Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Kid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kid »

1108 kirjoitti:
On! Emolevyyn on näperretty äänikortti kiinteesti kiinni, neiti on hyvä ja survoo reikään tappia. (siis kajareiden tapin)

EDIT: siihen tietokoneeseen.
Suuri kiitos taas herralle avusta! Tää pääsee sitten maanantaina asentelemaan tappia reikään. Ja jos hyvä tuuri käy niin jo aikasemmin..
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Olen huono googlettamaan, tai laiska, tai molempia.
Mistä saisi sellaisen suomi-emglanti- sanaston, että saisi väkerettyä englanninkielisen työtodistuksen?
Lähinnä kaipaisin nyt ravintola-alan sanastoa sekä kehusanoja.
"Ai äm te pest baartender juu vil ever sii".

Luulis toimivan.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

ninnithequeen kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Olen huono googlettamaan, tai laiska, tai molempia.
Mistä saisi sellaisen suomi-emglanti- sanaston, että saisi väkerettyä englanninkielisen työtodistuksen?
Lähinnä kaipaisin nyt ravintola-alan sanastoa sekä kehusanoja.
"Ai äm te pest baartender juu vil ever sii".

Luulis toimivan.
Pane googleen "letter of recommendation" tai "letter of reference". Löytyy malleja ja kaikkea mahdollista.
Kikkelis kokkelis.
hermine

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja hermine »

Lukeekohan näitä enää kukaan muu kuin minä...Selittäkää joku mulle se Foucaultin tieto/valta -homma helppotajuisesti?
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

hermine kirjoitti:Lukeekohan näitä enää kukaan muu kuin minä...Selittäkää joku mulle se Foucaultin tieto/valta -homma helppotajuisesti?
Sulla oli 2 kysymystä samassa :evil:
Ekaan vastaus: Juu.
Tokaan en ota kantaa.

MIKSI Batterya tai Red Bullia ei voi saada 1,5 litran pulloissa??????????????
mustakikkeli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

hermine kirjoitti:Lukeekohan näitä enää kukaan muu kuin minä...Selittäkää joku mulle se Foucaultin tieto/valta -homma helppotajuisesti?
Joo. Elikkäs kun se Henry Foucault totesi vaimolleen notta "Tieto on valtaa", se tarkoitti sillä vaan sitä notta se tietää kyllä suhteesta naapuriin, ja että hänellä on nyt yliote vaimoonsa tuon tiedon takia. Sillä tavoin hän ikäänkuin sai lisää "valtaa" vaimoonsa nähden tuolla tiedolla. Ei se sen kummempi juttu ollut. He erosivat myöhemmin ja möivät kaikki huonekalut. Kyseinen naapuri kuoli myöhemmin vanhuudenhöperyyteen.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustakikkeli kirjoitti:Joo.
KULTA!
Kikkelis kokkelis.
mustakikkeli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

En tiedä mitä vastata tuohon... hetkinen, eihän se edes ole kysymys!
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustakikkeli kirjoitti:En tiedä mitä vastata tuohon... hetkinen, eihän se edes ole kysymys!
Esitän arvoituksen. Mikä juoksee 400 m valon nopeudella sänkykamarinenä tuulta halkoen?
Kikkelis kokkelis.
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

Mikä on tuo googlebot, joka selailee tätä foorumia?
Kikkelis kokkelis.
silsakenraali™

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja silsakenraali™ »

Keikaus kirjoitti:Mikä on tuo googlebot, joka selailee tätä foorumia?
KULTA?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

silsakenraali™ kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Mikä on tuo googlebot, joka selailee tätä foorumia?
KULTA?
En usko, että on mun kulta.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja saira »

hermine kirjoitti:Lukeekohan näitä enää kukaan muu kuin minä...Selittäkää joku mulle se Foucaultin tieto/valta -homma helppotajuisesti?
Nopeasti ja helposti selitettynä. Mulla oli just tänään siitä tentti...

Eli 1700-luvulta eteenpäin käytettiin juridispoliittista valtaa. Se on suvereenin valtaa, suuntautuu ylhäältä alaspäin, kuningas-alamainen, laillinen-laiton. Perustuu lainsäädöksiin ja rituaaleihin esim. keskiajalla mestaukset ->peloittava esimerkki vahvistaa valtaa. Suvereeni voi päättää elämästä ja kuolemasta.

Siitä on siirrytty pikkuhiljaa kurinpito-, eli biovaltaan.Se on yksittäiseen ruumiiseen kohdistuvaa. Tavoitteena jokaisen itsekontrollin lisääminen. Biovalta koostuu anatomispoliittisesta teknologiasta(yhteiskunta) ja biopoliittisesta teknologiasta(yksilö). Anatomispoliittinen teknologia:

-hierarkkinen valvonta: jaottelu esim. tilassa,opettaja korokkeella, oppilaat alempana ja Panopticon=tarkkailija näkee tarkkailtavan, tarkkailija ei tarkastelijaa

-normalistava rangaistus, eli poikkeamisten vähentäminen= esim. koulussa tarkkaillaan myöhästymisiä

- tutkinto= normaalistava katse, tietojen kerääminen ja väestön kontrolloiminen (koulujen tutkinnot, kanta-asiakaskorit jne.) Niistä jokaisen omat tiedot kootaan. Voi vertailla ja tutkia myöhemmin, analysoida tietoa ja yleistää suuremmasta otoksesta.

Ihmiset valvonnan ja ohjailun kohteena tuntevat, että valvonta on heidän omaksi parhaakseen, sisäistynyt valta.

Täs nyt oli jotain, jos joku jäi epäselväksi, niin kysy, koitan etsiä sit lisää tietoa ja oppia samalla lisää itsekin aiheesta! :D

Edit. lisäsin pari lausetta ja korjasin virheitä...
Viimeksi muokannut saira, 30.06.2006 0:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mustakikkeli

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja mustakikkeli »

Keikaus kirjoitti:Esitän arvoituksen. Mikä juoksee 400 m valon nopeudella sänkykamarinenä tuulta halkoen?
Tuohon voi vastata vain vastakysymyksellä:

Mikä heittää keihästä uimalasit ja -lakki päässään?
Keikaus
Kitisijä
Viestit: 4772
Liittynyt: 15.08.2005 13:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Keikaus »

mustakikkeli kirjoitti:
Keikaus kirjoitti:Esitän arvoituksen. Mikä juoksee 400 m valon nopeudella sänkykamarinenä tuulta halkoen?
Tuohon voi vastata vain vastakysymyksellä:

Mikä heittää keihästä uimalasit ja -lakki päässään?
Silmälasikäärme.
Kikkelis kokkelis.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

miten saisin helposti lisättyä proteiineja ruokavalioon? hiilareita ja rasvaa on helppo saada, mutta jostain syystä nuo proteiinit jää mulla vajaaks reilusti. kaloreitakin voisin järsiä 500 päivässä enemmän, joten mistä proteiinit? lisäravinteista en ole kovin innostunut. kasvissyöntiinkään en onneksi ole mennyt sekaantumaan.
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

par-sky kirjoitti:miten saisin helposti lisättyä proteiineja ruokavalioon? hiilareita ja rasvaa on helppo saada, mutta jostain syystä nuo proteiinit jää mulla vajaaks reilusti. kaloreitakin voisin järsiä 500 päivässä enemmän, joten mistä proteiinit? lisäravinteista en ole kovin innostunut. kasvissyöntiinkään en onneksi ole mennyt sekaantumaan.
No onhan tästä puhuttu. Munaa, tonnikalaa, raejuustoa, lihaa, kanaa...
Jätä aina välillä ne perunat pois ja syö pihvi vain salaatin kera.

EDIT: näin munkin PITÄISI toimia :roll:
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ninnithequeen kirjoitti: No onhan tästä puhuttu. Munaa, tonnikalaa, raejuustoa, lihaa, kanaa...
Jätä aina välillä ne perunat pois ja syö pihvi vain salaatin kera.
mutta ongelma on, että silti jää vajaaksi. jossain vaiheessa ei vaan pysty syömään enempää. tai sitten rasvat menee jo jossain niin kaukana yli ettei mitään järkeä. hetkittäin epäilyttää että mulla on nuo proteiinit määritelty väärin, koskapa en ole pieniruokainen, pidän kaikista yllämainituista ja SILTI ei tule tarpeeksi?

vai käynkö hakemassa pari kiloa lihaa ja pidän pihvijuhlat?
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

par-sky kirjoitti:vai käynkö hakemassa pari kiloa lihaa ja pidän pihvijuhlat?
Kuulostaa hyvältä, saanko kutsun ;)

Vähennä hiilareita, niin saat proteiiniä enemmän. Vai siis onko sulla joku ihan suunniteltu ruokavalio, jota et voi noudattaa koska et jaksa syödä niin paljon? (voi ku mulla olis semmonen)
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

par-sky kirjoitti:miten saisin helposti lisättyä proteiineja ruokavalioon? hiilareita ja rasvaa on helppo saada, mutta jostain syystä nuo proteiinit jää mulla vajaaks reilusti. kaloreitakin voisin järsiä 500 päivässä enemmän, joten mistä proteiinit? lisäravinteista en ole kovin innostunut. kasvissyöntiinkään en onneksi ole mennyt sekaantumaan.
Maitorahka
Raejuusto
Munan valkuainen
Tonnikala
Sei
Katkarapu
Vähärasvainen Jauheliha
Vähärasvainen Juusto
Kalkkuna
Soijarouhe
Kana/Broileri
Proteiinipasta
Possu
Papuja
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Eikä se suklaanmakuinen proteiinijauhe (maitoon sekoitettuna) nyt niin kovin pahaa ole... :roll:
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

ninnithequeen kirjoitti: Vähennä hiilareita, niin saat proteiiniä enemmän. Vai siis onko sulla joku ihan suunniteltu ruokavalio, jota et voi noudattaa koska et jaksa syödä niin paljon? (voi ku mulla olis semmonen)
mutta ongelma löytyy siitä, että hiilareita ei ole liikaa. jos yritän syödä proteiinipitosta, niin silti proteiinit jää alas, mutta niin jää hiilaritkin. mä en vaan saa syötyä niin paljon. elättelen toivoa, että joku kertoo jonkun ruoka-aineen, joka on erittäin korkea proteiinin puolesta mutta ei täytä vatsaa ähkyyn asti. tai sitten mun pitää käydä hakemassa proteiinipatukoita. eli juurikin niin, en jaksa syödä niin paljon että voisin nykyisellään ruokavaliota noudattaa.

äkkiäkös sulle suunniteltu ruokavalio saadaan. tiedoiksi tarvitsen pituuden, painon, lempiruoan/ruoka-aineet, kuinka paljon kulutat päivässä liikunnalla kaloreita. haluatko viitearvot vai ihan listan aamupalasta lähtien pariksi viikoksi?
Me transmitte sursum, Caledoni!
Kid

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Kid »

Kannattaako laittaa työhakemus meneen ku mulla ei oo cv:tä työkoneella? Vai odotanko iltaan ja laitan hakemuksen vasta himasta kun on sit se cv...
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Kid kirjoitti:Kannattaako laittaa työhakemus meneen ku mulla ei oo cv:tä työkoneella? Vai odotanko iltaan ja laitan hakemuksen vasta himasta kun on sit se cv...
laita vasta cv:n kanssa
Me transmitte sursum, Caledoni!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Elppis »

par-sky kirjoitti:
Kid kirjoitti:Kannattaako laittaa työhakemus meneen ku mulla ei oo cv:tä työkoneella? Vai odotanko iltaan ja laitan hakemuksen vasta himasta kun on sit se cv...
laita vasta cv:n kanssa
'

Kuuntelin muuten yhden tj:n ja vara-tj:n juttelua yks päivä (tai ainakin silleen puhuivat, kun olis ollut kyse omasta firmasta) terassilla korvat höröllä. Molemmat voivottelivat sitä, että CV tulee aina liitetiedostona, ja että "ne työnhakijat ei edes tajua, mutta voihan sen cv:n vaikka copypeistata siihen hakemuksen päätteeksi".

Tätä kannattaa siis kai käyttää......?
The great club outshines the individual, always and forever.