Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

pierupylly kirjoitti:
DitaVonShagwell kirjoitti:
pierupylly kirjoitti:No mutta miten jonkun viidelläkympillä logon tilanneen teinihevarin saa mitään minnekään tilittelemään? Pyh.
ei varmaan mitenkään..
No nii, ku yrittää olla rehellinen ja tehä jämptisti nii ei. Onhan tuollanenkin palvelu kuin eezy.fi, jonka kautta onnistus helposti laskutukset ja kaikki mutta käteen jäis sitä kautta itelle joku kuppanen pari kymppiä jostain levynkansista. Jee!
Hankkiudu ennakonperintärekisteriin. Mun muistaakseni (siitä tosin aikaa jo kauan) se ei maksa mitään. Saat Ly-tunnuksen. Sen jälkeen ilmoitat tulot ammatinharjoittamistulona ja verottaja sitten määrää siitä verot.

Ei vaadi firman perustamista.

http://www.ammatinharjoittaja.fi/
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: Oliks toi joku yksityinen "parkkipirkko?"
Aasinajajanani voisit kommentoida, miten tuollaisen kanssa pitää menetellä?

Sain maksumuistutuksen siitä, että autoni oli pysäköity ilman pysäköintikiekkoa yksityisen parkkinatsifirman valvomalle alueelle. Koska en jaksa muistaa kuka autoa tuolloin ajoi ja koska minua yleisesti vituttaa moinen yritystoiminta niin ajattelin ryhtyä hankalaksi.

Kannattaako muistutuksiin reagoida:
1. ei mitenkään
2. vain perintäfirmalle
3. vain parkkifirmalle
4. molemmille

Jos reagoin niin teksti on suunnilleen, että:
---
Olen saanut maksumuistutuksen, jonka asianumero on x.

Olen asianumerossa mainitun auton omistaja, mutta kiistän olleeni auton kuljettaja valvontamaksun y mainitsemassa paikassa ja mainitsemaan aikaan. Näinollen kiistän olevani vastuussa kuljettajan tekemästä sopimuksesta ja määrätystä maksusta. Kehotan teitä ottamaan yhteyttä asianmukaiseen sopijapuoleen asian ratkaisemiseksi.

Mikäli asian käsittely jatkuu, katon teidän olevan vastuussa asian käsittelystä jatkossa koituvista kustannuksistani.
---

Jos/kun olen kerran kiistänyt niin voinko sen jälkeen vain pistää kaiken noilta tulevan roskiin, kunnes käräjillä tavataan?
Kommentteja?

Tarjoan palkkioksi valkovenäläisiä ja karpalovodkaa lauantaina.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Oliks toi joku yksityinen "parkkipirkko?"
Ei, ihan normaali.
Meillä on mennyt pidempään, ei vieläkään vastausta. Oli näkyvissä jne. jne. Ihmeellisiä yliviivauksia peräkkäisinä päivinä. Ensin ei näkynyt, mutta sitten näkyikin. Haha, mitä paskaa.
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Jos/kun olen kerran kiistänyt niin voinko sen jälkeen vain pistää kaiken noilta tulevan roskiin, kunnes käräjillä tavataan?
Kommentteja?

Tarjoan palkkioksi valkovenäläisiä ja karpalovodkaa lauantaina.
Ennuste on, että jos reagoit noin, se menee perintään. Sen jälkeen laskuun tulee perintäkulut mukaan. Jos et maksa, se menee käräjille summaarisena velkomuksena. Sen jälkeen ollaankin mustassa aukossa - kysymys siitä, miten sopimukseen vetoava osapuoli voi näyttää sopijakumppanin toteen on aika lailla auki.

Aiempi oppi olisi ollut ettei mitenkään, nyt homma on auki kun KKO vihjaisi aiemmin perusteluissaan että se osapuoli joka voi luotettavammin selvittää kuskin saisi todistustaakan niskaansa. Minusta on kaksi realistista strategiaa - maksaa tai hankkia joku valehtelemaan näyttöä puolestaan. Hauskinta olisi tietysti ottaa joku todistamaan että minä sitä ajoin, jolloin koko jutun kulut kaatuisivat parkkipirkon syliin. Kallista lystiä siitä ilosta että joku maksaa sen pari kymppiä lopulta.

Homman huono puoli on tietty se, että käräjillä valehtelu on rikos. Pelkkä muistamattomuuteen vetoaminen ilman vastanäyttöä taas voi johtaa lisälaskuun oikeudenkäyntikuluista.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Okei, muistan sittenkin ajaneeni autoani ja maksan maksun pois. Sikamaista.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:Okei, muistan sittenkin ajaneeni autoani ja maksan maksun pois. Sikamaista.
Sano että olit niin kännissä, että et muista, kuka autoa ajoi.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Järjestelin vähän papereitani, ja vuokrasopimus kiinnitti huomioni:

Vuokran korottaminen

Vuokra tarkistetaan vuosittain 3%:lla, tarkistusajankohta 1.1., ensimmäinen mahdollinen 2008.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Korotusautomaattia (ja pitäisi automaattisesti pulittaa enemmän, mitä en tietenkään ole tehnyt) vai mahdollisuutta korotukseen?
So Hard

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti:Järjestelin vähän papereitani, ja vuokrasopimus kiinnitti huomioni:

Vuokran korottaminen

Vuokra tarkistetaan vuosittain 3%:lla, tarkistusajankohta 1.1., ensimmäinen mahdollinen 2008.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Korotusautomaattia (ja pitäisi automaattisesti pulittaa enemmän, mitä en tietenkään ole tehnyt) vai mahdollisuutta korotukseen?
Ei mitään jos vuokranantaja ei vetoa moiseen ehtoon ja pistä isompaa laskua tulemaan.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti:Ei mitään jos vuokranantaja ei vetoa moiseen ehtoon ja pistä isompaa laskua tulemaan.
Ok. Mun päässä jotenkin nyrjähti kun luin tuon kohdan.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

http://maps.google.fi/

Googlen kartassa on ainakin helppo muokata ajoreittejä drag and drop -metodilla, mutta se ei varmaan ymmärrä kuin maanteitä.

http://www.sports-tracker.com/#/home

Sport tracker kännykkään ja mittaamaan itse. Jos ei GPS:llä varustettua noksua, niin rahalla saa vastaavia erillislaitteita.

esim.
http://www.frwd.fi/fi/
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

exPertti kirjoitti: Kyllä tietty moinen löytyy, mutta ei viitsisi mennä hölkkäämään tätä lumen tulon takia valittua varareittiä ihan vaan mittaamisen ilosta uudelleen.

Eli se ei siis ollut silloin mukana.
Niinpä tietysti.

Eikö riittävän arvion kirjanpitoon tollasesta satunnaislenkistä saa, kun jakaa käytetyn ajan normaalilla juoksunopeudella? Kai sulla joku arvio on käytetystä ajasta ja sun juoksunopeudesta?

Treenaatko jotain varten, kun tollasella tiedolla edes on merkitystä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

Eihän niillä kilometreillä silloin ole väliä. Sehän on vaan väline seurata miten kunto on kehittynyt. Kunnon kannalta tarvittavat tiedot on syketaso ja käytetty aika.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sä et nyt ymmärrä perusinsinööriä. Datalla on itseisarvo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:^ Sä et nyt ymmärrä perusinsinööriä. Datalla on itseisarvo.
Pitäisi vaan ennenkaikkea kerätä se olennainen data. Kilometrit/aika mittaa miten hyvä kunto on. Kunto rakennetaan syketaso/aika X toistot. Sopivat arvot valitaan sitten sen mukaan, mihin tarkoitukseen kuntoa rakennetaan.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti:
Pitäisi vaan ennenkaikkea kerätä se olennainen data.
Sittenhän datalla olisi ennenkaikkea välinearvo. Sä et nyt ymmärrä perusinsinööriä. Datalla on itseisarvo.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen

urpiainen kirjoitti:
Vagabondo kirjoitti:
Pitäisi vaan ennenkaikkea kerätä se olennainen data.
Sittenhän datalla olisi ennenkaikkea välinearvo. Sä et nyt ymmärrä perusinsinööriä. Datalla on itseisarvo.
Mä oon tällänen mustalammas, mutta ei musta oikein muutenkaan saa perusinsinööriä.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Onko Steven Seagal ollut koskaan missään leffassa ns. aikuisten oikeasti pahis?
küllküll

Viesti Kirjoittaja küllküll »

RP kirjoitti:Onko Steven Seagal ollut koskaan missään leffassa ns. aikuisten oikeasti pahis?
"Machete" ?
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

küllküll kirjoitti:
RP kirjoitti:Onko Steven Seagal ollut koskaan missään leffassa ns. aikuisten oikeasti pahis?
"Machete" ?
En ole katsonut. Pitää katsoa. Oli mielenkiintoiset ilta keskustelut miehen kanssa siitä kuka normaalisti always hyvis onkin ollut joskus poikkeuksellisesti pahis. Olin valmis melkein vannomaan että Seagal ei olisi ollut. Ja ihan vaan siksi kun sen pitää aina olla "perhe-pari-whatever" ja nyt tulee the kostaja.
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Machete nimenomaan :D Tosin jotenkin "cornya" kun vääntää mexicon aksentilla enklantii.
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Saisko tollasella ahventa?

Kuva
Manaaja

Millä helvetillä kylppärin lattian laastisaumat saa puhtaaksi? Itse laatat ovat tollasta karkeapintasta paskaa, joten mikrokuituliinalla kun pyyhit niin liina menee vain päreiksi. Tiskiharjalla ei tunnu tekevän mitään tulosta, ainakaan yleispesuaineiden kanssa. Kokeiltu on myös partavaahtoa jonkun niksipirkkailun perusteella tuloksetta.

Kokonaisuudessaan aivan äärettömän vaikeasti puhtaanapidettävä lattia.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

^ Onks omakohtaista kokemusta toimivuudesta? Mulla on jotain pinttyneelle lialle tarkoitettua teollisuustehopesuainettakin millä oon kokeillut tuloksetta jopa laimentamattomana harjan kanssa. Saumat vaan edelleen kirjavan tummia.