Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

bliss kirjoitti:Asuuko kukaan asumisoikeusasunnossa?
Nyt täytyy sanoa että miksi kukaan viitsii asua asumisoikeusasunnossa?

Tai jos omaa mielipiteen että raha on tylsää ja sitä on kiva antaa muille.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

1108 kirjoitti:
bliss kirjoitti:Asuuko kukaan asumisoikeusasunnossa?
Nyt täytyy sanoa että miksi kukaan viitsii asua asumisoikeusasunnossa?
Koska ne on kivempia ja kivemmissa paikoissa kuin vuokra-asunnot eikä mulla ainakaan ole varaa ostaa Espoosta/Helsingistä 3-4h kämppää ei-slummialueelta.
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

bliss kirjoitti:varaa ostaa Espoosta/Helsingistä 3-4h kämppää ei-slummialueelta.
Muuta Tampereelle niin elämä helpottuu!
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

1108 kirjoitti:Muuta Tampereelle niin elämä helpottuu!
Uskoks että olen sitäkin miettinyt :D
Työmatkasta vaan tulis vittumaisen pitkä.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vaola kirjoitti:Ainakin meidän asuinalueella jono ASO-asuntoon on n. viisi vuotta... :roll:
Saamari, ja just sinne teidän nurkille tai lähitienoille mä olisin suuntaamassa :D
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

1108 kirjoitti:Nyt täytyy sanoa että miksi kukaan viitsii asua asumisoikeusasunnossa?
Jaa-a. Miten olis 10% vuosituotto kiinni olevalle pääomalle, 3 kk irtipääsy ilman muita kuluja ja n. 65-75% vastaavan vuokraasunnon vuokrasta oleva vastike? Ainoa ikävä puoli on, että jos kovasti laittaa ja asuu pitkään, ei saa omiaan pois remonteista.
Quinevere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Ennemmin asumisoikeusasunnossa kuin vuokralla. No, mä kyllä taidan asua vuokralla paraikaa. Ihan vitun kallista.
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Tix kirjoitti:Ainoa ikävä puoli on, että jos kovasti laittaa ja asuu pitkään, ei saa omiaan pois remonteista.
Tajusit pointin, itse olen asunut kämpässäni kohta 1½ v ja remontti alkaa olemaan toteutusta vailla valmiina. Ja tarkoitan täydellistä pintaremonttia ja saunaremonttia. Asunnon hinta nousee monella prosentilla ja oma kukkaroni ei siitä kovasti köyhdy koska A) Teen itse B) Ostan materiaalit firman kautta C) Lainaan työkoneet työmaalta.

Ja bonuksena saan juuri sellaisen kuin haluan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä oon vähän katellut kans aso-asuntojen perään, kun en mitään remontteja ole kuitenkaan ihan heti tekemässä ja jossakin noita säästöjään voisi lepuuttaa. Ostaminen ei oikein tunnu tällä hetkellä kovin hyvältä idealta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Chap

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tix kirjoitti:
1108 kirjoitti:Nyt täytyy sanoa että miksi kukaan viitsii asua asumisoikeusasunnossa?
Jaa-a. Miten olis 10% vuosituotto kiinni olevalle pääomalle, 3 kk irtipääsy ilman muita kuluja ja n. 65-75% vastaavan vuokraasunnon vuokrasta oleva vastike? Ainoa ikävä puoli on, että jos kovasti laittaa ja asuu pitkään, ei saa omiaan pois remonteista.
Kerro lisää, mihin perustuu mainitsemasi 10 % vuosituotto? Ainakaan wikipedian artikkelissa moista tuottoa ei mainittu.
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Chap kirjoitti:Kerro lisää, mihin perustuu mainitsemasi 10 % vuosituotto? Ainakaan wikipedian artikkelissa moista tuottoa ei mainittu.
Veroton palautusmaksun lisä, pohjana että rakennuskustannusindeksin muutos on keskimäärin +-7% vuosittain ylöspäin. Lisäät kolmanneksen verottomuudesta niin efektiivinen vertailtava tuotto mille tahansa normaalille pääoman sijoitusinstrumentille on ollut viime vuosina n. 10%.

Edit: oletuksena tietysti, että 2 vuoden asumisaika tulee täyteen.

Edit2: tulipas ammuttua yli. Indeksi ei olekaan noussut noin paljon. Viimeisin mittaus on vain >4%, kääntyy >6% verolliseksi tuotoksi.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

McJanne kirjoitti:
bliss kirjoitti:Työmatkasta vaan tulis vittumaisen pitkä.
Kotiin :think:
Toimisto on edelleen Lauttasaaressa, enkä prkle tee yhtään töitä kotoa kun pääsen muuttamaan vähän (n. 50km) lähemmäs toimistoa.
daddykillkill

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

McJanne kirjoitti:Rakennuskustannukset (materiaalien tähden) tulevat parast'aikaa kauhealla ryminällä alas. Verrokiksi käynee rakennusteräs.
Eli nyt olis hyvä aika rakentaa se autotalli...
Ai niin. Eihän mulla ole rahaa.

Minkä hintaiseksi arvioisit karkeasti operaation, jossa yhden auton autokatos konvertoidaan +2 m leveämmäksi ja pisemmäksi puolilämpimäksi autotalliksi? Tarkoitan siis raaka-ainekustannuksia, tekijät on jo. Nykyisessä katoksessa on betonilaatta, mutta se vissiin pitää räjäyttää maata kiertävälle radalle, kun talliin tarvittaisiin viemäröinti.

EDIT: Googlettamalla löytyi asiasta jotain. Pari vuotta vanhassa keskustelussa esitettiin ìtse tehdyn lämmitetyn tallin hinnaksi 300 e / neliö. Onko lähimainkaan pätevä hinta-arvio tänä päivänä?
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja swirl »

Onko muita samantyyppisiä kirpparimestoja kuin Vallilan Valtteri? Siellä on kaikki varattavissa olevat pöydät varattu puolitoista kuukautta eteenpäin ja pitäisi asap päästä suuresta määrästä rojua eroon. Pois ei voi heittää rahan arvoista kamaa, eikä mikään huuto.net-rumba oikein nappaa.
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Eikäku nyt sovitaan se likkoin miitti!!!
NegaDuck

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NegaDuck »

Jos joku nettityyppi kirjoittaa itse oman nikkinsä pienellä alkukirjaimella, onko silloin epäkohteliasta jonkun toisen kirjoittaa se pienellä, vai kuuluuko se nimenomaan kirjoittaa silloin pienellä, vai mitä?
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mä ainakin toivon, että mun nikkini kirjoitetaan pienellä. En edes osaa sanoa miksi, mutta mieluummin siis pienellä.
Stinky kirjoitti:^Eikäku nyt sovitaan se likkoin miitti!!!
Sain varattua pöydän Valtterista su 23.11. I need the money...
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Jos pyytäisin nätisti, lähtiskö joku asiasta jotain ymmärtävä mun kanssa ostamaan mulle hyvät kaiuttimet, kasan tarvittavia piuhoja ja tulis vielä laittamaan piuhat oikeisiin paikkoihin, että nää musiikkihärvelit toimis edes jollain tavalla. :?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bliss kirjoitti:Jos pyytäisin nätisti :?
Onnistuu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Alisuorittava G

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Mikä ois (edullisimpien) digijärkkärien maailmassa sellanen setti, jolla alottelija pääsis hyvin mukaan? Tarve olis kehittyä ja onnistua nimenomaan vauhdikkaissa kuvissa, ei mitään muotokuva- ja tissiperseosastoa (tällä kertaa).

Netti on niin täynnä tavaraa ja mielipidettä, etten hemmetti löydä taaskaan haluamaani. Ja joo joo, liikkeeseen juttelemaan.

Mulla ei oo mitään kokemusta näistä, oisko EOS 450D iisi?
Canonin järjestelmässä kuvanvakain on objektiivissa. Tähän asti IS-vakain on ollut vain suhteellisten hintavien objektiivien ominaisuus. Harrastajien onneksi tilanne on nyt muuttunut, ja edullisessa 18-55 millin pakettiobjektiivissakin on nyt vakain. Sen ansiosta saa hyvällä onnella käyttökelpoisia kuvia jopa ¼ sekunnin valotusajalla ilman jalustaa.
Mistähän löytyis wannabeblondin tajuttavissa olevaa kuvamatskua siitä mihin tuo riittäis tai siis millasta jälkeä tulee?
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Alisuorittava G kirjoitti:Mulla ei oo mitään kokemusta näistä, oisko EOS 450D iisi?
Näin äkkiseltään ja kokemusta omaavana (noin 200 kuvaa) sanoisin että kamera on aivan kelpo viritys. Kuvasin kaverin häät vehkeellä ja ainakin itse diggasin kamerasta.

Mutta paskahan sen pitää olla kun minä siitä pidin, ainakin erään palapelin mielestä.
Alisuorittava G

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

^ Käypäs siinä äkkiseltään saikkulaisena kuvaamassa mulle vähän jotain lentävää lintuu tms. silleen et välimatka erottuu :D
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Alisuorittava G kirjoitti:^ Käypäs siinä äkkiseltään saikkulaisena kuvaamassa mulle vähän jotain lentävää lintuu tms. silleen et välimatka erottuu :D
Mistä mä ny linnun tähän hätään hoidan? Voin mä käydä kyllä partsilta räpsäsemässä otoksen jos kelpaa.

Pitäsköhän mun joskus palauttaa tää kamera...
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Alisuorittava G kirjoitti:Mikä ois (edullisimpien) digijärkkärien maailmassa sellanen setti, jolla alottelija pääsis hyvin mukaan? Tarve olis kehittyä ja onnistua nimenomaan vauhdikkaissa kuvissa, ei mitään muotokuva- ja tissiperseosastoa (tällä kertaa).
EOS1000D taitais olla just nyt paras vaihtoehto.
Alisuorittava G

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

^ Liikkuvas kohtees se 450D:n tarkennus kuulema parempi eli jo siitä kannattais se muutama kymppi lisähintaa maksaa, ja kyllä isompi näyttökin kelpais, tosin se nyt tuskin vaikuttaa lopulliseen päätökseen. Mentävä näpläämään.

1108, zoomasitko lintuja (tai ees lenkkeileviä pyllyjä, mihin tarkoitukseen itse kameraa siis haluan)?