Onko korvaushoito sama kuin lääkehoito? Antabus on lääkehoito siinä missä Subutex-korvaushoito on huume toisen sijaan.. vai miten se meni? Dave kerro!Dave kirjoitti:Korvaushoitoja on kait käytössä opiaatteihin ja amfetamiinijohdannaisiin. Sitten vain vähitellen pudotellaan korvauslääkkeen annosta.par-sky kirjoitti:tuli tämmönen vastaan, ja meikän tiedot ei riitä: Mistä huumeista voidaan vierottaa lääkehoidolla? Ja miten se sitten tapahtuu?
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
-
- Kitisijä
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
The great club outshines the individual, always and forever.
Noi korvaushoidothan ovat jotain saman lääkeryhmän ainetta. Esim opiaattia korvataan toisella opiaatilla ja amfetamiinia jollain amfetamiinijohdannaisella.Elppis kirjoitti:Onko korvaushoito sama kuin lääkehoito? Antabus on lääkehoito siinä missä Subutex-korvaushoito on huume toisen sijaan.. vai miten se meni? Dave kerro!Dave kirjoitti:Korvaushoitoja on kait käytössä opiaatteihin ja amfetamiinijohdannaisiin. Sitten vain vähitellen pudotellaan korvauslääkkeen annosta.par-sky kirjoitti:tuli tämmönen vastaan, ja meikän tiedot ei riitä: Mistä huumeista voidaan vierottaa lääkehoidolla? Ja miten se sitten tapahtuu?
Lääke vs. huume jaotteluhan on vain lakitekninen. Lääke on huume, jos se on manittu huumausainelainsäädännössä.
Sitten taas esim. alkoholi ei ole huumausaine, koska lainsäädäntö ei käsittele sitä niin.
Sitten esim. bubrenorfiinia (Temgesic, Subutex) käytetään Suomessa sekä kipulääkkeenä että korvaushoidossa.
-
- Kitisijä
Muistan joskus kuulleeni noista rokotuksista, joissa elimistö huijataan luulemaan huumausainetta vaaralliseksi ja immuunijärjestelmä käy niihin kiinni - millähän mallilla nämä ovat?
-
- Kitisijä
Ei niiku käy.Manaaja kirjoitti:Eikö tommoselle rikkaalle paskasakille joka on rakentanut ties mitä konehalleja sinne, olisi kannattanut lohkottaa tontti ja myydä törkeään ylihintaan? Olisi ehkä ollut vähän parempi bisnes kuin miettiä jotain vinkuheinän viljelemistä.
1.) Verottajan ehdot kieltävät minua myymästä maata vielä noin vuoteen. Muuten rapsahtaa "pikku" verot päälle kuten oikeille ihmisille.
2.) Minulla on allergia myydä maata. Vaikka persettä ennemmin.
Joku viettijuttu. Kun kaupunkilaispoika saa maata, siitä tulee sellainen reviirivietti ettei itsekään uskoisi.
Ja joo. Noiden käyttöön jättäminen vuokralle pakottavin viisivuotiskausin, isollakin vuokralla, olisi ollut käytännössä samaa kuin myyminen, mutta sittenkin vähemmällä rahalla. Kyselihän ne aiemmin ostoakin, on niillä fyffee.
Vinkuheinävaihtoehto minulle olisi ollut ruokohelpi, mutta sitten ottivat energiakasvituen energiakasvilta. Voi muuttua vielä.
Sitten vielä sekin, että oikeudessa jouduin hankaluuksiin kun vastapuoli sai selville, että enoni oli jatkanut tuon vuokraa vielä sen jälkeen kun kaupasta oli sovittu vaan ei allekirjoitettu. Valmistelubyrokratia kun vei kuukausia. Niiku aikoiko enoni myydä vai ei ennen eturauhassyöpädiagnoosiaan.
Siinä kävi niin, että enoni vielä terveenä ollessa kaupasta sovimme ja valmistelut alkoivat. Siitä on todistajia ja paperijälkeäkin jopa aiemmista valmisteluista kymmenen vee ajalta. Siis "viivästynyt sukupolvenvaihdos", ei "kuolemanvaraiskauppa". No, silloin vannotin enoani, että älä enää jatka vuokrasopimusta. Enoni lupasi.
Kuitenkin kun enoni eka kertaa joutui sairaalaan, hän kertoi että se naapurin saksalainen nokkamies oli tullut sinne vierastunnille. Enolleni tuntematon, ei suhteita, ei ennen tai jälkeen käynyt edes sairaalassa. Maanviljelystä ei tajua, vain huuhaasta ja potilaiden ohjauksesta. Hädintuskin puhuu suomea. Enoni mukaan oli pyytänyt rakennusluvan saunaansa joka on siis naapuritontilla.
Omistus vaihtui minulle vuodenvaihteessa 2007. Vasta sitten löysin enoni papereista, että tuo oli sittenkin jatkanut sopimusta. Sitä toki oli vielä jäljellä muutenkin, vuoden jatko-aika kyseessä. Minä olin melko vihainen, että olisi saattanut olla kohtuullista tilaa myydessään kertoa, että oletkin jatkanut vuokra-aikaa. Ja sinähän lupasit ettet!
Enoni jotta hän ei muista ollenkaan vuokranneensa, vain sen saunan luvan.
Tässä voi olla neljä mahdollisuutta:
1.) Enoni ei ajatellut yhtään mitään. Allekirjoitti rutiinilla.
2.) Enoni ajatteli perusteltavaa tukiaissiirtoetua talon hyväksi, minä en tajuu
3.) Enoni valehteli ettei muista. Olisi hyvin tyypillistä
4.) Naapurin hörhö antoi sairaalan sängyssä viruvalle enolleni nipun paperia allekirjoitettavaksi, kertomatta mitä siinä oli. Hokasi että nyt voi olla viimeinen aika saada ukolta nimi alle.
En tiedä enkä voi syyttää.
Mutta oli miten oli, kenen syy vain.. tuo kostautuu.
Mun mielestä sä näet tän koko asian aika vinosti. Sä olet kuitenkin saanut aika paljon aika tyhjästä. En tajua mikä siinä on että ihmisestä tulee niin jumalattoman ahne sitten vihdoin jotain saadessaan. Vittuuntuahan kuuluu siitäkin olla jos voittaa loton jättipotin, mutta joutuu jakamaan sen jonkun toisen kanssa.Gat kirjoitti:En tiedä enkä voi syyttää.
Sinuna mä olisin kyllä vuokrannut sen ensin siksi aikaa ettei verottajaa enää kiinnosta, ja sitten sanonut porukalle että vuokrasuhdetta ei enää jatketa ja ostohinta on tämä, ottakaa tai jättäkää. Sen maan - mikä ei noin käytännössä sinun maatasi ole koskaan ollutkaan - omiminen jollain viettiperäisellä selityksellä on ehkä kauheinta schaissea ikinä.
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Slo ... 5265165657
Hetkonen, eikös tuomio ole silloin kun jotain penaltia jaetaan?
Kumman äidinkieli nyt kusee, meikän vai toimittajan?
Kyllä se nyt kusee siellä rantsussa. Tuomio on tuomio. Se voi olla myös vapauttava.Dumis kirjoitti:http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Slo ... 5265165657
-
- Kitisijä
Sinäkin kerjäät turpiisi.Manaaja kirjoitti:Mun mielestä sä näet tän koko asian aika vinosti. Sä olet kuitenkin saanut aika paljon aika tyhjästä. En tajua mikä siinä on että ihmisestä tulee niin jumalattoman ahne sitten vihdoin jotain saadessaan. Vittuuntuahan kuuluu siitäkin olla jos voittaa loton jättipotin, mutta joutuu jakamaan sen jonkun toisen kanssa.Gat kirjoitti:En tiedä enkä voi syyttää.
Sinuna mä olisin kyllä vuokrannut sen ensin siksi aikaa ettei verottajaa enää kiinnosta, ja sitten sanonut porukalle että vuokrasuhdetta ei enää jatketa ja ostohinta on tämä, ottakaa tai jättäkää. Sen maan - mikä ei noin käytännössä sinun maatasi ole koskaan ollutkaan - omiminen jollain viettiperäisellä selityksellä on ehkä kauheinta schaissea ikinä.
Siis kenen maata se on jos ei minun? Näytänkö paperit? Miten luulet, että enonikaan sen sai aikoinaan? No, vaarini myi halvalla, antoi velatkin anteeksi ja sisarukset , äitini ja tätini, luopuivat perinnöstään vapaaehtoisesti. Oli vaarilla äpäräpoikakin, mutta siihen aikaan ei oikeusjuttua. Ihan samaa Suomen lähes kaikilla tiloilla, ennen vain helpompaa. Joten siitä vaan vallankumousta puuhaamaan. Ho Ho Ho-Tshi-Minh. Vieth-Minh-Ho-Tshi-Minh.
Lisäksi, kuten olen kertonut, olen ollut siellä elämäni jokainen kesä. Ennen vuokraamista olen tehnyt siellä töitä kaikilla koneilla paitsi kyntänyt. Juuri siinäkin, mitä nuo ovat "aina" vuokranneet. Lisäksi päälle tämä oikeuskuvio, joka sattumiltaan, joista vain yhtä kuvasin yllä, on ainutlaatuisin ja pirullisin ikinä. Ei muille noin käy ja harva selviäisi tuosta ja tajuaisi, että huippuasianjajaakin pitää ohjata. Eivät osaisi. Ei tuottavaa työtä, mutta taistelua silti.
Ehdottamaasi alkuun vuoden vuokrasopimuksen ne taas eivät olisi voineet suostua (kysyin), koska luomutukihakemukseensa nimenomaan tarvitsevat tositteen että maa on heidän käytössään seuraavat viisi vuotta. Ja vittuuko sulle kuuluu, jos minä en halua myydä?
Miten niin?Gat kirjoitti:harva selviäisi tuosta
-
- Kitisijä
Vaikea sanoa. Ehkä sinä saisit kontakteilla yhtä hyvän asianajajan ja olisit niin valveutunut että ohjaisit sen vinoutumia ja tekisit puolet sen työstä itse? Voit ollakin.Dave kirjoitti:Miten niin?Gat kirjoitti:harva selviäisi tuosta
Joka tapauksessa keissi on niin kerrassaan ainutlaatuinen, rakentunut niin kummaksi jo ennen syntymääni, niin täynnä sattumia, ettei tuollaista muille ole sattunut tällä "alalla".
Ei tuottavaa työtä, mutta taistelua ja työnteon este. Miten investoida kun ei tiedä viedäänkö alta pois? vasta syksyllä selviää, saavatko valitusluvan KKOhon, kahdesti hävittyään.
Mä olen käsittänyt, että sä olet aiemmin esittänyt tuon "joku muu ei olisi selvinnyt" henkisen selviämisen kannalta. Nyt tarkoitatkin sillä lakiteknistä menestymistä?Gat kirjoitti:Vaikea sanoa. Ehkä sinä saisit kontakteilla yhtä hyvän asianajajan ja olisit niin valveutunut että ohjaisit sen vinoutumia ja tekisit puolet sen työstä itse? Voit ollakin.Dave kirjoitti:Miten niin?Gat kirjoitti:harva selviäisi tuosta
Joka tapauksessa keissi on niin kerrassaan ainutlaatuinen, rakentunut niin kummaksi jo ennen syntymääni, niin täynnä sattumia, ettei tuollaista muille ole sattunut tällä "alalla".
Ei tuottavaa työtä, mutta taistelua ja työnteon este. Miten investoida kun ei tiedä viedäänkö alta pois? vasta syksyllä selviää, saavatko valitusluvan KKOhon, kahdesti hävittyään.
-
- Kitisijä
Dave:
Molempia.
Niin stressaava ja kummallinen juttu, että moni jopa minua heiveröisempi jos niitä on, olisi seonnut minua pahemminkin. Vuosien epävarmuus ja pelko. Siis ei tuollaista yleensä tapahdu. Ihan sairaan omituinen sattumien tai muiden ketkuilujen suma. Hovioikeuteenkin piti itse mennä ja vanhempienikin ja muiden todistajien, vaikka niin ei ole yleensä. Hieman ressasi.
Lakiteknisesti joo, että mites käy niille, joilla ei ole kontaktia (lue:Tix) neuvomassa hyvää asianajajaa (ja tuo kertoi keskittyvänsä, koska häntä oli suositeltu) vaan käyttävät mitä kylältä löytyy.. ja sitten luottavat "asiantuntijaan", yhtään sitä ohjaamatta omalla tutkimuksella, todisteiden hankkimisella ja avun (lue:Tix) neuvon väkisin sille syöttäen, ja se neuvo oli tuomiossakin yhtenä osana, eivät koko ajan vartioi asianajajan vinoutumia (sillä oli menossa pelkäksi hintaneuvotteluksi, mun piti itse kirjoittaa mukaan loppurivejä ja laittaa omakin vastine liitteenä)?
Lisäksi kun häviäjä maksaa ja ketkut ovat kalliita.. vastapuoleni on kerännyt jo yli 50 000 euron lakimieskorvaukset, joista toivon mun osuus jos voitan tai KKO ei edes käsittele, kasvaa 8% korkoa ajan kun juttu vielä venyy.
Lähes ainoa syy, miksi pääsisi KKOhon on, että yksi julkkisproffa on vastapuolen asianajajan koulukaveri! Mikä tuuri!
Toisaalta voisi olla, että KKO haluaa ennakkotapauksen, vaikka olisi minun puolellani. Kestää 3-3,5 vuotta.
Molempia.
Niin stressaava ja kummallinen juttu, että moni jopa minua heiveröisempi jos niitä on, olisi seonnut minua pahemminkin. Vuosien epävarmuus ja pelko. Siis ei tuollaista yleensä tapahdu. Ihan sairaan omituinen sattumien tai muiden ketkuilujen suma. Hovioikeuteenkin piti itse mennä ja vanhempienikin ja muiden todistajien, vaikka niin ei ole yleensä. Hieman ressasi.
Lakiteknisesti joo, että mites käy niille, joilla ei ole kontaktia (lue:Tix) neuvomassa hyvää asianajajaa (ja tuo kertoi keskittyvänsä, koska häntä oli suositeltu) vaan käyttävät mitä kylältä löytyy.. ja sitten luottavat "asiantuntijaan", yhtään sitä ohjaamatta omalla tutkimuksella, todisteiden hankkimisella ja avun (lue:Tix) neuvon väkisin sille syöttäen, ja se neuvo oli tuomiossakin yhtenä osana, eivät koko ajan vartioi asianajajan vinoutumia (sillä oli menossa pelkäksi hintaneuvotteluksi, mun piti itse kirjoittaa mukaan loppurivejä ja laittaa omakin vastine liitteenä)?
Lisäksi kun häviäjä maksaa ja ketkut ovat kalliita.. vastapuoleni on kerännyt jo yli 50 000 euron lakimieskorvaukset, joista toivon mun osuus jos voitan tai KKO ei edes käsittele, kasvaa 8% korkoa ajan kun juttu vielä venyy.
Lähes ainoa syy, miksi pääsisi KKOhon on, että yksi julkkisproffa on vastapuolen asianajajan koulukaveri! Mikä tuuri!
Toisaalta voisi olla, että KKO haluaa ennakkotapauksen, vaikka olisi minun puolellani. Kestää 3-3,5 vuotta.
Viimeksi muokannut Gat, 05.04.2011 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sua heiveröisemmät nyt varmasti sekoavat muutenkin, mutta miten tuo liittyy olettamaasi yleiseen sekoamisalttiuteen? Kaikki eivät vain ole yhtä heiveröisiä - tai vielä heiveröisempiä - kuin sinä. Osa saa jopa pilluakin.Gat kirjoitti: Niin stressaava ja kummallinen juttu, että moni jopa minua heiveröisempi jos niitä on, olisi seonnut minua pahemminkin.
Taidetaan olla siinä pisteessä että tarvitaan joko hyvää yritysjuristia tai sitten rasvattua köyttä. Hmm.
Onx oikeesti mitään merkitystä sillä, käyttääkö kiisselin tekoon peruna- vai maissijauhoja?
-
- Kitisijä
Meikäläisestä maissijauhoilla tulee hiukan paremman makuista. Puhumattakaan siitä, että maissijauhoilla kokkareisuus on pienempi riski.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
-
- Kitisijä
Pihasuunnitelman hinnasta.. Onko liki 2000€ paljon vai vähän kun kyseessä on alle 1000m2 piha?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Eipä sillä paljon ole, kun en moisia röppöjä syö. Mutta saadakseni kaikki tyytyväisiksi, vastaan, että ehdottomasti perunajauhoja.AngryBird kirjoitti:Onx oikeesti mitään merkitystä sillä, käyttääkö kiisselin tekoon peruna- vai maissijauhoja?
-
- Kitisijä
^
Sisältää tontin mittauksen ja pintavaaituksen valtakunnalliseen koordinaatistoon, toimintojen sijoittelun suunnittelun, pinnoitteiden ja rajauksen, kasvillisuuden suunnittelun ja työselostuksen. Luonnosten esittelyn + mahd muutokset, matkat, kasvien hoito- tms oppaita. Suunnitelmapiirros tehtynä koneella, ei käsin kynällä tms piirtäen.
Sisältää tontin mittauksen ja pintavaaituksen valtakunnalliseen koordinaatistoon, toimintojen sijoittelun suunnittelun, pinnoitteiden ja rajauksen, kasvillisuuden suunnittelun ja työselostuksen. Luonnosten esittelyn + mahd muutokset, matkat, kasvien hoito- tms oppaita. Suunnitelmapiirros tehtynä koneella, ei käsin kynällä tms piirtäen.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
-
Rauno Räsänen:
-
- Kitisijä
Voisko joku vahvistaa, että ESTA on varmasti voimassa aina 2 vuotta kerrallaan?!
Edit: löysinkin jo vastauksen. Voimasa on, mutta matkasuunnitelma pitää päivittää.
Edit 2: no ei toimi silleen kun luulin, pakko anoa uudelleen. Prkl!
Edit: löysinkin jo vastauksen. Voimasa on, mutta matkasuunnitelma pitää päivittää.
Edit 2: no ei toimi silleen kun luulin, pakko anoa uudelleen. Prkl!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
-
- Kitisijä
Jos näyttää paremmalta rillit päässä, mutta huonontunut kaukonäkö häiritsisi joidenkin asioiden tekemistä, kuten sukeltamista, laskuvarjohyppäämistä ja vaeltamista, olisiko parempi mennä laserleikkaukseen? Onko urpoa käyttää leikkauksen jälkeen tehottomia laseja? (Piilarit eivät ole ratkaisu.)
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Oisko kellään antaa oksennusvinkkejä, kun en osaa oksentaa sormet kurkkuun työntämällä? Saan kyllä yökkäysreaktion aikaiseksi, mutta oksentaminen ei onnistu.
Ja ei, en ole aloittamassa mitään extremelaihdutuskuuria enkä syömishäiriötä, vaan ajattelin että jos ottaisi osaa tämän vuoden chilinsyönnin MM-kisoihin. Edellinen kokemus SM-kisoista oli melkoista helvettiä, sillä ainoana oksentamattomana kilpailijana ne vatsapoltteet mitkä alkoivat parin tunnin päästä ja jatkuivat seuraavat puoli vuorokautta olivat pitkälti luokkaa unbearable. Jouduin keskeyttämään suorituksen lähinnä juuri tuosta tulevan tuskan pelosta aiempiin kokemuksiini nojaten.
Tervettä? Ei taatusti. Kiinnostaako maailmanmestaruus? Totta vitussa. On sitä surkeampienkin yritelmien vuoksi henkiä menetetty.
Ja ei, en ole aloittamassa mitään extremelaihdutuskuuria enkä syömishäiriötä, vaan ajattelin että jos ottaisi osaa tämän vuoden chilinsyönnin MM-kisoihin. Edellinen kokemus SM-kisoista oli melkoista helvettiä, sillä ainoana oksentamattomana kilpailijana ne vatsapoltteet mitkä alkoivat parin tunnin päästä ja jatkuivat seuraavat puoli vuorokautta olivat pitkälti luokkaa unbearable. Jouduin keskeyttämään suorituksen lähinnä juuri tuosta tulevan tuskan pelosta aiempiin kokemuksiini nojaten.
Tervettä? Ei taatusti. Kiinnostaako maailmanmestaruus? Totta vitussa. On sitä surkeampienkin yritelmien vuoksi henkiä menetetty.
Etkö jaksa odottaa, että Keskinen järjestää ne saunomisen MM-kisat?Manaaja kirjoitti:Oisko kellään antaa oksennusvinkkejä, kun en osaa oksentaa sormet kurkkuun työntämällä? Saan kyllä yökkäysreaktion aikaiseksi, mutta oksentaminen ei onnistu.