SingleMalt kirjoitti:alja kirjoitti:,,
Sekaantumatta asemasotaan mananasakäämän kanssa, voisitko kertoa mikä siinä ruuanlaitossa on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa?
Enkä nyt tarkoita pelkästään sinua. Tuntuu vain oudolta, että jotkut kokevat ruuanlaiton niin ylitsepääsemättömän vaikeaksi, kun ohjeita ja raaka-aineita on saatavilla pilvin pimein.
en oikein tiedä mikä siitä tekee niin vaikeaa, ainakin se ettei kiinnosta. ja kiinnostuminen on hävinnyt kun on mokaillu keittiössä tarpeeksi monta kertaa ja joku besserwisserkokki tulee viereen mollaamaan
kun ei hallitse perusasioita, kuten vaikka suolan määrän arvioimista, niin kaikki muille helpot ohjeet vaikuttavat todella pelottavilta. ei huvita tarjoilla toisille itse tekemäänsä ruokaa kun se voi olla aika pahaa...

perusasioista esimerkkinä just joku tällänen:
singlemalt kirjoitti: Millä ihmeellä voi päästä kokkikoulun läpi ja päästä edes sodexholle kokiksi, jos hyvää pihviä paistaessaan painetaan lastalla pihviä kuumaa pannunpohjaa vastaan niin, että sihinä käy?
Kyseistä kokinrenttua tekisi mieli kyllä läimiä ympäri korvia ja potkia se takaisin köksän tunnille. Prrrrrkle!

paitsi mä en oo ollu kokkikoulussa
ja yksi syy miksi ruoanlaitto ei kiinnosta on se että siinä pitää olla niin tarkkana, vahtia ettei joku kiehu yli, pala pohjaan, sekoitu väärin jne. mulla ei riitä kärsivällisyys siihen.
ja perheessä on liian monta kokkia ja mestarikokkia, joten en halua edes lähteä heidän reviirilleen leikkimään, homman haldaavat pitäkööt kauhansa ja minä saan nauttia tuloksista!
edit 2: kiitos 1108, sä osasit vastata manalan kysymyksiin jopa paremmin kuin se itse (sanomattakin siis selvää että myös paremmin kuin tällainen "valopää")