Päivän mielipidekirjoitus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005129645.html

Tiukkaa statementtia.

En ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastoin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.03.2017 10:04 http://www.hs.fi/politiikka/art-2000005129645.html

Tiukkaa statementtia.

En ole puolesta enkä vastaan, vaan pikemminkin päinvastoin.
Veikkaan, että toimittaja voi hyvinkin löytää itsensä rikostutkinnasta. Vähän turhan tiukkaa statementtia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, kyllähän tutkitkintakynnys kansanryhmää vastaan kiihottamisesta voi hyvin ylittyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toisaalta, kaveri on uuden tapansa mukaan oikeassa (paitsi siinä, että antaa melkein liikaa synninpäästöä Soinille - toki Soini on itse pääasiassa SMP:läinen populisti, mutta kyllä se on ratsastanut ministeriaudiin nimenomaan tarjoamalla aika aktiivisesti puolueestaan paikkaa rasistisiivelle). Tosin Terhon vanha nationalistinen rotuhygieniapolitiikka on niin perustavanlaatuisen urpoa, että hän saattaisi kuitenkin jättää sen taakseen ja viedä persuja ennemmin perinteisen oikeistokonservatiivipuolueen suuntaan, siis sinne kypäräpappimaailmaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005130930.html

Jyrki Lehtola on mahdollisesti nero.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hauska kirjoitus.

Tulee mieleen Tervon Koljatin Vanhanen, joka opiskeli excel-taulukosta eri peruselintarvikkeiden hintoja, koska oleellinen osa kriittistä journalismia on kysyä poliitikolta, paljonko maksaa litra kevytmaitoa ja viipaloitu perunalimppu. Näin saadaan selville, ovatko poliitkot vieraantuneet kansasta. Eo. kirjan jälkeen em. kiertokyselyitä ei muutamaan vuoteen tehty, mutta jokin aika sitten sellainen taisi taas olla?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 21.03.2017 9:34 http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005130930.html

Jyrki Lehtola on mahdollisesti nero.
Taidat olla samaa mieltä 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Toimittajien jako on tyhmiin ja mulkkuihin on kyllä aika osuva heitto.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kykenen nostamaan peukalon tälle suvakille:

Maassa maan tavalla
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Erinomainen kirjoitus IMHO.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

Mikä tuossa kertomuksessa on yllättävää, paitsi että suvakki vahvistaa just sen mitä järki-ihmiset ovat sanoneet jo lukemattomia vuosia: valtaosa tulijoista ei ole paennut vainoa, niillä ei ole aikomustakaan integroitua eikä tehdä työtä ja että hyysäävä systeemi on mätä kun mamuilta ei vaadita käytännössä mitään elatuksensa eteen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dan Koivulaakso oli dissannut kirjoituksen rasistisena.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Lukisin mielelläni tuosta lisää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 31.03.2017 10:00 Dan Koivulaakso oli dissannut kirjoituksen rasistisena.
Faktat ovat rasismia. Ja vasemmistolaisille työnteon vaatiminen lisäksi fasismia.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katso kyseisen undulaatin twitter.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mullahan on tämä synkkä tausta muutamasta vuodesta osa-aikatyössä vastaanottokeskuksessa, eli sikäli kuvaus ei ihmeemmin minua yllätä. Olen tännekin toistuvasti kirjoitelut siitä, mitä tyypillisillä pakoalueilla eläminen näyttää ihmisille tekevän, ja minkälaisia tapauksia pakoreitit haasteineen näyttävät valitsevan Eurooppaan saapuviksi. Tai toisin sanoen, miten nykyiset turvapaikkakäytännöt, niin Eurooppaan saapumisen hallinnassa kuin vastaanotonkin suhteen, ansaitsisivat kovaakin (mutta asiallista eli ei-persua) kritiikkiä ja uudistuksia (minkä vuoksi ääliöpersujen ja muiden natsien hyysäys on niin sietämätöntä, koska vievät tilan asialliselta kritiikiltä). Tässä ei varmasti ole oikein mitään uutta kenellekään, joka on oikeasti ollut tekemisissä vastaanoton kanssa, eikä vain kiihkoile siitä suuntaan tai toiseen netissä tai 612-marssilla.

Näin ollen ajattelisin, että maahanmuuttoasioista suuntaan tai toiseen kiihottumattomalle ja asioista jotenkin perillä olevalle tapaukselle kertomus, kuten muutkaan tällaiset henkilökohtaiset todistukset, ei ole kovin kiinnostava, saati sitten erinomainen. Kuulostaa tämän yksittäisen avustustyöntekijän henkilökohtaiselta kasvukertomukselta ja asioiden käsittelyltä, joka on varmasti hänelle tärkeää, mutta en oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi sitä lukea. Anekdootin ja henkilökohtaisen todistuksen voima on tietysti väkevä niiden parissa, joilla ei aatoksen lento oikein rakenteellisemmalle tasolle yllä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Mun mielestäni ko. kirjoituksen ansio on se, että sen kirjoitti oikea henkilö ja oikeassa lehdessä. Tästä kertoo Dan Koivulaaksonkin närkästyminen. Tuskin hän olisi kommentoinut, jos sama uutinen olisi ilmestynyt Suomen Uutisten sivuilla.


Lisäksi yksi oleellinen juttu, mikä ko. mielipidekirjoituksesta tulee ilmi (mikä on _tietenkin itsestään selvää_) on, että pakolaiset ovat yksilöitä. Heitä on monelaisia.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 31.03.2017 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Suomalaisen kotouttamisen yksi suurimpia pulmia imho on, että Hesarin jutun kohtaan "työnteko" päästään keskimäärin, kun maahantulosta on kulunut 3-7 vuotta. Ei ihme, jos työhalut eivät enää siinä vaiheessa ole kaikkein korkeimmalla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^^^ Eli suurin ongelma tässä on persujen äänekäs ja epäasiallinen kritiiikki, mutta muuten menisi vahvasti? Tulokset ovat vaan läpeensä surkeita. Tästä seuraa kysymys, että jos kerran tiedostavaisto tiedostaa nämäkin ongelmat niin miksei tehdä mitään.

Minulle tuo kirjoitus vahvistaa sitä aika kiistatonta kantaa, että mamut ovat työhaluttomia elintasopakolaisia. Tämä itkevä mamukamukin sai jollain helvetin toissijaisella suojelulla oleskeluluvan. Pitää muistaa, että sota, kurjuus jne eivät oikeuta minkään sopimuksen mukaan turvapaikkaan vaan pitää olla vainottu. Olisin todella yllättynyt, jos 5% täyttää vainon kriteerit (nyt 25% saa oleskeluluvan).
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.03.2017 11:51 Suomalaisen kotouttamisen yksi suurimpia pulmia imho on, että Hesarin jutun kohtaan "työnteko" päästään keskimäärin, kun maahantulosta on kulunut 3-7 vuotta. Ei ihme, jos työhalut eivät enää siinä vaiheessa ole kaikkein korkeimmalla.
Suomeen yleisemmin tulevien elintasopakolaisten kohdalla "työnteko" ei realisoidu koskaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25814
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, mutta pointti oli, että kotouttamislukujärjestyksen check list ei edes pääse siihen kohtaan ohjelman mukaan edetessä, ennenkuin 3-7 vuotta on kulunut. Eli kyllähän tässä melkoista idioottimaisuutta harrastetaan kotuttamisohjelmia suunnittelevien taholta.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 31.03.2017 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 31.03.2017 12:45 ^juu, mutta pointti oli, että check list ei edes pääse siihen kohtaan ohjelman mukaan edetessä, ennenkuin 3-7 vuotta on kulunut.
No se on viran puolesta optimismia.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän mielipidekirjoitus

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Asiallisesti on varmaan esitetty kritiikkiä ja trimmattu tuota paremmaksi, että on päästy noinkin hyvään lukuun - siis teoriamietinnössä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication