Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Bhven

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Manaaja kirjoitti:Mä saan näemmä ongelmitta kulumaan kolme ja puoli tuhatta kilowattituntia vuodessa yksin asuen ilman saunaa ja sähkölämmitystä. Mysteeri tää on mullekin.
Vuodelle jaettuna toi on 400 wattia tunnissa. Jos on paljon elektroniikkaa standbylla ja/tai päällä ja useampi tietokone päällä monta tuntia päivässä, eipä se niin mysteeriltä kuulosta. Littutelkkaritkin kuluttaa ihan seppona.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Pöytäkone on päällä keskimäärin ehkä tunnin viikossa ja vie jotain 120 wattia. Läppäri päivittäin joskus jopa vuorokauden ympäri, mutta vie vain kolmisenkymmentä wattia. Telkkari tai tykki on päällä ehkä 2-3 tuntia päivässä, molemmat taitavat viedä (ei yhtä aikaa) noin 150-200 wattia normikäytössä. Sitten on oikeastaan enää jääkaappipakastin ja viinikaappi jotka ovat jatkuvasti päällä. Viinikaappi vie joku 10 wattia. Pyykin- ja astianpesukoneet sitten satunnaisesti käynnissä. Kai se sitten menee joihinkin standby-virtoihin, mutta kun ei noita vekottimiakaan jaksa aina repiä irti seinästä kun menee vähintään kellonajat laitteista sekaisin joka on erittäin ärsyttävää.

Tosin olihan mulla vielä viime vuonna kymmenisen tuntia vuorokaudessa parisataa wattia valoa vihanneksille.
Bhven

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joo tota mä kans muistelin viestini kirjoittamisen jälkeen, että sulla oli joku chililaboratorio.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Manaaja kirjoitti:Mä saan näemmä ongelmitta kulumaan kolme ja puoli tuhatta kilowattituntia vuodessa yksin asuen ilman saunaa ja sähkölämmitystä. Mysteeri tää on mullekin.
Sitä edellinen tasauslasku oli n. 2300kWh joka piti aikalailla paikkansa arvion kanssa, silloinkin olin enemmän kotona, joten esim. telkkarin kulutus suurempaa. Eikä tuon jälkeen tullut lisämööpeleitä taloon + oltiin huomattavasti vähemmän kotona. Ei ollut edes kaikkia kodin perusmööpeleitäkään taloudessa. Kaikki mööpelit vielä mitattiin ja olivat niissä lukemissa, jotka ns. arviokulutukseen oli laskettu vievän. 1600kWh kuulostaa aikamoiselta piikiltä. Mielestäin. Ja nyt kun sähkönkulutus ihan luokatonta niin ollaan aika kaukana tuosta lukemasta edelleen.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ehkä jollain palstan naaraista on kokemusta, joten heitän verkot vesille.

Mistä saisi laadukasta täytettä rintaliiveihin? Toinen kuppi kun nyt kaipaa leikkauksen jälkeen täytettä sisäänsä ehkä n. 6kk ajaksi, ja haluaisin täytteen olevan jotain laatukamaa (ei siis esim. villasukkia). Ne pushareiden toppaukset ei riitä, enkä ylipäätään voi käyttää kaarituellisia rintsikoita hetkeen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vesper
Kitisijä

McJanne kirjoitti:Väittämättä että asiaa sen kummemmin tuntisin, olisiko mahdollista pyytää lekurilta niitä palikoita, millä normaalisti laitetaan fylliä kärpäslätkiin? Ainakin tuntus loogiselta noin ajattelutasolla, käytettävyyttä en osaa arvioida.
A) kyseessä ei ole kärpäslätkät B) kirurginen täyttö tapahtuu sitten 6kk kuluttua.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
Vesper
Kitisijä

Ton tokan liivin pusharitäyte vois toimiakin, pitäs vaan eka päästä testaamaan. Thanks!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tietäisko joku jonkun tallentavan jutun telkkarisarjoja varten, halvalla ja käytännöllisesti ilman että mun tarttee alkaa nörtiksi. Voi olla myös tietskan kautta, PS3:nkin saapuu himaan tässä joku viikko kun en jaksa enää pihistellä. Kandeeks tikipoksit vai onks niille joku hyvä vaihtis jo tullut?
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^Kato sivu pari taaksepäin sieltä löytyy vastaus.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Rouva Pupu kirjoitti:^Kato sivu pari taaksepäin sieltä löytyy vastaus.
Ei kelpaa TVkaista, en nauhoita paljo vittuakaan sarjoja ilmaiskanaleilta, kaikki katsomisen arvoinen ei-urheilu tulee myös canalilta. Mentalist oli just ja hust kateltava sarja. Harper ei ollenkaan mun teekuppi.
Saunavisio oli kait kaverilla, mutta se kusi silloin jostain, jatkan sen tutkimista.

edit: korttia siihen ei mene mutta: "Laitteessa ei ole maksukorttipaikkaa, mutta maksu-tv-sisältöä on mahdollista välittää Internet-liittännän kautta" ja sitten tarkemmat tiedot ovat rekisteröitymisen takana :D
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

The great club outshines the individual, always and forever.
tuulenpuiska

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Elppis kirjoitti:Kuis olis http://www.tvkaista.fi/
Ehkä?
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kun kaiken sortin liikunta-alan julkaisut erilaisissa taulukoissa ilmoittavat, että 60-kiloinen nainen kuluttaa tunnin fillarilenkillä (n. 22 km/h vauhdilla) keskimäärin 650 kcal, ja mun sykemittarin ilmoittama lukema vastaavalle suoritukselle on 315 kcal niin missä on vika?
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

bliss kirjoitti:Kun kaiken sortin liikunta-alan julkaisut erilaisissa taulukoissa ilmoittavat, että 60-kiloinen nainen kuluttaa tunnin fillarilenkillä (n. 22 km/h vauhdilla) keskimäärin 650 kcal, ja mun sykemittarin ilmoittama lukema vastaavalle suoritukselle on 315 kcal niin missä on vika?
Liian hyvä fillari ja paskat taulukot?
Fcuk

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Paskat taulukot. Perus 300-400 (n. 22-vauhdilla), imo.
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

bliss kirjoitti:Kun kaiken sortin liikunta-alan julkaisut erilaisissa taulukoissa ilmoittavat, että 60-kiloinen nainen kuluttaa tunnin fillarilenkillä (n. 22 km/h vauhdilla) keskimäärin 650 kcal, ja mun sykemittarin ilmoittama lukema vastaavalle suoritukselle on 315 kcal niin missä on vika?
Onkohan mittari pysynyt paikoillaan koko ajan?
Fcuk

Juoksulla saa noita lukemia mut en usko, että fillarilla mitenkään...
milli

Viesti Kirjoittaja milli »

Mä saan esim crossing tunnilla palamaan tunnissa 460 kcal... pyörräillessä.. pitää yrittää kurkkia tuolta noita kulutuksia, on ne mulla jossain ylhäällä. Toi 315 on kyllä auttamattomasti päin honkia, mulla palaa enemmän 35 minuutin juoksunlenkilläkin.
Fcuk

Äh, sekoilen ite! Siis mun ikivanha polarihan tietää mun polttavan kalorit vasta päälle 100:n sykkeissä. ;) Eipä siis ihme, ettei kilot pysy jos nippanappa syö liikunnat tän vanhan rohjon mukaan tappiin...
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Suunto t6c kertoi eilen menneen n 680 kcal. Kun samaisen laitteen yhdisti tietokoneeseen tuli kulutukseksi n 980 kcal. Eli nää rannevemapimet ei taida analisoida treenidataa tarpeeksi hyvin? Mut tietokeneeseen saa paremman ohjelman??

Välillä kulutukset muuttuu toiseenkin suuntaan, esim t6c n 1000kcal ja tietokone n 700kcal.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ehheh. Juma-leishön. (jumatelation).

Oletteko tytöt ja poijaat tietoisia sellaisesta ajasta, jolloin osattiin kuntoilla ilman sykemittaria ranteessa? Eikö teille oma kroppa kerro milloin rasitustaso on sopiva, ilman mittareita ja taulukoita? Ja kun läskiänne yritätte karistaa, eikö sen kerro vaaka ja kenties alan kirjalliset ohjeet ihan kuntoilun ulkopuolellakin, ilman että teidän pitää koko ajan tietää, mitä se pumppu tykyttää? Ja kun kyse ei teillä ole edes huippu-urheilusta, vaan amatöörien kunnon kohotuksesta. Ihme kyborgeja.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Niin, ennenvanhaan ruoka metsästettiin tai kasvatettiin itse. Kaljaa ei saanut kaupasta. Autojakaan ei ollut, internetistä puhumattakaan.

Gat on yhtä kateellinen liikunnasta ja hyvästä kunnosta kuin sutinasta, panemisesta ja ihmissuhteista. Hallelujaa.
Gat
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Gat »

bliss kirjoitti:Niin, ennenvanhaan ruoka metsästettiin tai kasvatettiin itse. Kaljaa ei saanut kaupasta. Autojakaan ei ollut, internetistä puhumattakaan.

Gat on yhtä kateellinen liikunnasta ja hyvästä kunnosta kuin sutinasta, panemisesta ja ihmissuhteista. Hallelujaa.
Vääristelyä.
Vaan niin, etttä kohta ette varmaan voi nussiakaan ilman digitaalista kosteusmittaria pillussa. Syödä ilman elektronista makutesteria. Valita pitääkö ulkona takin päällä ilman henkilökohtaista, mukana kannettavaa sääasemaa lämpötila-ilmanpaine- sademäärä- ja tuulimittareineen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

Gat kirjoitti:
bliss kirjoitti:Niin, ennenvanhaan ruoka metsästettiin tai kasvatettiin itse. Kaljaa ei saanut kaupasta. Autojakaan ei ollut, internetistä puhumattakaan.

Vääristelyä.
Vaan niin, etttä kohta ette varmaan voi nussiakaan ilman digitaalista kosteusmittaria pillussa. Syödä ilman elektronista makutesteria. Valita pitääkö ulkona takin päällä ilman henkilökohtaista, mukana kannettavaa sääasemaa lämpötila-ilmanpaine- sademäärä- ja tuulimittareineen.
Palaa arvostelemaan sitten kun voit kirjoittaa urpiaiselle ilman Karhua ;)