Kerro vaivasta

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ebola

Re: Kerro vaivasta

Viesti Kirjoittaja Ebola »

Elppis kirjoitti:Panacod
Tämä lääke on saatanasta. Pari kertaa koviin kipuihin sitä saanut ja sen vaikutus ei ole edes hyttysen kakan verran.
Mihinkään kivuliaisiin toimenpiteisiin en suostu ellei vakuuteta että tuo ei hoitoon kuulu.
sanctus

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kaaduin 16 -vuotiaana pyörällä sekä erittäin tyylikkäästi että vasemman ranteeni luonnollisen liikkuvuuden tuhoten. Kaatuessani nojasin ilmeisesti vaistomaisesti katuun seurauksena kämmenen taittuminen taaksepäin siten, että rystyset lähes osuivat ranteeseen (tai ainakin se siltä tuntui, todellisuudessa matkaa oli vielä useita senttejä). Seurauksena venähdys ja murtuma. Viimeisen kymmenen vuoden aikana ranteelle on jo voinut nojata, mutta kitaran soittaminen vakahenkisesti jäi hyvästä yrityksestä huolimatta siihen.
slam

Viesti Kirjoittaja slam »

slam kirjoitti:kurkku flunssatulehduksen oloinen. Selkäkin hieman pipi.
jep noin 5 päivää pitänyt voimakasta flunssan alkukipua eikä räkä ole lähtenyt liikkeelle... Tuliset tuskat edelleen... aa

kunnon viskibasso ja ääni lähes pois... Liikkuminen tod. vaivanloista.
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

Yy. Pidemmän aikaa vasemmassa korvassa kuulunut tietynlaista narinaa, kuin olisi jotain nestepitoista (vastakohtana kuivalle siis) vaikkua tai muuta vastaavaa tärykalvon pinnalla. Kuuluu vain korvan sisäisen paineen vaihtuessa esim nielaistessa. Ei vaarallista, mutta vittumaista. Erittäin vittumaista.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

segma kirjoitti:Erittäin vittumaista.
Jaan tuskasi. Ja mulla vieläpä niin, ettei sitä vaikkua ole (arvauskeskuksen löytöretkistä huolimatta) mutta jotain veemäisen märkää kyllä, ja nyt noin 5. kuukautta. Tuttu sanoi jo tuolloin kun alkoi, että mene kunnon korvalääkärille, vaan mitäpä tällanen apina osais pikasesti hoitaa kun itsestään kyse... :jupinaa:

Nyt flunssan aikana kyllä huomaa korvavamman taas selvemmin, taidan venailla jos unohtuis, kyllä lääkäriin meno olis jo hurjan pelottavaa.
Durasel

Viesti Kirjoittaja Durasel »

Ebola kirjoitti:
Tämä lääke on saatanasta. Pari kertaa koviin kipuihin sitä saanut ja sen vaikutus ei ole edes hyttysen kakan verran.
Mihinkään kivuliaisiin toimenpiteisiin en suostu ellei vakuuteta että tuo ei hoitoon kuulu.
Mitä hemmetin narkkareita te ootte jossei Panacodi vaikuta? Kyllä mä pärjäsin sillä ja Burana 800:lla vaikka polvi tähystysleikattiin.
Ebola

Durasel kirjoitti:
Ebola kirjoitti:
Mitä hemmetin narkkareita te ootte jossei Panacodi vaikuta? Kyllä mä pärjäsin sillä ja Burana 800:lla vaikka polvi tähystysleikattiin.
Joo, kyllä itsekin hommissa sitä usein käytin esimerkiksi syöpäpotilailla, joille suurimmalle osalle tehosi.
Jonkin verran kuitenkin ihan tavallisia ilman sairauksia olevia ym. on tullut vastaan jolle tuo ei tehoa, mutte esimerkiksi burana 400mg tehoaa.
Ja itselläni tehoaa jopa tuo burana 200mg pienempiin särkyihin, mutta tuo ei edes niihin.

Korva-asiaa: Itse olen myös kärsinyt nyt neljä kuukautta ajoittaisesta korvan paukkeesta, korvan lukkoisuudesta aamuisin ja märkä fiiliksestä.
On nuo monasti katsottu, ja tultu tulokseen että säteilee poskionteloistani, jossa jatkuvaa turvotusta, ja toisaalta korvan limakalvot näyttävät ärtyneiltä aina välillä, niin kuin kaikki muutkin limakalvot tällä siitepölyllä.
Aikaisempiin korvaongelmiin auttoi yksityisellä korvan ja kurkun alueelle erikoistuneella lekurilla käynti, joka silloin ohjasi nielu ja kitarisaleikkaukseen, sen jälkeen korva normaali. Tosin sillon nielussa oli huomattavia muutoksia. Eli onhan tuossa vaihtoehtoja suoraan korvaperäisen ongelman lisäksi.
segma

Viesti Kirjoittaja segma »

Kuinkakohan tyyriiksi tulisi käydä revityttämässä kitarisat hittoon esim. YTHS:n kautta? OYSiin ne täällä varmasti passittavat leikkausta varten, tosin. Monta vuotta pitänyt noista hankkiutua eroon, kun ovat välillä vähän ongelmalliset. Ja jos sillä nyt voisi olla tekoa tuon korvajutun kanssakin, niin siinä olisi jo tarpeeksi syitä käydä mokomat härläkkeet roskiin kippaamassa.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Edelleen selkä paskana, hampaaseen sattuu, ja polvia kolottaa.
Ukko sano et mie lahoon.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Durasel kirjoitti:
Ebola kirjoitti:
Jotkut lienee lähes 100% immuuneja parasetamolille?
Ebola

Bliss kirjoitti:
Durasel kirjoitti:
Ebola kirjoitti:
Jotkut lienee lähes 100% immuuneja parasetamolille?
Itse en ole asiaan perehtynyt.
Mutta äidilläni ja veljelläni on sama "ongelma". Sinänsä erittäin ärsyttävää koska tuota käytetään leikkauksien jälkeisiin kiputiloihinkin, eipä ole silloin kiva kuulla että juu juu tämä on paras mahdollinen yhdistelmä, olkoonkin niin, mutta jos kipu ei lievity edes hitusta niin se on aika pieni lohtu.

On edelleen traumoja nielurisaleikkauksen jälkeisestä hoidosta joka oli --> 8 panacodia ja kolme "en nyt muista mitä" lääkettä/vrk, eli vurokaudessa oli kolme tuntia kestettävää kipua ja loput tunnit sitten taas eivät. Eikä vaihtaneet muuten lääkitystä.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

segma kirjoitti:Kuinkakohan tyyriiksi tulisi käydä revityttämässä kitarisat hittoon esim. YTHS:n kautta? OYSiin ne täällä varmasti passittavat leikkausta varten, tosin.
Luultavasti et joutuisi maksamaan itseäsi kipeäksi, viisaudenhampaista ainakin pääsi eroon ihan karkkirahoilla ja vielä hyvällä palvelulla. Leikannut hammaslääkäri oli varsin hupaisa kaveri, meinasi ihan naurattaa. Turvotuksesta jumiutuneet leuat eivät sitten niin hirveästi naurattaneetkaan..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

aasi kirjoitti:
Luultavasti et joutuisi maksamaan itseäsi kipeäksi, viisaudenhampaista ainakin pääsi eroon ihan karkkirahoilla ja vielä hyvällä palvelulla. Leikannut hammaslääkäri oli varsin hupaisa kaveri, meinasi ihan naurattaa. Turvotuksesta jumiutuneet leuat eivät sitten niin hirveästi naurattaneetkaan..
No juu, ei naurata ei. Mutta itse leikkaukseen ja kirurgisetään ollaan tyytyväisiä täälläkin. Go YTHS.

Kun nyt noista Panacodeista on puhuttu...sain niitä tällä kertaa tuplamäärän edelliseen verrattuna (=4 kpl) mukaan ja mulla kyllä lyö puolikaskin tajun kankaalle osapuilleen puolessa tunnissa. En yleensä syö mitään särkylääkkeitä, joten kaipa kahden eri kipulääkkeen ja antibioottien popsiminen sattuneesta syystä jatkuvasti tyhjään vatsaan aiheuttaa näitä väsymysoireita...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Ebola kirjoitti:Tehottomasta Panacodista.
Muistaakseni pieni osa ihmisistä metaboloi kodeiinia huonosti vaikuttavaksi aineeksi, eli morfiiniksi. Sopisi siis hyvin tuokin, että teillä tehottomuus kulkee suvussa.

Itse söin Panacodia polvioperaation jälkeiseen kipuun. Kahdella Panacodilla kipu lievittyi hyvin, sivuilmiönä tosin hirveä pöhnä, joten ei viitsinyt ottaa lääkettä, ellei ollut ihan pakko.
Ebola

Zeb kirjoitti:
Ebola kirjoitti:Tehottomasta Panacodista.
Muistaakseni pieni osa ihmisistä metaboloi kodeiinia huonosti vaikuttavaksi aineeksi, eli morfiiniksi. Sopisi siis hyvin tuokin, että teillä tehottomuus kulkee suvussa.
Tuohon voisin varauksella yhtyä, varauksella siksi etten ole asiaan perehtynyt. Mutta PanaDol esimerkiksi vaikuttaa, joten... tuskin siis parasetamolissa ongelma. Ja kuitenkin kokemusta kolmesta panacod kuurista elämäni aikana (jalkapöydän palasiksi meno, nielu/kitarisaleikkaus sekä lihaksiin liittyvä ongelma, näilläkin tapauksilla vuosia väliä), joten en usko että tilanne muuttuisi suuntaan tai toiseen vaikutukseltaan.

Ja ei, en puputa särkylääkkeitäkään juuri ollenkaan joten tuskin on kysymys siitä, että mikään ei sen vuoksi enää tehoaisi, kun se 200mg buranakin vaikuttaa kiputiloihin.
AarneAnkka

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

segma kirjoitti:Kuinkakohan tyyriiksi tulisi käydä revityttämässä kitarisat hittoon ... Monta vuotta pitänyt noista hankkiutua eroon, kun ovat välillä vähän ongelmalliset.
Sama täällä. Aiheuttavat kuorsausta, mikä heikentää unen laatua ja vie hermot keneltä tahansa joka yrittää nukkua samassa huoneessa. Olen tällä hetkellä leikkausjonossa Jorvin sairaalaan, pääsen leikkaukseen ehkä kesäkuussa. Jos en, se menee syksyn puolelle koska Jorvin korvaklinikka kuulemma lakkautetaan. Jos niin käy, menen yksityiselle.
Kid

Viesti Kirjoittaja Kid »

Selkä paskana, taas. Vajaa pari viikkoa sitten todettiin skolioosi. Ei siis vakavaa, mutta ikävä vaiva. Olin toissa viikolla saikulla, viime viikolla 3 päivää duunissa ja taas selkä meni jumiin. Tänään ollut tosi tuskaa istuminen. Ja nuitten väliseinien (duunissa noi työpöytien väliset sermit) kanniskelu ei auttanut asiaa. Pelottaa miten huomenna pääsen edes sängystä ylös. Sairaslomaan en halua!
Onko kellään samaa vaivaa ja miten hoidatte?
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Minulle on ilmaantunut outoja kyhmyjä käsiin. Toinen on vasemmassa kädessä selkäpuolella (ollut jo useita kuukausia) ja nyt havaitsin, että oikeaan käteen on ranteen oikealle puolelle nousemassa kyhmy.

Tuo vasemman käden kyhmy on ollut aiemminkin, mutta sillä on ollut tapana kadota itsestään oltuaan siinä muutaman kuukauden. Kävin joskun vuosia sitten näyttämässä sitä lääkärille: nestekertymä. Se voidaan "imeä" pois, jos se kipeytyy. Yäks. Silloin se katosi itsestään vain tullakseen takaisin.

Tuo oikea käsi lähinnä huolettaa, koska siinä ei ole ennen ollut mitään ja nestepaisumalle paikka on vähän outo. Lisäksi kättä aristaa. Kokemuksia, anyone?
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mä saan Daily-merkkisestä ihokarvojenajeluvaahdosta tosi inhaa ja kutisevaa ihottumaa kainaloihin. *Kihinää ja raapimista*
Kreitsu
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Edith kirjoitti:Mä saan Daily-merkkisestä ihokarvojenajeluvaahdosta tosi inhaa ja kutisevaa ihottumaa kainaloihin. *Kihinää ja raapimista*
Miesten vaahdot on parempia. Suosittelen miesten regular Gilletteä. Tosin se Gilletten geelimäinen miesten vaahto aiheuttaa mulle kutkan ja näpyjä, mutta tuo basic-vaahto on hoidellut hommat kivuttomasti.
alja
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja alja »

mun jalkoja särkee nykyään lähes jatkuvasti, vaikken ole liikkunut tai muuten rasittanut niitä. tuntuu kasvukivuilta, joita siis ne eivät ole.
olen jatkuvasti väsynyt ja sen takia siis hermostunut, masentunut, ahdistunut ja kiukkuinen. elämä mättää taas kerran.
Ulkona paistaa aurinko,
mutta sisällä sataa.
hermine

Viesti Kirjoittaja hermine »

alja kirjoitti:mun jalkoja särkee nykyään lähes jatkuvasti, vaikken ole liikkunut tai muuten rasittanut niitä.
Voisko tuo johtua veritulpasta, vai mikähän se nyt onkaan? Ainakin jos syöt e-pillereitä (muuten riski ei kai nuorella ihmisellä ole kovin korkea), kannattaisi käydä lääkärissä...
ElanorRaven

Viesti Kirjoittaja ElanorRaven »

Kalautin tänään kinttuni aika ilkeästi töissä. Nyt tuo mötikkäluu tuossa jalan sivussa nilkan korkeudella on niin perkeleen kipeä.
huima

Viesti Kirjoittaja huima »

Nyt vasen nilkka kipeänä juoksusta.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Keho ja mieli on kapulassa.