Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriDaavid kirjoitti: Joudun tunnustamaan, että ehkä en itsekään niin tuohtunut pimppimellakan kohtalosta olisi, elleivät sen jäsenet olisi nättejä nuoria naisia..
En edes tiedä miltä ne näyttävät tai mitä ne itseasiassa tekivät, mutta kolmen tai seitsemän vuoden tuomio "huliganismista" on niin artikla 58:aa, että oksat pois.

Kansainvälisellä mielipiteellä on yleensä ainakin jotain vaikutusta despoottien toimintaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^No kyllä. Onhan se nyt aivan järjetöntä uhata seitsemän vuoden kakulla sen takia, että - kauhistus - pilkkasi Putiania! Ja vielä kirkossa!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:^No kyllä. Onhan se nyt aivan järjetöntä uhata seitsemän vuoden kakulla sen takia, että - kauhistus - pilkkasi Putiania! Ja vielä kirkossa!

Kun lukee esim. Politkovskajan kirjan Putinista, tai tsekkaa pari Putin dokumenttia, niin on ihme ettei noi vaan "kadonneet"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Kun lukee esim. Politkovskajan kirjan Putinista, tai tsekkaa pari Putin dokumenttia, niin on ihme ettei noi vaan "kadonneet"
Julkisen performanssin hyvä puoli on se, että "katoaminen" huomataan helpommin kuin jonkun pamflettien kirjoittelijan tms. Toki vankilassa voi käydä "tappelu."
Universaali disclaimer.
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Kun lukee esim. Politkovskajan kirjan Putinista, tai tsekkaa pari Putin dokumenttia, niin on ihme ettei noi vaan "kadonneet"
Julkisen performanssin hyvä puoli on se, että "katoaminen" huomataan helpommin kuin jonkun pamflettien kirjoittelijan tms. Toki vankilassa voi käydä "tappelu."

Toki. Muistelisin joka tapauksessa jostain lukeneeni että Venäjällä on kuollut tai kadonnut yli 20 Putinia kritisoinutta toimittajaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

^ Toi oli hyvä.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

joo.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

^ Oletko käynyt patsaalla ja lukenut jalustassa olevan tekstin? Mielestäni juuri oikeassa paikassa seisoo...

Mä en ymmärrä miksi yksi tietty ihminen nauttii sellaisesta koskemattomuudesta, että pitäisi patsaan sijaita Keskustorilla hlön elämään liittyvän paikan sijasta, ja miksi tällainen Ylen projekti olisi automaattisesti loukkaus? Millainen on loukkaantuvien ihmisten näkemys muista ihmisistä, jos automaationa on muiden ihmisten pahantahtoisuus?

Mä itse odotan erittäin kiinnostuneena projektin julkituloa, nimenomaan sosiologiselta kannalta.
Viimeksi muokannut saira, 18.08.2012 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Suhteellisuudentajua vähän. Muhammed homoneekerinä loukkaisi paitsi muslimeja niin sitä samaa jengiä, jonka mielestä homoneekerimannerheim on oivaltavaa taidetta.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Ja mun mielestä nekin olis typeriä...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Elä, Pertti, yritä. Mun suku on aika pitkälti karjalaista ja Pietarissa asunutta suomenruotsaista. Karjalassa työläisetkin oli valkoisia. Ja tyttäreni ystävän äiti on virolainen, hänen kanssaan olen myös keskustellut "menneistä". Lisäksi olen käynyt Venäjällä useita kertoja. Tiedän tarkkaan kuin asiat meni, ja Mannerheim on symboli monesta hyvästä asiasta itsellenikin. Silti en ymmärrä miksi muiden muodostama kuva ja siitä tehty sarja ja elokuva olisi loukkaavaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

saira kirjoitti: Silti en ymmärrä miksi muiden muodostama kuva ja siitä tehty sarja ja elokuva olisi loukkaavaa.
No daa, koska Mannerheimiä esittää NEEKERI! Joka ei osaa saamea, eikä taistella. Sehän vaan keskittyy naisiin siinä leffassa!
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

Dumiz kirjoitti:
saira kirjoitti: Silti en ymmärrä miksi muiden muodostama kuva ja siitä tehty sarja ja elokuva olisi loukkaavaa.
No daa, koska Mannerheimiä esittää NEEKERI! Joka ei osaa saamea, eikä taistella. Sehän vaan keskittyy naisiin siinä leffassa!
Meinasinkin kirjoittaa jo aiemmin, et moni suomalainen näkee viikonloppuisin vaaleanpunaisia elefantteja, mut KUKAAN ei nosta hälyä niiden harmaiden puolesta, ku ei vaaleanpunaisia oikeasti ole olemassakaan... :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mä miellän itseni karjalaiseen kulttuuriin täysin kasvatetuksi, ja sen varaan mun identiteettini vahvasti perustuu. En siis katso olevani vain geeneiltäni sieltä. Ja tämän asian toin esille vain, koska katsoin vastauksesi olevan alentuva, ja sinun näkevän minut tyttönä, joka ei tiedä/ymmärrä historiastamme mitään. Mä olen kasvanut tähän osaan historiaamme.

Mun mielestä tämä projekti on mielenkiintoinen juuri sen vuoksi, että kohteena on meidän ikonimme. Tällä teoksella ei olisi mitään merkitystä jos kohteena olisi exPertin elämä. Ja onko sun mielessä Mannerheimin arvo niin häilyvä, että JOS joku tuo eteesi toisenlaisen näkökulman, joka poikkeaa SINUN kuvastasi, se heikentäisi Mannerheimin ja hänen tekojensa arvoa? Vai säilyykö oma mielikuvasi siitä huolimatta? Jos säilyy, niin miksi tämä raivo? Ja vielä, KENELLÄ mielestäsi on oikeus tehdä elokuva meidän ikonimme naissuhteista? Ja miksi kenialaisilla ei ollut? Olisiko asiaa auttanut "oikean" väriset näyttelijät?
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Kirjoituksistasi ei käy ilmi, että tämä olisi mielestäsi vain tekotaiteellista paskaa, vaan että tämä loukkaisi sinua henkilökohtaisemmalla tasolla. Ja tähän yritin kysyä syytä. Varsinkin kun itse koen koskemattomuuden saaneet ikonit enemmän vaarallisina kuin hyvinä asioina. Siksikin vaikea ymmärtää tätä kohua.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

^Minä kunnioitan Mannerheimia ja hänen saavutuksiaan suuresti, ja silti olisin voinut kuvitella tekeväni tällaisen projektin. Tai kääntää asetelman toisin päin. Ihan koska minua kiinnostaa nähdä miten meidän ikonimme nähdään ulkopuolisten silmin, millaisen kuvan hänestä voi rakentaa ihminen, joka ei ole elänyt kulttuurissamme.

Monasti ihminen olettaa toisesta jotain jo valmiiksi. Ja on ihan sama mitä tämä toinen ihminen käyttäytyy, jokainen teko ja sana vahvistavat jo olemassa olevaa oletusta. Tarvitaan joku ulkopuolinen tapahtuma/ihminen, joka rikkoo tämän kaavan, ja jonka kautta voidaan nähdä tekojen ja sanojen todellinen tarkoitus, ilman niitä suodattimia, jotka valmiit oletukset luovat. Mitä tarvitaan, jotta tämä jakautuminen kahteen leiriin loppuu, näin kun eihän siitä ole kuin kohta sata vuotta? Ja (ihan asiaan kuulumattomana) jos meidän minisotaa vatvotaan edelleen, kauanko kestää niiden kansojen eheytyminen, joiden sisällissodat ovat kestäneet vuosikymmeniä? (Ja jo valmiiksi, en tarkoita, että tämä elokuva olisi mitä tarvitaan jotta kansamme eheytyisi ja entiset unohdetaan, vaan rehellisesti kysyn mikä se on. Ja tästä sodasta ei pääse irti näköjään kumpikaan puoli...)
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

tatuoidut naiset on rumia, mutta niiltä saa helposti

37% miehistä ei pidä minulle henkilökohtaisesta asiasta? Voi ei!
Me transmitte sursum, Caledoni!
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti:tatuoidut naiset on rumia, mutta niiltä saa helposti

37% miehistä ei pidä minulle henkilökohtaisesta asiasta? Voi ei!

Kiintoisa kommentti tramp stamp-asiaan:
Jotkut ottavat tatuoinnin tuonne Per C. Vaon tienoille, kun se on reteetä. Sitten tulee joskus (mahdollisesti) se synnytyksen hetki ja pyydetään epiduraalipuudutusta apuihin.
"Ei käy", sanoo lääkäri, "kun Teillä on tuo tatuointi liian alhaalla." No itku ja hammasten kiristyshän siitä tulee. Selkäydin ei tykkää kemikaaleista.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Itsehän olen siis noista tramp stampeista lähinnä huvittunut. Paras oli lomalla uima-altaalla, kun eräällä venäläisellä naisella oli tuommoinen. Siinä oli ruusuja, joiden varret yhdistyivät alhaalla. Periaatteessa ihan kaunis kuva, mutta sijoittelusta johtuen näytti siltä kuin sillä olisi ruusupuska työnnetty ahteriin.

En kyenny lukemaan kauhean pitkälle kommentteja, oli semmoista järjen riemuvoittoa siellä.
Me transmitte sursum, Caledoni!
masa

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja masa »

par-sky kirjoitti:venäläisellä naisella oli ruusupuska työnnetty ahteriin.

Niillä kaikilla taitaa olla.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja saira »

masa kirjoitti:
par-sky kirjoitti:tatuoidut naiset on rumia, mutta niiltä saa helposti

37% miehistä ei pidä minulle henkilökohtaisesta asiasta? Voi ei!

Kiintoisa kommentti tramp stamp-asiaan:
Jotkut ottavat tatuoinnin tuonne Per C. Vaon tienoille, kun se on reteetä. Sitten tulee joskus (mahdollisesti) se synnytyksen hetki ja pyydetään epiduraalipuudutusta apuihin.
"Ei käy", sanoo lääkäri, "kun Teillä on tuo tatuointi liian alhaalla." No itku ja hammasten kiristyshän siitä tulee. Selkäydin ei tykkää kemikaaleista.
Aikanaan omassa synnytyksessä ollut kätilö ilmoitti varmana tietona etten saa epiduraalia kun on tatuiointi selässä(kin), menee yksi pieni kohta vain selkärangan ylitse toisella puolella olevasta kuvasta. Suostui kuitenkin pyytämään nukutuslääkärin paikalle. Tää nukutuslääkäri kertoi ettei hänelle ole koskaan tullut vastaan tapausta, jossa ei olisi epiduraalia voinut käyttää, aina sitä sen verran ihoa näkyy välistä, tai saa "venytettyä" paljasta ihoa oikealle kohdalle.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

masa kirjoitti:Kiintoisa kommentti tramp stamp-asiaan:
Jotkut ottavat tatuoinnin tuonne Per C. Vaon tienoille, kun se on reteetä. Sitten tulee joskus (mahdollisesti) se synnytyksen hetki ja pyydetään epiduraalipuudutusta apuihin.
"Ei käy", sanoo lääkäri, "kun Teillä on tuo tatuointi liian alhaalla." No itku ja hammasten kiristyshän siitä tulee. Selkäydin ei tykkää kemikaaleista.
Ja ihan paskapuhetta.

Edit: Sairahan sen jo sanoikin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

http://www.hs.fi/kulttuuri/Feministinen ... 5598605197

"Feministinen karvakeskustelu horjuttaa uskoa naisiin"

No jaa. Kyllähän maailmaan ja nettiin höyrypäitä mahtuu. Ei tämä nyt horjuta mun uskoa naisiin sen enempää kuin joku Gattis tai Jussi Parviainen horjuttaisi mun uskoa miehiin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Jari Tervolta fiksua tekstiä muslimivideoon liittyen:

http://yle.fi/uutiset/jari_tervo_sujut/6296818
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.