Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On tällä jannulla vahva ote todellisuuteen, toisin kuin viherpiiperöillä.

Esko Valtaoja: Elänkö samassa todellisuudessa kuin etelän media ja vihreät?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23537
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Tuo on mielenkiintoinen ilmiö. Siis että leimataan vihapuheeksi julkisuudessa, jos vittuillaan hölmöilyistä tai ihan vaan ollaan eri mieltä. Ilmeisesti Rantala on selvittänyt päivän byrokraatin ylläpitotahon (aasinajaja) ja antanut tämän vihapuheesta ilmi asiaan mitenkään liittymättömälle työnantajalle. Eli case todistaa itsessään kuinka tärkeää anonyymiys on, ettei heti ole joku kahjo vasemmistolainen vihapuhefanaatikko soittamassa pomolle.

Vähän samaa meininkiä on Mikael Jungnerilla, joka kirjoitti täyttä paskaa suomenkielestä (pun intended, Mikael kirjoittaa aina yhteen, koska tämä on todiste siitä, että suomen kieli ei kehity), sai loistavia vastauksia kielitieteilijöiltä, poisti kaikki eri mieltä olevat vastaukset blokaten lähettäjät ja nyt kirjoittaa kuinka junteilla ei ole vuorovaikutustaitoja.

Jungner näkyy verraten paljon facebook-seinälläni kontaktieni tekemisten vuoksi. Olen tähän asti sallinut moisen, mutta kun nyt näyttää siltä, että hänhän vaan puskee paskoja mielipiteitään haluamatta dialogia niin kyllähän minun pitää kanavan sietämisen sijaan pistää kanava kiinni.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei tuota PB:n sivustoa voi pikaisesti silmäillen vihapuheena pitää. Toki siell wattuillaan ja ilmeisesti faktoissa oli se virhe, että kaarnaveneinnovaatio oli tehty ennen 150 000:n valtiontukea, mutta virhe myös korjattiin.

Kun luin ensin Rantalan kolumnin, luulin että jossain sivustolla jo kaasu-uuneja lämmitettiin, mutta Rantala oli tosiaan pahoittanut mielensä siitä, että hänen kaarnaveneinnovaatiotaan pilkattiin ja faktat olivat tosiaan vähän pielessä. Mutta ei nyt vihapuhetta kuitenkaan.

"eliitin asianajaja tekee rikoksia levittäen valheita ja lietsoen vihaa"..

Rantalalta mopo karkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:"eliitin asianajaja tekee rikoksia levittäen valheita ja lietsoen vihaa"..

Rantalalta mopo karkaa.
Rantala tekee itse todennäköisesti rikoksen. Kun kyseessä on asianajaja, olisin suu soukemmalla. Mutta kun on oikeamielinen raivo, mitäs sitä nyt faktoista piittaamaan.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Junger haluaa suomeen uuden kieliopin: minä mennä koulu.
http://www.talouselama.fi/uutiset/mikae ... an-6606448

Kansainväliset moniosaajat kotoutuisivat paremmin suomeen jos meillä olisi internationaalinen kielioppi.

Jungerin viestintätoimistokin tekisi vähemmän turska jos suomi kieli ei niin piru vaikea.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://www.hs.fi/nyt/art-2000002738736.html

Jotenkin ensimmäinen ajatus oli, että blaah. Mielestäni on ihan selvää, että suurin osa rakkaudessa pettyneistä ei tee mitään tappoiskuja, katsoi pettymyksen syyn millaiseksi tahansa. Maailmankuva on todennäköisesti monella tapaa vääristynyt näissä caseissa, ja tuo "rakkauselämä" on vaan sen yksi osa. Toki tälläinen mr. nice guy - ilmiö on varmasti olemassa. Samoin kun tämä "sisäinen kauneus", "se joka toista haukkuu on itse" ja "ne ehkä kiusasi mua koulussa, mutta aikuisina ovat luusereita". Yleensä se ei johda kenenkään kuolemaan ja jos johtaa, niin useimmiten harhaisen itsensä.

Ja tää oli juuri niitä vanhoja juttuja, joista Dave jo mainitsikin. Jos ihmettelette, että ko. ammuskelua ei ole uutisoitu.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Miksiköhän kyseinen vanha kolumni on yht'äkkiä noussut luetuimmaksi? Sama juttu tässä

http://www.hs.fi/nyt/art-2000002696848.html

Onko Hesarissa bugi, vai joku porukka tekee jäynää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja exsu »

James Potkukelkka kirjoitti:Miksiköhän kyseinen vanha kolumni on yht'äkkiä noussut luetuimmaksi? Sama juttu tässä

http://www.hs.fi/nyt/art-2000002696848.html

Onko Hesarissa bugi, vai joku porukka tekee jäynää?
Onko jo sähköposti lähtenyt päätoimittajalle?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tällä kertaa ei, kun kyseessä ei ole varsinainen virhe :mrgreen:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti:Junger haluaa suomeen uuden kieliopin: minä mennä koulu.
http://www.talouselama.fi/uutiset/mikae ... an-6606448

Kansainväliset moniosaajat kotoutuisivat paremmin suomeen jos meillä olisi internationaalinen kielioppi.

Jungerin viestintätoimistokin tekisi vähemmän turska jos suomi kieli ei niin piru vaikea.

"Erään kommentin mukaan Jungner kiipesi Mt. Stupidin huipulle ilman lisähappea"

:lollero:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Pakkoruotsikeskustelu on siitä hankala, että kun kuuntelee kumman tahansa osapuolen argumentointia, niin tyypillisesti tulee vastustamaton tarve olla jyrkästi eri mieltä.

Mutta onhan tässä RKP:n kaksikielisyyspolitiikassa tämä aika syvä ristiriita universalismin ja territorialismin välillä, mikä sitten aina välillä johtaa näihin vähän erikoisiin tapauksiin, kuten nyt tämän Vaasan sairaalan tapauksessa tai pari vuotta sitten, kun Kokkolan seudun hallintorakenteita ei kielisyistä voinut yhdistää Oulun kanssa, vaan piti suuntautua Vaasaan.

Melkein kaikissa virallisesti kaksi- tai useampikielisissä (länsi-)maissa käsittääkseni monikielisyys on toteutettu territoriaalisesti: on erikielisiä alueita (mahdollisesti myös useampikielisiä alueita), mutta ei universalistista Suomen käytäntöä, missä koko maa on lähtökohtaisesti kaksikielinen (vaikka käytännössä tästä onkin jo astuttu aika pitkälle territorialismin suuntaan määrittelemällä kunnat yksi- tai kaksikielisiksi). RKP kokee ainakin teorian tasolla voimakkaasti, että universalismi on aivan oleellisen tärkeää ruotsin kielen asemalle Suomessa. Koko kansaa koskeva pakkoruotsi kuuluu tietysti käsitteellisetsi tähän universaalin kaksikielisyyden viitekehykseen. Mutta käytännön tasolla sitten RKP vaalii niin tavattomasti tätä ajatusta alueellisesti määritellystä Svenskfinlandista, että käytännön tasolla vaativat kovin usein territorialistisen kaksikielisyystulkinnan viitekehykseen kuuluvaa käytännön politiikkaa ja tosiasiassa hylkäävät universalistisen luennan. Minusta tämän aika ristiriitaisen lähestymistavan ylläpito on vaatii niin notkeaa mieltä, että en usko 5 % vähemmistön siihen enää kovin kauaa välttämättä pystyvän.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:Junger haluaa suomeen uuden kieliopin: minä mennä koulu.
http://www.talouselama.fi/uutiset/mikae ... an-6606448

Kansainväliset moniosaajat kotoutuisivat paremmin suomeen jos meillä olisi internationaalinen kielioppi.

Jungerin viestintätoimistokin tekisi vähemmän turska jos suomi kieli ei niin piru vaikea.

"Erään kommentin mukaan Jungner kiipesi Mt. Stupidin huipulle ilman lisähappea"

:lollero:
Kieliopillisesti oikein kirjoitettuna:

Junger* kiivetä tyhmä vuori huippu ilman lisä happi

* uudessa Jungerilaisessa kieliopissa vaikeista nimistä tehdään helppoja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016122 ... 5_uu.shtml

Tjaa. Mä luulen, että jos Soinin terveys vain suinkin kestää, aikoo Soini heilua ulkoministerinä vaalikauden loppuun asti, vaikka luopuisikin puheenjohtajuudesta jo seuraavassa puoluekokouksessa. Tämä taas edellyttää persujen pysymistä hallituksessa. Luultavasti Soinin asema persuissa on niin vahva, että voi molemmat asiat määrätä mielensä mukaan, vaikka ei puheenjohtaja olisikaan. Sitäpaitsi, ei se persujen kannatus, valitettavasti, niin kovin alhainen sisällöttömälle pölhöpopulistipuolueelle ole, vaikka jytkylukemista romahtaisikin 10 % tienoille. Veikkaan siis, että nykyisellä hallituspohjalla mennnään seuraaviin eduskuntavaaleihin asti ihan normaalissa aikataulussa. Ei kovasti harmittaisi, jos olisinkin väärässä.

Edit. Vanhenikohan mun ennuste parissa tunnissa: http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005026269.html
Jos Hullu-uho valittaisiin persujen puheenjohtajaksi, hallitustyö saattaisi kyllä olla kaikkien näkökulmasta melko hankalaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En usko Allah-ahon voittoon. Nuivasiipi on kuitenkin persujen vähemmistö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^En usko Allah-ahon voittoon. Nuivasiipi on kuitenkin persujen vähemmistö.
Luulen että se on nykyään enemmistö.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16725
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Muut ovat jo jättämässä uppoavan laivan; tässä voisi olla paikka persujen kääntymiselle kohti suomidemokraattiutta.

En tosin tunne persujen äänestyssääntöjä - ehkä nuivien järjestäytyneisyysaste ei riitä ajamaan omaa ehdokasta puheenjohtajaksi? Kuvittelisin, että demareihin on palannut lähinnä persuja äänestäneitä mutta jäsenkirjaa hankkimattomia tyyppejä.

Lisäksi tulee vähän mieleen, että vaikka Hallis korostaa ratkaisunsa olevan riippumaton Soinin jatkoaikeista, Soinin ratkaisu ei ehkä ole samalla tavalla riippumaton Halla-ahon ehdokkuudesta. Ehkä Soini lähtee velvollisuudentunnosta vielä yhdelle kaudelle kuin Teemu Selänne ikään, ettei perintö valu Halla-ahon likaisiin käsiin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 30.12.2016 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Entiset SMP:läiset ovat palanneet kepuun ja duunarit/eläkeläiset demareihin. Vaikea nähdä että abortti-Soini olisi nuivien keskuudessa vahvoilla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: Lisäksi tulee vähän mieleen, että vaikka Hallis korostaa ratkaisunsa olevan riippumaton Soinin jatkoaikeista, Soinin ratkaisu ei ehkä ole samalla tavalla riippumaton Halla-ahon ehdokkuudesta. Ehkä Soini lähtee velvollisuudentunnosta vielä yhdelle kaudelle kuin Teemu Selänne ikään, ettei perintö valu Halla-ahon likaisiin käsiin.
Soinista on jotenkin viime aikoina syntynyt kyllä vaikutelma, että alkaa olla puhti poissa. En usko, että lähee enää jatkokaudelle yrittämään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25756
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005035295.html

Komppaan
No eihän tuosta kukaan voi olla eri mieltä pl. Bernerin ja Sipilän kamut. Kaikkein koomisin peruste näille muutoksille on sähköautot. Ensin polttoaineen verotusta perustellaan sillä, että se saastuttaa. Kun sähköautot eivät sitten saastuta (paitsi Kiinan litiumkaivoksilla), valitetaan että verotulot loppuu. Ja polttoainekoneidenkin kulutus tippuu. No shit sherlock, tätähän te halusitte ja vaaditte.

Polttoainevero on yksinkertainen ja tehokas keino verottaa käytön mukaan. Sähköautoille voidaan kilometripohjainen himmeli minun puolestani rakentaa, mutta toisaalta mikäs järki siinä on sellaisia rakennella kun samalla suunnitellaan, että maksettaisiin sähköautojen hankintaan tukea. Oma teoriani on, että liikenneministerit ovat olemassa siksi, että muut idarit ministerit näyttäisivät edes vähän paremmalta. Kyllönen ja Berner..
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21438
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ liikenteen nykypäivä ja tulevsisuus:
- robot
- uber
° onnibus

Byrokaattien houreet:
- raiteet
- julkinen liikenne
- matkaketjut
- gps seuranta

Todellinen markkinoiden ajama tulevaisuus ei vaafi julkisia investointeja taintukia, vaan vapaus toimia riittää. Byrokraattien unelmat ovat kaikki verorahojen tuhlausta ja sääntelyä.