Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Sola
Kitinän uhri

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Sola »

Jos palkanmaksupäivä on joka kuun 5 niin onko se määrätty että jos ko päivä on pyhänä niin sen pitäisi tulla edellisenä arkipäivänä?
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Sola kirjoitti:Jos palkanmaksupäivä on joka kuun 5 niin onko se määrätty että jos ko päivä on pyhänä niin sen pitäisi tulla edellisenä arkipäivänä?
On.
DitaVonShagwell
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja DitaVonShagwell »

Sola kirjoitti:Jos palkanmaksupäivä on joka kuun 5 niin onko se määrätty että jos ko päivä on pyhänä niin sen pitäisi tulla edellisenä arkipäivänä?
kyl
Sola
Kitinän uhri

Kiitos murut. Ja nyt lähti soitto eteenpäin....

Edit. Voi ny vittu. Se on kuulemma joka kuun 5 ARKIPÄIVÄ. En todellakaan työsopparista huomannut tommosta vaan oon kattonut että jahas, joko kuun 5 päivä.
Voi ny vittu. Fuuuuuuck.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Noista asbestihommista vielä, kun tänne karautti sen verran monta hälläväliä-häiskää kintailla viittailemaan.
--

T: Nipo
No jos allekirjoituksesi mukaan ryhdytään nipottamaan, niin voitko osoittaa tästä viestiketjusta edes yhden viestin, jossa asbestiin suhtauduttiin hälläväliä asenteella.

Kirjoitit ketjussa esiintyvän monta hälläväliä-häiskää asbestiin liittyen, mutta esitä nyt alkuun edes yksi kyseisen kaltainen viesti
Mulla on myös vähän hankaluuksia paikallistaa ensimmäistäkään hälläväliä-häiskää ketjusta. Lisäksi ymmärsin, että porukka keskustelee Zebin tilanteesta, eli vanhan tulisijan paloeristelevyjen poiskantamisesta. Tässä tilanteessa olisin itse paljon taipuvaisempi kauhistelemaan vaikkapa irrationaalisen raivoamisen suosittelua ongelmanratkaisukeinoksi kuin kuvitteellisia hälläväliä-häiskiä. Kukin tavallaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Sola
Kitinän uhri

Sit vielä semmonen kysymys että mitä tarkotetaan Supermies-liikkeellä kun puhutaan urheilusta?
Ohjeissa on siis kyykkyjä, etunojapunnerrusta, hooveria jne mut mitä hitto on supermies?? En löytänyt googlettamalla tai sit en vaan osaa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Sola
Kitinän uhri

^ tänks hani.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Sola kirjoitti:Kiitos murut. Ja nyt lähti soitto eteenpäin....

Edit. Voi ny vittu. Se on kuulemma joka kuun 5 ARKIPÄIVÄ. En todellakaan työsopparista huomannut tommosta vaan oon kattonut että jahas, joko kuun 5 päivä.
Voi ny vittu. Fuuuuuuck.
Jos sopparissa lukee "joka kuun 5. päivä" niin se on 5. päivä eikä 5. arkipäivä. Jos sopparissa lukee "joka kuun 5. arkipäivä" niin jne...

Mulla lulee "joka kuun 20. päivä" ja se on kyllä kuun 20. päivä eikä 20. arkipäivä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Jos sopparissa lukee "joka kuun 5. päivä" niin se on 5. päivä eikä 5. arkipäivä. Jos sopparissa lukee "joka kuun 5. arkipäivä" niin jne...

Mulla lulee "joka kuun 20. päivä" ja se on kyllä kuun 20. päivä eikä 20. arkipäivä.
Tietääkseni kunta-alalla ainakin on tapana siirtää palkkapäivää eteenpäin jos se sattuu viikonlopun kohdalle. En tiedä onko luvallista.
En minäkää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Sola
Kitinän uhri

annepa kirjoitti:Jos sopparissa lukee "joka kuun 5. päivä" niin se on 5. päivä eikä 5. arkipäivä. Jos sopparissa lukee "joka kuun 5. arkipäivä" niin jne...

Voipi olla että siinä lukee se arkipäivä perässä. En muista. Mut vituttaa silti. Mun mielestä toi on typerää.. Kiva laskeskella noita vitun arkipäiviä joka kuu että millon se palkka ny sit tuleekaan.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:

Tietääkseni kunta-alalla ainakin on tapana siirtää palkkapäivää eteenpäin jos se sattuu viikonlopun kohdalle. En tiedä onko luvallista.
En minäkää.
On se jos niin on sovittu alan tessissä.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Toi on vähän sama kun taistelin aiemman työnantajan kanssa siitä, että tarkoittaa sopimuksessa "palkka maksetaan joka kuun 20. päivä" sitä, että palkka maksetaan työnantajan osalta, vai sitä, että se on tililläni 20. pvä. Mun palkka oli tilillä 20.- 25. joka kuuta, kun muilla joilla oli sama pankki kuin työnantajalla, se oli aina viim. 20 päivä. Reilua.
The great club outshines the individual, always and forever.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Elppis kirjoitti:Toi on vähän sama kun taistelin aiemman työnantajan kanssa siitä, että tarkoittaa sopimuksessa "palkka maksetaan joka kuun 20. päivä" sitä, että palkka maksetaan työnantajan osalta, vai sitä, että se on tililläni 20. pvä. Mun palkka oli tilillä 20.- 25. joka kuuta, kun muilla joilla oli sama pankki kuin työnantajalla, se oli aina viim. 20 päivä. Reilua.
Tuossa ei ole mitään epäselvää. Palkan pitää olla työntekijän käytettävissä sovittuna päivänä.
Elppis
Kitisijä

So Hard kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Toi on vähän sama kun taistelin aiemman työnantajan kanssa siitä, että tarkoittaa sopimuksessa "palkka maksetaan joka kuun 20. päivä" sitä, että palkka maksetaan työnantajan osalta, vai sitä, että se on tililläni 20. pvä. Mun palkka oli tilillä 20.- 25. joka kuuta, kun muilla joilla oli sama pankki kuin työnantajalla, se oli aina viim. 20 päivä. Reilua.
Tuossa ei ole mitään epäselvää. Palkan pitää olla työntekijän käytettävissä sovittuna päivänä.
Näin minäkin sen sanoin. Yksityisyrittäjältä jäi vähän muitakin asioita maksamatta, ja tämän vuoksi en siellä töissä enää olekaan.
Gaia

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Onko kukaan törmännyt oheisen kuvan tyylisiin painokuviin missään kaupassa?
Koko minimi A4 - 50x70
Kuva

Huom! Ei nettikauppa, haluan nähdä mitä ostan.
Elppis
Kitisijä

http://www.valopaino.fi/?tuotteetjapalvelut

Tuolta kävin hakemassa toissavuonna kankaan, jolle painatin alla olevan kuvan:

Kuva
Gaia

^Meillä on painotalo ihan omasta takaa eli se ei tuota ongelmaa.
Haluaisin ihan valmiiksi painetun kuvan. En halua maksaa huikeeta summaa painokelvollisen kuvan käyttöoikeudesta ;)
par-sky
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Mul ois semmonen hämärä muistikuva että Hämeenlinnan suurkirppiksellä oli joissain sektorissa tuommoisia. Mutta ihan varmaksi en nyt uskalla vannoa, on pari kuukautta kun oon siellä viimeeks pyörähtäny. Mutta siellä on paljon ns. kiinteitä pöytiä mihin tuodaan säännöllisesti lisää kamaa, esim. muitten maitten sotilasvaatteita, kenkiä, kristallikoruja, kirjoja...
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä

Gaia kirjoitti:^Meillä on painotalo ihan omasta takaa eli se ei tuota ongelmaa.
Haluaisin ihan valmiiksi painetun kuvan. En halua maksaa huikeeta summaa painokelvollisen kuvan käyttöoikeudesta ;)
MÄ en oikein tajua. Sä haluat että kuva painetaan mutta haluat että kuva painetaan. What?
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Elppis kirjoitti:
MÄ en oikein tajua. Sä haluat että kuva painetaan mutta haluat että kuva painetaan. What?
Että se on valmiiksi painettu, daah!
Elppis
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:
Elppis kirjoitti:
Että se on valmiiksi painettu, daah!
Ok!
Gaia

Elppis kirjoitti:
Niin. Haluan ostaa kaupasta valmiiksi painetun kuvan. Itse asiassa kolme kuvaa. Ei haittaa vaikka olisi valmiiksi kehystettykin tai kehystyspalvelu kaupan yhteydessä hankittavissa.
EN halua metsästää painokelpiosia kuvia ja parhaassa tapauksessa maksaa käyttöoikeudesta useita satoja euroja/kappale ja mennä aukioloaikojen ulkopuolella painoon kikkailemaan painokoneen kanssa. Tai painattaa niitä ulkopuolisessa painossa. Liikaa vaivaa.

Maksan mielummin valmiista painokuvasta 40-80 euroa/kpl :)

edit. Voi sitä kuvaa kutsua julisteeksikin jos aiheuttaa vähemmän sekaannusta :P

edit2: ihme tyyppi, ei osaa kirjoittaa...
Viimeksi muokannut Gaia, 04.12.2010 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elppis
Kitisijä

^Juu, my bad... hitaalla käyn. Kiitos selvennyksestä :)
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Paljonko 9kw rakennuslämmitin kuluttaa sähköä vuorokaudessa?