Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
par-sky
Kitisijä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Rupesin miettimään kuinka kovaa lehmä juoksee? Google ei osannut mua auttaa (tai sit mä en vaan osaa käyttää sitä), joten ajattelin kysyä jos täällä olis joku eläinfiksu joka osais tämän mulle kertoa.
Me transmitte sursum, Caledoni!
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

par-sky kirjoitti:Rupesin miettimään kuinka kovaa lehmä juoksee? Google ei osannut mua auttaa (tai sit mä en vaan osaa käyttää sitä), joten ajattelin kysyä jos täällä olis joku eläinfiksu joka osais tämän mulle kertoa.
Riippuu onko esim. hulluilla päivillä jotain hyvää tarjousta.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

par-sky kirjoitti:Rupesin miettimään kuinka kovaa lehmä juoksee? Google ei osannut mua auttaa (tai sit mä en vaan osaa käyttää sitä), joten ajattelin kysyä jos täällä olis joku eläinfiksu joka osais tämän mulle kertoa.
"about 120 mph terminal velocity"

http://answers.google.com/answers/threa ... 39428.html
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mikä eläin tekee tämmöstä jälkeä?
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bliss kirjoitti:Mikä eläin tekee tämmöstä jälkeä?
Oho, voiko tuo olla jokin muu kuin karhu?
bliss

EveryWoman kirjoitti:
Mä en halua heti uskoa, että Kehä I:n kupeessa maleksii karhuja :shock:
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

bliss kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Mä en halua heti uskoa, että Kehä I:n kupeessa maleksii karhuja :shock:
Arvelinkin, että on jostain missä ei pitäisi kontioita tallustella. Keneltäköhän tuota voisi lähteä kyselemään?
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taitaa puuttua karhun kynsien jäljet. Muistaakseni näkemissäni puissa ollut selkeästi erottuvat jokseenkin pystysuuntaiset kynsien jäljet. Eikä näytä oikein hirvieläimenkään sarvien jäljiltä.

Olisiko tikka tai palokärki ? Puu näyttää kuntonsa puolesta niiden ruokapöydältä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss

^Niin kun mulla ei ole mitään aavistusta. Jäljet ovat varmasti ajalta ennen lumentuloa, koska lumessa ei ollut mitään ihmeempää eläimen jälkeä. Paitsi kävynkappaleita sun muita hitaleita maassa. Riipivätkö tikat todella puusta kuoren pois? :o

(karhu mullakin kävi ihan ekana mielessä, mutta tuomitsin sen mahdottomaksi ajatukseksi)
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Tikka ja palokärki saavat heikkokuntoisesta puusta jopa sälöt lentelemään. Kaarna saattaa lennellä puolen kämmenen kokoisina levyinä. Näyttäisi, että tuolla on muutama syvempi jälki. Nokan iskujälkiä? En oikein kuvasta näe. Puun kunto näyttäisi olevan selainen, että varmaan houkuttelee noita lintuja.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss

Tässä uudessa kämpässä on uuteen lieteen liimattu tarra "Lieteen asennettu YKE. Testaus puolivuosittain".
Ihan kiva, mutta... Mikä Hitto On YKE? Googlesta ei ollut apua.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bliss kirjoitti:Tässä uudessa kämpässä on uuteen lieteen liimattu tarra "Lieteen asennettu YKE. Testaus puolivuosittain".
Ihan kiva, mutta... Mikä Hitto On YKE? Googlesta ei ollut apua.
Yke OY, Viitastentie 57, 01810 LUHTAJOKI? ...on sähkölaitefirma.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

bliss kirjoitti:Mikä Hitto On YKE? Googlesta ei ollut apua.
Mulle Google kertoi että YKE = ylikäytön estin.

http://www.nic.fi/~telamo/
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bliss

aasi kirjoitti:
bliss kirjoitti:Mikä Hitto On YKE? Googlesta ei ollut apua.
Mulle Google kertoi että YKE = ylikäytön estin.
Mikähän mun googlessakin on vikana :?
Mut kiits, taas :)
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Jos haluan alkaa rokkitähdeksi tällä myöhäisellä iälläni ja haluaisin oppia soittamaan kitaraa, niin mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

En kuitenkaan jaksa panostaa (lahjattomat treenaa) mihinkään kitaraopettajaan (eikä näitä edes ole tarjolla vaikka haluaisikin. Lähinnä kaavailin kokeilla itseopiskelua.

Onko ehdottaa jotain hyvää 'Quitar playing for dummies'-tyyppistä opusta?
Millainen kitara olisi hyvä treenikitara? Koska on kuitenkin ihan kohtuullinen mahdollisuus sille, ettei homma nappaakaan (en siis ole heti stara ja ryydyn) ja päätänkin alkaa esim. elokuvatähdeksi, en aio sijoittaa treeniskebaan maltaita.

Kertokee, ootte ennenkin kertoneet!
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Quitar prota ovat muutkin suositelleet, joten ilmeisen hyvä softa kyseessä. Oppiiko sitä käyttämään henkilö, jolla ei ole aiempaa kokemusta kitaran soittamisesta vai tarvitaanko jotain aikaisempaa tietämystä/osaamista soittimesta/soittamisesta, vai voiko tuon avulla nimenomaan opetella?

Mikä toi ^ skeba on ja missä hintahaarukassa tuollaiset pyörivät?
Mitä muuta kuin kitara tarvitaan? Ainakin vahvistin?
SikaMika

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

MGandhi kirjoitti:
Quitar prota ovat muutkin suositelleet, joten ilmeisen hyvä softa kyseessä. Oppiiko sitä käyttämään henkilö, jolla ei ole aiempaa kokemusta kitaran soittamisesta vai tarvitaanko jotain aikaisempaa tietämystä/osaamista soittimesta/soittamisesta, vai voiko tuon avulla nimenomaan opetella?

Mikä toi ^ skeba on ja missä hintahaarukassa tuollaiset pyörivät?
Mitä muuta kuin kitara tarvitaan? Ainakin vahvistin?
Tuo kuvan kitara taitaa olla ESP:n "Alexi Laiho" -mallinen, hinta ~muutama kilo!

Eikö sulla ole yhtään kaveria joka soittaa? Homman sisälle pääsemistä nopeuttaisi jos joku hieman opettaisi oikeata soittotekniikkaa ja mahdollisesti nuottien lukemisen. Kyllä ne itsekin oppii (hyvällä tuurilla jopa oikein), mutta työlästähän sen pyörän uudelleenkeksiminen on.

Jos ei skebaa irtoa kaverilta lainaan, muutamalla sadalla eurolla saat ihan soivan kitara+vahvistin -starttipaketin. Katsele vaikka osoitteesta www.thomann.de.

Toi Guitarpro on hyvä ohjelma ja sen käyttäminen on lapsellisen helppoa. Lataat vain netistä ko. softalla väännetyt nuotit ja softa jopa soittaa kipaleen puolestasi, eli voit halutessasi sijoittaa ne kitararahat vaikkapa kaljaan kuten oikean muusikon kuuluukin!
1108

SikaMika kirjoitti:Tuo kuvan kitara taitaa olla ESP:n "Alexi Laiho" -mallinen, hinta ~muutama kilo!
Hei mahdollisuus tuli postata märkäpäiväuni niin pakkohan se oli toteuttaa!
1108

MGandhi kirjoitti:Mitä muuta kuin kitara tarvitaan? Ainakin vahvistin?
Niittiranneke, plektra (suosin terästäytteisiä, siis kovia), AC/DC:n tai Iron Maidenin paita, pedaali, vahvistin, keski-olutta, tupakkia ja mahdollisten soittopoikiin herkästi rakastuvia teinityttösiä varten kourallinen kortonkeja, revityt vanhat farkut ja Converset tassuihin.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Voiko hautajaisiin laittaa mustan puvun ja mustan krakan seuraksi perinteisen tylsänvalkoisen kauluspaidan sijaan tummanvioletin paidan, vai kivittääkö sukulaiset?
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Monsieur Manala kirjoitti:Voiko hautajaisiin laittaa mustan puvun ja mustan krakan seuraksi perinteisen tylsänvalkoisen kauluspaidan sijaan tummanvioletin paidan, vai kivittääkö sukulaiset?
En tiedä suvustas, meillä ei limenvihreää edes kukaan tainnut huomata. Ärsyjä kyllä nuo etiketit, tosi ärsyjä...
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Fcuk kirjoitti:En tiedä suvustas
Raiskaajia, huijareita, kavaltajia, sukurutsaajia ja yksi kenkää saanut poliisi. Helpottiko?

(Taitaa olla psykopaattejakin pari!)
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti:Voiko
Voihan nyt toki. Hautajaisetn etiketti on vaan tumma ja pelkistetty.
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Monsieur Manala kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:En tiedä suvustas
Raiskaajia, huijareita, kavaltajia, sukurutsaajia ja yksi kenkää saanut poliisi. Helpottiko?

(Taitaa olla psykopaattejakin pari!)
No daa! Oo tyytis jos ne vaan kivittää!

Nyt en saa kyllä päästäni sellasta CSI-henkistä kuvaa. Sut löydetään aamuvarhaisella mädästä ojasta raiskattuna ja kengittynä, kortsu suupielessä roikkuen... Mitä jos koklaisit mustaa paitaa? Ja maalaisit naaman mustaks? Onks suvussa rasisteja?