Se kilogramma siinä painossa ei vielä kerro teetkö asioita oikein.NuoriD kirjoitti:Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
Lilo: Puhu sille! Puhumalla ne asiat selviää ;)
Se kilogramma siinä painossa ei vielä kerro teetkö asioita oikein.NuoriD kirjoitti:Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
En oikeen jaksa uskoa, jos ei kerran ole esimiestenkään puheet auttaneet hitustakaan.Nehemiah James kirjoitti:
Lilo: Puhu sille! Puhumalla ne asiat selviää
Jotenkin tuntuu että kyseessä on pattitilanne: typerä työntekijä jolle ei loppupeleissä voi tehdä mitään. Ei tee mitään niin väärin, että voisi potkut antaa.. Mun mielestä työntekijä, jolla on auktoriteettiongelmia, kuten pomon totteleminen, on saatava kuriin edes jollain tapaa. Mitä mieltä sun esimies on tästä? Oliko ns. hällä-väliä ja kävi "nyt kun kerran piti" jotain kommentoimassa, vai onko sun kanssa samoilla linjoilla ja itsekin neuvoton?Lilo kirjoitti:En oikeen jaksa uskoa, jos ei kerran ole esimiestenkään puheet auttaneet hitustakaan.Nehemiah James kirjoitti:
Lilo: Puhu sille! Puhumalla ne asiat selviää
Hmm. Tietysti joissain liikkeissä voi halutessaan vähän huijata, mutta rauta on kyllä aika lahjomaton. Jos se nousee, se nousee. Jos se ei nouse, se ei nouse.Nehemiah James kirjoitti:Se kilogramma siinä painossa ei vielä kerro teetkö asioita oikein.NuoriD kirjoitti:Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
Kyllä mäkin saan 60kg hepposesti jalalla ja kahdella kädellä ja vähän seinään tukien ilmaan, mutta se, että onko se oikea tapa nostaa, on taas hippasen kyseenalaistaNuoriD kirjoitti:Hmm. Tietysti joissain liikkeissä voi halutessaan vähän huijata, mutta rauta on kyllä aika lahjomaton. Jos se nousee, se nousee. Jos se ei nouse, se ei nouse.Nehemiah James kirjoitti:Se kilogramma siinä painossa ei vielä kerro teetkö asioita oikein.NuoriD kirjoitti:Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
Kyynikkona epäilen, että sykemittari-issuessa on kyse tehokkaasta markkinoinnista ja tarpeiden luomisesta sekä hifistelytarpeesta.
Mutta edelleen: enhän minä näistä tiedä, kunhan kyselen ja esitän mielipiteitä, vaikka en tiedäkään.
Ja kun tekee liikkeet väärin liian suurilla painoilla, tekee itselleen enemmän haittaa kuin hyötyä. Niin kuin sanoin, niin sykemittari on hyödyllinen apuväline vahvistamaan sitä näppituntumaa, että tekee asioita oikein.NuoriD kirjoitti:Hmm. Tietysti joissain liikkeissä voi halutessaan vähän huijata, mutta rauta on kyllä aika lahjomaton. Jos se nousee, se nousee. Jos se ei nouse, se ei nouse.
Riippuu toki tavoitteista ja siitä haluaako tuntea kroppaansa paremmin. Siis paremmin kuin 'sydän takoo raivokkaasti, hikoiluttaa ja läähätyttää'.NuoriD kirjoitti: Eikö se varsinainen idea ole, että pystyy juoksemaan pidempään tai kovempaa (jos kunto on parempi). Senhän näkee kellosta/kilometritaulusta, eikö niin? Jos aiemmin juoksit 5 km aikaan x minuuttia ja nyt x-1 minuuttia, niin mitä ilmeisimmin kunto on parantunut.
Samaten, jos junnaat edelleen samaa vauhtia, niin tod. näk. kunto ei ole parantunut.
Aivan kuten raudanpainon näkee siitä painon kyljestä, ei sykemittarista.
Mutta vielä: jos sykemittaria on kiva käyttää, niin mikäs siinä.
Suunnistaja?Pulkannaru kirjoitti: t. nimim. nuorisosarjoissa kestävyyslajin SM kärjessä useita vuosia
No vähän siltä tuntuu mustakin, joten lähinnä lasken päiviä oman sopparin loppumiseen...Elppis kirjoitti:
Jotenkin tuntuu että kyseessä on pattitilanne: typerä työntekijä jolle ei loppupeleissä voi tehdä mitään. Ei tee mitään niin väärin, että voisi potkut antaa.. Mun mielestä työntekijä, jolla on auktoriteettiongelmia, kuten pomon totteleminen, on saatava kuriin edes jollain tapaa. Mitä mieltä sun esimies on tästä? Oliko ns. hällä-väliä ja kävi "nyt kun kerran piti" jotain kommentoimassa, vai onko sun kanssa samoilla linjoilla ja itsekin neuvoton?
No mut hei, jos sulla on kerran määräaikainen soppari ja olet lähdössä enivei, miks et vaan menis tekemään tilejä selväksi tän tyypin kanssa. Enkä nyt tarkoita mitään rähinää vaan ihan sellaista perusteellista keskustelua. Ota siihen vaikka se esimieskin mukaan. Tietääpähän tyyppi sitten että olette tosissanne ja ehkä jopa muuttaa käytöstään. Nyt vaan faktat paperille ja hieromaan niitä tyypin naamariin.Lilo kirjoitti:No vähän siltä tuntuu mustakin, joten lähinnä lasken päiviä oman sopparin loppumiseen...
Ei enää edes niitä.Riemumieli kirjoitti:Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.
Verdammt. Mieleen on jäänyt kommentti suuseksi satasen, pano kakssataa. Ja se karmea suku, joka hakkasi kaikkia kaikella ja päästeli suustaan sellaista tuubaa, ettei tosikaan. Ennen vanhaan ko. hlöt olisivat vain kadonneet jonnekin, nykyään pitää sietää kaikenlaista skeidaa.Vesper kirjoitti:Ei enää edes niitä.
Harkinnassa on, heti kun uskon että hermot kestää sen verran etten tosiaan ala huutaa pää punaisena. Itseasiassa keskustelua jossa kaikki osapuolet olisivat läsnä, olen omalle esimiehelle jo ehdottanut (=että sovittaisiin kerralla selvästi mikä kuuluu ja kenelle, ettei tarvitse tarralappu/sähköposti kerrallaan asioista vääntää) mutta eipä oikein tuottanut tulosta.Vesper kirjoitti: No mut hei, jos sulla on kerran määräaikainen soppari ja olet lähdössä enivei, miks et vaan menis tekemään tilejä selväksi tän tyypin kanssa. Enkä nyt tarkoita mitään rähinää vaan ihan sellaista perusteellista keskustelua. Ota siihen vaikka se esimieskin mukaan. Tietääpähän tyyppi sitten että olette tosissanne ja ehkä jopa muuttaa käytöstään. Nyt vaan faktat paperille ja hieromaan niitä tyypin naamariin.
Parhaassa tapauksessahan tää kääntyy sun täydelliseksi voitoksi ja saat vielä tyypin duunit. Menetettäväähän tässä ei vissiin juurikaan ole?
Tän mä osaan!!Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Kyl mä näkisin tän ihan vaan kohteliaan käyttäytymisen peilaamisella. Jos joku sanoo hyvää päivää, vastaa hyvää päivää Mikään ei ole ärsyttävämpää, kun että tervehdit jotain ihmistä hymyillen, ja vastaukseksi saat murahduksen ja katse maassa-asenteella läjän kortteja, eikä kiitosta.Dumis kirjoitti:Tääkin on tärkeää. Mutta kuinka kerron/viestitän kaupan kassalle että sain hyvää palvelua? Tulee vaan mieleen että menee helposti sokeriseks nuoleskeluks se... Tietty voi olla mun päässäkin joku vika tässä, mutta esimerkkejä kaipaan.Vesper kirjoitti:Muistakaas pojat sitten antaa palautetta hyvästäkin palvelusta.
Jos tämä oli minulle, niin minähän juurikin kysyin toimintaohjeita, joilla tilanteesta voisi suoriutua tyylikkäästi. Vai oliko tää se toimintaohje?Riemumieli kirjoitti:Nää, parempi vain valittaa Kitinässä, murjottaa ja miettiä, miksei kukaan tee mitään. Ehkä Karpo auttaisi, tosin sekin näyttää vain vanhoja pätkiä töllössä.