Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Bhven kirjoitti:^ Oot just paras sellaisena kun nyt oot. :h:
Älä yritä, en oo ostanu Riskiä vielä. Halusin ihan oikeesti herättää keskustelua, ja monipuolisempaa sellaista kuin Itasanomissa, mutta en jaksanu alottaa omaa viestiketjua.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:Onks pakko, jos ei tahdo? Meikata ja tyylitellä, meinaan. Tuli taas luettua Iltasanomista päivystävän tyyligurun marinaa suomalaisten tyyllittömyydestä, varsinkin naisten. Mun mielestä on ihan täysin sallittua olla kiinnostunut meikeistä tai vaatteista, ja jos niitä ajattelemalla tulee hyvä mieli ja onnellinen olo, niin kyseessä on erittäin kannatettava harrastus, mutta mua itteäni vaan ei kiinnosta.

Pitäiskö yrittää luopua halvoista farkuista ja tennareista ja nopeesta poninhännästä, että tyyliguruille tulis paree mieli, kun eihän se mulle siis mahdotonta olisi? Mutta sitten taas toisaalta sanotaan, että ihmisestä näkee, milloin se viihtyy omassa itsessään tms. ja että se on silloin kauneimmillaan ja diipa-daapa. No, mä tunnen oloni mukavimmaksi halvoissa farkuissa, tennareissa ja nopeessa poninhännässä. Oonko maanpetturi, joka pitäisi piilottaa ulkomaisilta turisteilta vai malliesimerkki ihmisestä, joka alati vaihtuvista trendeistä huolimatta kuuntelee sisintään ja diipa-daapa? Töissä oon nyt pukeutunut suoriin mustiin housuihin ja kauluspaitaan ja tummaan neuletakkiin ja todella, todella tunnen oloni vieraaksi niissä hiton mustissa housuissa.
Sanotaan nyt ensiksi, että minusta halvat farkut, tennarit ja nopea poninhäntä kuulostavat ihan hyviltä. Itsekin olen esiintynyt aika suuren osan elämästäni täsmälleen samassa kokoonpanossa. Tai no, on minulla julkisilla paikoilla yleensä ollut myös joku t-paita yläkropan peittona. Ja nykyään ei ole enää pitkää tukkaakaan. Työ- ja edustustehtävät erikseen, mutta muuten vierastan sitä, että olisi joku tietty formaalisuus- tai konservatiivisuusvaatimus yleiselle vapaa-ajan pukeutumiselle.

Muuten minulla on hieman vaikeuksia suhtautua tuollaisiin eri roskalehdissä taajaan esiintyviin marinoihin suomalaisten yleisestä tyylittömyydestä. Ensinnäkin ne ruokkivat suomalaisten vinoa asennetta kaikkea ulkomaalaista kohtaan. Toiseksi, onhan siinä jotain ihmeellistä, että muotilehtityylikkyyden puute nähdään suureksi yhteiskunnalliseksi ongelmaksi. Tavallaan immuunius moiselle on aika hyvä piirre suomalaisissa tässä pinnallisuuden ja kauneusnormien kaventamassa maailmassa.

Toisaalta sitten - ja toistettakoon taas, että itse olen aika kaukana trendikkäästä tai hyvännäköisestä - pieni elitisti minussa kyllä nostaa päätään. Aiemmin täälläkin raportoimallani kesäisellä automatkalla läpi Pohjanmaan ja Satakunnan olin kyllä aika järkyttynyt yleisestä tyylittömyydestä ja rumuudesta rakkaassa isänmaassamme. Tietysti ankea tunnelma johtuu jo ihan maaseudun arkkitehtuurista. Taajamat koostuvat 60-lukulaisista tasakattokuutioista, vanhat puutalot on päällystetty toinen toistaan rumemmilla levyillä, tai ainakin kauniit pieniruutuiset ikkunat on vaihdettu 70-lukulaisiksi tuulilaseiksi. Pihapiirit ovat rempallaan ja täynnä erinäistä auton- sun muuta romua. Asiat ovat hieman paremmin Lounais-Suomen vanhoilla kulttuurialueilla, mutta jäävät nekin kauaksi vaikkapa Ruotsista.

Pysähtyessä syömään johonkin paikalliseen kuppilaan, hyvää ruokaa on lähes mahdoton löytää, vaan yleisesti tyydytään sellaiseen bensis-leikkeeseen rasvaisilla ranskalaisilla (toki poikkeuksiakin on - Pohjanmaan Tervajoelta löytyi uskomattoman ruma lounasravintolakuutio, jossa paikalliset mummelit olivat kuitenkin laittaneet taivaallisen hyvää peruskotiruokaa). Ja asiakaskunnan perusvarustukseen miehillä kuuluu halpa, räikeäkuvioinen ja keinokuituinen kauluspaita tungettuna housuihin, jotka on nostettu lähes kainaloihin - tai sään salliessa farkkushortsit ja likainen hihaton paita sekä moottoriurheiluteemainen lippalakki. Naisilla taas silmiinpistävintä on sellainen kaksiväriseksi värjätty junttitukka, joita kehä kolmosen tuolla puolen näyttää mahtuvan kolemtoista tusinaan. En voi olla ajattelematta, että Keski-Euroopassa tällaista ei näkisi koskaan - ja yht'äkkiä tunnen itseni samanlaiseksi pinnalliseksi nipottajaksi ja Suomi-alemmuuskompleksistelijaksi kuin tuo iltapäivälehden tyylinatsi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

nastamuumio kirjoitti: Älä yritä, en oo ostanu Riskiä vielä.
En haluaisi olla korpraali Voipallo, mutta hiiret kiipeilevät kärsimättöminä rinnuksillani.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Onko sydänsurut vain loukattua ylpeyttä?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

sipsi kirjoitti:Onko sydänsurut vain loukattua ylpeyttä?
Ei ole, kyllä voi rakastaa toista vaikkei pystykään elämään hänen kanssaan.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Dumis kirjoitti:
sipsi kirjoitti:Onko sydänsurut vain loukattua ylpeyttä?
Ei ole, kyllä voi rakastaa toista vaikkei pystykään elämään hänen kanssaan.
Niinpä. Mut miksi se on niin surullista? Ja onks vähän paradoksaalista, et ihminen ihastuu johonki kenestä tietää heti kättelyssä, että ei sen kanssa voi olla?

Ei suomea, ja muutenki ehkä väärä ketju.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

sipsi kirjoitti:Onko sydänsurut vain loukattua ylpeyttä?
Luulisin että useammin esim. omien tulevaisuudensuunnitelmien ja -toiveiden romuttumista. Ei ehkä niissä tapauksissa joissa menee ihastumaan mahdottomaan tapaukseen, mutta kai niidenkin kohdalle on jotain toiveita asettanut jos haluaa edelleen tavata.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onko hälyyttävää jos tyypin CV:ssä lukee työkokemuskohdan ammattinimikkeenä "cock"?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:Onko hälyyttävää jos tyypin CV:ssä lukee työkokemuskohdan ammattinimikkeenä "cock"?
Jo se on verottajalla hommissa?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

masa kirjoitti:Jo se on verottajalla hommissa?
Ei, mutta haluaisi vakuutusmaailmaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Pitäskö riipasta kalsarikännit tänään?
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Bluntly kirjoitti:
masa kirjoitti:Jo se on verottajalla hommissa?
Ei, mutta haluaisi vakuutusmaailmaan.
Suosittele kiinteistövälitysalaa.
Duck

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Duck »

Dumis kirjoitti:Pitäskö riipasta kalsarikännit tänään?
Metettämiesi luojan luomien kappaleiden muistoksi.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Duck kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Pitäskö riipasta kalsarikännit tänään?
Metettämiesi luojan luomien kappaleiden muistoksi.
Noh, lähinnä niiden takia, kun en pysty ichmisten ilmoille menemään.
Duck

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Duck »

Dumis kirjoitti:Noh, lähinnä niiden takia, kun en pysty ichmisten ilmoille menemään.
Sitäpaitsi alkoholi desinfioi haavat tehokkaasti.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Duck kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Noh, lähinnä niiden takia, kun en pysty ichmisten ilmoille menemään.
Sitäpaitsi alkoholi desinfioi haavat tehokkaasti.
Olette aivan oikeassa. Laphroaigit aukee tänään, odottakee flöörttipuistossa kovaa mekkalaa iltasella :D
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nastamuumio kirjoitti:Halusin ihan oikeesti herättää keskustelua, ja monipuolisempaa sellaista kuin Itasanomissa, mutta en jaksanu alottaa omaa viestiketjua.
Ilmeisesti epäonnistuin pahasti Iltasanomien lyömisessä monipuolisuuden saralla, kun kerran yritykseni osallistua keskusteluun on näin karkeasti jätetty huomiotta. Onneksi en ole kovin Kitinä-pahastuvaa sorttia. *marttyyrihymiö*
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nastamuumio

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

urpiainen kirjoitti: Ilmeisesti epäonnistuin pahasti Iltasanomien lyömisessä monipuolisuuden saralla, kun kerran yritykseni osallistua keskusteluun on näin karkeasti jätetty huomiotta. Onneksi en ole kovin Kitinä-pahastuvaa sorttia. *marttyyrihymiö*
Eiku sä kiteytit niiku kaiken kaikesta silleen, ettei siihen voinu enää lisätä mitään tai esittää eriävää näkökantaa. Paitsi sitä kaksvärisyyshiuksistoo en tiiä, mikä se on, kuvia? Sitä paitti mua väsyttää ja yritän tehdä kahdeksan tunnit nettisurffailut tänään neljässä tunnissa.

On mulla ollut aikomus jatkaa myös Espoo-keskustelua, mutta en sitten ookaan jatkanut. Oon kuitenkin aatellut sua!

Nymmeen salatupakalle!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumis kirjoitti:Pitäskö riipasta kalsarikännit tänään?
Ajatus alkaa viehättämään kokoajan enemmän ja enemmän. Toisaalta salilla pitäisi käydä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Bluntly kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Pitäskö riipasta kalsarikännit tänään?
Ajatus alkaa viehättämään kokoajan enemmän ja enemmän. Toisaalta salilla pitäisi käydä.
Keksin, tuut kylään ja katotaan jotain American Ninja 1 sekä kaikkee muuta huonoa shittiä sekä juodaan wiskiä tai muuta viunaa ilman blandiksia.
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Pitääkö mun nyt alkaa riipimään kalsareita jalkaan kesken kännin??
Tix

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Tix »

Ne ei sitten ole aidot kalsarikännit jos teillä on yllänne jotain muutakin kuin black horsen kuviolliset pitkät alushousut. (Juuri tästä syystä otan kalsarikännit mieluiten itsekseni.)
Alisuorittava G

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Ukin ruskeet pitkät kalsarit ei siis kävis? Oltais voitu kalsarikännäillä webbikameroiden äärellä kaikki!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumis kirjoitti:Keksin, tuut kylään ja katotaan jotain American Ninja 1 sekä kaikkee muuta huonoa shittiä sekä juodaan wiskiä tai muuta viunaa ilman blandiksia.
Täytyy kattoo. Huono shitti on aina hyvää shittiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Monsieur Manala

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Alisuorittava G kirjoitti:Ukin ruskeet pitkät kalsarit ei siis kävis? Oltais voitu kalsarikännäillä webbikameroiden äärellä kaikki!
Lupailet aina vaan.