Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
küllküll

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Langattoman sovittimen voi yleensä ainakin läppäreissä sammuttaa, virransäästösyistä nääs. Yhdistelmästä pöytäkone-wlan mulla ei ole kokemusta, koska käytän vain läppäriä.

Vähän laitemallista riippuen wireless-antenni pannaan päälle joko näppäimistöltä (yleensä funktionäppäimissä lisätoimina). Kannattaa myös kuljettaa hiirtä tehtäväpalkissa oikean reunan pikkukuvakkeiden päällä. Jos jokin niistä antaa työkaluvihjeen jossa puhutaan langattomasta yhteydestä, sitä kannattaa tökätä. Työpöytä on toinen mahdollinen paikka.

Täsmällisen vastauksen antaminen melko mahdotonta, kun ei ole kyseisen laitevalmistajan raudasta kokemusta.

Network connections-ikkunassa oik hiiri wlan-yhteyden päällä ja DIAGNOSE saattaa antaa myös lisävihjeitä.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Varis »

Monessakin läppärissä wlanin pois ja päälle laittava kytkin on joku pieni muovinen on-off kytkin koneen kyljessä tai etureunassa, joten katsoppa ensin ne ennen kuin etsit vikaa windowsista. Jos ei ole piilossa funktionäppäinten alla, se on todennäköisesti kotelossa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti:Langattoman sovittimen voi yleensä ainakin läppäreissä sammuttaa, virransäästösyistä nääs.
Tossakin voi. Oon laittanu asetuksista kiellon sille (sammuta virtaa säästääksesi)
küllküll kirjoitti:Vähän laitemallista riippuen wireless-antenni pannaan päälle joko näppäimistöltä (yleensä funktionäppäimissä lisätoimina). Kannattaa myös kuljettaa hiirtä tehtäväpalkissa oikean reunan pikkukuvakkeiden päällä. Jos jokin niistä antaa työkaluvihjeen jossa puhutaan langattomasta yhteydestä, sitä kannattaa tökätä. Työpöytä on toinen mahdollinen paikka.
Been there, done that.
küllküll kirjoitti:Network connections-ikkunassa oik hiiri wlan-yhteyden päällä ja DIAGNOSE saattaa antaa myös lisävihjeitä.
Antaa vihjeeksi: en osaa ratkaista ongelmaa
küllküll kirjoitti:Täsmällisen vastauksen antaminen melko mahdotonta, kun ei ole kyseisen laitevalmistajan raudasta kokemusta.
Kiitos yrityksestä!
Sain sen teknisen tuenkin kiinni, ei sekään osannu auttaa. Eihän siinä muu auta ko roijata koko roska takas siihen ärsyttävään firmaan.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
küllküll

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Control Panel kannattaa myös katsoa tarkkaan. Ainakin hoopeen kannettavissa langattoman sovittimen ohjaimen saa esiin sieltäkin.
Viimeksi muokannut küllküll, 07.07.2011 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Varis kirjoitti:Monessakin läppärissä wlanin pois ja päälle laittava kytkin on joku pieni muovinen on-off kytkin koneen kyljessä tai etureunassa, joten katsoppa ensin ne ennen kuin etsit vikaa windowsista. Jos ei ole piilossa funktionäppäinten alla, se on todennäköisesti kotelossa.
Toi ei oo läppäri. Oon kääntäny koko koneen ja näppäimistön vaikka miten päin, ei siellä oo sitä taikanappia. Laitehallinta kertoo verkkokortin olevan päällä ja toimivan oikein. Mutta verkkoa ei löydy.

Edit: Meen vielä kerran tsekkaan noi teidän vinkit! Ihan sillä että säästysin giganttireissulta.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
küllküll

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Georgina kirjoitti:Mutta verkkoa ei löydy.
Sitten Nergin vinkissä saattaa olla perää. Mä katsoisin wlan-purkista sen asetukset, ottaisin kenties kaikki salaukset hetkeksi pois päältä. Eikö vieläkään saa yhteyttä?

Jos kuitenkin talossa on muita työasemia jotka juttelevat ongelmitta ko. työaseman kanssa > vie paska huoltoon (edellyttäen että siinä on takuuta)

EDIT: http://www.packardbell.co.uk/pb/en/GB/c ... ne-support
>> ei tosin löydy mitään ilmoittamallasi mallinrolla.
Viimeksi muokannut küllküll, 07.07.2011 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Varis »

Georgina kirjoitti:Toi ei oo läppäri. Oon kääntäny koko koneen ja näppäimistön vaikka miten päin, ei siellä oo sitä taikanappia. Laitehallinta kertoo verkkokortin olevan päällä ja toimivan oikein. Mutta verkkoa ei löydy.
Jos se on pöytäkone, on varsin todennäköistä että siinä ei ole WLAN-korttia ollenkaan? Vilkaise sieltä koneen takaa verkkokorttia. Jos siinä ei varsinaisen verkkopiuhan liittimen ja ledivalon lisäksi sojota minkäänmoista antennia, on täysin mahdollista että wlania ei vain ole.

Jos se wlan sieltä löytyy, sen pitäisi näkyä laitehallinnassa

http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... management

Jos se löytyy laitehallinnasta, se on luultavasti kytketty pois ja pitäisi vain klikata verkkoyhteyksistä enable -tilaan.

Jos antennia ei löydy eikä se näy laitehallinnassa, ei muuta kuin kauppaan ja ostamaan usb-tikulla oleva wlanpulikka, maksaa ehkä kympin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti:
Jos kuitenkin talossa on muita työasemia jotka juttelevat ongelmitta ko. työaseman kanssa > vie paska huoltoon (edellyttäen että siinä on takuuta)

EDIT: http://www.packardbell.co.uk/pb/en/GB/c ... ne-support
>> ei tosin löydy mitään ilmoittamallasi mallinrolla.
Kaikki juttelee sujuvasti, myös vierailevat kannettavat. Tekninen äijä sanoo ettei koneiden määrälle ole rajoituksia. Mäkään en löytäny mallilla, snid numerolla löysin. Siellä on numero seiska ongelmana vissiin tää mun, perehdyn asiaan.

Takuuta on, aparaatti on 5 päivää vanha. Tosin gigantin tapauksessa se ei aina oo niin sanottua.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Varis kirjoitti:
Jos se wlan sieltä löytyy, sen pitäisi näkyä laitehallinnassa

http://windows.microsoft.com/fi-FI/wind ... management

Jos se löytyy laitehallinnasta, se on luultavasti kytketty pois ja pitäisi vain klikata verkkoyhteyksistä enable -tilaan.

Jos antennia ei löydy eikä se näy laitehallinnassa, ei muuta kuin kauppaan ja ostamaan usb-tikulla oleva wlanpulikka, maksaa ehkä kympin.
On siinä wlan kortti ja sen pitää olla kyllä disable tilassa. Oon kyllä kokeillu molempia, ei mitään väliä.

Edit: Noitten kotisivuilla kyllä puhutaan enable... Meen kerran vielä kokeileen.
Viimeksi muokannut Georgina, 07.07.2011 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Jaa. Se muuttaakin asian. Joko salausasetukset purkissa/koneessa epäyhteensopivat tai sitten purkin buuttailua alkuhätään.
Noille salausasetuksille mä en osaa, purkin oon buutannu ny kahesti.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Varis
Elämätön Kitisijä
Viestit: 300
Liittynyt: 19.01.2011 23:51

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Varis »

Georgina kirjoitti:On siinä wlan kortti ja sen pitää olla kyllä disable tilassa. Oon kyllä kokeillu molempia, ei mitään väliä.
Ei pidä. Jos verkkokortti on disabled niin se ei toimi eikä edes hae wlan-purkkia. Se pitäisi ensin olla enabled ja sitten pitäisi hakea se yhteys purkkiin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Millä se purkki on pelannut aiemmin? Kai aikaisemmasta vehkeestä löytyy ne oikeat asetukset? Purkin nimen ulosjulkaisunhan voi estää jolloin sitäkään ei näy. Vai ovatko molemmat uusia.
Siis mitä millä? täällä on yhteensä nytki 5 konetta päällä, purkki on vanha ja vain yksi kone tekee ongelmaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Varis kirjoitti:
Ei pidä. Jos verkkokortti on disabled niin se ei toimi eikä edes hae wlan-purkkia. Se pitäisi ensin olla enabled ja sitten pitäisi hakea se yhteys purkkiin.
Olet oikeassa, kokeilen.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
küllküll

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Varis kirjoitti:
Georgina kirjoitti:On siinä wlan kortti ja sen pitää olla kyllä disable tilassa. Oon kyllä kokeillu molempia, ei mitään väliä.
Ei pidä. Jos verkkokortti on disabled niin se ei toimi eikä edes hae wlan-purkkia. Se pitäisi ensin olla enabled ja sitten pitäisi hakea se yhteys purkkiin.
Tää on niin meikäläisen arkea.

Kysyt kysymyksen että "onhan varmasti A?"
"On, varmasti on."
Loppujen lopuksi se on 99% tapauksista kuitenkin B.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Hmm. Olet siis ollut jokaista konetta käyttöönottamassa itse?
näistä olemassa olevista neljää. En vieläkään ymmärrä kysymystä? Tämmönen nykykonehan toimii kun tökkää pistokkeen seinään.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti:
Tää on niin meikäläisen arkea.

Kysyt kysymyksen että "onhan varmasti A?"
"On, varmasti on."
Loppujen lopuksi se on 99% tapauksista kuitenkin B.
Siis etkö sä käskeny laittaa sen disable? Niin giganttikin käskee!

Mutta varis ja noiden kotisivu käskee laittaa enable. Sillä se rupes taas löytään naapurin verkon. Nyt toin koko masiinan tähän wlan purkin viereen, jos kyse onkin siitä että se ei saa tuonne nurkan taa tätä signaalia? vanhassa koneessa on sentään kunnon antenni.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Siis suojaamaton wlan purkki?
no ei kai se suojaamaton ole, en minä siitä mitään tajua!

Nyt toin sen tähän Wlanin viereen niin siinä DISABLED asennossa se löytää kaikki verkot mitä tää toinenki kone. Enabled asennossakin pari muttei oikeaa. Nettiin ei vieläkään pääse, kattelen mitä asetuksia oon tuonne nyt jättäny päin persettä. yhteensä noin työpäivän verran työtä siksi että tässä on paska vastaanottava antenni! (jos tämä nyt vieläkään alkaa toimia)
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

exPertti kirjoitti:
Ok. En pysty auttamaan sinua eteenpäin. Onnea yritykselle.
ok, kiitos kuitenkin! Mä olen jo tässä sen verran tätä värkänny että tiedän että tuo wlan asema ei ole se ongelma
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kiitos avusta ja anteeksi nämä vittuperkeleet. Menee hermo kun ei saa tuota toimimaan. Olemme edenneet verkon löytämiseen, miettiköön tekosiaan tuossa hetken aikaa, pakko tehä muitaki töitä. Kunhan ehdin niin soitan taas sinne gigantin tekniseen tukeen niin saatais vielä tuo verkko yhdistymään. Tai sitten palautan taas ne tehdasasetukset niin nollautuu nuo omat kokeilut... OOOOOOMMMMMMMM.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
küllküll

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Georgina kirjoitti:Siis etkö sä käskeny laittaa sen disable? Niin giganttikin käskee!
Minä kirjoitti:Jos ENABLE, klikkaa. Jos DISABLE, älä tee mitään.
Eli en käskenyt että disabloi. Tietenkään.
Ja jos Gigantin supportti tietää mitä eroa on kuopalla maassa ja wlan-sovittimella, ei käske sekään.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti:
Minä kirjoitti:Jos ENABLE, klikkaa. Jos DISABLE, älä tee mitään.
Eli en käskenyt että disabloi. Tietenkään.
Ja jos Gigantin supportti tietää mitä eroa on kuopalla maassa ja wlan-sovittimella, ei käske sekään.
no klikkaa jos enable, eikö se klikkaamalla muutu? jos disable, älä tee mitään, silloin siihen jää lukemaan että disable. Eli kumpi siinä nyt pitäs lukea? Kummallakin se löytää ja kumpikin yhdistää mutta ei sitten kuitenkaan aukea netti. Sovitin sanoo: yritetään todentaa, jaettu.
Wlan suojaustyyppi WPA-PSK.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti: Ja jos Gigantin supportti tietää mitä eroa on kuopalla maassa ja wlan-sovittimella, ei käske sekään.
Ne ei tiiä.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
küllküll

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja küllküll »

Georgina kirjoitti:Wlan suojaustyyppi WPA-PSK.
EDIT: äh, liian vaivalloista. Tästä ei saa edes palkkaa :D
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

küllküll kirjoitti:
Georgina kirjoitti:Wlan suojaustyyppi WPA-PSK.
EDIT: äh, liian vaivalloista. Tästä ei saa edes palkkaa :D
Juu, thankyou eniveis! <#
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

Georgina kirjoitti:
küllküll kirjoitti:
Minä kirjoitti:Jos ENABLE, klikkaa. Jos DISABLE, älä tee mitään.
Eli en käskenyt että disabloi. Tietenkään.
Ja jos Gigantin supportti tietää mitä eroa on kuopalla maassa ja wlan-sovittimella, ei käske sekään.
no klikkaa jos enable, eikö se klikkaamalla muutu? jos disable, älä tee mitään, silloin siihen jää lukemaan että disable. Eli kumpi siinä nyt pitäs lukea?
Enable ja disable on verbejä. Enable tarkoittaa aktivoida ja disable tarkoittaa kytkeä pois päältä. Jos ikonissa lukee disable ja painat sitä niin silloin disabloit eli kytket pois päältä. Kun moodi muuttuu niin muuttuu myös ikoni, eli jos on aktiivisena niin ainoa mitä sille voi tehdä on kytkeä pois päältä eli disabloida, joten tietysti ikonissa silloin lukee että disable.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.