Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitisijä
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Eipä maahanpanijaisiin oikein mikään muu käy kuin tumma puku, valkoinen paita ja hillitty musta tai harmaa kravatti.
Paras päivä ikinä.
Jos ei väriä viitsi laittaa niin laita vaikka musta paita ja valkoinen kraka, onhan sekin etikettivirhe, mutta ei sitten oo "kiellettyjä" värejä mukana. On tyylikkäämpi kuitennii, tästä en taivu.
^ Mun mielestä taas valkoinen kraka (jollaista en onneksi edes omista) näyttää tollasessa yhteydessä lähinnä irvokkaalta. Musta puku ja musta kraka on tossa yhteydessä mulle jotenkin joustamaton asia, paita välttämättä ei, jos se ei hypi silmille ja menee muuten suruväriteemaan, mitä tummanvioletti mielestäni tukee. Mutta kuten yllä voidaan nähdä, on näitäkin joiden mielestä vain valkoinen paita käy.
-
- Kitisijä
Musta + tumma violetti voi helposti näyttää gootihtavalta tai jopa satanistiselta, ainakin keski-ikäisen ja sitä vanhemman perusjengin silmissä.Monsieur Manala kirjoitti:^ Mun mielestä taas valkoinen kraka (jollaista en onneksi edes omista) näyttää tollasessa yhteydessä lähinnä irvokkaalta. Musta puku ja musta kraka on tossa yhteydessä mulle jotenkin joustamaton asia, paita välttämättä ei, jos se ei hypi silmille ja menee muuten suruväriteemaan, mitä tummanvioletti mielestäni tukee. Mutta kuten yllä voidaan nähdä, on näitäkin joiden mielestä vain valkoinen paita käy.
LOL! Manala on kyl muutenkin niin satanistin oloinen et pakko näyttää kyl.EveryWoman kirjoitti: Musta + tumma violetti voi helposti näyttää gootihtavalta tai jopa satanistiselta, ainakin keski-ikäisen ja sitä vanhemman perusjengin silmissä.
Ne on hei monttubileet. Ei siellä kellään ole intressejä arvostella toisten pukeutumista, kunhan ei vaan mennä verskoissa ja jussipaidassa.
-
- Kitisijä
Mielipiteensä kullakin; itse laittaisin ennemmin valkoisen kuin värillisen paidan, jos mustaa ei ole. Syynä jokin muu kuin arvostelun kohteeksi joutumisen pelko.Onslow kirjoitti:LOL! Manala on kyl muutenkin niin satanistin oloinen et pakko näyttää kyl.EveryWoman kirjoitti: Musta + tumma violetti voi helposti näyttää gootihtavalta tai jopa satanistiselta, ainakin keski-ikäisen ja sitä vanhemman perusjengin silmissä.
Ne on hei monttubileet. Ei siellä kellään ole intressejä arvostella toisten pukeutumista, kunhan ei vaan mennä verskoissa ja jussipaidassa.
Niin minäkin laittaisin, mutt Manala kysyikin että voiko laittaa myös värillisen.EveryWoman kirjoitti:itse laittaisin ennemmin valkoisen kuin värillisen paidan, jos mustaa ei ole. Syynä jokin muu kuin arvostelun kohteeksi joutumisen pelko.
-
- Kitisijä
Ei kyse ole arvostelusta, vaan tilaisuuden kunnioittamisesta. Samaan tapaan Linnan juhliin ei mene t-paidassa kuin Anni Sinnemäki. Juhla-asuun kuuluu valkoinen paita, ei siitä pääse mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi venkoilla.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Ja mä sanoinkin että voi näyttää gootilta. En siis kieltänyt laittamasta. Pus?Onslow kirjoitti:Niin minäkin laittaisin, mutt Manala kysyikin että voiko laittaa myös värillisen.EveryWoman kirjoitti:itse laittaisin ennemmin valkoisen kuin värillisen paidan, jos mustaa ei ole. Syynä jokin muu kuin arvostelun kohteeksi joutumisen pelko.
Höpö höpö. Ehkä Bresnevin aikaan kyllä.Riemumieli kirjoitti:Ei kyse ole arvostelusta, vaan tilaisuuden kunnioittamisesta. Samaan tapaan Linnan juhliin ei mene t-paidassa kuin Anni Sinnemäki. Juhla-asuun kuuluu valkoinen paita, ei siitä pääse mihinkään, vaikka kuinka yrittäisi venkoilla.
Appivaarini oli vaimonsa hautajaisissa neuleessa ja hädin tuskin puvunhousuiksi tunnistetavissa housuissa. Ne olivat uudet, siistit ja tilaisuutta varten hankitut. Alatko arvostelemaan suuressa surussa olevaa miestä hänen pukuvalinnastaan, ettei tuonut tarpeeksi kunnioitusta vaimovainajaansa kohtaan esiin, kun oli neulepaidassa?
Viimeksi muokannut Onslow, 06.02.2009 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riippuu kaiketi tilaisuudesta. Olen ollut osallisena hautajaisissa, joissa etikettiin kuului oikeanlaisen pukeutumisen osana myös valkoiset käsineet kädessä. Eikä tehnyt mieli yrittää edes rikkoa etikettiä ja aiheuttaa sitä kautta pahaa mieltä vainajien omaisille. Etiketti kun oli heille tärkeä osa tapahtumaa.Onslow kirjoitti:Ei siellä kellään ole intressejä arvostella toisten pukeutumista, kunhan ei vaan mennä verskoissa ja jussipaidassa.
-
- Kitisijä
No vanha ihminen on vanha ihminen. Nyt puhutaan dorkista, joilla on aikaa miettiä, mitä hautajaisiin laittaisi päälle.Onslow kirjoitti:Appivaarini oli vaimonsa hautajaisissa neuleessa ja hädin tuskin puvunhousuiksi tunnistetavissa housuissa. Ne olivat uudet, siistit ja tilaisuutta varten hankitut. Alatko arvostelemaan suuressa surussa olevaa miestä hänen pukuvalinnastaan, ettei tuonut tarpeeksi kunnioitusta vaimovainajaansa kohtaan esiin, kun oli neulepaidassa?
Paras päivä ikinä.
Tottakai. Ei sotilashautajaisiinkaan mennä maastopuvussa. Nyt ei kuitenkaan ollut kyse etikettihautajaisista. Kai.Stevie Ray kirjoitti: Riippuu kaiketi tilaisuudesta.
Manalan tapauksessa kannattaa varmaan kysyä niiltä sukulaisilta, että pahoittaako (muut) omaiset mielensä paitansa väristä. Itse välttäisin jo valmiiksi pahalla mielellä olevien omaisten mielten pahoittamista tarpeettomasti. Vaikka sitten kävisin kaupasta valkoisen paidan.Onslow kirjoitti:Nyt ei kuitenkaan ollut kyse etikettihautajaisista. Kai.
-
- Kitisijä
En tiedä raiskaajasuvustasi, mutta toissa vuonna tätini hautajaisissa edes pappi ei pahastunut vaikka tumman puvun seurana oli alunperin pikkujouluja varten ostettu tummanvioletti kauluspaita. Sehän vain korosti tilaisuuden synkkyyttä, koska väriterapeuttien mukaan violetti väri masentaa.Monsieur Manala kirjoitti:Voiko hautajaisiin laittaa mustan puvun ja mustan krakan seuraksi perinteisen tylsänvalkoisen kauluspaidan sijaan tummanvioletin paidan, vai kivittääkö sukulaiset?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
Noinko se pappi sanoi?Frederik Krueger kirjoitti:...toissa vuonna tätini hautajaisissa edes pappi ei pahastunut vaikka tumman puvun seurana oli alunperin pikkujouluja varten ostettu tummanvioletti kauluspaita. Sehän vain korosti tilaisuuden synkkyyttä, koska väriterapeuttien mukaan violetti väri masentaa.
Onko Stadinarska pappi?EveryWoman kirjoitti:Noinko se pappi sanoi?Frederik Krueger kirjoitti:väriterapeuttien mukaan violetti väri masentaa.
The Wiren kolmannen tuotantokauden jaksossa yhdellä pääpahiksella oli mustan puvun ja krakan kanssa musta paita. Näytti todella tyylikkäältä.Monsieur Manala kirjoitti:Voiko hautajaisiin laittaa mustan puvun ja mustan krakan seuraksi perinteisen tylsänvalkoisen kauluspaidan sijaan tummanvioletin paidan, vai kivittääkö sukulaiset?
-
- Kitisijä
Musta puku ja musta poolopaita ovat myös jausaa, ainakin jos haluaa näyttää venäläiseltä mafiosolta.Bhven kirjoitti:The Wiren kolmannen tuotantokauden jaksossa yhdellä pääpahiksella oli mustan puvun ja krakan kanssa musta paita. Näytti todella tyylikkäältä.
Paras päivä ikinä.
No kukapa ei haluaisi.Riemumieli kirjoitti:Musta puku ja musta poolopaita ovat myös jausaa, ainakin jos haluaa näyttää venäläiseltä mafiosolta.Bhven kirjoitti:The Wiren kolmannen tuotantokauden jaksossa yhdellä pääpahiksella oli mustan puvun ja krakan kanssa musta paita. Näytti todella tyylikkäältä.
-
- Kitisijä
Poolopaita sopii talviurheiluun, ei muuhun. No, ehkä niille venäläisille mafiosoille.Riemumieli kirjoitti:Musta puku ja musta poolopaita ovat myös jausaa, ainakin jos haluaa näyttää venäläiseltä mafiosolta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Just just. Ja vähemmän satanistiselta tai gootihtavalta näyttää, jos laittaa mustan puvun, mustan krakan ja mustan kauluspaidan?EveryWoman kirjoitti:Musta + tumma violetti voi helposti näyttää gootihtavalta tai jopa satanistiselta, ainakin keski-ikäisen ja sitä vanhemman perusjengin silmissä.
-
- Kitisijä
Mun mielestä näin.Monsieur Manala kirjoitti:Just just. Ja vähemmän satanistiselta tai gootihtavalta näyttää, jos laittaa mustan puvun, mustan krakan ja mustan kauluspaidan?EveryWoman kirjoitti:Musta + tumma violetti voi helposti näyttää gootihtavalta tai jopa satanistiselta, ainakin keski-ikäisen ja sitä vanhemman perusjengin silmissä.
Hyvä tietää jos joskus haluaa respectiä satanistipiireissä.EveryWoman kirjoitti:Mun mielestä näin.Monsieur Manala kirjoitti:Just just. Ja vähemmän satanistiselta tai gootihtavalta näyttää, jos laittaa mustan puvun, mustan krakan ja mustan kauluspaidan?EveryWoman kirjoitti:Musta + tumma violetti voi helposti näyttää gootihtavalta tai jopa satanistiselta, ainakin keski-ikäisen ja sitä vanhemman perusjengin silmissä.
Voisin kuvitella, että hautajaisissa ihmisillä ei ole juurikaan mielenkiintoa toisten vaatteita kohtaan, jos ne ovat muuten siistit ja soveliaat ja tuskin _kukaan_ myöhemmin muistaa minkä värinen paita jollain oli päällä. Tärkeintä ehkä kuitenkin on olla paikalla.
Ja mulle ainakaan ei ihan ensimmäisenä violetista paidasta mustan puvun kanssa tule mieleen gootti tai satanisti vaikka taidankin edustaa sitä vanhempaa täti-ihmispolvea.
Ja mulle ainakaan ei ihan ensimmäisenä violetista paidasta mustan puvun kanssa tule mieleen gootti tai satanisti vaikka taidankin edustaa sitä vanhempaa täti-ihmispolvea.