Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Nehemiah James

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
Se kilogramma siinä painossa ei vielä kerro teetkö asioita oikein.

Lilo: Puhu sille! Puhumalla ne asiat selviää ;)
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Nehemiah James kirjoitti:
En oikeen jaksa uskoa, jos ei kerran ole esimiestenkään puheet auttaneet hitustakaan.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lilo kirjoitti:
En oikeen jaksa uskoa, jos ei kerran ole esimiestenkään puheet auttaneet hitustakaan.
Jotenkin tuntuu että kyseessä on pattitilanne: typerä työntekijä jolle ei loppupeleissä voi tehdä mitään. Ei tee mitään niin väärin, että voisi potkut antaa.. Mun mielestä työntekijä, jolla on auktoriteettiongelmia, kuten pomon totteleminen, on saatava kuriin edes jollain tapaa. Mitä mieltä sun esimies on tästä? Oliko ns. hällä-väliä ja kävi "nyt kun kerran piti" jotain kommentoimassa, vai onko sun kanssa samoilla linjoilla ja itsekin neuvoton?
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD kirjoitti:Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
Hmm. Tietysti joissain liikkeissä voi halutessaan vähän huijata, mutta rauta on kyllä aika lahjomaton. Jos se nousee, se nousee. Jos se ei nouse, se ei nouse.

Kyynikkona epäilen, että sykemittari-issuessa on kyse tehokkaasta markkinoinnista ja tarpeiden luomisesta sekä hifistelytarpeesta.

Mutta edelleen: enhän minä näistä tiedä, kunhan kyselen ja esitän mielipiteitä, vaikka en tiedäkään.
Elppis
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:
Hmm. Tietysti joissain liikkeissä voi halutessaan vähän huijata, mutta rauta on kyllä aika lahjomaton. Jos se nousee, se nousee. Jos se ei nouse, se ei nouse.

Kyynikkona epäilen, että sykemittari-issuessa on kyse tehokkaasta markkinoinnista ja tarpeiden luomisesta sekä hifistelytarpeesta.

Mutta edelleen: enhän minä näistä tiedä, kunhan kyselen ja esitän mielipiteitä, vaikka en tiedäkään.
Kyllä mäkin saan 60kg hepposesti jalalla ja kahdella kädellä ja vähän seinään tukien ilmaan, mutta se, että onko se oikea tapa nostaa, on taas hippasen kyseenalaista :D
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

Oman suorituskyvyn tarkka seuranta ei varmaankaan ole niin oleellinen juttu sykemittarissa vaan oikeanlaisen treenin haarukointi. Jos tiedät kuinka kauan ja millaisella rasituksella pitää tehdä optimaalisen treenin saavuttamiseksi, niin et tuhlaa aikaasi (joka useimmiten on kuitenkin kortilla) tehottomiin treeneihin ja toisaalta saat inputtia siitä kuinka usein ja paljon pitäisi treenata että kunto tosiaan nousee.

Harva kuitenkaan esimerkiksi kuntopyörää nautinnokseen polkee, joten jos sitä on pakko tehdä, miksei tekisi sen niin että siitä on suurin mahdollinen hyöty jos nyt ei huvia?
Nehemiah James

NuoriD kirjoitti:Hmm. Tietysti joissain liikkeissä voi halutessaan vähän huijata, mutta rauta on kyllä aika lahjomaton. Jos se nousee, se nousee. Jos se ei nouse, se ei nouse.
Ja kun tekee liikkeet väärin liian suurilla painoilla, tekee itselleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Niin kuin sanoin, niin sykemittari on hyödyllinen apuväline vahvistamaan sitä näppituntumaa, että tekee asioita oikein.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti: Eikö se varsinainen idea ole, että pystyy juoksemaan pidempään tai kovempaa (jos kunto on parempi). Senhän näkee kellosta/kilometritaulusta, eikö niin? Jos aiemmin juoksit 5 km aikaan x minuuttia ja nyt x-1 minuuttia, niin mitä ilmeisimmin kunto on parantunut.
Samaten, jos junnaat edelleen samaa vauhtia, niin tod. näk. kunto ei ole parantunut.

Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.

Mutta vielä: jos sykemittaria on kiva käyttää, niin mikäs siinä.
Riippuu toki tavoitteista ja siitä haluaako tuntea kroppaansa paremmin. Siis paremmin kuin 'sydän takoo raivokkaasti, hikoiluttaa ja läähätyttää'.
Auttaa vauhdin jaossa pidemmillä lenkeillä. Ja kertoo myös jo treenin alussa olemassa olevasta fyysisestä väsymyksestä (<- jota ei välttämättä itse huomaa) ja tulossa olevasta flunssasta, hieman kohonneen sykkeen kautta jota sitäkään ei kyllä yleensä huomaa ilman mittaria.

Vaikka olen urheillut pienen ikäni (ei uskoisi) ja väitän lukevani kroppaani paljon keskimääräistä paremmin, koen mittarin hyväksi avuksi. Tai ehkä mittari antaa enemmän meille jo pitkään urheilleille. t. nimim. nuorisosarjoissa kestävyyslajin SM kärjessä useita vuosia
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Elppis
Kitisijä

Pulkannaru kirjoitti: t. nimim. nuorisosarjoissa kestävyyslajin SM kärjessä useita vuosia
Suunnistaja?
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Ei.
Jääköön laji pimentoon..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Lilo
Kitisijä

Elppis kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että kyseessä on pattitilanne: typerä työntekijä jolle ei loppupeleissä voi tehdä mitään. Ei tee mitään niin väärin, että voisi potkut antaa.. Mun mielestä työntekijä, jolla on auktoriteettiongelmia, kuten pomon totteleminen, on saatava kuriin edes jollain tapaa. Mitä mieltä sun esimies on tästä? Oliko ns. hällä-väliä ja kävi "nyt kun kerran piti" jotain kommentoimassa, vai onko sun kanssa samoilla linjoilla ja itsekin neuvoton?
No vähän siltä tuntuu mustakin, joten lähinnä lasken päiviä oman sopparin loppumiseen...

Osa ongelmaa on se, että meillä on eri esimiehet. Meidän esimies on ko. tyyppiin varsin kyllästynyt, mutta potkua ei taida oikein olla rajan vetämiseen, vaan esimies tyytyy lähettämään ko. heebon viestit eteenpäin. Mikä siis käytännösä tarkoittaa sitä että kun selvästi ei sanota ei, niin vaatimukset oletetaan hyväksytyiksi.

Tyypin oma esimies on ilmeisesti asiasta sanonut, mutta se siis ei ole auttanut.

Taidan siis tästä lähin vaan ignoroida hemmon kitinät ja hoitaa omat hommani niin kuin tähänkin asti... :roll:
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lilo kirjoitti:No vähän siltä tuntuu mustakin, joten lähinnä lasken päiviä oman sopparin loppumiseen...
No mut hei, jos sulla on kerran määräaikainen soppari ja olet lähdössä enivei, miks et vaan menis tekemään tilejä selväksi tän tyypin kanssa. Enkä nyt tarkoita mitään rähinää vaan ihan sellaista perusteellista keskustelua. Ota siihen vaikka se esimieskin mukaan. Tietääpähän tyyppi sitten että olette tosissanne ja ehkä jopa muuttaa käytöstään. Nyt vaan faktat paperille ja hieromaan niitä tyypin naamariin.
Parhaassa tapauksessahan tää kääntyy sun täydelliseksi voitoksi ja saat vielä tyypin duunit. Menetettäväähän tässä ei vissiin juurikaan ole?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Nää, parempi vain valittaa Kitinässä, murjottaa ja miettiä, miksei kukaan tee mitään. Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.
Paras päivä ikinä.
Vesper
Kitisijä

Riemumieli kirjoitti:Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.
Ei enää edes niitä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Riemumieli
Kitisijä

Vesper kirjoitti:Ei enää edes niitä.
Verdammt. Mieleen on jäänyt kommentti suuseksi satasen, pano kakssataa. Ja se karmea suku, joka hakkasi kaikkia kaikella ja päästeli suustaan sellaista tuubaa, ettei tosikaan. Ennen vanhaan ko. hlöt olisivat vain kadonneet jonnekin, nykyään pitää sietää kaikenlaista skeidaa.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Eilen olin Siwassa. Kassa (mies) jutteli koko asiointini ajan edellisen asiakkaan kanssa, joka oli ovensuussa lähtöä tekemässä, ilmeisesti kyseessä oli miehen tuttu.

Kassa ei mitenkään osoittanut huomaavani minua, ei tervehtinyt, ei sanonut kiitos, tms.

Vittumaisena tyyppinä totesin asioinnin lopuksi "On kohteliasta tervehtiä asiakasta". Mies meni varsin vaikeaksi ja pyysi anteeksi.

Tunsin itseni huonoksi ihmiseksi, vaikka todellisuudessa mielestäni tein ko. henkilölle palveluksen.
Riemumieli
Kitisijä

Hyvä että sinulla on munaa sanoa tuollaista. Itse vain jupisisin hiljaa mielessäni.
Paras päivä ikinä.
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Kyl vähän yllätyin että ND:llä oli pokkaa sanoa. Ihan hyvä ja oikeinkin teki. Pinnat nous!
Lilo
Kitisijä

Vesper kirjoitti: No mut hei, jos sulla on kerran määräaikainen soppari ja olet lähdössä enivei, miks et vaan menis tekemään tilejä selväksi tän tyypin kanssa. Enkä nyt tarkoita mitään rähinää vaan ihan sellaista perusteellista keskustelua. Ota siihen vaikka se esimieskin mukaan. Tietääpähän tyyppi sitten että olette tosissanne ja ehkä jopa muuttaa käytöstään. Nyt vaan faktat paperille ja hieromaan niitä tyypin naamariin.
Parhaassa tapauksessahan tää kääntyy sun täydelliseksi voitoksi ja saat vielä tyypin duunit. Menetettäväähän tässä ei vissiin juurikaan ole?
Harkinnassa on, heti kun uskon että hermot kestää sen verran etten tosiaan ala huutaa pää punaisena. Itseasiassa keskustelua jossa kaikki osapuolet olisivat läsnä, olen omalle esimiehelle jo ehdottanut (=että sovittaisiin kerralla selvästi mikä kuuluu ja kenelle, ettei tarvitse tarralappu/sähköposti kerrallaan asioista vääntää) mutta eipä oikein tuottanut tulosta.

(Tyypin hommia en tule saamaan, koska koulutus on väärä. :wink: Mikä osaltaan myös liittyy asiaan, ko. henkilö katsoo olevansa kaikkien muiden yläpuolella. Ja näköjään onkin, koska tällaista käytöstä ovat saaneet sietää kuulemani mukaan täällä aikaisemmin muutkin, eikä asiaan ole esimiesten taholta viitsitty puuttua.)
Vesper
Kitisijä

Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta. Itsehän kyllä annan rakentavan palautteen, jos koen saavani paskaa palvelua. Mutta mä oonkin palautteen antamisen mestari, mähän koulutan sitä muillekin :]
Elppis
Kitisijä

Mä tunnen itseni aika ajoin vanhaksi, kun tuntuu että monelta ihmiseltä puuttuu peruskäytöstavat, siis normaali kohteliaisuus! Varsinkin palvelualan ihmisiltä, argh. Ja teineiltä.

Tässä toissailtapäivänä kotimatkalla mielessäni kuristin pari n. 13-14-vuotiasta pissistä bussin etuosassa. Edessäni istui kasvot minun suuntaani n. 65-vuotias rouva, joka myös kuunteli likkojen selontekoa kiusaantunut hymy kasvoillaan. Arvot neidit juttelivat siitä, miten törkeitä mummot on kun haluavat paikan bussissa, ja mikä "vittu niillä on et on aina pakko päästä istumaan kun ne on sentään himassa päivät pitkät" ja toinen vastasi että "nii just, mäki tulin yks ilta tanssitreeneist ja olin ihan poikki ja joku mummo tuli saatana sanoo mulle et saisko se istuu, vaikka bussin perällä oli paikkoja". Jatkoivat koko bussimatkan mummojen pilkkaamista ja ihmettelivät että mikä oikeus niillä muka on istua, kun maksaa lipuistakin vähemmän ja kyl niil on aikaa istuu päivät pitkät kun muut painaa koulussa.

En malttais millään odottaa, että neidit tulevat itse siihen ikään että pienikin bussin jarrutus tai äkkikäännös luksoittaa lonkan ja voimat jaloissa riittää hädin tuskin kävelyyn, saatikka sitten tasapainon pitämiseen, ja joku vittupää kersa istuu napit korvilla 10kg meikit naamassaan vanhuksille osoitetulla paikalla eikä ota paikkapyyntöä kuuroihin korviinsa - saatikka että tarjoaisi paikkaa.

:evil:
Nehemiah James

Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Tän mä osaan!!
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.

lisäys: osaan myös hymyillä, sanoa kiitos ja tervehtiä jne...
Viimeksi muokannut Dumis, 18.09.2009 11:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Elppis
Kitisijä

Dumis kirjoitti:
Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.
Kyl mä näkisin tän ihan vaan kohteliaan käyttäytymisen peilaamisella. Jos joku sanoo hyvää päivää, vastaa hyvää päivää :) Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun että tervehdit jotain ihmistä hymyillen, ja vastaukseksi saat murahduksen ja katse maassa-asenteella läjän kortteja, eikä kiitosta.
Lilo
Kitisijä

Riemumieli kirjoitti:Nää, parempi vain valittaa Kitinässä, murjottaa ja miettiä, miksei kukaan tee mitään. Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.
Jos tämä oli minulle, niin minähän juurikin kysyin toimintaohjeita, joilla tilanteesta voisi suoriutua tyylikkäästi. Vai oliko tää se toimintaohje?