Edith kirjoitti:Mitkä ovat suomen ja ruotsin kielen parhaat sanat? Mun pitäisi askarrella-paskarrella noista tiistaiksi jokin yhteensä yhden sivun kirjoitustehtävä ja perustella valintani, mutta en keksi mitään.

Edith kirjoitti:Mitkä ovat suomen ja ruotsin kielen parhaat sanat? Mun pitäisi askarrella-paskarrella noista tiistaiksi jokin yhteensä yhden sivun kirjoitustehtävä ja perustella valintani, mutta en keksi mitään.
Kiitos, tuon mä otan. Mutta sitä en kyllä keksi, miten perustelisin ruuhen ruotsin parhaaksi sanaksi. Sitä funtsin vielä vähän. Jajoo, mullakin oli tuollanen kokemus, etten oikein ymmärrä, kun täällä vietiin meidät Lapin-reissulla johonkin mestaan, jossa oli jotain vanhoja myllyjä ja ties mitä vanhoja maatalouskonejuttuja, niin en kyllä ymmärtänyt just yhtään mitään.prosessi kirjoitti: Valitse vaikka suomen kielen parhaaksi sanaksi "hän" ja vetoa suomen kielen tasa-arvomyönteisyyteen ja ennakkoasenteettomuuteen.
Laitoin googleen hauksi "det bästa ordet i svenska språket", ja ensimmäisenä tuli vastaan seuraava lehtileike, enkä yhtään ihmettelisi, vaikka se olisi opettajasi idean takana:Edith kirjoitti:Kiitos, tuon mä otan. Mutta sitä en kyllä keksi, miten perustelisin ruuhen ruotsin parhaaksi sanaksi.prosessi kirjoitti: Valitse vaikka suomen kielen parhaaksi sanaksi "hän" ja vetoa suomen kielen tasa-arvomyönteisyyteen ja ennakkoasenteettomuuteen.
Lisää googlettamalla löytyi jännä sana, joka on erittäin ajankohtainen ruotsissa, nimittäin "rättshaverist". Sanan merkitystä on selitetty esim. täällä:Edith kirjoitti:Mitkä ovat suomen ja ruotsin kielen parhaat sanat?
Ruotsin kielen paras sana on ehdottomasti knullballe. Siinä on skandinaavisen kansankodin perimmäinen olemus aika tavalla tiivistettynä.Edith kirjoitti:Mitkä ovat suomen ja ruotsin kielen parhaat sanat?
Toi on kiva sana. Tai pyllerö, joo se vetää ykkössijan.Impi kirjoitti:Suomen kielen paras sana on pylly.
Vain positiivista sanottavaa. Pilates on minulle juuri oikea jumppa, kun aerobic yms eivät minulle sovi (meinaan aina pökrätä.. verenpaine vissiin vähän alhainen). Kotona harrastettuna se on myöskin erittäin edullista. Tarvitsee vain ostaa dvd esim anttilasta ja aloittaa jumppaaminen. Tietty jumppa-alusta on hyvä olla, koska liikkeet tapahtuvat pääasiallisesti maassa.Kid kirjoitti:Pilatesta harrastavat vois vähän kertoo omakohtasia kokemuksia kyseisestä urheilumuodosta. Jooko?
Hinta ja myyntinimi?Sheetlord kirjoitti:Mitä eroa on Duracell LR14 Plus ja ... LR14 Procell -paristoilla? Molemmat 1.5 voltin C-paristoja.
Sen verran sain selville, että Procell-paristoja ei myydä kuin ns. ammatti- ja teollisuuskäyttöön. Nyt vaan kiinnostaisi että niiden virtamäärät ovat identtiset Plussien kanssa. Ei huvittaisi käräyttää 150 euron Heser-valaisinta sen takia, että ampeerimäärä on liian suuri..PerttiMakimaa kirjoitti:Hinta ja myyntinimi?
Hyvä, mä nimittäin ostin huutonetistä "Tehokas Pilates" dvd:n. Toivottavasti kolahtaa postiluukusta tänäändidi kirjoitti:Vain positiivista sanottavaa.Kid kirjoitti:Pilatesta harrastavat vois vähän kertoo omakohtasia kokemuksia kyseisestä urheilumuodosta. Jooko?
Toivottavasti hankinta on mieluinen =) jumppailoa.Kid kirjoitti:Hyvä, mä nimittäin ostin huutonetistä "Tehokas Pilates" dvd:n. Toivottavasti kolahtaa postiluukusta tänään
Ettei kyseessä vain olisi todellisuudessa elcon maahantuoma "karttakeppi"?Sheetlord kirjoitti:Sen verran sain selville, että Procell-paristoja ei myydä kuin ns. ammatti- ja teollisuuskäyttöön. Nyt vaan kiinnostaisi että niiden virtamäärät ovat identtiset Plussien kanssa. Ei huvittaisi käräyttää 150 euron Heser-valaisinta sen takia, että ampeerimäärä on liian suuri..PerttiMakimaa kirjoitti:Hinta ja myyntinimi?
EiQ tämmöinen anuksen-lämmitin:NuoriDaavid kirjoitti:Ettei kyseessä vain olisi todellisuudessa elcon maahantuoma "karttakeppi"?
Oho, siinä on valokin. Kaikkea ne saksalaiset keksii.Sheetlord kirjoitti:EiQ tämmöinen anuksen-lämmitin:NuoriDaavid kirjoitti:Ettei kyseessä vain olisi todellisuudessa elcon maahantuoma "karttakeppi"?
Mulla ei taida olla "sisäistä voimalaitosta", vinoja tai muitakaan vatsalihaksia. Ei onnistu lankku näillä olemattomilla lihaksilla.didi kirjoitti: Alkuunsa pilateksessa hengittely ja "sisäisen voimalaitoksen" jatkuva jännittäminen tuntuivat hankalilta, mutta nopeasti siihen pääsi sisään ja jumppaaminen alkoi tuntua tosi luontevalta.
Kid kirjoitti:Mulla ei taida olla "sisäistä voimalaitosta", vinoja tai muitakaan vatsalihaksia. Ei onnistu lankku näillä olemattomilla lihaksilla.
Ja ohjessa oli: makaa päinmakuulla ja vedä napaa selkärankaan. Niin että voit vaikka sujauttaa paperin mahan ali.
Ei onnaa meikäläisellä. Vaikka napa oli selkärangassa niin läskit otti maahan kiinni
Dänks, taisi olla eilen muutenkin vähän kurja päivä. Lenkkikään ei piristänyt vaan laittoi vituttamaan enemmän.didi kirjoitti:![]()
Kyllä se sisäinen voimalaitos löytyy, uso pois. Mulla on kans papereiden sujauttaminen vatsan ali aika mahdotonta.
Teet vain sen lankkuasennon siihen pisteeseen mitä oma kunto sallii, ja kyllä se sitten siitä onnistuu. Ei ole syytä vielä heittää pyyhettä kehään. Huono hommahan se olisi, jos se video ei tarjoaisi mitään haastetta.