Tämä kertoo paljon.Vesper kirjoitti:Philips.
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
^
Philipsin halpismalleissa on ainakin katodiputkien kanssa ollut lyhytikäisyysongelmaa. Paskamainen homma, sillä sen vaihtaminen maksaa usein saman verran kun uusi vastaava televisio.
Philipsin halpismalleissa on ainakin katodiputkien kanssa ollut lyhytikäisyysongelmaa. Paskamainen homma, sillä sen vaihtaminen maksaa usein saman verran kun uusi vastaava televisio.
-
- Kitisijä
bedlam kirjoitti:Tämä kertoo paljon.Vesper kirjoitti:Philips.
Mun ikiwanha Philipsin kuvaputkitelkkari on ihan saatanan hyvä ja hieno ja haisee kuin junan vessa, toisinkuin esim. paska Samsung, jonka sain onneksi vaihdettua pois just tähän Philipsiin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Miten on mahdollista saada urheiluvamma kuntopyöräilystä? Luulin, että kuntopyörä jos mikä on ihan idioottivarma systeemi, mutta eipä näemmä olekaan, vaikka tiistaina poljin sitä ihan samoin kuin ennenkin. Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa, mutta vaiva helpotti keskiviikkoaamuun mennessä. Keskiviikkona kävin kuntosalilla tekemässä sitten ihan tavallisia juttuja, joita kaikkia olen tehnyt ennenekin, mm. lämmittelin ja jäähdyttelin kuntopyörällä, ja nyt on sitten taas kiristänyt eilisestä lähtien yhtä mittaa.
-
- Kitisijä
Jos alaspolkaisussa polkaisee pedaalia hiukan liian lujaa niin jalka voi yliojentua ja polvitaive "venähtää". Esimerkiksi?nastamuumio kirjoitti:Miten on mahdollista saada urheiluvamma kuntopyöräilystä? Luulin, että kuntopyörä jos mikä on ihan idioottivarma systeemi, mutta eipä näemmä olekaan, vaikka tiistaina poljin sitä ihan samoin kuin ennenkin. Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa, mutta vaiva helpotti keskiviikkoaamuun mennessä. Keskiviikkona kävin kuntosalilla tekemässä sitten ihan tavallisia juttuja, joita kaikkia olen tehnyt ennenekin, mm. lämmittelin ja jäähdyttelin kuntopyörällä, ja nyt on sitten taas kiristänyt eilisestä lähtien yhtä mittaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
^^ Kyllä mullakin veti yllättävästi perseen kireäksi kun tein eilen pitkästä aikaa kunnon hiitit kuntopyörän kanssa enkä juoksusprinttaamalla.
Otsa kohti varpaita vaan ja kunnon venyttelyt.
Otsa kohti varpaita vaan ja kunnon venyttelyt.
-
- Kitisijä
Joo, oot oikeassa. Eli ruoka ei maksa liikaa, vaan palkka on liian pieni. (Ruoka maksaa paljon.) Palkan pienuus on työsuhteen epäkohta.huima kirjoitti:
.. mutta miten se että ruoka maksaa liikaa on _työsuhteen_ epäkohta?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
-
- Kitisijä
Eikö sun kannattaisi mennä lakkoon? Syömälakkoon jopa, säästäisit siinäkin pitkän pennin.sipsi kirjoitti:Joo, oot oikeassa. Eli ruoka ei maksa liikaa, vaan palkka on liian pieni. (Ruoka maksaa paljon.) Palkan pienuus on työsuhteen epäkohta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ei sipsi voi mennä syömälakkoon, se lakkaa olemasta kokonaanFrederik Krueger kirjoitti:Eikö sun kannattaisi mennä lakkoon? Syömälakkoon jopa, säästäisit siinäkin pitkän pennin?sipsi kirjoitti:Joo, oot oikeassa. Eli ruoka ei maksa liikaa, vaan palkka on liian pieni. (Ruoka maksaa paljon.) Palkan pienuus on työsuhteen epäkohta.
Muutenki kirpunkokoinen.
-
- Kitisijä
Ei muuten ollenkaan huono idea; istumalakkoa onkin tullut jo kokeiltua. Mitäs muita niitä oli, korpilakko..mitä se tarkoitti? Ja sit haluun semmoset mielenosotukset ja kaikki.Frederik Krueger kirjoitti: Eikö sun kannattaisi mennä lakkoon? Syömälakkoon jopa, säästäisit siinäkin pitkän pennin.
Bliss: Kivasti kirjoitettu, kiitos.
-
- Kitisijä
Seisoit koko päivän?sipsi kirjoitti: istumalakkoa onkin tullut jo kokeiltua.
Bliss: Kivasti kirjoitettu, kiitos.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
-
- Kitisijä
Jaa, no mähän oon tänki sit käsittäny ihan väärin. Luulin et istumalakko on semmonen että ollaan töissä, mut ei tehä töitä..vaan istutaan. Maksimissaan kitinöidään ja lakataan kynnet.annepa kirjoitti:
Seisoit koko päivän?
Taidanki vähän googletella noita lakkomuotoja jahka kerkiän.
-
- Kitisijä
Hihih, sä oot helpposipsi kirjoitti:Jaa, no mähän oon tänki sit käsittäny ihan väärin. Luulin et istumalakko on semmonen että ollaan töissä, mut ei tehä töitä..vaan istutaan. Maksimissaan kitinöidään ja lakataan kynnet.annepa kirjoitti:
Seisoit koko päivän?
The great club outshines the individual, always and forever.
-
- Kitisijä
Semmonen kai se kielessä onkin ja nälkälakossa nähdään nälkää. Minusta se on vain omituista, minusta syömälakossa ei syödä, nälkälakossa ei nähdä nälkää eli syödään niin perkeleesti, istumalakossa ei istuta jne. Minä ja vakiintuneet termit olemme eri mieltä.sipsi kirjoitti:Jaa, no mähän oon tänki sit käsittäny ihan väärin. Luulin et istumalakko on semmonen että ollaan töissä, mut ei tehä töitä..vaan istutaan. Maksimissaan kitinöidään ja lakataan kynnet.annepa kirjoitti:
Seisoit koko päivän?
-
- Kitisijä
Joo, tai sit mä oon varma.Elppis kirjoitti:
Hihih, sä oot helppo
Mä en muuten mennykään siihen syömälakkoon, ku ajattelin uhmata jumalia ja maistaa lammasta. No eihän se sitten ollutkaan semmosta villanmakusta, niinku eka luulin/muistelin..mut tää olikin karitsaa. Mitään minttuhyytelöjä en onneks ees nähny; laitoin vähän chilidippiä sen sijaan lautaselle. Nyt syön jälkuruoaksi mämmiä, jäätelöä ja vadelmaa. Miinus mämmi.
Sipsukan ruokaraportti kuittaa.
-
- Kitisijä
Elämää tärkeämpää:
Onko toiminimen perustaminen / ylläpito / veroilmoitukset jne. haasteellista?
Sain juuri tarjouksen oman alani harjoittajalta jakaa toimitila, ehtona se, että perustan toiminimen. Miten saa osviittaa siitä, paljon ansaitsisin, jos olisin velaton, maksan kk-vuokraa tiloista ja varusteista ja tietäisin suunnilleen päivätuloni?
Sain juuri tarjouksen oman alani harjoittajalta jakaa toimitila, ehtona se, että perustan toiminimen. Miten saa osviittaa siitä, paljon ansaitsisin, jos olisin velaton, maksan kk-vuokraa tiloista ja varusteista ja tietäisin suunnilleen päivätuloni?
Ei ne ole, mutta tilitoimistoa tarttee käytännössä kirjanpitoon ja sensellaiseen. Ansaintalogiikka on varsin helppo:Elppis kirjoitti:Elämää tärkeämpää:
Arvioidut tulot miinus arvioidut kulut miinus verot ja YEL-eläkemaksut, joiden määrä riippuu ansioista. Kunhan sitten pitää mielessä, että se kk-vuokra menee myös silloin kun on sairaana, lomalla tms. ei kykene ansaitsemaan, niin ei tule aliarvioitua kuluja suhteessa tuloihin.
Jos oikeasti meinaat yrittäjäksi alkaa, mene jonnekin perusyrittäjäkurssille.
-
- Kitisijä
Ihan sama minkä televisiomerkin olisin tähän kirjannut, jostain olisi hyäkännyt joku sitä parjaamaan. Takuuseen meneen, ihan sama mitä maksaa.
Edit Elpalle: mä olen selvinnyt oman toiminimeni vero- ja kirjanpitoasioista ihan mainiosti. Kun jyvälle pääsee, ei oo kovin vaikeaa. Mutta riippunee toki paljon bisneksen laadusta.
Edit Elpalle: mä olen selvinnyt oman toiminimeni vero- ja kirjanpitoasioista ihan mainiosti. Kun jyvälle pääsee, ei oo kovin vaikeaa. Mutta riippunee toki paljon bisneksen laadusta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Kirjanpito on helppoa. Muistaa vain, että kaikki kirjaukset tulevat kahdelle tilille ja rahan lisäys debetiin eli vasemmalle puolelle tiliristikkoa.
Paras päivä ikinä.
-
- Kitisijä
Suurkiitokset vastauksista
Taitaa olla keskustelun paikka kotona.
Taitaa olla keskustelun paikka kotona.
ei ole haasteellista varsinkin jos on hyvä kirjanpitäjäElppis kirjoitti:Elämää tärkeämpää:
päivät tulot x työpäivät - kaikki menot - verot .. ihan riippuu niistä vuokrista, mitä kaikkia gismoja tarttet.. jne jne..
-
- Kitisijä
Tää oli mainois, eiks ollukki? Toivottavasti oli.milli kirjoitti: varsinkin jos on hyvä kirjanpitäjä
Veikkaan samaa kuin Anneeppa, eli voisiko sun satulasi olla hieman liian korkealla? Jalan pitää mennä alas polkiessa ~suoraksi niin, että jalkaterät ovat edelleen samassa positiossa polkimilla kuin muulloinkin. Jos taas ala-asennossa tarvitsee kurotella päkiöillä niin silloin jalka tosiaan suoristuu liikaa ja polvitaive ylitaittuu taaksepäin jolloin seurauksena ovat mainitsemasi oireet.nastamuumio kirjoitti:Tiistai-iltana tuntui sellaista kiristävää tunnetta polvitaipeen takana ja pohkeen ihan yläosassa
*Ojentelee käyntikorttia*Elppis kirjoitti:Tää oli mainois, eiks ollukki? Toivottavasti oli.
Juh
-
- Kitisijä
On kuitenkin otettava huomioon, että tilitoimiston käyttäminen kannattaa vain, jos kirjauksia tulee tarpeeksi paljon. Pienimuotoinen yritystoiminta ei paljon tuota ja jos viitsii nähdä vähän vaivaa, kirjat saa pidettyä itsekin ojennuksessa.
Paras päivä ikinä.