Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

masa kirjoitti:
BettyB. kirjoitti: Ja vielä: Mistä saa savustuslaatikoita tähän aikaan vuodesta?
HongKong tai Motonet.
Thanks!
Duckzilla

Viesti Kirjoittaja Duckzilla »

Kassajonossa piti taas kummastella. Miksi vauvanruoka myydään 12:ssa pienessä lasipurkissa yhden ison sijaan?
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Duckzilla kirjoitti:Miksi vauvanruoka myydään 12:ssa pienessä lasipurkissa yhden ison sijaan?
Kato kun vauvat syö vähän kerrallaan ja iso purkki omaisi pilaantumisen vaaran. Pikkupurnukasta saa tuupattua ruokaa pikkuannoksissa ja se kuluu loppuun nopeammin kuin iso. Ei mene pilalle.

En tidä, mutta insinöörin aivoni kelailivat nuin.
Duckzilla

1108 kirjoitti: Ei mene pilalle.
Eikö siihen voisi laittaa niin paljon säilöntäaineita ettei se kelpaisi edes arkkibakteereille? Tottuisi vaavi jo nuorella iällä niihin. :)
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Duckzilla kirjoitti:
1108 kirjoitti: Ei mene pilalle.
Eikö siihen voisi laittaa niin paljon säilöntäaineita ettei se kelpaisi edes arkkibakteereille? Tottuisi vaavi jo nuorella iällä niihin. :)
Valitan, mutta ei. Kukaan vanhempi kun ei ostaisi moista tuotetta, joten sitä ei kannattaisi valmistaa. Markkinavoimat iskevät mitä yllättävimmissä paikoissa. Purkkiruoille kun löytyy vaihtoehtojakin...
Duckzilla

prosessi kirjoitti:Purkkiruoille kun löytyy vaihtoehtojakin...
Kuinkahan suuri osa vanhemmista harjoittaa purkkiruokintaa versus itse mössätyt mömmelöt?
prosessi

Duckzilla kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Purkkiruoille kun löytyy vaihtoehtojakin...
Kuinkahan suuri osa vanhemmista harjoittaa purkkiruokintaa versus itse mössätyt mömmelöt?
Jos purkkiruokia aletaan aktiivisesti myrkyttää, entistä suurempi osa. Minä mössään jo nyt itse.
Geetz

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Kotona on helppo mössätä itse mutta on ne purnukat laukun pohjalla niin mukavia missä tahansa päiväreissussa, että hyvin fiiliksin täällä ainakin syötetään. Tossa tosin vanhoja pikkujoululaukkuja penkoessa heitin pari purnukkaa eräpäiviltään 30.12.2006 rodeen - yyh!
prosessi

No joo, hyvin mahdollista, että nuihinkin tulee turvauduttua siinä vaiheessa, kun ruoan pitää olla muutakin kuin hedelmiä ja marjoja. Onneksi ei vielä, joten reissueväänä toimivat banaanit.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Miksi sivistysmaiden toimeentulevat ihmiset haluavat ehdottomasti tehdä omia lapsia? Maailma on täynnä hyvää kotia vailla olevia lapsia, niin kaikki haluaa silti pukata ne biologisesti omat vauvat maailmaan vielä kaiken tämän ihmisolennon luoman paskan sekaan. Miksi? Omien geenien jatkuminen ei riitä selitykseksi, ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan jo niiden eläimellisten suvunjatkamishörhellysten ylitse.

Tää on sellanen kymysys mitä olen pitkään miettinyt, mutta ei ole tullut ääneen kysyttyä keltäkään.

Edit: Ja anteeksi jos tää nyt loukkasi jotain, ei ollut todellakaan tarkoitus. Asia vain oikeasti kiinnostaa, kun minulta se sellainen suvunjatkamisgeeni kaiketi puuttuu.
Viimeksi muokannut bedlam, 15.12.2007 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bedlam

Suvinen kirjoitti:Varmaan siksi, kun ihminen on niin itsekäs.
Joskus Cityssä oli pitkä keskustelu aiheesta, ja moni ihminen oli sitä mieltä että itsekkäin teko ihmiseltä on olla tekemättä lapsia. Minä en sitä oikein hiffannut ikinä. Melkein koko pallo vajoaa kohta ihmisen aiheuttaman luonnonkatastrofin tuloksena veden alle, maailmassa on miljoonia lapsia vailla kotia ja on itsekästä olla tekemättä lisää penskoja?

No jaa. Ehkä ne on ne geenit. Ehkä se suvunjatkaminen on vahvin merkki siitä, että mekin olemme vain eläimiä. Mutta kun tämä pallo on menossa kohti ilmeisen väistämätöntä tuhoaan, on kai loogista että kaltaisiani luonnonoikkuja tulee enemmän ja enemmän sekaan. Jos saisin Nooan arkin, ottaisin elukat mukaan mutta menisin ainoana ihmisenä mukaan paatille. Silloin oikeasti voisin kuolla onnellisena. Tosi onnellisena.
Viimeksi muokannut bedlam, 15.12.2007 23:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jyrki73
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

bedlam kirjoitti:Miksi sivistysmaiden toimeentulevat ihmiset haluavat ehdottomasti tehdä omia lapsia? Maailma on täynnä hyvää kotia vailla olevia lapsia, niin kaikki haluaa silti pukata ne biologisesti omat vauvat maailmaan vielä kaiken tämän ihmisolennon luoman paskan sekaan. Miksi? Omien geenien jatkuminen ei riitä selitykseksi, ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan jo niiden eläimellisten suvunjatkamishörhellysten ylitse.

Tää on sellanen kymysys mitä olen pitkään miettinyt, mutta ei ole tullut ääneen kysyttyä keltäkään.

Edit: Ja anteeksi jos tää nyt loukkasi jotain, ei ollut todellakaan tarkoitus. Asia vain oikeasti kiinnostaa, kun minulta se sellainen suvunjatkamisgeeni kaiketi puuttuu.
Et ole ainoa. Olemme kumminkin molemmat miehiä, ja yritys ymmärtää naista epäonnistuu meiltä usein mulitakin osin.

Orpokodista pelastettu varmasti rakastaisi kasvatusvanhempiaan ainakin yhtä paljon tai ehkä enemmänkin, kuin biologisesti oma lapsi.
prosessi

bedlam kirjoitti:Miksi sivistysmaiden toimeentulevat ihmiset haluavat ehdottomasti tehdä omia lapsia? Maailma on täynnä hyvää kotia vailla olevia lapsia, niin kaikki haluaa silti pukata ne biologisesti omat vauvat maailmaan vielä kaiken tämän ihmisolennon luoman paskan sekaan. Miksi?
Minä voin tietenkin vastata vain omasta puolestani (tai geenien osalta EW:nkin puolesta :P ). Minulle ne geenit eivät ole kovin merkityksellisiä, sen sijaan pieneen ihmiseen tutustuminen ja siihen muodostuva side ovat mielenkiintoisia asioita, jotka halusin kokea omakohtaisesti. Jonkun muun geenit omaavaa lasta en olisi kuitenkaan saanut, koska vaikka maailma on täynnä hyvää kotia vailla olevia lapsia, liian harvoja niistä halutaan luovuttaa pois niistä huonoista kodeista. Sen seurauksena adoptiovanhempia seulotaan niin rankalla kädellä, että minun yhdistelmäni, 30 vuoden ikä ja yli 10 vuotta sairastettua diabetesta, rajaa minut kokonaan pois ehdokkaista.

Eipä sinänsä, kyllä minä halusin kokea raskaudenkin, ja olisin halunnut kokea luonnollisen synnytyksen, jos se vain olisi ollut mahdollista, jos näitä itsekkäämpiä syitä biologisesti omalle lapselle mietitään. Eikä tämä maailma myöskään mielestäni ole niin huono paikka, etteikö tänne sopisi uusiakin ihmisiä.
syttiK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja syttiK »

bedlam kirjoitti:Miksi sivistysmaiden toimeentulevat ihmiset haluavat ehdottomasti tehdä omia lapsia? Maailma on täynnä hyvää kotia vailla olevia lapsia, niin kaikki haluaa silti pukata ne biologisesti omat vauvat maailmaan vielä kaiken tämän ihmisolennon luoman paskan sekaan. Miksi? Omien geenien jatkuminen ei riitä selitykseksi, ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan jo niiden eläimellisten suvunjatkamishörhellysten ylitse.
Musta lastenteko pitäs ehdottomasti kieltää sellasilta, jotka ei pysty huolehtimaan edes itsestään, saatika lapsesta. Sekä sellasilta, joilla vaikka on jo näyttöä siitä, että eivät saa terveitä lapsia. Viimesesessä nekin varmaan hankitaan vain oman itsensä takia.. ja ensimmäisessä vahinkona ja todisteluna muille tjsp. Who knows.

On se elämä saletisti rikkaampaa skidien kans, kuin ilman niitä. Toki vaatii myös, että niistä tykkää. Tosin ei sekään riitä, niit pitää rakastaa. Mä luulen rakastavani toisen lasta ihan yhtä kovasti kuin omaani ja ennemmin ottaisin valmiin nyytin, kuin alkaisin kaiken taas alusta.

On ne oikeesti ihania, ei niiden kans muuten joka päivä jaksais ollakaan<3.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
bedlam

Jyrki73 kirjoitti:Et ole ainoa. Olemme kumminkin molemmat miehiä, ja yritys ymmärtää naista epäonnistuu meiltä usein mulitakin osin.
Mutta kun se ei ole niin yksinkertainen sukupuolikysymys. Miespuolinen kaverini eli puheidensa mukaan heikkolaatuisessa suhteessa, mutta siltikin toivoi suvunjatketta. Hälle tärkein asia elämässä oli saada oma jälkeläinen.

Se on joku klikki ohimossa, joka on tai ei ole.
Viimeksi muokannut bedlam, 15.12.2007 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
syttiK
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja syttiK »

prosessi kirjoitti:adoptiovanhempia seulotaan niin rankalla kädellä, että minun yhdistelmäni, 30 vuoden ikä ja yli 10 vuotta sairastettua diabetesta, rajaa minut kokonaan pois ehdokkaista.
Toi on joissakin tilanteissa aivan hullua, samaten sijaisperheeseen sijoittamiset. Tosin täällä ainakin on niistä pulaa, varsinkin nuoremmista perheistä. Lapset joutuu oikeesti ihan liian kauan sitkuttamaan paskoissa oloissa, aivan liian pienetkin, ennenkuin heitä saadaan minnekään.
Hei ämmä, sulla on väärä asenne.
bedlam

Suvinen kirjoitti:Tarkemmin ajatellen tunnen tasan kaksi sellaista ihmistä, ja jos petilammas lisätään joukkoon niin kolme. Ei kovin hurja lukema!
Eli olen sittenkin jossain asiassa edes melkoisen ainutlaatuinen! Tosin tää ei ehkä ole just se juttu millä saralla omat vanhemmat toivoi lapsensa poikkeuksellisuuden näkyvän, mutta ei voi mitään!
Manzel

Viesti Kirjoittaja Manzel »

Millähän saisi puhdistettua kylpyhuoneen laattojen välit?

Mulla on Sunexin vahanpoistoainetta, joka toimii hyvin, mutta kun en jaksa käsin hangata välejä..

Yksi juttu olisi lainata siivouslaikkaa tutulta, jolla on siivousyritys, mutta jos olis helpompi keino, olisin hyvin otettu vinkeistä??!!

Oon ajatellut että jos vetäisi normaalilla laikalla, jollain sopivammalla terällä välit. Tai jotain..
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

bedlam kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Tarkemmin ajatellen tunnen tasan kaksi sellaista ihmistä, ja jos petilammas lisätään joukkoon niin kolme. Ei kovin hurja lukema!
Eli olen sittenkin jossain asiassa edes melkoisen ainutlaatuinen! Tosin tää ei ehkä ole just se juttu millä saralla omat vanhemmat toivoi lapsensa poikkeuksellisuuden näkyvän, mutta ei voi mitään!
No jaa. Kitinästäkin löytyy itseni lisäksi toinen samanlainen, muistaakseni myös Elco on näillä linjoilla. Ja tunnen useita muita. Naisten keskuudessa harvinaisempi ilmiö. Se muuten vaikeuttaa hjuomattavasti pariutumiprosessia, koska lapsia haluamattomia daameja on niin vähän markkinoilla eikä tuo ole kompromissiasia eikä sellainen jossa voisi kusettaa.
Lolita
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Rouva Pupukin taitaa olla lisääntymättömyyden kannalla, jos oikein muistan, samoin Kreitsu. Itse lukeudun kategoriaan jokseenkin haluton, mutta voi olla.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Pah, vaikeaa on löytää miestä joka ei niitä lapsia halua. Toisaalta miehen lapsettomuuden halu ymmärretään paremmin kuin naisen. Tähän asenteeseen sitä törmää aika usein näin lisääntymishaluttomana naisena.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Lolita kirjoitti:Rouva Pupukin taitaa olla lisääntymättömyyden kannalla, jos oikein muistan, samoin Kreitsu. Itse lukeudun kategoriaan jokseenkin haluton, mutta voi olla.
Ihanaa, muistit :h:
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Lapset ei halua minua vaikka minä niitä.
saira
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja saira »

1108 kirjoitti:Lapset ei halua minua vaikka minä niitä.
Te saatte aina meiltä ton yhden lainaan jos mieli alkaa tehdä muksuja. Kyl se sit siitä taas hetkeksi unohtuu, lasten teko...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Rouva Numba

Viesti Kirjoittaja Rouva Numba »

saira kirjoitti:
1108 kirjoitti:Lapset ei halua minua vaikka minä niitä.
Te saatte aina meiltä ton yhden lainaan jos mieli alkaa tehdä muksuja. Kyl se sit siitä taas hetkeksi unohtuu, lasten teko...
Viimeks meni tosi hienosti eikä tyttö kiukutellut yhtään! Ruuankin söi nätisti.
Epäilen silti, että ne aina olisi tuommoisia enkeleitä...