Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Siis oletko sä vasta vajaa 36! Olen koko ajan kuvitellut että olet Soininvaaran kanssa samaa ikäluokkaa.
Mä olen nimenomaan vajaa 36. Sinänsä mukava kuulla, että jonkun mielestä se on "vasta".
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä olin muutama kesä sitten viikon tenniskurssilla. Tais olla viitenä päivänä peräjälkeen 1,5h tennistä ja hinta 90 euroa eli ei ollenkaan paha. Nuorena lätkiny välillä kohtuu paljonkin, mutten seurassa. Veljen ja kaverien kanssa. Pelikaverin samantasoisuus on tenniksessä, kuten muissakin mailapeleissä, pitemmän päälle lähes ehdoton edellytys.

Tennis tosiaan on vaikea peli, jota voi alussa reenta esmes pehmopallolla tai vaikkapa syöttöruutuihin rajoittuvalla kentällä. Pääasia olis saada mahdollisimman paljon pallokosketuksia, mitä ei välttämättä tule alussa muutoin.

Tsemiä peleihin!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:. Sinänsä mukava kuulla, että jonkun mielestä se on "vasta".
Joo. 36 ja 40 välimatka on hämmästyttävän iso. 36senahan mä olin vielä melkein sinkku. Sittemmin on aika paljon tapahtunut..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

masa kirjoitti:Joo. 36 ja 40 välimatka on hämmästyttävän iso.
Ihmiselämän lainalaisuuksiin kuuluu se, että niin nuoresta lähtien kuin vain voi muistaa ympärillä pyörii aina vuoden-pari vanhempia tyyppejä, jotka kirkkain silmin korostavat, että just nyt tuo ikäero on jotenkin merkittävä. Varmasti vanhainkodeissakin 96-vuotiaat selittävät 9-kymppisille, että ne eivät oikeastaan voi vielä ymmärtää maailmasta mitään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: että just nyt tuo ikäero on jotenkin merkittävä. .

:facepalm:

Kuten sanoin, itselläni noiden vuosien aikana on tapahtunut aika helvetisti, joten siksi se tuntuu niin isolta harppaukselta.

Naimisiin, pari mukulaa, omakotitalo jne. Vähemmästäkin neljän vuoden takainen velaton "sinkkuaika" tuntuu todella kaukaiselta ajalta.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Sun pitäisi joskus koettaa avata sitä prosessia, joka päässäsi kulkee, kun editoit noita viestejäsi uuteen muotoon. Raksutuksen sanallistetun version näkeminen voisi olla kiinnostavaa. Menikö se nyt jotenkin näin:

"Oho, Urpiainen taisi tajuta väärin, en mä tarkoittanut että ero 36:n ja 40:n välillä olisi jotenkin itsessään tai välttämättä merkittävä, vaan että just mulle on tuossa välissä tapahtunut aika paljon aika mullistavia juttuja. Joo, näin se on, kirjoitanpa tällaisen viestin, jossa aloitan joviaalisti että "höh" merkkaamaan, että nyt ymmärsit viestini väärin, ja selitän sitten, mistä on kyse. Joo, noin, sinne meni. No, luenpa nyt viestini uudestaan... Ei jumankekka, kyllähän Urpiainen tietysti tajusi tuon alunperin, mutta toisella tavaamisellahan se näyttää piruilevan minulle siitä, että olisin joku perusurpo, joka koettaa dissata ikäeron perusteella! Ei helkkari, tämä ei voi jäädä tähän! Joku - ja vielä nuorempi! - nettiurpo ei voi piruilla minulle saamatta takaisin. Mitäköhän sitä keksisi? Joo, nyt tiedän, mä editoin ton "höh"-aloituksen pois ja pistänkin tilalle facepalm-hymiön merkkaamaan, että Urpiainen on nuija eikä tajua! Joo, siitäs sai! Hähä!"
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja huima »

Lollasin urpiaisen loistavalle kommentoinnille. Ihan mahtavaa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Hah!
The great club outshines the individual, always and forever.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti:Joo, siitäs sai! Hähä!"
Huomaan että lomailusi on tuottanut tulosta. Et ole lainkaan kireä ja heikkohermoinen enää.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Ehkä hänen pitäisi vaihtaa Beirutin kultaiset hiekkarannat jonnekin vähän rentouttavampaan. Vaikka Fukushimaan?

Olen tosiaankin ollut huomaavinani urpiaisessa isoja muutoksia viimeisen puolen vuoden aikana. Siitä on tullut kamalan hyökkäävä ja agressiivinen.
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Oletan sen liittyvän vaan hänen itseironiseen nettipersoonaansa. :)
Joo. urpiaisella on itseironiaa yhtä paljon, kuin Pekkarisella omaa tukkaa.
RP

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja RP »

Höhö.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Höh!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pulkannaru kirjoitti:Ehdotan B:lle myös korkkia. Esim tämmöstä.
Ehdotus hyväksytty.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Pitäisi löytää uusi viinipulloteline, entiseen ei millään mahdu tarpeeksi pulloja enkä pidä siitä, että teline vie tilaa laskutasolta. Pitäisi olla yksinkertainen, mielellään ei mikään ihan rimpulakaan. Korkeutta saa olla, leveyttä vaan kahden, korkeintaan kolmen pullon verran. Tässä ehkä vähän ajatusta ja tyylisuuntaa, mutta ei tääkään täydellinen ole. Ei osu silmiin, ideoita?

Kuva

Joku tässä tuunatussakin viehättää, voisin harkita mutta hieman erilaisella toteutuksella muodon puolesta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Pitäisi löytää uusi viinipulloteline
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... iinikaappi
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Ei huono, olis just "oikeaa mallia". Mutta en oo ihan varma haluanko viinikapin vai pelkän telineen...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:^ Ei huono, olis just "oikeaa mallia". Mutta en oo ihan varma haluanko viinikapin vai pelkän telineen...
Totta hitossa sä haluat viinikaapin. Paras tapa pilata hyvä punaviini on tarjota se huoneenlämpöisenä. No, on kyllä vieläkin parempi tapa, nimittäin tarjoilla se liian kylmänä, mutta kyllä 17-18 -asteisena hyvästä punkusta irtoaa iloa ihan eri tavalla kuin 21-23 -asteisena. Kesähelteistä puhumattakaan.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
Saahan noista useimmista välihyllyjä pois. Sinne vaan boksi tönöttämään. Munkin kahdeksan hengen viinikaapissa asuu useimmiten tätä. Kaappi on 4x2 (lev x kork) ja toi menee vielä mainiosti pullojenkin päälle vaikka alarivi olisi miehitetty. En oo itse kovin montaa ostosta eläessäni tehnyt, joka olisi ollut tuota viinikaappia parempi.

Jotkin vihannekset (kuten munakoiso) pitävät myös viinikaapista huomattavasti enemmän kuin jääkaapista.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä olis kans viinikaapin hankinta harkinnassa. Tosin suunnitelmissa on sellainen säilytyskaappi eikä pelkkä viilennin. En ole vielä vaan päättänyt minne sen piilottaisi, ei istu sisustukseen!
masa

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja masa »

aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.

http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... joiluastia

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... ler-teline
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mullakin ois kysymys! Haluaisin sängynpäätyyn pään yläpuolelle seinää vasten ylimääräisenä hengailevan lasisen hyllytason kirjoille (videotykille) kirjoille (videotykille). En kuitenkaan haluaisi tuohon betoniseinään heti sängynpäädyn yläpuolelle välttämättä porailla reikiä. Onko olemassa joitain hyllynkannattimia jota ei tarvitsisi porata, eikä tarvitsisi silti pelätä päähän tippuvaa lasia öisin?

Sängyssä on aika korkea teräspääty ja siellä menee tuollainen horisonttaalipoikittainen putki ylimpänä. Saisko sen hyllylevyn viritettyä siihen jotenkin järkevästi kiinni?
Manaaja

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:
aasi kirjoitti:Mä oon miettinyt että vois helposti ryhtyä tissuttelemaan säännöllisesti punkulla jos ois hanapakkaukselle sopiva viinikaappi.
http://www.gigantti.fi/product/pienkone ... joiluastia

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp ... ler-teline
Millä tavalla nuo muka ratkaisisivat aasin ongelman? Sama kuin ehdottaisit kylmälaukun ja kylmäkallen ostamista.