Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
ninnithequeen

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:Mun käsitys lasten huomioonottamisesta on se, että niille on järjestetty erilaisia virikkeitä, joita ne saa touhuta aikansa kuluksi ja keskenään leikkien. Näin oli mun nuoruudessa, eikä mulla tai muillakaan lapsilla ollut mitään ongelmia adaptoitua vallitseviin sääntöihin. Sun käsitys lasten huomioonottamisesta näyttää olevan se, että lapsille annetaan kaikessa periksi mikä ei aiheuta räjähdyksiä.
Öööö...no eikö se piirtäminen juuri ollut sitä virikettä? Oliko mahdotonta järjestää valoisa paikka mukuloille piirtää? Herrantähen, ku ne Pirjopetterit vaan piirtäiski aina nätisti paikallaan :D

Periksiantamisesta nyt en sanonut mitään, ainoastaan siitä, että ne lapset on otettava huomioon ja ne pannaan etusijalle, piste. Aikuisten juhlat erikseen. Jos on lapsiperheitäkin kutsuttu, niin mitä sä oikein odotit?
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:Mun käsitys lasten huomioonottamisesta on se, että niille on järjestetty erilaisia virikkeitä, joita ne saa touhuta aikansa kuluksi ja keskenään leikkien. Näin oli mun nuoruudessa, eikä mulla tai muillakaan lapsilla ollut mitään ongelmia adaptoitua vallitseviin sääntöihin. Sun käsitys lasten huomioonottamisesta näyttää olevan se, että lapsille annetaan kaikessa periksi mikä ei aiheuta räjähdyksiä.
Öööö...no eikö se piirtäminen juuri ollut sitä virikettä? Oliko mahdotonta järjestää valoisa paikka mukuloille piirtää? Herrantähen, ku ne Pirjopetterit vaan piirtäiski aina nätisti paikallaan :D
Kuinka vitun vaikeaa se voi olla ymmärtää, että piirtäminen oli ihan mahdollista, ja valo siihen oli ihan riittävä? Monellako eri tavalla se vielä pitää kirjoittaa? Ei siellä nyt helvetti sentään pimeää ollut, mutta loisteputket nyt vain tuo valoa aika perkeleesti enemmän kuin edes normaali valaistus. Siellä nyt sattui olemaan järjestäjän toimesta useampia kynttilöitä, useampia kynttelikköjä, useampia koristevalaisimia ja keittiössä palavat loisteputket, jotka kyllä valaisivat myös juhlatilaa ihan riittävästi. Valo ei ollut millään tavalla riittämätön, kunnes eräs kersoista keksi alkaa rämpyttämään valonappulaa, ja piirtävä kersa siitä sitten huomasi, että tilaan näköjään saa enemmänkin valoa. Sitä ennen piirtäminen vallitsevassa valaistuksessa ei tuottanut mitään ongelmaa.
Periksiantamisesta nyt en sanonut mitään, ainoastaan siitä, että ne lapset on otettava huomioon ja ne pannaan etusijalle, piste.
No juuri tuossahan sä kerrot kaiken periksiantamisesta.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Herra Manala kirjoitti:
Periksiantamisesta nyt en sanonut mitään, ainoastaan siitä, että ne lapset on otettava huomioon ja ne pannaan etusijalle, piste.
Kerro minulle, hyvä mies, miksi lasten etusijalle pistäminen olisi periksiantamista? Komeroonko ne pitäisi törkätä, että parkukaa siellä? Kuri pitää, perkele, olla, mutta kuitenkin. Jos mukana on lapsia, se on vaan kestettävä. Ja sukujuhlissa niitä nyt yleensä tuppaa olemaan.

Buhuu, Pirjopetteri on pilannut Maniksen kynttiläpileet.
Herra Manala

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:
Herra Manala kirjoitti:
Kerro minulle, hyvä mies, miksi lasten etusijalle pistäminen olisi periksiantamista?
Hei sinä sokea siellä. Tässä on vihreä, näetkö? Tämä taasen on punainen. Eikö olekin hauska väri? Tämä taas on sininen, vähän niinkuin taivas. No, miltä nyt tuntuu?
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Aika jännää, en ole ikinä sukuni joulubileissä havainnut mitään ongelmialapsien kanssa. Itseasiassa joulua odottavat lapset ovat kivoja, kun jännittävät mitä pukkia tuo lahjaksi, muistaa ihan omat joulunsa.

Takas aiheeseen: meillä joko osataan paimentaa lapsosia paremmin, tai sitten mä/meidän suku ei ole/olla niin herkkänahkasta. Aika jännää että lapsista saadaan tuommoisiakin ongelmia aikaan, kaikki vanhemmat eivät voi olla täyspäisiä, mutta aina sitä ei ite muista jossei näe.
PerttiMakimaa

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

bedlam kirjoitti:Miksi sivistysmaiden toimeentulevat ihmiset haluavat ehdottomasti tehdä omia lapsia? Maailma on täynnä hyvää kotia vailla olevia lapsia, niin kaikki haluaa silti pukata ne biologisesti omat vauvat maailmaan vielä kaiken tämän ihmisolennon luoman paskan sekaan. Miksi? Omien geenien jatkuminen ei riitä selitykseksi, ihmisen pitäisi kyetä ajattelemaan jo niiden eläimellisten suvunjatkamishörhellysten ylitse.
Häpeillen myönnän poimineeni tämän Midan vastauksesta.

Siis Pertin geenithän ovat täysin ylivertaiset kaikkiin muihin geeneihin verrattuna ja niitten pitää jatkua täyttäen koko tämä maailma. Näin tästä pallosta tulee parempi paikka. :)
PerttiMakimaa

Aito_Johanna kirjoitti:
PerttiMakimaa kirjoitti: Alan vain kokemusperäisesti huomata, että kun on vauva talossa
¨

Pikku-Pertti! Ihqua. Onneksi olkoon.
Kiitoksia.
PerttiMakimaa

Herra Manala kirjoitti:...En tajua mikä vittu siinä nykyään on, että kakaroiden annetaan terrorisoida ympäristöä miten niitä huvittaa, mutta kyllä täällä päässä ainakin vanhemmat pitää kuria, eikä kakarat....
Kyllä täällä päässä ainakin käytännössä eletään aika paljon kävelemään pystymättömän ehdoilla, mutta ajatuksestasi olen kyllä samaa mieltä.

Lapset ovat lapsia ja niiten pitää antaa olla lapsia, mutta aikuisillakin pitää olla samat oikeudet. Se miten nämä kaksi asiaa sovitetaan yhteen ovat sitten niitä iloisia käytännön juttuja.
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Laitas, Pertti, pari vauvakuvaa galleriaan, ihan vaan monien kiusaks ja muutamien iloks.
Geetz

Viesti Kirjoittaja Geetz »

Mikähän siinäkin on, ettei aikuiset ihmiset kehtaa edes sukulaisilleen huomauttaa mistään lapsiin liittyvästä? Olen hämmentynyt. Sukumme saattaa sittenkin olla melko mukavissa väleissä, koska meillä lapset eivät hypi silmille ja jos serkun muksu hyppiikin niin serkulle ensin ehkä huomauttaen siitä ojennetaan.

Lasten ehdoilla ei kyllä hemmetti mitään kemuja järkkäillä, sehän on vanhempien harjoittamaa ilkivaltaa muksulle pahimmasta päästä...
Crowbar
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

Kirjoitatteko aina tahallaan "!!!11"? Jos näin niin miksi?
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
Geetz

Crowbar kirjoitti:Kirjoitatteko aina tahallaan "!!!11"? Jos näin niin miksi?
Unohdan joskus noi huutikset ja sit käyn lisäämässä ne. Elämä maistuu coolimmalta huutiksien kaa!!1yx
Zeb

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Crowbar kirjoitti:Kirjoitatteko aina tahallaan "!!!11"? Jos näin niin miksi?
Koska neljä huutomerkkiä peräkkäin näyttää vielä tyhmemmältä ja joskus ne kaikki neljä tarvitaan! No ei kai, mä ainakin matkin vaan Nowaa ja muita teinixejä. Niin ja Geetsua tietty!!1
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

PerttiMakimaa kirjoitti: Lapset ovat lapsia ja niiten pitää antaa olla lapsia, mutta aikuisillakin pitää olla samat oikeudet. Se miten nämä kaksi asiaa sovitetaan yhteen ovat sitten niitä iloisia käytännön juttuja.
Iloisia = kompromisseja. En yksinkertaisesti voi välttyä sellaiselta fattafak ilmiöltä kun nyt ajattelee esim. omia tulevia joulusydeemejä. Jep, ihan kiva nähdä se pikkutonttu ja hypyyttää sylissä. Mihinkään vajaaälyiseen lässytykseen en sorru kuitenkaan. Mutta siinä vaiheessa kun (tod.näk. menee saman vanhan kaavan mukaan) alkaa kolmatta tuntia mennä haha-hoho-liikutti-varpaita-hoho-haha meiningissä niin alkaa aivosolut surkastua, omanikin. Sitten kun pikkutonttu menee päiväunille alkaa se "valitus" arjen raskaudesta.

Kiinnostaa niin, että oksat pois. Noh, rakkaan valtioni vuoksi voin tämän kompromissin tehdä ja hieman kärsiä. Se on sitä lovee nääs. Kunhan saan rauhassa käydä lepuuttelemassa hermoja tupakoinnin merkeissä.
PerttiMakimaa

Edith kirjoitti:Laitas, Pertti, pari vauvakuvaa galleriaan, ihan vaan monien kiusaks ja muutamien iloks.
Pohdin asiaa yhdessä vaiheessa, mutta päätin silloin olla laittamatta. Taidan pysytellä siinä. Sorry.
Geetz

PerttiMakimaa kirjoitti:Taidan pysytellä siinä. Sorry.
Siinähän vois joku todeta, ettei ne sun geenit taida kummoset olla. 8)
Vihtahousu

Viesti Kirjoittaja Vihtahousu »

Geetz kirjoitti:
Siinähän toteaisivat. Ei paljoa sellaisten mielipiteet kiinnostaisi jotka noin hätäisesti päättelisivät :wink:
Viimeksi muokannut Vihtahousu, 18.12.2007 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PerttiMakimaa

Geetz kirjoitti:
Sanopa muuta. :)
Geetz

Vihtahousu kirjoitti:Siinähän toteaisivat. Ei paljoa sellaisten mielipiteet kiinnostaisi jotka noin hätäisesti päättelisivät :wink:
Kulta, tajusithan mun ääriläppäni. Kaikki lapset on samannäkösiä. :D :wink:
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Geetz kirjoitti:Mikähän siinäkin on, ettei aikuiset ihmiset kehtaa edes sukulaisilleen huomauttaa mistään lapsiin liittyvästä?
Sanotaanko näin, että kenelläkään oikeasti minulle läheisellä ihmisillä ei ole lapsia (jos nyt ei oteta mukaan omaa äitylii ja isukkii), joten yleensä huomautukset eivät mene perille tai sitten loukistellaan kun omasta piltistä ja sen tekemisistä ei kaikki pidäkään. Joko siis väännetään rautalangasta, jolloin oma lyhyt pinnani katkeaa naps naps = kaikkien pinnat naps naps ja kaikilla oli hauskaa niin tai sitten tosiaan tupakoin ketjussa ja pyrin teleporttaamaan itseni muualle. Kumpi sitten on parempi?
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Geetz kirjoitti:Kaikki lapset on samannäkösiä. :D :wink:
Myös haju ja ääni on kaikilla sama.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

Geetz kirjoitti: Kulta, tajusithan mun ääriläppäni. Kaikki lapset on samannäkösiä.
No ei todellakaan ole. Mun tuttavapiirissä on pari niin rumaa kakaraa, että epäilen ET:n olevan niiden isä.
Geetz

Rouva Pupu kirjoitti:Kumpi sitten on parempi?
Tupakointi. Hitto se olis täydellistä nyt, mmmmmmmmmmmm...
Kaikesta sitä joutuukin luopumaan näiden pilttien takia.

Oon aika herkästi aina muksuja ojentamassa, joskus en edes tajua, ettei ne tosiaan oo mun. Mies sitten kiskasee niskatukasta ja kuiskaa, että omamme hajottaa just toisessa huoneessa jotain. Respect! Eipä uskalla äitin silmien alla!

Njaa... Tylsähkö aamuhetki, mitä en jakaisi kanssanne!!1
Geetz

masa kirjoitti:
Geetz kirjoitti: Kulta, tajusithan mun ääriläppäni. Kaikki lapset on samannäkösiä.
No ei todellakaan ole. Mun tuttavapiirissä on pari niin rumaa kakaraa, että epäilen ET:n olevan niiden isä.
Mä en nää rumuutta just missään, en niele...

TOSIN yks saatanan molopää, joka melkein 4 vuotta sit pisti mut paksuks, on nyt tosi apina ja se tuntuu heti ihan saatanan rumalta ja ja ja (menee angstit ja sanat hukkaan ku ei se kuitenkaan lue tätä palstaa, rauhotun) - tajusin et sil on oikeesti tosi rumat hampaat. Vaikee kuvitella et joskus kostutti pimpin, hmmh.

Kaikkea sitä... Mut niin ku et lapset ois rumia? BS!!
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

PerttiMakimaa kirjoitti: Pohdin asiaa yhdessä vaiheessa, mutta päätin silloin olla laittamatta. Taidan pysytellä siinä. Sorry.
Ihan ymmärrettävä ratkaisu kyllä. Suloisia hetkiä vauvan kanssa perheellesi!