Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:4 bisseä/ilta = alkoholismi. Hakisin ensin apua tähän.
Mä luin ensin, että tähän = täältä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja KKK »

masa kirjoitti:Romantiikka ja intohimo on moisesta elämästä kyllä kaukana..
Taitaa olla kaikille pienten lasten vanhemmille tuttua. Siinä vaiheessa kun penskat saa vihdoin nukkumaan, on itse jo yleensä niin finished, ettei jaksa ajatellakaan muuta kuin 30 min telsua ja nukkumaan - jotta jaksaa seuraavana päivänä saman ruljanssin alusta.
Amazing shit happens!
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

KKK kirjoitti:Taitaa olla kaikille pienten lasten vanhemmille tuttua.

Näinhän se. Eikä tuo raaka totuus tule vastaan kuin vasta kokemalla asia itse.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Vesper kirjoitti:4 bisseä/ilta = alkoholismi. Hakisin ensin apua tähän.
Mä luin ensin, että tähän = täältä.
:mrgreen:

4 bisseä illassa on ehkä paljon. Vaikka varmaan jossain vanhoissa sivistyneissä maksakirroosimaissa saattaakin olla normi
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:jossain vanhoissa sivistyneissä maksakirroosimaissa saattaakin olla normi
Englannnissa jopa lähes suositus!

http://www.patient.co.uk/health/Alcohol ... inking.htm


En tosin tarkistanut paljonko brittien "unit" on.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Kottarainen kirjoitti:Joo, niin mäkin, mutta kun en itse juo arkisin ollenkaan enkä edes joka viikonloppu.
Mulle napistaan nykyään alkosta vaikka dokaisin vain joka toinen vkl, vaikken vittu edes asu kenenkään kanssa (vielä!).
HAHA!
Ruokalan kalapuikko Pena
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumiz kirjoitti: Mulle napistaan

Sellaista naista ei maapallolta löydykään joka ei puuttuisi johonkin vikaan miehessä tai miehen tekemisissä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja elco »

Kottarainen kirjoitti:mies juo 4 annosta olutta, puhuu (työ)kavereidensa kanssa puhelimessa ja katsoo telkkaria
Vaikken koskaan juokaan kaljaa himassa arkena niin järkytys siitä on kyllä täysin sivuseikka verrattuna siihen, että hemmo puhuu työkavereidensa kanssa illalla puhelimessa! Siis mitvit?! DTP, und schnell.

Jos käyn synkronisen keskustelun jonkun kanssa niin se menee jotenkin näin:
-Morjens
-Baariin la?
-Mikä jottei.
-OK, moi
-Moi
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Exsulle sanoisin, että miehesi ei todennäköisesti näe pelaamisessaan niin kauan ongelmaa, kun ei aivan pakko ole. Sinä olet sen pakon airut. Miehille pitää sanoa asia suoraan ja kovalla äänellä, että jokin muuttuu. Vaikka sitten uhkailla, jos ei muu auta. Ja määräajat käyttöön.
Mä näen tämän jotekin hirveän kyseenalaisena. Eikö näin toimita lasten kanssa? Annetaan ylhäältä päin säännöt, rajat ja sanktiot ja seurataan ohjeistuksen toteutumista. Jaan kuitenkin talouteni aikuisen miehen kanssa.

Mä näen, että suurin syy sille, että ollaan tilanteessa jossa organisoin kaiken on juuri siinä, että teen sen niin luontaisesti ja helposti. Toiselle jää ikäänkuin tilaisuus päästä helpolla ja mennä virran mukana. Itse alan olla aika väsynyt vapaamatkustajan kannatteluun, mikä on johtanut siihen, että organisoin tekemistä vähemmän ja mies puolestaan vastaa pelaamalla enemmän.

Jossain kohtaa saatiin sovittua, että ei pelaa, kun olen kotona. Tätä kesti n. kaksi viikkoa, sitten lipsui takaisin nykyiseen. Oon köökkipsykologien kanssa samaa mieltä siitä, että tuo on jonkinlaista todellisuuspakoa, ehkä myös helppo yhdessä harrastamisen muoto kavereiden kanssa. Tosin jälkimmäisestä en oo ihan varma, mies aika usein huutaa tosi rumasti niille pelikavereilleen ja syyttää heitä avoimesti joukkueensa huonosta menestyksestä. Itse en välttämättä kuuntelis tuollaista kavereiltani, mutta saattaa liittyä toki tuohon pelikulttuuriin. Tätä miehelle ihmettelinkin joskus, olin tietysti väärässä eikä sellaista tapahdu.

Niin ja en mä siitä halua eroon, päinvastoin, haluaisin sen takas. Välillä tuntuu, että en tunne tuota kalsarit jalassa tietokoneella istuvaa tyyppiä enää lainkaan.
Viimeksi muokannut exsu, 21.11.2012 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Georgina »

masa kirjoitti: Sellaista naista ei maapallolta löydykään joka ei puuttuisi johonkin vikaan miehessä tai miehen tekemisissä.
Olen omasta mielestäni sellainen koska vihaan nalkuttamista erityisesti vastaanottavana mutta myös nalkuttavana osapuolena. Mutta meidän suhde ei muutenkaan ole erityisen perinteinen.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kottarainen kirjoitti:4 bisseä on siis se arki-ilta, eiköhän ne suurkulutusrajat sun muut pauku kirkkaasti kun viikonloput ynnätään. On niitä joskus (minun aloitteestani) ynnättykin.
Mulle on joskus sanottu, että suurkulutuksen raja olisi 24 ravintola-annosta viikossa. Vastaa koria keppanaa tai bout kahta pulloa kossua. En tiedä, kuka määritelmän takana on, mutta onhan tuossa maksalle töitä, päästä puhumattakaan.

EDIT: Linkki
Viimeksi muokannut KKK, 21.11.2012 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

elco kirjoitti:Jos käyn synkronisen keskustelun jonkun kanssa niin se menee jotenkin näin:
-Morjens
-Baariin la?
-Mikä jottei.
-OK, moi
-Moi
Olemme tainneet käydä tuon keskustelun pari kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Puhelimessa pitäisi olla sellainen baarinamiskuukkeli, joka hoitaisi tuon keskustelun automaattisesti. Jos joku kehittää appsin niin tarjoan tämän IP:n ilmaiseksi käyttöön.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exsu kirjoitti:Mä näen tämän jotekin hirveän kyseenalaisena. Eikö näin toimita lasten kanssa? Annetaan ylhäältä päin säännöt, rajat ja sanktiot ja seurataan ohjeistuksen toteutumista. Jaan kuitenkin talouteni aikuisen miehen kanssa.
Eikö miehet ole juuri niitä lapsia 8)
Mä lähestyn tätä miehen luonteenlaadun kautta. Jos omas olis edes vähän mun kaltainen. Pakko on joskus paras ja ainoa motiivi. En tiedä oletko mielestäsi kiltti, mutta kiltit syödään helposti elävältä parisuhteessa.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 21.11.2012 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

elco kirjoitti:^ Puhelimessa pitäisi olla sellainen baarinamiskuukkeli, joka hoitaisi tuon keskustelun automaattisesti. Jos joku kehittää appsin niin tarjoan tämän IP:n ilmaiseksi käyttöön.
Se voisi pingata jatkuvasti yhteystietoja ja kun löytyäisi avoimen kutsun, löisi tapaamisen kiinni.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti:
Kottarainen kirjoitti:4 bisseä on siis se arki-ilta, eiköhän ne suurkulutusrajat sun muut pauku kirkkaasti kun viikonloput ynnätään. On niitä joskus (minun aloitteestani) ynnättykin.
Mulle on joskus sanottu, että suurkulutuksen raja olisi 24 ravintola-annosta viikossa. Vastaa koria keppanaa tai bout kahta pulloa kossua. En tiedä, kuka määritelmän takana on, mutta onhan tuossa maksalle töitä, päästä puhumattakaan.

EDIT: Linkki
Ja kaiken lisäksi suurkulutus ja alkoholismi on eri asia. Joku voi kokea itsensä alkoholistiksi jos ei pärjää ilman yhtä paukkua illassa. Se yks on pakko saada joka ilta. Joku taas voi olla suurkuluttaja vaikka ei olekaan alkoholisti.

Olen samaa mieltä Vesperin kanssa, mutta taasen, ei ketään voi muuttaa ja voihan sitä apua hakea, mut ei toista voi auttaa jos se ei halua tulla autetuksi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

exsu kirjoitti: Niin ja en mä siitä halua eroon, päinvastoin, haluaisin sen takas. Välillä tuntuu, että en tunne tuota kalsarit jalassa tietokoneella istuvaa tyyppiä enää lainkaan.
Mitä se tekee jos ei oo nettiä? Palveluntarjoaja ei ehi korjaan vikaa? Sähkö on poikki? Siis en TIETENKÄÄN kehota sua katkaseen nettiä tai sähköjä :twisted: mutta mitä sun mies tekee jos näin käy? Meneekö sillä hermot?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

exsu kirjoitti:vituttaa kuunnella sitä "Tapa se! Ammu se! Vittusaatanaperkele!" -huutoa kotonaan kaikki illat.
Täällä kuulostaa tyypillisenä arki-iltana ihan samanlaiselta, vaikka olenkin yksin ja pelinä on useimmiten Excel.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

annepa kirjoitti: Mitä se tekee jos ei oo nettiä? Palveluntarjoaja ei ehi korjaan vikaa? Sähkö on poikki? Siis en TIETENKÄÄN kehota sua katkaseen nettiä tai sähköjä :twisted: mutta mitä sun mies tekee jos näin käy? Meneekö sillä hermot?
Ei tuollaista tilannetta ole kotona koskaan ollut. Veikkaan että nappaisi pelikoneen kainaloon ja lähtisi muualle pelaamaan. Meillähän tietysti kännykät joilta saa jaettua netin myös koneelle, mutta epäilen, että se ei ehkä riitä pelaamiseen?

Me oltiin kesällä "mökkiviikonlopussa" isolla kaveriporukalla. Muut laittoivat ruokaa, kantoivat puita jne. yhdessä ja ne joille ei riittänyt täsmähommaa hengasivat muuten vaan. Mies istui sisällä ja pelasi. Hävetti.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 536
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Fiona »

exsu kirjoitti:Mies istui sisällä ja pelasi. Hävetti.
Varmasti. Kuulostaa jo aika pahalta peliaddiktiolta.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

^^Ei saatana. :paijaa:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

exsu kirjoitti: Me oltiin kesällä "mökkiviikonlopussa" isolla kaveriporukalla. Muut laittoivat ruokaa, kantoivat puita jne. yhdessä ja ne joille ei riittänyt täsmähommaa hengasivat muuten vaan. Mies istui sisällä ja pelasi. Hävetti.
Sun mieshän on lääkäri? Kyllä hän varmaan ymmärtää addiktion käsitteen. Oletko ottanut puheeksi?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Tuli riita. Korkkasin kaljan, jippii!
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Voisi kokeilla haastemekanismia. Sanot kaiffarille päin taulua, että olet addikti. Vastaus on todennäköisesti, että en oo. Sitten tiskiin vaan, että todista se ja ole kuukausi ilman pelejä. Ehkä siinä ajassa huomaisi, että elämässä on muutakin nautittavaa. Jos ei, niin taitaa olla vähän toivoton tapaus johon ei auta kuin suorat uhkaukset - joko minä tai pelit.
Universaali disclaimer.
masa

Re: Ihmissuhdepaskanjauhantaketju

Viesti Kirjoittaja masa »

exsu kirjoitti: Me oltiin kesällä "mökkiviikonlopussa" isolla kaveriporukalla. Muut laittoivat ruokaa, kantoivat puita jne. yhdessä ja ne joille ei riittänyt täsmähommaa hengasivat muuten vaan. Mies istui sisällä ja pelasi.

:doh: Toi on jo kyllä legendaarisen idioottimainen veto.

Mikset viskannut läppäriä järveen?