Ei.RolloTomasi kirjoitti:seuraava kysymys: haluaisiko joku ampua aivoni pellolle?
Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat
jaa. joku muu sitte?ninnithequeen kirjoitti:Ei.RolloTomasi kirjoitti:seuraava kysymys: haluaisiko joku ampua aivoni pellolle?
topra huja. siperia polsoi taika. krasnisotamies. rollo suomesta. syo rautaa ja paskantaa kettinkia. tararairaa. ritiratiralla.
-
- Kitisijä
Se taitaa olla just se.Razormaid kirjoitti:Älä älä älä VAAN sano että se on talo numero 3 Sippolankadulla?Keikaus kirjoitti: Eskolanmäen Hiltonista?

Kikkelis kokkelis.
-
- Kitisijä
Ei ole pyssykkää.RolloTomasi kirjoitti: jaa. joku muu sitte?
Tai on, mutta kuulat pitäisi hakea santiksesta asti enkä jaksa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
- Ann 2005
- NTFS on edelleen aika paska tuossa suhteessa.AarneAnkka kirjoitti:Mikähän on kun levy ei vaan eheydy? Näyttää niin maan perkeleen pirstaloitunutta, ja levyneheyttäjä vielä suositteleekin eheyttämään. Vaan eipä vaan eheydy enempää, ei millään.
Pitäiskö sulkea jotain prosesseja? Eihän tän enää WinXP:ssä pitänyt olla ongelma?
- Käyttämäsi eheytysohjelma saattaa olla aika paska. Yritätkö WinXP:n mukana tulevalla eheytysohjelmalla? Sehän ei ole muuta kuin rajoitettu ilmaisversio Executive Softwaren Diskeeper:stä, joka ei sekään aina osannut eheyttää kunnolla. Ihan viimeisimpiä versioita en ole kokeillut, en tiedä ovatko kuinka paljon kehittyneet niistä ajoista.
- Jos kiintolevysi on kovin täynnä, tämäkin vaikuttaa tulokseen.
Dirms:n (=ilmainen Win2000/XP levyneheytysohjelma) kotisivuilla on jotain lisätietoa noista NTFS:n yleisistä eheytyspulmista. Katso erityisesti toi.
EDIT: Aijjaahan, Dirms on sittemmin ilmeisesti muuttunut myös kaupalliseksi tuotteeksi, josta on saatavilla rajoitettu ilmainen versio. Ilmaiset lounaat ovat yliarvostettuja.
Mistä saa tila hyvälaatuisia t-paitoja omalla tekstillä tai kuvalla?
Fruit of Loom ei ole sit hyvälaatuinen..
-
- Kitinän uhri
Kuinka paljon huulilävistyksen ottaminen sattuu?
Kannattiko?
Kannattiko?
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Kiitos vinkeistä. Sain kuitenkin jo ongelman ratkaistua eheyttämällä levyn Safe Modessa, ja sen jälkeen eheyttämällä uudestaan normaalilla bootilla. Ja löytämällä & poistamalla NeroVision Expressin luoman usean gigatavun kokoisen höttötiedoston.mustakikkeli kirjoitti:Dirms
Olisi pitänyt raportoida toi täällä aiemmin, niin sun ei olis pitänyt nähdä turhaa vaivaa. Mutta kiitos, pidän noi mielessä jos hajonta äityy myöhemmin ratkaisemattoman pahaksi.
Kannattaa ainakin vähän miettiä mihin kohtaan sen ottaa, ettei se hakkaa hampaista kiilteitä pilalle (tai sitten ottaa semmoisen muovisennäköisen, en tiedä mitä ainetta se oikeasti on, takakappaleen).Razormaid kirjoitti:Kuinka paljon huulilävistyksen ottaminen sattuu?
Kannattiko?
Mulla ainakin sattui paljon vähemmän se laittaminen kuin olin ajatellut, mutta se oli aika pitkään kipeä ja kesti jonkun aikaa tottua esim. syömään se koru huulessa.
Saahan sen korun aina pois, jos alkaa kaduttaa, huulessa se reikäkin kuulemma kasvaa tosi nopeasti umpeen ainakin jos lävistystä ei ole ollut vielä kovin kauaa. Kyllä huulen lävistäminen oli mun mielestä ainakin korvisten laittoa kannattavampaa.
-
- Kitinän uhri
Seuraava kysymys:
Kaveriltani huulikoruna ollut tappi veti alahampaista ikenet vaarallisen alas.
Tekeekö rengaskoru saman? Onko sillä samanlainen rasite myös kiillettä kohden?
Urpokysymyksiä.
Urpokysymyksiä.
I raise my hands to heaven of curiosity, I don't know what to ask for, What has it got for me?
Helppoa kuin hengittäminen, jos tappi tempasee ikenet alas alahampaista, on turvallista olettaa että rengas tekee tasan saman tempauksen (ainakin mitä minä olen kuullut omissa piireissä). Kiillettä kohdenhan rasitus syntyy vain jos koru hankaa tehakkaasti keksejä vasten, eli päättäkää itse. Jos kaverisi ei mieli mitään kiille vaurioita niin parempi olla hinkkaamatta sitä korua hampaisiin, itselläni ei koskaan ollut tällaista ongelmaa huulikorun kanssa anakaan.Razormaid kirjoitti:Seuraava kysymys:
Urpokysymyksiä.
Mikä ihmeen "loppu"? "Once in the chamber, the microwaves are reflected by the metal walls until they are absorbed, (usually by water-containing food)"AarneAnkka kirjoitti:Minulla ei ole mielipidettä asiasta, koska en tiedä. Kerro.Herra Manala kirjoitti:No millaiseksi hukkaenergiaksi ne "muualle" kimpoavat mikroaallot sitten mielestäsi muuttuvat?
*penkoo nettiä*
Once in the chamber, the microwaves are reflected by the metal walls until they are absorbed, (usually by water-containing food), their energy being converted to heat. Should absorption not take place - if, for example, the oven is activated when empty, some energy will re-enter the waveguide and cause over-heating of the magnetron.
Minne se loppu sitten menee? En tiedä.
Daah, tarvitseeko tuo vielä selitystä? Eivät ne mene hukkaan, ne kimpoilevat kunnes absorboituvat veteen. Sen takia mikro ei kehitäkään hukkalämpöä sisälleen, vaan seinät pysyvät viileinä. Magnetroni ei kerää mikroaaltoja takaisin, ja ylikuumene, kuin ainoastaan siinä tapauksessa että mikrossa ei ole riittävää määrää absorboivaa materiaalia lämpenemässä. Ja yleensä on. Magnetroni ei ole sen enempää mikroaaltoja takaisin absorboiva kuin mikron sisällä oleva lasi, keramiikka tai metalli.
Ainoa argumentti? Sähköisiä munankeittimiä, toastereita, popcorn-koneita sun muita shampanjavispilöitä pidetään yleensä homoina siksi, että ne ovat turhia ja epäekologisia hankintoja sekä taloudellisesti että energiapoliittisesti tarkasteltuna, kun otetaan huomioon itse laitteen valmistus energiakustannuksineen ja materiaaleineen. Tämä tietenkin on järkevä suhteuttaa käytön määrään: Jos keittää munia kerran kuukaudessa, on kolmenkympin munankeitin jokseenkin homopelle ostos. Jos niitä keittää joka päivä, voi sen hankinta olla jokseenkin perusteltua.AarneAnkka kirjoitti:Mutta ehkäpä mikron / munankeittimen håmåus piileekin jossain muualla kuin sen taloudellisuudessa.... mutta missä? Miksi sähköinen munien keittämiseen tarkoitettu väline on håmå mutta muovinen ja alumiininen mikroon laitettava ei ole? Minunkin munankeittimeni on niin pieni ettei sitä voi tilansäästölläkään selittää. Ja keittiössäni riittää kyllä töspeleitä. Ainoa argumentti mikromunankeittimen heterouden puolesta on se ettei siinä ole ylimääräisiä komponentteja (ajastin, lämmitin), vaan se hyödyntää mikrouunissa jo valmiina olevia vastaavia.
Sama pätee esimerkiksi popcorn-koneisiin. Mitä vittua sellaisella tekee, kun ne popcornit pystyy sen 3 kertaa vuodessa tekemään kattilalla käytännössä ihan yhtä hyvin? Maksaako se laite itseään tai ekologista jalanjälkeään takaisin millään ekologisella, käytännöllisellä tai terveydellisellä mittarilla mitattuna? Ei varmasti, ellei satu olemaan popcorn-kauppias. Keskimääräinen käyttöikä lienee noin 20 käyttökertaa lapsettomassa perheessä, jonka jälkeen siitä tulee turhaa ongelmajätettä. Olisin saanut entisestä duunipaikastani uuden popcorn-koneen lähes ilmaiseksi, mutten ottanut, kun hetken aikaa ajattelin asiaa aivoillani.
Ymmärrän jonkun lisälaitteen/apuvälineen käytön mainiosti silloin kun a) se suorittaa asiansa merkittävästi paremmin kuin muut vaihtoehdot b) sen käytöstä on päivittäistä apua. Jos minun pitää tässä ja nyt perustella 3 euron mikromunankeittimeni tarpeellisuutta, niin vedän yleensä joka duuniaamu 2 kananmunaa naamariin. Silloin alkaa varmasti olemaan tarpeellisuus/hinta/ekologisuus -suhdekin kohdallaan. Kuinkas useasti keittelet itse kananmunia (10 kertaa?) kalliimmalla, 5 kertaa enemmän valmistusmateriaaleja syöneellä sähkövempaimellasi?
Tämmöinen on vähän oudoksuttanut, että eivätkö pullon / tölkinpalautusrahat vastaa käteistä? Annoin kassapojulle S-etukortin vingautettavaksi kun olin maksanut ostokseni palautuskuitilla, jonka summa oli isompi kuin ostokseni eli olin saamassa vaihtorahaa. Poju sanoi että ei kannata, sillä summa on miinuksella, eli se jopa vähentäisi niitä bonuspisteitä.
Öö... no siis parista sentistähän tässä vain oli kyse, mutta ihmetyttää silti. Miksi homma on näin päin? Ja miksi näin ei ole silloin kun antaa käteistä yli summan ja saa vaihtorahaa?
Öö... no siis parista sentistähän tässä vain oli kyse, mutta ihmetyttää silti. Miksi homma on näin päin? Ja miksi näin ei ole silloin kun antaa käteistä yli summan ja saa vaihtorahaa?
-
- Kitisijä
Mun siskolta. Toimitusajat tosin on vähän niin ja näin, tai riippuu siitä paljonko on valmis maksamaan. [/advertisement]Sinkkumatti kirjoitti:Mistä saa tila hyvälaatuisia t-paitoja omalla tekstillä tai kuvalla?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
2-5 kertaa kuukaudessa. En syö munia joka päivä. Munankeitintäni käytän kuitenkin säännöllisesti, enkä ole aikeissa heittää sitä pois ongelmajätteenä, joten hukkavempele se ei minulle ole. Sähkönkulutus lienee samaa luokkaa mikromunankeittimen kanssa. Joku voi varmaan kuuklettaa lämpövastuksen ja magnetronin hyötysuhteet jos haluaa.Herra Manala kirjoitti:Kuinkas useasti keittelet itse kananmunia (10 kertaa?) kalliimmalla, 5 kertaa enemmän valmistusmateriaaleja syöneellä sähkövempaimellasi?
Onko tämä sitten niin iso ongelma kuin miltä olet saanut sen kuulostamaan siitä asti kun onnistuit löytämään hämmästyttävän mikromunasi Lidlistä? Olisin varmaan itsekin sellaisen ostanut jos vain olisi sattunut kohdalle, sehän olisi ollut halvempi ja ehkä kätevämpi - harmi vaan että tuollainen ei ole ollut saatavilla (ja minun munankeittimeni oli vieläkin vaikeampi löytää, koska suurin osa saatavilla olevista on liian isoja ja kömpelöitä). Sou not. Ihmeellistä miten paljon pistät tarmoa ja keuhkoa jonkun asian taakse jos vain voit hakata sillä jotakuta päähän. No, pidä hauskaa mikromunankeittimesi kanssa. Tuokoon se elämääsi runsain mitoin iloa.
Itse ostin Lidlistä aiemmin semmoisen teräksisen riisinkeittopallon. Ei maksanut paljoa ostaa ja valmistaa, ja varmasti helppo kierrättää. Toimii kätevämmin kuin pelkkä kattila, toimii "kantena" sulkien riisin sisäänsä joten riisi keittyy ja höyryttyy mukavasti eikä pala pohjaan tai kiehu yli.
-
- Kitisijä
*tyrsk*AarneAnkka kirjoitti: Onko tämä sitten niin iso ongelma kuin miltä olet saanut sen kuulostamaan siitä asti kun onnistuit löytämään hämmästyttävän mikromunasi Lidlistä?
Niin, ei sillä koolla ole väliä.
-
- Kitisijä
Edit: vastaus selvisi!
Viimeksi muokannut Georgina, 24.08.2006 9:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
Kuten sanoin, ei välttämättä juuri sen munankeittimen kohdalla. Mutta popcorn-koneiden, toastereiden, raclettekeittimien, sähköisten sitruspuristimien, jäätelökoneiden, leipäkoneiden ja muiden vastaavien kiloja painavien en-edes-tarvitsisi-ja-käytän-ehkä-kerran-vuodessa -laitteiden kohdalla kyllä.AarneAnkka kirjoitti:Onko tämä sitten niin iso ongelma kuin miltä olet saanut sen kuulostamaan siitä asti kun onnistuit löytämään hämmästyttävän mikromunasi Lidlistä?
On sillä. Pienet tissit ei vaan kiihota, kysy vaikka Aarnelta.Lilo kirjoitti:*tyrsk*
Niin, ei sillä koolla ole väliä.
-
- Kitisijä
Hmm. Pitäsköhän mun raportoida tää nyt sitten siihen loukkausketjuun...?Herra Manala kirjoitti: On sillä. Pienet tissit ei vaan kiihota, kysy vaikka Aarnelta.
AarneAnkka kirjoitti:Tämmöinen on vähän oudoksuttanut, että eivätkö pullon / tölkinpalautusrahat vastaa käteistä? Annoin kassapojulle S-etukortin vingautettavaksi kun olin maksanut ostokseni palautuskuitilla, jonka summa oli isompi kuin ostokseni eli olin saamassa vaihtorahaa. Poju sanoi että ei kannata, sillä summa on miinuksella, eli se jopa vähentäisi niitä bonuspisteitä.

Kannattaa ilmeisesti vaihtaa ensin palautuskuitti rahaksi ja sen jälkeen tehdä ostokset niin saa nekin prosentit... ja kassaneidin tuskastumaan

Jos ne ajattelee maksaneensa bonukset sulle niistä pullorahoista kun ostit pullot, ja nyt kun tuot pullot takaisin ja ne antaa sullepäin rahaa, haluavat myös bonuksensa takaisin (ettei periaatteessa niistä pullonpanteista makseta sulle kahteen kertaan bonuksia)?saika kirjoitti:AarneAnkka kirjoitti:Tämmöinen on vähän oudoksuttanut, että eivätkö pullon / tölkinpalautusrahat vastaa käteistä? Annoin kassapojulle S-etukortin vingautettavaksi kun olin maksanut ostokseni palautuskuitilla, jonka summa oli isompi kuin ostokseni eli olin saamassa vaihtorahaa. Poju sanoi että ei kannata, sillä summa on miinuksella, eli se jopa vähentäisi niitä bonuspisteitä.
Öö... no siis parista sentistähän tässä vain oli kyse, mutta ihmetyttää silti. Miksi homma on näin päin? Ja miksi näin ei ole silloin kun antaa käteistä yli summan ja saa vaihtorahaa?Onpa outoa. Luulisi että sen bonuskortin voi vingauttaa ennenkuin lukee sen pullonpalautuskuitin hyvitykset loppusummaan?
Kannattaa ilmeisesti vaihtaa ensin palautuskuitti rahaksi ja sen jälkeen tehdä ostokset niin saa nekin prosentit... ja kassaneidin tuskastumaan
-
- Kitisijä
Meillä on Plussa-kortti, ja ainakin niissä K-kaupoissa joissa olen käynyt, ne vinguttavat ensin korttia ennenkuin vetävät sen pullonpalautuslapun. Ihan sen takia, et saisimme bonukset siitä ostojen määrästä. Kuulemma.
Lisäys: Näin myös tein itse silloin kun olis S-marketissa aikoinani töissä.
Lisäys: Näin myös tein itse silloin kun olis S-marketissa aikoinani töissä.
Viimeksi muokannut saira, 23.08.2006 1:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaikki mihin Elanto on sorkkinut (nyk. HOK-Elanto) haisee kilometrin päähän pahalle.AarneAnkka kirjoitti: S-etukortin
nimim. liian monta vuotta duunissa siinä firmassa muinoin...

Miten saa itsensä tapettua messengeristä lopullisesti?