Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Vesper
Kitisijä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nehemiah James kirjoitti:Ootko kuitenkin kokeillut?
Oon mä aikanaan siellä aikaa viettänyt paljonkin, jopa ihan personal trainerin kanssa. Ei vaan oo mun juttu. No, ehkä voisin hankkia himaan jotain painoja, mut todennäköisesti nekin jäis vaan nurkkiin pölyttymään...
Haluan lihasta muilla keinoin. Heinähommia kellään?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Onslow

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti: Haluan lihasta muilla keinoin. Heinähommia kellään?
Rankamettään sun pitää päästä. Kysy pulkkiselta pestiä.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos työkaverini laittaa ehdotukseni mukaisesti laser-osoittimet osoittamaan kotinsa ikkunasta näkyvään Sirpa Pietikäinen - vaalijulisteen silmiin, syyllistyykö hän johonkin rikokseen? Ja jos syyllistyy, mikä on rangaistusasteikko?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

aasi kirjoitti:Jos työkaverini laittaa ehdotukseni mukaisesti laser-osoittimet osoittamaan kotinsa ikkunasta näkyvään Sirpa Pietikäinen - vaalijulisteen silmiin, syyllistyykö hän johonkin rikokseen? Ja jos syyllistyy, mikä on rangaistusasteikko?
Mikä rikos tuo nyt edes teoriassa voisi olla? Edellyttäen tietysti, että kukaan ei vahingossa joudu laserosoittiminen säteeseen katsomaan.
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Patz! pumpissa voi tehdä alakropan pienillä painoilla ja yläkropan isoilla, oisko teillä sitä tarjolla?

Ite ainakin koitan säätää niin, ettei etureisi sais ihan hirveesti enää haastetta, ja vääntelen sitten asentoja enemmän sisäreittä rasittavaksi. Pumpissa on oikeastikin tosi helppoa muutella noita asentoja ja painoja just semmosiksi, miten ite kokee parhaaksi. Mäkään en ole mikään kuntosali-intoilija, mutta pumppiin mulla on ollu rakkaussuhde jo pitkään. Ja voin vannoa, että kakskin pumppia viikossa ja loput vaikka aerobista antaa tuloksia yllättävän nopeesti :)
Prepare for the worstest.
nowaysis
Kitisijä

Rouva Pupu kirjoitti:Miten vois enkkulaksi silleen "slangimaisesti" kuvailla coolii, mahtavaa, upeeta laukkua??? Pitäis lähettää kiitosmaili.

Flash, (way)rad, killer, sweet..
Vesper
Kitisijä

nowaysis kirjoitti:Patz! pumpissa voi tehdä alakropan pienillä painoilla ja yläkropan isoilla, oisko teillä sitä tarjolla?
No pumppia ajattelin mut siellä on tyhmiä alakroppajuttujakin :( Enkä mä osaa lintsata.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
nowaysis
Kitisijä

Ei se oo lintsaamista! Meillä ainakin ohjaajat monesti sanoo, että ei sitten vilkuilla niitä naapurin painoja(eipä!) vaan jokainen laittaa just sen hetkisen fiiliksen ja jaksamisen mukaan. Voithan vaikka jutella ohjaajan kanssa siitä, että haluat lähinnä muokata yläkroppaa niin se ainakin sitten tietää, ettet lintsaa :) Ja askelkyykyt saa aina tehdä ilman painoja myös.
Vesper
Kitisijä

nowaysis kirjoitti:Ja askelkyykyt saa aina tehdä ilman painoja myös.
No, täytyy ehkä kokeilla. Mieluummin jättäisin ne kokonaan ärsyttämättä parina päivänä viikossa. Alkaa meinaan jo tuloksissa näkyä toi jalkojen väsymys, ne kun on 5-6 krt viikossa ihan kohtuullisessa rääkissä kumminkin... :/ Vähentäisin mielelläni rääkkiä 1-2 kerralla ja ottaisin tilalle jotain muuta. Ideaali viikko olis varmaan 1 pilates/jooga, kolme jalkatreeniä ja 2 yläkroppaa.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Vesper kirjoitti:No, täytyy ehkä kokeilla. Mieluummin jättäisin ne kokonaan ärsyttämättä parina päivänä viikossa. Alkaa meinaan jo tuloksissa näkyä toi jalkojen väsymys, ne kun on 5-6 krt viikossa ihan kohtuullisessa rääkissä kumminkin... :/ Vähentäisin mielelläni rääkkiä 1-2 kerralla ja ottaisin tilalle jotain muuta. Ideaali viikko olis varmaan 1 pilates/jooga, kolme jalkatreeniä ja 2 yläkroppaa.
Olisko uinti mitään? Isket sellaisen kellukkeen jalkoven väliin ja alat kauhoa.

Crosstrainerilla treenatessa voi tosi hyvin treenata käsiä ja yläkroppaa.

Mä myös vannon pilateksen nimeen, siinä ei tule sitä rotevuutta vaan lihakset jotenkin sulavoituu ja pitenee. Mä oon aikaisemmin ollut kunnon mammuttireisi, mutta pilateksella mä olen saanut jaloista jo solakammat, ja keskivartalosta ihan kivenkovan. Kädet ja selkä on myös ennätyshyvässä kunnossa.. eikä myöskään muuten ole mitään hartiasärkyjä ollut.

Mutta joo, monipuolisuus on varmasti se juttu.
Chely

Viesti Kirjoittaja Chely »

Kuulin tuttuni synnyttäneen kuolleen lapsen, joka oli kuitenkin saatu elvytettyä. Lapsi oli ollut ainakin 2 min. ilman happea. Kysymykseni kuuluu kuinka nopeasti aivovaurio syntyy? Lapsen äidille oli tehty hätäsektio ja lääkäri oli sanonut, että nyt on niin kiire, että ei ehditä nukuttaa, joten hän oli ottanut kurkusta kiinni potilasta, jolloin potilaalta oli mennyt taju. Onko kaulassa siis jokin tietty kohta, jota kevyesti painamalla ihminen menettää tajuntansa? Ihmettelen myös miksi ihmeessä lääkäri määrää alatiesynnytykseen, jos tiedetään, että napanuora on kiertynyt kaulan ympärille?
nowaysis
Kitisijä

Napanuora on hyvin monella lapsella kiertynyt kaulan ympäri, vaikka synnytys etenisi ihan normaalisti. Lapsi kääntyy synnytyskanavassa oman akselinsa ympäri laskeutuessaan kohti "exit"iä.

Käsittääkseni ihmisellä on joku tuollainen kohta, näin ainakin mm. Kill Billissä, Xenassa ja kai tuota joissain taistelulajeissa myös opetetaan joillain extramaestrotasoilla tai armeijassa..

Kai aivovaurion syntyyn vaikuttaa monikin seikka, mm. kylmässä vedessä se käsittääkseni syntyy hitaammin. Ei kai siihen ole mitään yleistä, kaikilla pätevää aikaa.

Ei siis mitään asiantuntijavastauksia nämä kuitenkaan :)
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Chely kirjoitti:Onko kaulassa siis jokin tietty kohta, jota kevyesti painamalla ihminen menettää tajuntansa?
On. Älä kokeile kotona.
Testattu valvotuissa olosuhteissa (myös lääkärin paikalla ollessa) ja on aika villi fiilis tipahtaa.
Chely

bliss kirjoitti: On. Älä kokeile kotona.
Testattu valvotuissa olosuhteissa (myös lääkärin paikalla ollessa) ja on aika villi fiilis tipahtaa.
Kuulostaa tosiaan aika villiltä ja mielenkiintoiselta. Tosin hieman liian extremeä, jotta lähtisin kokeilemaan asiaa.
nowaysis kirjoitti:Napanuora on hyvin monella lapsella kiertynyt kaulan ympäri, vaikka synnytys etenisi ihan normaalisti.
On siis normaalia syntyä hirttosilmukka kaulassa. Hieman lisäjännitystä.
Viimeksi muokannut Chely, 28.05.2009 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bliss kirjoitti:
Chely kirjoitti:Onko kaulassa siis jokin tietty kohta, jota kevyesti painamalla ihminen menettää tajuntansa?
On. Älä kokeile kotona.
Mua kiinnostaisi tietää, jotta onko tuo ihan lekureille opetettu systeemi ja kuinka paljon sitä käytetään. Kuinka kauan sulla oli taju kankaalla?
bliss

Rouva Pupu kirjoitti: Kuinka kauan sulla oli taju kankaalla?
Ehkä 5 sekuntia.
MGandhi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Rouva Pupu kirjoitti:
bliss kirjoitti:
On. Älä kokeile kotona.
Mua kiinnostaisi tietää, jotta onko tuo ihan lekureille opetettu systeemi ja kuinka paljon sitä käytetään. Kuinka kauan sulla oli taju kankaalla?
Jos ei ole lääkäreille opetettu, niin ainakin kaikille vähääkään kontaktilajeja harrastaneille. Esim. rear neck choke-ote tukkii kaulavaltimot ja tajunnan menetys tapahtuu muutamassa sekunnissa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bliss kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti: Kuinka kauan sulla oli taju kankaalla?
Ehkä 5 sekuntia.
No sitä mietinkin, että ei se kauan kestä. Aikoinaan olisi ollut mahdollisuus koittaa, mutta en sitten koittanut. Mietin vaan, että miten se tässä tapauksessa on mennyt.... 5 sekunnissa vauvaa ulos saa. Painettu kokoajan kenties vai että miten.

Tosiaan, kiinnostaa nimenomaan tuo lekuripuoli. Kai niilläkin jotain ohjeistuksia on ja se onko tuon käyttö yleistä hätätilanteissa. Lekuri tuskin tarvitsee ns. itsepuolustuskoulutusta tuon tekemiseen :D
NuoriD

Rouva Pupu kirjoitti:
Perusopetukseen ei kuulunut ainakaan Helsingin Yliopistossa silloin, kun siellä opiskelin.
NuoriD

Chely kirjoitti: Ihmettelen myös miksi ihmeessä lääkäri määrää alatiesynnytykseen, jos tiedetään, että napanuora on kiertynyt kaulan ympärille?
Ei sitä ennen synnytystä tiedä, onko napanuora kaulan ympärillä vai ei. Sen näkee sitten kun pää tulee ulos.

Vanhimmalla tyttärelläni oli. Terve tyttö syntyi.
bliss

MGandhi kirjoitti: Jos ei ole lääkäreille opetettu, niin ainakin kaikille vähääkään kontaktilajeja harrastaneille.
No juurikin näin. Yleensä niitä ei treeneissä testata ihan käytännössä, mutta olipahan kerrankin tilaisuus :)
Chely

Rouva Pupu kirjoitti: No sitä mietinkin, että ei se kauan kestä. Aikoinaan olisi ollut mahdollisuus koittaa, mutta en sitten koittanut. Mietin vaan, että miten se tässä tapauksessa on mennyt.... 5 sekunnissa vauvaa ulos saa. Painettu kokoajan kenties vai että miten.
Kysyin samaa. Kertoivat, että ensin vain taju pois, vatsa auki ja normaali nukutus siitä eteenpäin. Sain sen käsityksen, että lääkäri painoi vain kerran kaulasta tajuttomaksi.
NuoriD kirjoitti: Ei sitä ennen synnytystä tiedä, onko napanuora kaulan ympärillä vai ei. Sen näkee sitten kun pää tulee ulos.

Ok. En tiedä synnytyksistä yhtikäs mitään, joten uskon kyllä, että silmukka kaulan ympärillä syntyminen on normaalia, vaikka se kuulostaakin vaaralliselta.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Lenkillä lönkötellessä alkoi ketuttamaan tämä treenien yksipuolisuus, kaikki kun kehittävät lähinnä alakroppaa ja parhaimmillaan vähän keskivartaloakin. Haluaisin kuitenkin Madonnamaista lihaksikkuutta myös yläkroppaan, mutten halua käydä kuntosalilla. En ole keksinyt yhtäkään lajia oman salini tarjonnasta joka vahvistaisi käsiä/olkaa, mutta jättäisi alakropan rauhaan. Onko mulla muita vaihtoehtoja kun osaa nyrkkeilysäkki terassille?
Soutu toimii hyvin. Vaikka siinä on jalat mukana, niin jos tekee oikein aivan edestä asti aivan taakse asti, niin se rasittaa yläkroppaa suhteessa paljon enemmän.

Mulla on itse asiassa ihan sama "ongelma". Kun on vuosia ravannut parituhatta rappusta per viikonloppu parikymmentä kiloa kiveä sylissään reippaan ylipainon kanssa, niin jalkaosastolta löytyy potkua enemmän kuin riittävästi. Meen nyt jo reisien ja pohkeiden puolesta Weiderin ihannemittojen yli omanpituiselleni kaverille, vaikka vasta aloitin kuntosaliharjoittelun.

Soudun lisäksi toinen mitä olisin itsekin kanssa ensin suositellut, on toi pumppi. Ei se ole rikos jättää esim. kyykkyjä tekemättä vaikka kokonaan, jos ei halua. Itsekin oon tehnyt kyykyt suhteessa aika miedoilla painoilla. Ja jos lusmuilu salilla hävettää, osta kotiin oma 130-150 senttinen tanko ja tee tunnit himassa. Ei ratkea perse kustannuksista.
SJP
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja SJP »

bliss kirjoitti:
On. Älä kokeile kotona.
Se on aika villi tunne... :) Jos puhutaan samasta tekniikasta. Kirjaimellisesti veri katoaa päästä.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:
Chely kirjoitti: Ihmettelen myös miksi ihmeessä lääkäri määrää alatiesynnytykseen, jos tiedetään, että napanuora on kiertynyt kaulan ympärille?
Ei sitä ennen synnytystä tiedä, onko napanuora kaulan ympärillä vai ei. Sen näkee sitten kun pää tulee ulos.

Mun just pari päivää ennen synnytystä sydänäänet heikentyi. Ja syntyessäni olin kuulemma ihan sininen. Siis äitini yritti kuristaa minut napanuoraan. Tämäkin selittää paljon, mikään ei ole mun oma vika!!!

Lisäksi isäni on tunnustanut "vahingossa" tipauttaneensa minut pää edellä kun olin vauva! (Tämä kostetaan)
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB