Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
1108

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Alisuorittava G kirjoitti:1108, zoomasitko lintuja (tai ees lenkkeileviä pyllyjä, mihin tarkoitukseen itse kameraa siis haluan)?
Lupaan zoomata huomenna, tänään en jaksanut.
Otan pari malliotosta jahka duunista pääsen.
Alisuorittava G

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

^ Kiva! :]

Kaveri neuvo, että toi canoni ois vallan hyvä runko mut alle 1500 juuron ei irtoa putkea, millä kuvata esim. sisätiloissa liikettä. Whatever, nälkä saa kasvaa sitten syödessä jos tahtoo, nyt hommaan kyl harjotuskappaleeni. Vierastan jostain syystä ajatusta et ostais heti "kunnon vehkeet", joita ei oppis ees käyttämään. Nehän naurais mulle!!1 Tyhmää pohdintaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja huima »

Alisuorittava G kirjoitti:Kaveri neuvo, että toi canoni ois vallan hyvä runko mut alle 1500 juuron ei irtoa putkea, millä kuvata esim. sisätiloissa liikettä. Whatever, nälkä saa kasvaa sitten syödessä jos tahtoo, nyt hommaan kyl harjotuskappaleeni. Vierastan jostain syystä ajatusta et ostais heti "kunnon vehkeet", joita ei oppis ees käyttämään. Nehän naurais mulle!!1 Tyhmää pohdintaa.
Kuinka kaukaa sä oikein meinaat sisällä sitä liikettä kuvata? :-D

Kyllähän Tamronilla ja muilla on ihan hyviä laseja, joiden valovoima riittää nopeaan kuvaan sisällä - mutta ei ne ole mitään megazoomeja.

Vai yritätkö siis kuvata ulkoa sisällä pimeässä tapahtuvaa liikettä? Vakoilla naapuria?
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

1108 kirjoitti:Mutta paskahan sen pitää olla kun minä siitä pidin, ainakin erään palapelin mielestä.
Hei kultsi, pitäiskö meidän tehdä sulle semmonen ikioma nillitysketju, ettei sun tarvitsisi piilotella palasia tästä sun loukatusta pienestä sielustasi aina ihan joka ketjuun?
Alisuorittava G

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

huima kirjoitti:Kuinka kaukaa sä oikein meinaat sisällä sitä liikettä kuvata? :-D

Kyllähän Tamronilla ja muilla on ihan hyviä laseja, joiden valovoima riittää nopeaan kuvaan sisällä - mutta ei ne ole mitään megazoomeja.

Vai yritätkö siis kuvata ulkoa sisällä pimeässä tapahtuvaa liikettä? Vakoilla naapuria?
Itseasias aattelin omas käytös kuvata koiria sisällä hallivaloissa, kyllä sitä etäisyyttä on mut ei kai älyttömästi...

En mä naapureita. Käytetään videokameraa sellasis jutuis.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Löytyykö netistä hakua, jolla voin hakea esille Suomen laista työntekijän oikeudet taukoihin?
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

nastamuumio kirjoitti:Löytyykö netistä hakua, jolla voin hakea esille Suomen laista työntekijän oikeudet taukoihin?
Unohda laki ja etsi oman alasi TES, pitäisi olla nähtävillä joka työpaikalla. Laissa on vain hellemääräys työsuojelupuolella ja vähintään 30 min (palkaton) tauko johonkin väliin jos työvuoro on yli 6 h.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Tix kirjoitti: Unohda laki ja etsi oman alasi TES, pitäisi olla nähtävillä joka työpaikalla. Laissa on vain hellemääräys työsuojelupuolella ja vähintään 30 min (palkaton) tauko johonkin väliin jos työvuoro on yli 6 h.
Ok, on varmasti koeaikailaiselle ihan riittävä peruste tulla heitetyksi pellolle, että kyselee Tessin perään, mutta toisaalta sitten ei tartteisi arpoa enää, lähdenkö itse vai enkö. Laittoivat mut nyt muiden hommien ohella hiljaseen puhelinvaihteeseen ja lupaavat vain lounastaukotuurauksen. Että vaipat pitäis varmaan hankkia, jos ei muuta.
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

nastamuumio kirjoitti: Ok, on varmasti koeaikailaiselle ihan riittävä peruste tulla heitetyksi pellolle, että kyselee Tessin perään, mutta toisaalta sitten ei tartteisi arpoa enää, lähdenkö itse vai enkö. Laittoivat mut nyt muiden hommien ohella hiljaseen puhelinvaihteeseen ja lupaavat vain lounastaukotuurauksen. Että vaipat pitäis varmaan hankkia, jos ei muuta.
Ei missään tessissä vessassa käyntejä määrätä. Maalaisjärjellä ne hoidetaan.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tix kirjoitti:Ei missään tessissä vessassa käyntejä määrätä. Maalaisjärjellä ne hoidetaan.
Saahan sitä housuun paskantaa, jos ei sen verran järkeä ole, että menee pöntölle.
Paras päivä ikinä.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Nosiisjoo, kyllä mä tästä vessaan aion juosta, mutta olis ältsin kiva ottaa teetä ja keksiä ja käydä tupakallakin. Tulee kiukkuseks muuten.
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

nastamuumio kirjoitti:Nosiisjoo, kyllä mä tästä vessaan aion juosta, mutta olis ältsin kiva ottaa teetä ja keksiä ja käydä tupakallakin. Tulee kiukkuseks muuten.
No sitten otat ja käyt. Jos siitä potkut tulee niin sittenpä tulee.
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Saako semmosia minikokoisia ruuvareita ihan vaikka K-raudasta? Siis kokoa silmälasin sangan ruuvi?
(etten tee itteäni vielä tyhmemmäksi kun meen kyselee... :oops: )
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja saira »

bliss kirjoitti:Saako semmosia minikokoisia ruuvareita ihan vaikka K-raudasta? Siis kokoa silmälasin sangan ruuvi?
(etten tee itteäni vielä tyhmemmäksi kun meen kyselee... :oops: )
Jos haluat, voisin vaikka postittaa sulle Favopticilta rillien mukana tulleen ruuvariavaimenperän, jossa siis molemmat ruuvarit ja muttereille omat avaimensa? Mulla niitä kaksi, enkä toista siis tarvitse.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

saira kirjoitti:
bliss kirjoitti:Saako semmosia minikokoisia ruuvareita ihan vaikka K-raudasta? Siis kokoa silmälasin sangan ruuvi?
(etten tee itteäni vielä tyhmemmäksi kun meen kyselee... :oops: )
Jos haluat, voisin vaikka postittaa sulle Favopticilta rillien mukana tulleen ruuvariavaimenperän, jossa siis molemmat ruuvarit ja muttereille omat avaimensa? Mulla niitä kaksi, enkä toista siis tarvitse.
Oj, viitsisitsä oikeesti? :) Maksan toki ainakin kulut.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja saira »

bliss kirjoitti:
saira kirjoitti:
bliss kirjoitti:Saako semmosia minikokoisia ruuvareita ihan vaikka K-raudasta? Siis kokoa silmälasin sangan ruuvi?
(etten tee itteäni vielä tyhmemmäksi kun meen kyselee... :oops: )
Jos haluat, voisin vaikka postittaa sulle Favopticilta rillien mukana tulleen ruuvariavaimenperän, jossa siis molemmat ruuvarit ja muttereille omat avaimensa? Mulla niitä kaksi, enkä toista siis tarvitse.
Oj, viitsisitsä oikeesti? :) Maksan toki ainakin kulut.
Laita vaan osoite viestillä, niin tiputan sen huomenna laatikkoon.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Miten mä voisin sisustaa työpisteeni viihtyisäksi? Mulla on työpöytä kulmassa ja sen takana ikkunat keskelle "varastoa". Eli kaunis näkymä pahvilaatikoihin, tuoleihin ja yhteen isoon kukkaan :roll: .
Laitanko mä tohon jotkut läpikuultavat verhot? Ison poikakalenterin? Mitä? Kukkia löytyy mutta mä kaipaan muutakin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja saira »

Stinky kirjoitti:Miten mä voisin sisustaa työpisteeni viihtyisäksi? Mulla on työpöytä kulmassa ja sen takana ikkunat keskelle "varastoa". Eli kaunis näkymä pahvilaatikoihin, tuoleihin ja yhteen isoon kukkaan :roll: .
Laitanko mä tohon jotkut läpikuultavat verhot? Ison poikakalenterin? Mitä? Kukkia löytyy mutta mä kaipaan muutakin.
Teippaa ikkunaan juliste jostain kauniista maisemasta? Olisit aina lomalla... :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Stinky

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Semmonen metrinen kyrpä tossa nenän edessä vois saada päivät kulumaan mukavammin. Siis niinku jos hankkis jonkun alastonkuvan jostain komeesta kundista ja teippais sen tohon ikkunaan. Ja maisemakuvan toiseen.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Saa antaa niitä neuvoja peseytymisongelmaan kun multa perjantaina poistetaan luomi takaraivosta ja takareidestä. Onko pesulappujen lisäksi jotain muuta tyyliä? Voiko ne tikit teipata suihkun ajaksi? Äh, mä en haluis luopua vapaa-ajastani noiden tymien luomien takii!
bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Ei niitä tartte olla suihkuttamatta kuin päivä, tai niin mua ohjeistettiin. Saunaan ei saanu mennä viikkoon.
Arvet on rumemmat kuin poistetut luomet :(
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

bliss kirjoitti:^Ei niitä tartte olla suihkuttamatta kuin päivä, tai niin mua ohjeistettiin. Saunaan ei saanu mennä viikkoon.
Arvet on rumemmat kuin poistetut luomet :(
No tuo olis hyvä jos päivä riittäis :D Koska meen perjantaina aamulla poistattamaan, niin lauantaina iltasella vois sit jo suihkutella.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Onks pakko, jos ei tahdo? Meikata ja tyylitellä, meinaan. Tuli taas luettua Iltasanomista päivystävän tyyligurun marinaa suomalaisten tyyllittömyydestä, varsinkin naisten. Mun mielestä on ihan täysin sallittua olla kiinnostunut meikeistä tai vaatteista, ja jos niitä ajattelemalla tulee hyvä mieli ja onnellinen olo, niin kyseessä on erittäin kannatettava harrastus, mutta mua itteäni vaan ei kiinnosta.

Pitäiskö yrittää luopua halvoista farkuista ja tennareista ja nopeesta poninhännästä, että tyyliguruille tulis paree mieli, kun eihän se mulle siis mahdotonta olisi? Mutta sitten taas toisaalta sanotaan, että ihmisestä näkee, milloin se viihtyy omassa itsessään tms. ja että se on silloin kauneimmillaan ja diipa-daapa. No, mä tunnen oloni mukavimmaksi halvoissa farkuissa, tennareissa ja nopeessa poninhännässä. Oonko maanpetturi, joka pitäisi piilottaa ulkomaisilta turisteilta vai malliesimerkki ihmisestä, joka alati vaihtuvista trendeistä huolimatta kuuntelee sisintään ja diipa-daapa? Töissä oon nyt pukeutunut suoriin mustiin housuihin ja kauluspaitaan ja tummaan neuletakkiin ja todella, todella tunnen oloni vieraaksi niissä hiton mustissa housuissa.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Oot just paras sellaisena kun nyt oot. :h:
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Stinky kirjoitti:Semmonen metrinen kyrpä tossa nenän edessä vois saada päivät kulumaan mukavammin. Siis niinku jos hankkis jonkun alastonkuvan jostain komeesta kundista ja teippais sen tohon ikkunaan. Ja maisemakuvan toiseen.
Asenna vielä verhot siihen ikkunaan, ja se komee kundi kurkkimaan sen verhon takaa. "Eikö mentäis jo?"