvalla valittu facebuukkaajahan onkin mitä luotettavin lähde.
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

pikkuego kirjoitti:Sitä en nyt keksi leikataanko seuraavassa vaiheessa yläpää irti vai tulpataanko alapää umpeen?
Tuu koittamaan?
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

BettyB. kirjoitti:
pikkuego kirjoitti:Sitä en nyt keksi leikataanko seuraavassa vaiheessa yläpää irti vai tulpataanko alapää umpeen?
Tuu koittamaan?
Voidaanko aloittaa suoraan tuosta kolmannesta asteesta kun mä kuitenkin haluaisin pitää kädet ja jalat... enkä kovin montaa kertaa viittis paskoa housuihini?
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

^ Tämä selvä!
Avatar
pikkuego
Kitinän uhri
Viestit: 909
Liittynyt: 15.08.2005 8:20
Paikkakunta: Shalla-Bal

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja pikkuego »

Vilkkaasta päästä kärsii koko perse :?
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Abiturientit pyytävät lääkärintodistuksia YO-kirjoituksia varten, jos ovat sairaina, mutta silti osallistuvat kirjoituksiin.

Mitä hyötyä kyseisistä todistuksista on? Jos abiturientti laskee esim. matematiikan tehtävän väärin ja osoittaa lääkärintodistuksella YO-tutkintolautakunnalla ollessaan samalla kipeä, niin mitä hyötyä siitä on? Ei kait se vastaus siitä oikeaksi muutu?
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

NuoriDaavid kirjoitti:Abiturientit pyytävät lääkärintodistuksia YO-kirjoituksia varten, jos ovat sairaina, mutta silti osallistuvat kirjoituksiin.

Mitä hyötyä kyseisistä todistuksista on? Jos abiturientti laskee esim. matematiikan tehtävän väärin ja osoittaa lääkärintodistuksella YO-tutkintolautakunnalla ollessaan samalla kipeä, niin mitä hyötyä siitä on? Ei kait se vastaus siitä oikeaksi muutu?
Voi yrittää todistella sukulaistädeille, että "en minä oikeasti niin paska ollut, mutta kun olin kipeä?"
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tix kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Abiturientit pyytävät lääkärintodistuksia YO-kirjoituksia varten, jos ovat sairaina, mutta silti osallistuvat kirjoituksiin.

Mitä hyötyä kyseisistä todistuksista on? Jos abiturientti laskee esim. matematiikan tehtävän väärin ja osoittaa lääkärintodistuksella YO-tutkintolautakunnalla ollessaan samalla kipeä, niin mitä hyötyä siitä on? Ei kait se vastaus siitä oikeaksi muutu?
Voi yrittää todistella sukulaistädeille, että "en minä oikeasti niin paska ollut, mutta kun olin kipeä?"
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.
Aito_Johanna

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

NuoriDaavid kirjoitti:
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.
Ohjeissa sanotaan sairaudesta tai vammasta, että "jos koesuoritusta on heikentänyt jokin erityisen painava peruste, ylioppilastutkinto voi ottaa tämän arvostelussa huomioon". Tuskin tuo ihan niin menee, että kun hakee jostain flunssasta lääkärintodistuksen, arvosana nousee.
NuoriDaavid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.
Ohjeissa sanotaan sairaudesta tai vammasta, että "jos koesuoritusta on heikentänyt jokin erityisen painava peruste, ylioppilastutkinto voi ottaa tämän arvostelussa huomioon". Tuskin tuo ihan niin menee, että kun hakee jostain flunssasta lääkärintodistuksen, arvosana nousee.
Toivottavasti ei. Aika mielivaltaiselta tuo kuulostaa. Miten yo-lautakunta pystyy arvioimaan, miten sairaus tai vamma on kyseisen abiturientin suoritukseen vaikuttanut?
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriDaavid kirjoitti:
Aito_Johanna kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Niin. Lähinnä ihmettelen, että onko moisilla todistuksilla oikeasti jotain merkitystä. Toivottavasti ei.
Ohjeissa sanotaan sairaudesta tai vammasta, että "jos koesuoritusta on heikentänyt jokin erityisen painava peruste, ylioppilastutkinto voi ottaa tämän arvostelussa huomioon". Tuskin tuo ihan niin menee, että kun hakee jostain flunssasta lääkärintodistuksen, arvosana nousee.
Toivottavasti ei. Aika mielivaltaiselta tuo kuulostaa. Miten yo-lautakunta pystyy arvioimaan, miten sairaus tai vamma on kyseisen abiturientin suoritukseen vaikuttanut?
Kuvittelisin, että jos on joku erityisen painava syy alentuneeseen suorituskykyyn (esim. HIV), voi saada paremman arvosanan jos on jäänyt pisteen tai pari arvosanarajasta.