sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.

sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.
Edullisissa maissa tulojakauma on epätasa-arvoisempi kuin meillä. Jos noissa maissa tyytyy samaan elintasoon kuin paikalliset keskimäärin, niin kaikki on älyttömän halpaa. Jos taas haluaa samaa tasoa kuin Suomessa, niin rahaa alkaa palaa. Sitä nettovarallisuutta pitää olla ehkä enemmän kuin on tullut ajateltua. Tarkoitin siis sitä, että suomen tason asuminen, ruoka, palvelut, terveydenhoita, yms. ei Thaikuissa ole suhteessa yhtä halpaa kuin se paikallinen oluttuoppi.James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:47sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.![]()
Mitkä asiat Thaimaassa olisivat mielestäsi suomalaiselle kaikkein ikävintä ja mikä parasta. Missä yleensä voisi tinkiä? Eihän Thaimaassa kai edes tarvi esim. niin tukevia rakannuksia rakentaa kuin Suomessasivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 9:52Edullisissa maissa tulojakauma on epätasa-arvoisempi kuin meillä. Jos noissa maissa tyytyy samaan elintasoon kuin paikalliset keskimäärin, niin kaikki on älyttömän halpaa. Jos taas haluaa samaa tasoa kuin Suomessa, niin rahaa alkaa palaa. Sitä nettovarallisuutta pitää olla ehkä enemmän kuin on tullut ajateltua. Tarkoitin siis sitä, että suomen tason asuminen, ruoka, palvelut, terveydenhoita, yms. ei Thaikuissa ole suhteessa yhtä halpaa kuin se paikallinen oluttuoppi.James Potkukelkka kirjoitti: 22.03.2021 9:47sivustahuutaja kirjoitti: 22.03.2021 8:41 Länsimaita vastaavan elintason ylläpito on pirun kallista halvoissa maissa.![]()
Ghostaaminen (olen oppinut uuden sanan, ei kekkosen aikaan tällaista tunnettu) on kyllä munatonta ja munasarjatonta hommaa.Kerberos I kirjoitti: 28.04.2021 16:48
..tekeekö ne omat epävarmuudet siitä kommunikoinnista niin haastavaa, vai miksi se aina tökkii, jos vastapuoli yhtäkkiä aktiivisen yhteydenpidon jälkeen muuttuukin sellaiseksi, ettei vastaa viestiin? Argh.
Juu, olen täysin samaa mieltä. Sen sanan olen minäkin oppinut kantapään kautta tuossa viime vuonna. Todellakin.. munatonta.James Potkukelkka kirjoitti: 29.04.2021 8:45Ghostaaminen (olen oppinut uuden sanan, ei kekkosen aikaan tällaista tunnettu) on kyllä munatonta ja munasarjatonta hommaa.Kerberos I kirjoitti: 28.04.2021 16:48
..tekeekö ne omat epävarmuudet siitä kommunikoinnista niin haastavaa, vai miksi se aina tökkii, jos vastapuoli yhtäkkiä aktiivisen yhteydenpidon jälkeen muuttuukin sellaiseksi, ettei vastaa viestiin? Argh.
Niin onkin, sun ja mun kaltaiselle ihmiselle joka osaa pitää kiinni rajoistaan ja jolle se "Tää oli nyt tässä. En halua pitää enää yhteyttä/ Hei, tarvitsen nyt vähän aikaa, toivottavasti ymmärrät. Otan yhteyttä kun tilanne helpompi." on sellainen piste, jonka jälkeen tuleviin uteluihin ei tarvitse reagoida.James Potkukelkka kirjoitti: 10.05.2021 12:01 Mielestäni on aika pieni vaiva kuitenkin laittaa joku lyhyt kommentti.
Mä luulen, että aika harva neurotyypillnen on sen tason sosiaalisesti rajoittunut, että hän ei ymmärtäisi myös vastapuolen rakkaudentunnustuksen olevan toive vastavuoroisuudesta. Oletan, että "tykkääminen" on siis tietoinen valinta, jonka henkilö tekee. Todennäköisesti rakastumisella tai rakastamisella on teille eri standardit, joka selittää sen, miksi käytös on omiin silmiin "rakastunutta".Kerberos I kirjoitti: 20.06.2021 17:20 Ja eroavaisuudet sanojen käytössä on toinen topic joka on ylhäällä: jos toinen sanoo rakastavansa, ja toinen tykkäävänsä, mutta tykkäävä osapuoli käyttäytyy ihan omiin silmiini rakastuneesti, niin miten tämäKIN nyt pitäisi tulkita?!
Mä ymmärsin, että Kerberoksen viestikaveri ei vain vastaa halutun nopeasti ja halutussa sävyssä, ei varsinaisesti ghostaa (jos ymmärrän sanan). Sä otit ghostauksen puheeksi ja Kerberos kommentoi sitä yleisellä tasolla? (ns. sivustahuutaja-kysymysmerkki)James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:28 Seuraavassa pari lähtöoletusta
a)Ghostaava henkilö ja ”tykkäämisellä” rakkaudentunnustukseen vastaava ovat sama henkilö
b)Kerberos kertoo rakastavansa, vastapuoli tykkäävänsä
jos a ja b ovat yhtä aikaa totta, vaikuttaa ikävä kyllä siltä, että Kerberoksen vastapuoli ei ole vakavasti kiinnostunut.
Muuttuupas! Nyt johtopäätös on kutakuinkin tämä:
Ja kun kerran toiminnan ja käytöksen tasolla Kerberos on tyytyväinen, niin onhan siinä paljon syytä ajatella, että vakavissaan on liikkeellä.exsu kirjoitti: 21.06.2021 12:09 Mun mielestä hyvä kysymys pohtia on myös, että miksi tämä on tärkeää? Minkä lisäarvon tuo toiveiden mukainen sanoittaminen? Itse ajattelisin, että sillä rakkaudentunnustuksella on paljon suurempi arvo silloin, jos se sanotaan varmuudella ja harkiten kun silloin, jos rakkautta ollaan tunnustamassa jo ensitapaamisella. Yksilöiden standardit ja odotukset tälle ovat kovin erilaisia.
Kommunikointia voi toki opetella, mutta ei ulkoa päin kaataa ihmiseen. Siihen voi liittyä myös huonoja kokemuksia – väärinymmärryksiä, painostamista tai muuta kurjaa, joka on nostanut riman mahdottomaksi.
Mä oon tyyppiä "oho unohtui puhelin viikonlopuksi laukkuun", joten vastausnopeus ei korreloi mihinkään.James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:44 Omat johtoni ovat niin, että jos olisin aidosti kiinnostunut, vastaisin nopeasti.
Jos olisit aidosti kiinnostunut toisesta ja odottaisin sydän pamppaillen toisen yhteydenottoa, miten noin voi tapahtua?exsu kirjoitti: 21.06.2021 13:19Mä oon tyyppiä "oho unohtui puhelin viikonlopuksi laukkuun", joten vastausnopeus ei korreloi mihinkään.James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 12:44 Omat johtoni ovat niin, että jos olisin aidosti kiinnostunut, vastaisin nopeasti.
SoHard mielestäni tiivisti hyvin.
No, olen tästä rivien välistä luonut mielikuvaa tilanteesta jossa on kaksi aikuista ihmistä omissa arkikuvioissaan lapsineen, töineen ja harrastuksineen. Elämässä toivottavasti on muutakin sisältöä kun puhelimen tuijottelu, kuten myös itsellä.James Potkukelkka kirjoitti: 21.06.2021 13:32
Jos olisit aidosti kiinnostunut toisesta ja odottaisin sydän pamppaillen toisen yhteydenottoa, miten noin voi tapahtua?