Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Vannoutunut täyssinkku muuttuu perheperinteitten päävaalijaksi.
Niin. Ihmisillä on tapana kehittyä ja mennä elämässä eteenpäin.
Nii-in! Masa on nykyään ihan ihQ! :h:
elco

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Sokea kanahaukka löysi kanalan.

Olisi kyllä aika perseraiskattu olo, jos tulisi xSpedeltä pastalla dunkkuun.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Lolita kirjoitti:Onko sulla joku luottolävistäjä?
Ex-kitinäläinen Storia. Tulee meille kotiin laittamaan lävistyksen huomenna. Teki mulle muuten taannoin myös sen nännilävistyksen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä on normaalitilanteessa melko suuri tuloero keskenämme, mun palkka on ehkä 30% miehen palkasta. Rahasta ei riidellä, tähän suurin syy on varmaan se, että sitä on yleensä riittävästi. Velkoja ei ole kummallakaan.

Molemmat ostavat itse luksuksensa, mies hifilaitteet ja muut, mun suurimmat menoerät menee harrastuksiin. Mies maksaa useammin ravintolajuttuja ja vastaavia, ruoat ja muut yhteiset menevät yhteiseltä tililtä, jonne menee suoraveloituksena molemmilta sama summa. Lisääntymistilanteessa tietysti joutuu vähän säätämään tulonjakoa, kun oma tulotaso romahtaa.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Olisi kyllä aika perseraiskattu olo, jos tulisi xSpedeltä pastalla dunkkuun.
Varmasti, jos palsta näyttelee noin suurta roolia elämässä ja sen sisällössä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Zeb kirjoitti:Niin, mainitsinkohan jo ettei meille tule avioehtoa?
Sinä varmaan näet tämän jonkinlaisena ihailtavana piirteenä, mutta tosiasiassa se on vain äärimmäistä typeryyttä noinkin koulutetulta ihmiseltä.
Paras päivä ikinä.
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Riemumieli kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Niin, mainitsinkohan jo ettei meille tule avioehtoa?
Sinä varmaan näet tämän jonkinlaisena ihailtavana piirteenä, mutta tosiasiassa se on vain äärimmäistä typeryyttä noinkin koulutetulta ihmiseltä.
En nyt niin kamalasti kenenkään ihailun perään ole. Me ei vaan kumpikaan pidetä sitä tarpeellisena ja omapahan on sitten typeryytemme, eikös?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aiheessa pysyäkseni kerron teille ehkä kolmatta kertaa meidän perheen rahajärjestelyistä. Eksän kanssa oli omat tilit ja niihin käyttöoikeudet ristiin. Sieltä sitten lähinnä minä makselin laskuja sopivasti tasoitellen tilien välillä, mies maksoi vähän enemmän kuin minä pienipalkkaisena. Toimi hyvin, kaikki raha oli yhteistä.

Nyksän kanssa on eri tilit ja jaetaan yhteiset laskut vuoroperiaattella, samoin maksetaan kaupassa vuoroviikoin. Toimii hyvin, vaikka toisella ei tuloja juuri olekaan. Tuo taloustili kuulostaa hyvältä ja ehkä meillekin sopivalta vaihtoehdolta, mutta pitää odottaa siihen työllistymiseen asti ennen kuin lähtee kokeilemaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Mä haluaisin tietää olenko team pertsa, mutta kun en nyt oikein tiedä mitä se haluaa sanoa. Vääntäkää rautalangasta tyhmälle.

Kvin väijymässä postimiestä, ei saapunut paikalle sovittuna aikana. Eikä sen jälkeenkään. Teki varmaan oharit.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vagabondo kirjoitti: Se mitä en ymmärrä, on ihmiset jotka väkisin haluaa elää avoliitossa, eikä hoida papereita kuntoon ja sitten jälkikäteen itkevät, kun kakkaa tulee niskaan ja vaatii avoliitoille samoja oikeuksia kuin avioliitolle. Jos valtio on luonut yhden järjestelmän parisuhteenrekisteröimiseksi, eikä sitä haluta käyttää, eikä hoitaa asioita muuten kuntoon, niin ei mielestäni ole yhteiskunnan vika, jos asiat ei mene suunnitellusti.
No ei tod, olen ihan samaa mieltä. Ikäänkuin ihmiset eivät haluaisi päättää asiaa ja ovat sitten avoliitossa, vaikka sekin on päätös. Mutta se kai taitaa olla aika yleistä monessa muussakin asiassa että eletään ilman huolta huomisesta ja sitten kun paksahtaa niin itketään että paksahti. Voi nyyh, olisit ajatellut eilen ja varautunut ikäviin asioihin.

Meillä on kyllä ihan tietoisesti päätetty että nyt mennään näin ja papereitakin tehty asian suhteen.

En tajua miksi avioliitto on mulle niin yhdentekevä ja joskus jopa vastenmielinen asia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Zeb kirjoitti: Minkään prosenttilaskurin kanssa en kyllä hynttyitä olisi yhteen lyönytkään, sen verran vieraalta kuulostaa.
Moni sanoo että "maksetaan saman verran". Euromääräisesti vai prosenteissa? Prosenttilaskurihan on vaan yks tapa suhteuttaa yhteisen talouden menot tulohin. Ei se nyt ole sen kummempaa kuin että jos äiti on lasta hoitamassa pienellä äitiyspäivärahalla niin isän palkalla hoidetaan suurin osan menoista.

Eikä sitä prosenttilaskua tarvi käyttää kuin silloin kuin jotain dramaattista tapahtuu toisen tai molempien tuloissa. Siis kertaluontoisesti. Jos silloinkaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

annepa kirjoitti: Moni sanoo että "maksetaan saman verran". Euromääräisesti vai prosenteissa? Prosenttilaskurihan on vaan yks tapa suhteuttaa yhteisen talouden menot tulohin. Ei se nyt ole sen kummempaa kuin että jos äiti on lasta hoitamassa pienellä äitiyspäivärahalla niin isän palkalla hoidetaan suurin osan menoista.

Eikä sitä prosenttilaskua tarvi käyttää kuin silloin kuin jotain dramaattista tapahtuu toisen tai molempien tuloissa. Siis kertaluontoisesti. Jos silloinkaan.
Meillä ei lasketa noin tarkkaan. Tai lasketa ollenkaan. Luotetaan puolin ja toisin siihen että kumpikin tekee työtä yhteiseksi hyväksi, kumpikin saa kaiken tarpeellisen eikä kumpikaan ole kohtuuton.

Olen itse nyt hoitovapaalla mikä tarkoittaa sitä että mies maksaa kaikki laskut ja suurimmaksi osaksi päivittäisen elämisen. Itse ostelen itselleni, kotiin ja lapselle jotain pientä niillä satkuilla mitä kuussa tilille tippuu. Saa nähdä pitääkö käydä säästöjen kimppuun ennen kuin töihin menen. Siinä asiassa saattaa tulla sanomista miehen puolelta, yrittää varmaan ennen potkia minua töihin, kuin että saisin kuormasta syödä.
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Riemikselle vielä avioehdosta. Mitä meidän tapauksessa voisi olla hyötyä siitä edes teoriassa? Minähän jaan jo nyt lopun ikääni tämän ihmisen kanssa sen mikä mulle on kaikkein tärkein, eli lapsen. Tuloissa tai varallisuudessa meillä ei ole mitään massiivista eroa. Meinaatko että surraan sitten eron sattuessa sitä saiko toinen mahdollisesti muutaman tonnin liikaa? Jos tuo on asenne niin ei kannata naimisiin mennäkään. Tai ei ainakaan lapsia hommata.
elco

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja elco »

Zeb kirjoitti:Riemikselle vielä avioehdosta. Mitä meidän tapauksessa voisi olla hyötyä siitä edes teoriassa? Minähän jaan jo nyt lopun ikääni tämän ihmisen kanssa sen mikä mulle on kaikkein tärkein, eli lapsen. Tuloissa tai varallisuudessa meillä ei ole mitään massiivista eroa. Meinaatko että surraan sitten eron sattuessa sitä saiko toinen mahdollisesti muutaman tonnin liikaa? Jos tuo on asenne niin ei kannata naimisiin mennäkään. Tai ei ainakaan lapsia hommata.
Mhmmm, ikuisuuskysymysten äärellä ollaan... mitä sillä aivoehdolla sitten häviääkään?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

masa kirjoitti:rahalla osteta kuin tampooneja ja shampoota.
.
Tostakin vois säästää, esim panemalla vaimon uudestaan paksuksi jää tamponirahatkin muuhun käyttöön!
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vagabondo kirjoitti: Meillä säästettiin 10K€ tilille ennen lapsen syntymään.
Tuossapa muuten hyvä idea!
Prepare for the worstest.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja exsu »

exsu kirjoitti:Mitä jos ND:n vaimon äidillä olisi sama tilanne? Pitäisikö hoito kattaa yhteisistä rahoista?


Kukaan ei kommentoinut tähän! Mun mielestä mielenkiintoinen kysymys, mihin asti rahat on yhteisiä?
Pitää kysyä mieheltä maksettaisiinko me mun äidin hoidon ko. tapauksessa, luulen, että maksettaisiin.
Olin oikeassa. Se piti mua ihan kajahtaneena kun kyselen tuollaisia.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9488
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti: Mhmmm, ikuisuuskysymysten äärellä ollaan... mitä sillä aivoehdolla sitten häviääkään?
Meillä ei ole avioehtoa, koska naimisiin mennessä meillä ei vielä ollut mitään varallisuutta ja yhdessäolonaikana hankittu varallisuus saakin jakautua tasan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

So Hard kirjoitti: Ännännet korkokengät vs xbox on tilanne
..jota ehkä harvemmin lapsiperheessä tulee vastaan ilman, että molemmat ovat valmiita joustamaan ei niin elintärkeistä tarpeistaan.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja saira »

annepa kirjoitti: miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto?
Periaatteen vuoksi? Siis meillä tässä nykyisessä suhteessa olemme puhuneet sitä, että avioliitto on tavallaan sellainen virallinen lupaus toisillemme oikeastaan vain. Solmiminen tapahtuisi maistraatissa, kaksi ihmistä todistamassa, juhlat olis käynti ravintolassa, eikä asiaa varmaan edes mainostettais muutenkaan. Se olisi vain tietynlainen seremonia, meidän kahden keskeinen asia.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

saira kirjoitti:
annepa kirjoitti: miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto?
Periaatteen vuoksi? Siis meillä tässä nykyisessä suhteessa olemme puhuneet sitä, että avioliitto on tavallaan sellainen virallinen lupaus toisillemme oikeastaan vain. Solmiminen tapahtuisi maistraatissa, kaksi ihmistä todistamassa, juhlat olis käynti ravintolassa, eikä asiaa varmaan edes mainostettais muutenkaan. Se olisi vain tietynlainen seremonia, meidän kahden keskeinen asia.
Mahdollisessa kuolemantapauksessa (toinen osapuoli potkasee tyhjää) on kyllä omaisuuden kannalta helpompaa, jos ollaan aviossa. Samoin jos on lapsia, niin lasten etuja ajatellen on käsittääkseni parempi olla aviossa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kreitsu kirjoitti:
saira kirjoitti:
annepa kirjoitti: miksi avioliitto on parempi kuin avoliitto?
Periaatteen vuoksi? Siis meillä tässä nykyisessä suhteessa olemme puhuneet sitä, että avioliitto on tavallaan sellainen virallinen lupaus toisillemme oikeastaan vain. Solmiminen tapahtuisi maistraatissa, kaksi ihmistä todistamassa, juhlat olis käynti ravintolassa, eikä asiaa varmaan edes mainostettais muutenkaan. Se olisi vain tietynlainen seremonia, meidän kahden keskeinen asia.
Mahdollisessa kuolemantapauksessa (toinen osapuoli potkasee tyhjää) on kyllä omaisuuden kannalta helpompaa, jos ollaan aviossa. Samoin jos on lapsia, niin lasten etuja ajatellen on käsittääkseni parempi olla aviossa.
Virallinen tai ei, lupaus on lupaus. Me on luvattu toisillemme yrittää olla yhessä loppuelämämme ajan.

On se avio helpompaa omaisuuden kannalta, mutta ei välttämätöntä. Kyllä omaisuuden pystyy järjestelemään muutenkin siltä varalta että toinen kuolee. Avio on vain helpompaa, kuten aikaisemmin on jo todettu.

Miksi lasten kannalta on parempi olla aviossa, muun kuin tuon isän oikeuden lisäksi?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^En tiedä, kirjoitin käsittääkseni, koska olen siinä luulossa. Mutta voin olla väärässäkin.
SikaMika

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Lopettakaa tuo paskanjauhanta, tai alan taas kirjoittamaan opiskelusta!

Kävin koulupäivän päätteeksi saunassa ja kylläpä se teki gutaa. Kotimatkalla pistäydyin kaupassa, jonka kassaneitinä oli übersöpö tummaverikkö. Katselin ruskeita silmiään ja hän minun ja yht'äkkiä hän alkoi heittämään smalltalkia. Mulla oli fillarikypärä kädessä ja hiukset saunan jäljiltä märät, joten jauhettiin siinä sitten hetki pyöräilystä. Lähdin moikkaillen menemään, täytyy käydä joku päivä uudestaankin. Harmi vaan, etten ostanut mitään muuta kuin tupakkaa...