Bluntly kirjoitti: ↑03.08.2023 13:03
Kuvittelin, että moottorit kestäisivät pidempään. Ei sähkömoottorit muualla noin usein laukea.
Hieman epäselvästi kirjoitettu, kun ei sano suoraan monesti on vaihdettu. Veikkaisin kertaalleen vaihdettu, kun useamman korjausyrityksen jälkeen ongelmat jatkuneet, mutta haluttu antaa toinen vaikutelma.
Akut tuntuu kestävän yllättävän hyvin ainakin tuollaista kovempaa ajoa. 500-600tkm useammassa enemmän ajetussa Teslassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^
En itse innostu retrosähköilystä. Aikanaan ekat polttikset muistuttivat hevoskärryjä, eikä niitä kukaan ole kaivannut enää pitkään aikaan. Sähköautojen pitää vapautua muotoilusta, jonka on aikanaan sanellut moottorin ja voimansiirron vaatima tila.
Autoveroton Lotus 7 kaltainen pikkukirppu sähköisenä olisi kyllä mielenkiintoinen. Saisi olla ihan modernisti muotoiltu. Akku saisi olla mitätön, eikä huippuja tartteisi olla kuin alle 200. Eiköhän tuon joku pian kasaa jonkun alustan päälle.
^ Eihän se haittaa, koska pienen sähkökirpun voi tulevaisuudessa saada halvalla hupikäyttöön. Tosin, sähköt on helppo tehdä hauskoiksi muutenkin, joten ehkä kukaan ei halua tinkiä tilasta ja mukavuudesta.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2023 10:03
Vanhan mantereen autoteollisuus tulee olemaan suurissa ongelmissa.
Tässäkin kiinalaisessa negatiivisimmat kommentit koskee ajettavuutta. Vielä on tekemistä ennen kuin on varteenotettava vaihtoehto eurooppalaiselle. Toki halvalle paskalle on aina ostajia, mutta ei näitä automies voi pitää minään
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Vagabondo kirjoitti: ↑25.08.2023 10:14
Tässäkin kiinalaisessa negatiivisimmat kommentit koskee ajettavuutta. Vielä on tekemistä ennen kuin on varteenotettava vaihtoehto eurooppalaiselle. Toki halvalle paskalle on aina ostajia, mutta ei näitä automies voi pitää minään
Ajettavuus on vain ajan kysymys. Ymmärtääkseni muualla maailmassa ajettavuutta ei arvosteta niin paljon kuin euroopassa. Eurooppaa taas on suojellut tiukat päästövaatimukset, jotka ovat vaatineet kallista moottorikehitystä. Nyt euroopan markkina aukeaa ja ei siinä kauaa mene, kun idästä tulee parempaa ajettavuutta. Nyt alkuun on kuitenkin kaikilla kiire täyttää ihan tavallisten autojen kysyntä.
Model 3 ajettavuus on kyllä arvioitu monissa autojulkaisuissa korkealle. Onko siinä jotain vikaa? Meinaan, onhan se huimaa jos yksi maailman myydyimpiä sähköjä on yksi parhaimmista ajattavista.
sivustahuutaja kirjoitti: ↑25.08.2023 11:36
Model 3 ajettavuus on kyllä arvioitu monissa autojulkaisuissa korkealle. Onko siinä jotain vikaa? Meinaan, onhan se huimaa jos yksi maailman myydyimpiä sähköjä on yksi parhaimmista ajattavista.
En ole itse ajanut. Model S olen ajanut ja musta se oli tylsä, kun niin paljon tietokonetta välissä. Liian helppo ja tunnoton ollakseen nautittava. Suorituskykyinen toki. Mutta mä olen tässäkin asiassa hifistelijä jonka toiveet poikkeaa suuresta massasta. En kuitenkaan niin vaativa kuin kahvinkeittimen suhteen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
^ Model 3 on kuiitenkin rankattu ihan päteväksi uusiin polttilsiinkin verrattuna. Onko tässä nyt kyse siitä, että 95% uusista autoista on paskoja ajettavia?
sivustahuutaja kirjoitti: ↑25.08.2023 12:39
Onko tässä nyt kyse siitä, että 95% uusista autoista on paskoja ajettavia?
Kauheen vulgaaristi ja liioittelevasti ilmaistu, mutta joo
Oikeesti paskassa on eroja. On hyviä autoja, jotka ei vaan ole mun makuun syystä tai toisesta, mutta aivan loistavia jollekin toiselle kuskille. Ja sitten on niitä mitkä on vaan huonoja. Jos autolehdessä ajo-ominaisuudet saa moitteita, niin silloin yleensä kuuluu jälkimmäiseen ryhmään.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Normikuluttaja kait ajattelee, että jos auto menee siihen suuntaan, mihin rattia kääntää ja suoralla menee suoraan itsestään ja ei kauheasti kolise ja tärise, niin ajettavuus on hyvä. Mitä sä tarkoitat?
Miten sen nyt sanallistaa. Kaarreominaisuudet ja tuntuma on mulle aika oleellisia. Tunne on tärkeämpi kuin puhdas suorituskyky. Alustan suhteen mä tykkään suorituskyvyn ja ajomukavuuden täydellisestä kompromissista eli jousitus ei saa olla liian pintakova. Mutkaset vuoristotiet hyvällä autolla on parasta autoilua.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
James Potkukelkka kirjoitti: ↑25.08.2023 13:26
Mulle noilla mutkaisten vuoristoteiden ominaisuuksilla ei ole niin väliä
Mulle on enemmän väliä kuin oikeesti käyttöä
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.