Vesper kirjoitti:Lenkillä lönkötellessä alkoi ketuttamaan tämä treenien yksipuolisuus, kaikki kun kehittävät lähinnä alakroppaa ja parhaimmillaan vähän keskivartaloakin. Haluaisin kuitenkin Madonnamaista lihaksikkuutta myös yläkroppaan, mutten halua käydä kuntosalilla. En ole keksinyt yhtäkään lajia oman salini tarjonnasta joka vahvistaisi käsiä/olkaa, mutta jättäisi alakropan rauhaan. Onko mulla muita vaihtoehtoja kun osaa nyrkkeilysäkki terassille?
Soutu toimii hyvin. Vaikka siinä on jalat mukana, niin jos tekee oikein aivan edestä asti aivan taakse asti, niin se rasittaa yläkroppaa suhteessa paljon enemmän.
Mulla on itse asiassa ihan sama "ongelma". Kun on vuosia ravannut parituhatta rappusta per viikonloppu parikymmentä kiloa kiveä sylissään reippaan ylipainon kanssa, niin jalkaosastolta löytyy potkua enemmän kuin riittävästi. Meen nyt jo reisien ja pohkeiden puolesta Weiderin ihannemittojen yli omanpituiselleni kaverille, vaikka vasta aloitin kuntosaliharjoittelun.
Soudun lisäksi toinen mitä olisin itsekin kanssa ensin suositellut, on toi pumppi. Ei se ole rikos jättää esim. kyykkyjä tekemättä vaikka kokonaan, jos ei halua. Itsekin oon tehnyt kyykyt suhteessa aika miedoilla painoilla. Ja jos lusmuilu salilla hävettää, osta kotiin oma 130-150 senttinen tanko ja tee tunnit himassa. Ei ratkea perse kustannuksista.