Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Niba
Kitisijä

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

mustaenkeli kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Pesukoneemme pitää linkousvaiheessa kummallista, rätisevää ääntä. Missä vika?
Pelkään tuon koneen nousevan kohta ilmaan ja lentävän pois... niin julmettu on ääni, eikä koneella ikää vasta kuin reilu vuosi. Mitä mää teen?! :shock:
Irroitat kuljetuslukot.
Kuljetuslukot ei voi olla päällä, kun kuitenkin kone vielä jokunen viikko sitten toiminut ilman sivuääniä. Kuulostaa ihan siltä, että sen rummun ulkopuolelle ois päässy jotain sinne kuulumatonta... Uskaltaisko sen takaosan avata... hmm. :?
Mullon se mielikuva, että tuolla laitteella ois ollu vuoden takuu, joten takuuaika ois menny umpeen...
Kannattaisi tasapainottaa ja laittaa kone vaateriin, kestää laakerit pidempään? JA JOS VIKAA NIIN KAUPAN LASKUUUN KORJAUS! Pesukoneen pitäisi kestää ainakin 5 vuotta!
Pyyhin Netikettiin..
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

mustaenkeli kirjoitti:Kuulostaa ihan siltä, että sen rummun ulkopuolelle ois päässy jotain sinne kuulumatonta... Uskaltaisko sen takaosan avata... hmm. .
Oletko jo avannut sen poistopumpun kotelon?
mustaenkeli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

masa kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Kuulostaa ihan siltä, että sen rummun ulkopuolelle ois päässy jotain sinne kuulumatonta... Uskaltaisko sen takaosan avata... hmm. .
Oletko jo avannut sen poistopumpun kotelon?
Mistä mä semmosen aukasen?
Nukkasihdin aukasin ja siellä oli semmonen letku kans, jonka tyhjensin...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

mustaenkeli kirjoitti:Mullon se mielikuva, että tuolla laitteella ois ollu vuoden takuu, joten takuuaika ois menny umpeen...
Mulla on sellainen käsitys että pesukoneilla ja muilla isoilla kodinkoneilla olis lakisääteisesti minimissään kahden vuoden takuu. Voin muistaa väärinkin, mutta ainakin mun superhalpis-hoover-pesukoneessa on sentäs kahden vuoden takuu, kuten myös jääkaapissa ja liedessä.
mustaenkeli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Herra Manala kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Mullon se mielikuva, että tuolla laitteella ois ollu vuoden takuu, joten takuuaika ois menny umpeen...
Mulla on sellainen käsitys että pesukoneilla ja muilla isoilla kodinkoneilla olis lakisääteisesti minimissään kahden vuoden takuu. Voin muistaa väärinkin, mutta ainakin mun superhalpis-hoover-pesukoneessa on sentäs kahden vuoden takuu, kuten myös jääkaapissa ja liedessä.
Toivottavasti sun käsitys ois oikeessa. Tää soittais huomennna Giganttiin ja kysyis, että mit vittuu... kuitit ja takuulappuset onneks on tallessa.
Ton koneen ku on oltava moitteettomassa kunnossa viimistään sillonku poksahan.
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Herra Manala kirjoitti:
Takuu on vain myyjän vapaaehtoinen lisäetu, eikä laki tietääkseni siitä sano mitään. Sen sijaan laki kait sanoo, että laitteen pitää kestää tietty kohtuullinen vähimmäisaika ja tämä aika saattaa olla pidempi kuin takuu. Eli vaikka takuu olisi vain vuoden, ei sillä ole merkitystä jos katsotaan, että pesukoneen pitää kestää esim. vähintään 2 vuotta.
isohaara

Viesti Kirjoittaja isohaara »

NuoriDaavid kirjoitti:Takuu on vain myyjän vapaaehtoinen lisäetu, eikä laki tietääkseni siitä sano mitään. Sen sijaan laki kait sanoo, että laitteen pitää kestää tietty kohtuullinen vähimmäisaika ja tämä aika saattaa olla pidempi kuin takuu. Eli vaikka takuu olisi vain vuoden, ei sillä ole merkitystä jos katsotaan, että pesukoneen pitää kestää esim. vähintään 2 vuotta.
Olisikin mukavaa muistaa ulkoa kaikki lainpykälät ja ennakkotapaukset, ynnä lautakuntapäätökset, kun välillä tulee näitä maailmaomistaja-asiakkaita, jotka vaativat hirveän asiantuntevasti kaikki maailman hyvitykset kokemastaan suunnattomasta vääryydestä. Kun en pelaa pokeria, niin en ikinä oikein osaa sanoa onko asiakkaalla käsi täynnä ässiä vai bluffaako, kun hehkuttaa tietävänsä kuluttaja-asiamiehen puhelinnumeron.
Tietty tykkäisin vaan niin maan perkeleellisesti tylyttää, mutta kuitenkin pitäisi olla jonkinnäköinen varmuus siitä olen lainkin puitteissa oikeassa.
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mistä mä löydän Hello Kitty aamutossut? Ei ole silmiin pistänyt vaikka kaiken maailman kauppoja kierrellyt. Onko lapsellisille kitinöitsijöille jäänyt mieleen tuommosta???
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Stinky kirjoitti:Mistä mä löydän Hello Kitty aamutossut?
No, jos omaat luottokortin, niin ainahan voi tilata vaikkapa tämän välityksellä:

http://www.nextag.com/hello-kitty-slippers/search-html
(herramunjee, onpas niitä valikoima)
NuoriDaavid

isohaara kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Takuu on vain myyjän vapaaehtoinen lisäetu, eikä laki tietääkseni siitä sano mitään. Sen sijaan laki kait sanoo, että laitteen pitää kestää tietty kohtuullinen vähimmäisaika ja tämä aika saattaa olla pidempi kuin takuu. Eli vaikka takuu olisi vain vuoden, ei sillä ole merkitystä jos katsotaan, että pesukoneen pitää kestää esim. vähintään 2 vuotta.
Olisikin mukavaa muistaa ulkoa kaikki lainpykälät ja ennakkotapaukset, ynnä lautakuntapäätökset, kun välillä tulee näitä maailmaomistaja-asiakkaita, jotka vaativat hirveän asiantuntevasti kaikki maailman hyvitykset kokemastaan suunnattomasta vääryydestä. Kun en pelaa pokeria, niin en ikinä oikein osaa sanoa onko asiakkaalla käsi täynnä ässiä vai bluffaako, kun hehkuttaa tietävänsä kuluttaja-asiamiehen puhelinnumeron.
Tietty tykkäisin vaan niin maan perkeleellisesti tylyttää, mutta kuitenkin pitäisi olla jonkinnäköinen varmuus siitä olen lainkin puitteissa oikeassa.
Joudutko sä yksittäisen kioskin pyörittäjänä ottamaan näihin oman kannan? Ei maatasolla oli mitään selviä ohjeita mitä tehdä?
Stinky

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^^Ei ole luottokorttia. Mut voihan sitä lainata vaikka äireeltä. Minen oo kyllä koskaan tilannut mitään tuollain. Kerkeisköhän jouluksi kummitytölle...
masa

UUH, kuka tuo nainen, OOH, on tuossa Elastisen, AAH -musavideossa Ovet paukkuu.. Grrrrrrrrr .oooh aaah. PANISIN!

http://www.youtube.com/watch?v=DLjFGfiCPkA

SPRUITS!!!
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

masa kirjoitti:SPRUITS!!!
Uskomattoman paska naismaku.

Solarium_fitness_botox_silikoni_tyhjäpää_huora vailla vertaa.

HÄPEÄ!
masa

1108 kirjoitti: Solarium_fitness_botox_silikoni_tyhjäpää_huora vailla vertaa.
OKEI! no en panisi!
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suositelkaas nyt jotain hyvää leffaa. Pitäs raahata ukko lauantaina syömään ja elokuviin. Mutta mitähän myö nyt katottais? Ei noista nyt pyörivistä oikeen mikään iske...kertokaa te jotka ootte kattomassa käyneet?
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

ninnithequeen kirjoitti:Suositelkaas nyt jotain hyvää leffaa. Pitäs raahata ukko lauantaina syömään ja elokuviin. Mutta mitähän myö nyt katottais? Ei noista nyt pyörivistä oikeen mikään iske...kertokaa te jotka ootte kattomassa käyneet?
No, en nyt sit tiedä kohtaako mun leffamaku teijän kanssa, mut kävin tosiaan kattoo sunnuntaina sen Raja 1918:n, ja oli hyvä. Suosittelen siis sitä. Samoin oon kuullu, että se Joulutarina on myös aikuisten makuun. 8)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sipsi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Suositelkaas nyt jotain hyvää leffaa. Pitäs raahata ukko lauantaina syömään ja elokuviin. Mutta mitähän myö nyt katottais? Ei noista nyt pyörivistä oikeen mikään iske...kertokaa te jotka ootte kattomassa käyneet?
No, en nyt sit tiedä kohtaako mun leffamaku teijän kanssa, mut kävin tosiaan kattoo sunnuntaina sen Raja 1918:n, ja oli hyvä. Suosittelen siis sitä. Samoin oon kuullu, että se Joulutarina on myös aikuisten makuun. 8)
Joo, mä veikkaan että tuo tai sitten Ganes. Mua ei ne kyl yhtään kiinnostais, mutta ukkoa kyllä...

Onko joku kattonu sen Beowulffin? Minuu nappais se. Ihan vaan koska siinä on Ray Winstone. Ja mä oon siitä hassu että tykkään tommosista fantasia-tyyppisistä elokuvista.

EDIT: mikä sen Itiksen leffateatterin nimi on? Jos mentäskii sinne eikä keskustaan, pääsis helpommin eikä tarttis samoilla pitkin keskustaa...
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Osaisko joku auttaa? Löysin joskus semmosen verkkokauppasysteemin, mistä sai tilattua vanhoihin Nokian kännyköihin varaosia, mutta nyt en kuollaksenikaan muista mikä se sivu oli. Googletin kyllä, mut ei siitä oikein ollu apua.
Eli mulla on siis sellanen Nokian kännykkä, mitä ei valmisteta enää, ja haluaisin ostaa siihen uudet kuoret. (Eräs meni hukkaamaan siitä takakannen johonki lumihankeen..)
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Stinky kirjoitti:Mistä mä löydän Hello Kitty aamutossut?
Kannattaa varmaan kysäistä tältä.
NuoriDaavid

Miksi halogeenilamppuja ei saa laittaa paikoilleen paljain sormin, vaan täytyy käyttää jotain rättiä välissä?
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksi halogeenilamppuja ei saa laittaa paikoilleen paljain sormin, vaan täytyy käyttää jotain rättiä välissä?
radiatioin dear hulk
The great club outshines the individual, always and forever.
Kimmen
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

NuoriDaavid kirjoitti:Miksi halogeenilamppuja ei saa laittaa paikoilleen paljain sormin, vaan täytyy käyttää jotain rättiä välissä?
Sormet ovat rasvaiset, joten niistä jää epäpuhtauksia lamppuun. Lamppu palaa niin kuumana että epäpuhtaudet saattavat haurastuttaa lampun. Lisäksi likaisen lampun valoteho on pienempi kuin puhtaan. Näin olen asian ymmärtänyt, mutta voi olla että Elppis on oikeassa. :D
Älä löi! En ole hurrit!
NuoriDaavid

Kimmen kirjoitti:
Sormet ovat rasvaiset, joten niistä jää epäpuhtauksia lamppuun. Lamppu palaa niin kuumana että epäpuhtaudet saattavat haurastuttaa lampun. Lisäksi likaisen lampun valoteho on pienempi kuin puhtaan. Näin olen asian ymmärtänyt, mutta voi olla että Elppis on oikeassa. :D
Jotain tekemistä sillä kait on lampun rikkoutumisen kanssa. Ehkä rasvaiset kohdat ovat sitten viileämpiä tai kuumempia, ja tästä muodostuu jännitys lasiin.
Haemaeraemies
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

NuoriDaavid kirjoitti:
Kimmen kirjoitti:
Sormet ovat rasvaiset, joten niistä jää epäpuhtauksia lamppuun. Lamppu palaa niin kuumana että epäpuhtaudet saattavat haurastuttaa lampun.
Jotain tekemistä sillä kait on lampun rikkoutumisen kanssa. Ehkä rasvaiset kohdat ovat sitten viileämpiä tai kuumempia, ja tästä muodostuu jännitys lasiin.
Kyllä, rasva voi syttyä palamaan tai haurastuttaa polttimoa niin, että siitä polttimosta tulee työturvallisuusriski, ja se myös lyhentää polttimon elinikää.

T: x-sivari joka toimi näyttämötekniikan parissa
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
NuoriDaavid

Haemaeraemies kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:
Kimmen kirjoitti: Sormet ovat rasvaiset, joten niistä jää epäpuhtauksia lamppuun. Lamppu palaa niin kuumana että epäpuhtaudet saattavat haurastuttaa lampun.
Kyllä, rasva voi syttyä palamaan tai haurastuttaa polttimoa niin, että siitä polttimosta tulee työturvallisuusriski, ja se myös lyhentää polttimon elinikää.

T: x-sivari joka toimi näyttämötekniikan parissa
:sir: Kiitoksia.

Minun on aina helpompi noudattaa ohjeita, jos ymmärrän, mihin ne perustuvat.