Mammailu

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Elppis
Kitisijä

Re: Mammailu

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Voisko joku lainata vatsaansa? Tää ei enää mahdu tänne :shock: Järkyttävän vahva olento.

Hyvästi kylkiluut ja vatsanahka.
The great club outshines the individual, always and forever.
Bliss

Viesti Kirjoittaja Bliss »

Elppis kirjoitti:Voisko joku lainata vatsaansa?
Mulla olis reilusti ylimääräistä vatsanahkaa. Paljonko laitetaan? :mrgreen:
Elppis
Kitisijä

Bliss kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Voisko joku lainata vatsaansa?
Mulla olis reilusti ylimääräistä vatsanahkaa. Paljonko laitetaan? :mrgreen:
Pistä 1,5 metriä.. maksan vaikka tuplasti takaisin sitten syssymmällä :P
Elppis
Kitisijä

Mun masussa asuu näköjään erittäin persoonallinen tyyppi. Jos sillä on vähänkin pidemmän aikaa hikka, se saa raivarit! Nytkin tulee potkija hirveetä tahtia oikeaan kylkeen, ihan vimmalla :lol:

On tää vaan hassua. Parempi alkaa mennä tiukille toi asuminen, mä veikkaan että maksa ja munuaiset on jo luovuttanut (muussia), keuhkot haluaisin säilyttää.
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Liikkistä. :]
Elppis
Kitisijä

Geep kirjoitti:Liikkistä. :]
On saanut tässä parin viikon sisällä lisänimen HYYPIÖ, liverpoolissa pelaavan esikuvansa mukaan.
Geep

Viesti Kirjoittaja Geep »

Elppis kirjoitti:
Geep kirjoitti:Liikkistä. :]
On saanut tässä parin viikon sisällä lisänimen HYYPIÖ, liverpoolissa pelaavan esikuvansa mukaan.
Meidän poika kuljettelee jo palloa sujuvasti. Tai no melko sujuvasti, kierimällä eteen päin ja sen sellast. Molarihan siitä sit varmaan!

Oon kyllä aina ihmetelly aikuisia, jotka toivovat lapsistaan urheilijoita. Hitto ei kiitos. Jotain helpompaa ja terveellisempää meidän pojalle, saa sitä pimppiä muutenkin.
Elppis
Kitisijä

Geep kirjoitti:
Oon kyllä aina ihmetelly aikuisia, jotka toivovat lapsistaan urheilijoita. Hitto ei kiitos. Jotain helpompaa ja terveellisempää meidän pojalle, saa sitä pimppiä muutenkin.
Niin kauan kun siitä ei tule sisustussuunnitelijaa tai kampaajaa, niin mä olen tyytyväinen :)
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elppis kirjoitti:Niin kauan kun siitä ei tule sisustussuunnitelijaa tai kampaajaa, niin mä olen tyytyväinen :)
Mutta ammattikityilijä on ok?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Niin kauan kun siitä ei tule sisustussuunnitelijaa tai kampaajaa, niin mä olen tyytyväinen :)
Mutta ammattikityilijä on ok?
Jos kitinä on vielä pystyssä kun tää rupee kirjottelemaan nettiin (eli ensi vuonna), niin mä syön hattuni.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elppis kirjoitti:Jos kitinä on vielä pystyssä kun tää rupee kirjottelemaan nettiin (eli ensi vuonna), niin mä syön hattuni.
Kity kuolee vasta kun astun avioon jonkun kitymisun kanssa. Muuten vaikka palkkaan Aasin pitämään homman kasassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Elppis
Kitisijä

Tuttu, tammikuussa vauvan saanut, varoitteli mesessä äsken että kannattais pakata jo sairaalakassi valmiiksi, vauvan kotiintulovaatteet, pistää KAIKKI valmiiksi jne.

Lakanat/petihän pölyttyy! Ja pitäiskö tässä oikeasti olla jo valmiina lähtemään muka sairaalaan :shock: Kääk - huomenna rv33+0 (eli 34. viikko), laskettuun siis vielä 7 viikkoa. Ei tää nyt vielä sais tulla!
Bliss

Elppis kirjoitti:Ei tää nyt vielä sais tulla!
Ei sais, mutta voi.
Kolmen viikon päästä (rv. 36) sitä ei ees yritetä estellä jos päättää putkahtaa maailmaan. Niin että pakkaa vaan kiltisti :)
mustaenkeli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Mä kyllä sen sairaalakassin pakkasin vasta joskus hyvän aikaa lasketun ajan jälkeen, kun alkoi tuntua sille, että oikeasti saattais lähtö tulla... ja joulukuussa kun käväsin sairaalassa neuvolatädin lähetteellä, kun synnytykseni oli muka jo käynnistynyt nappasin käsilaukkuuni äkkiä hammasharjan, tahnan ja puhtaat pikkarit. Niillä ajattelin pärjätä...

Ei sinne sairaalaan nyt koko omaisuutta tarvii, ellei sinne aio jäädä asumaan ja jos aikoo, ni se mieshän voi sen loppuomaisuuden tuua sitten perässä... :wink:
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
nowaysis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Näin viime yönä unta, että olin raskaana. Vauvelin sormet tuntu mahan läpi ihan selvästi. Hävetti tunnustaa äidilleni, että näin tässä sitten kävi..
Mietin, että pakko kai sille tulevalle isukillekin on jossain vaiheessa kertoa, kun ei vielä ollut tajunnut, vaikka maha näytti jo olevan about kuudennella kuulla :P

Päällimmäinen tunne oli kenkutus. Varmaan oikeastikin, jos noin kävis just about nyt :) Unessa oli vielä sunnuntai, ja koska en ollut kuitenkaan varma raskaudesta(mahasta huolimatta) harmittelin sitäkin, että täytyy lähteä Töölöön saakka 24h avoinna olevasta apteekista ostamaan se raskaustesti, koska en kestänyt sitä epävarmuutta.

Virkistävää :D
Prepare for the worstest.
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Raskausviikkoja nyt 36 ja risat, eikä ole sairaalakassia pakattu kaiken varalle. Eikä esikoiselle hoitokassia, kun lähtenee mahdollisesti sitten serkkua moikkaamaan. Plää. Ei vielä ole ees se 37 täynnä, että sais kotona synnyttää ja muutenkaan tällä ei oo lupaa tulla ulos ennenku on toukokuu pyörähtänyt päälle (mulle on luvattu toukovauva ja semmosen mää kans haluun). Synnytysallaski tilaamatta vielä. Sen jos nyt illalla kattois tulemaan.

Esikoisen kummeilla on meiän nb-kokoiset vaipat yhä lainassa (heiän likka synty tammikuussa), toivottavasti saavat ne pian postiin, että kerkeevät meille ennen ku tää syntyy. Pesisin ne mieluusti kertaalles ainakin. Sen sijaan makkarin nurkassa on vauvalle jo kahta kokoa vaatteet olleet hyllyssä monta viikkoa. Sänkyä en oo sille pedannut, enkä petaa ennen ku se syntyy ja sittenki vasta jos näyttää että tarvii. Omaan sänkyyn pitänee laittaa kosteussuojaa seuraavan lakananvaihdon yhteydessä. Perhepedissä kun nukutaan ekat kuukaudet ainakin. Minä en viitti yöllä nousta imettämään. Ompelimosta on sauhunnu harsoja ja imuja ja kantoliinoja ym. Pitäny ottaa kaikki irti ku vielä pystyy ompelemaan vaikka tunteja putkeen, mutta kun tää muljaaja täältä tulee ulos, ni eipä pitkään aikaan onnistukaan sellanen.

Kätilö eilen meinasi, että ku tosi rytäkkä alkaa, ni saattaa käydä nopeestikin. Edellinen synnytys kohtuullisen nopsa ja toiset yleensä tuppaa tulemaan nopeemmin. Vauvan pitäs olla hyvin pitkälti optimaallisessa asennossa mahassa. Saas nähdä. Alkaa pikkuhiljaa olla sellanen olo, että ei haittaa vaikka tulis se vauva tähän laittamaan kädet täyteen töitä esikoisen seuraks eikä hirvitä synnytys, ku vaa sais tän mahan pois ja pääsis elpymään normaalitilaan. Liitoskipuja on ollu raskauden puolivälistä asti ja pikkuhiljaa alkaa risoa, ku kyljen kääntäminen öisin on kivuliasta puhumattakaan kaikesta muusta liikkumisesta. Se ny päälimmäisenä vaivana mielessä.

Silti pitäs vielä malttaa malttamattomuuden kanssa, kun tässä voi pahimmillaan mennä vielä 6vkoa ennen ku se tulee ulos tuolta.

Enhän mää oo muistanu edes välilihaa öljytä! Ny kyl tänään muistan.
mustaenkeli
Kitisijä

Viikko aikaa pohtia, otetaanko Rota-rokote vai ei...
vähä niiQ fifty - sixty. :?
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Bliss

mustaenkeli kirjoitti:Viikko aikaa pohtia, otetaanko Rota-rokote vai ei...
Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa.... jne
mustaenkeli
Kitisijä

Bliss kirjoitti:
mustaenkeli kirjoitti:Viikko aikaa pohtia, otetaanko Rota-rokote vai ei...
Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa. Ottakaa.... jne
Ainut mikä tuossa askarruttaa on ne mahdolliset hirveät vatsakivut, joita rokotteesta saattaisi saada... vaikka toisaalta, pienempi paha se olisi kun se mahdollinen sairaalakeikka jos viruksen saisi...
-muumimamma
Bliss

mustaenkeli kirjoitti: Ainut mikä tuossa askarruttaa on ne mahdolliset hirveät vatsakivut, joita rokotteesta saattaisi saada... vaikka toisaalta, pienempi paha se olisi kun se mahdollinen sairaalakeikka jos viruksen saisi...
No niinpä! Ja rokotteesta SAATTAA saada vatsakipuja - ei niitä kaikille tule.
Esimerkkinä: Ystävän 2-vuotias tytär sairasti viime marraskuussa rotavirtusmahatautia 16 päivää, josta ajasta 13 päivää sairaalassa, 9 päivää tippaletkun päässä/nenä-mahaletkunesteytyksessä.
Elppis
Kitisijä

Neuvolassa taas käyty, raskausviikkoja 33+0

Täti sanoi että mennään oppikirjojen mukaan. Paineet normaalit, pissa puhdas, SF- mitta 30.5cm eli keskikäyrillä. Painoa tullut tasaisesti 350g/vko, eli kasvan itse kuulemma n. 100g/vko, vauva/vauvan tykötarpeet kohdussa loput. Turvotusta ei ole. Närästys silloin tällöin ainut "vaiva", vatsanahka kiristää kun tyyppi hilluu pää alaspäin perse pystyssä puolelta toiselle.

Eipä tässä ihmeellistä. Neuvolassa oltiin kovinkin ihmeissään siitä, että liikun päivittäin ja käyn vielä vesijumpassakin (ja jopa normaalissa jumpassa, en mammajumpassa!). Vammaiseksi en suostu ennenkuin on pakko, nih.

Vanhasta tottumuksesta hölkkäsin tänään bussia kiinni.. HAHAH! Olipas näky. Enpä yritä enää. **tun pingviini :D

Sairaalakassin sisältö kirjoitettu jääkaapin ovessa olevaan lappuun. Jos lähtö tulee nopeasti, mies tietää mitä ottaa mukaan / hakea, ja itse en dementoituessa unohda. Olkoot lappu siinä pari viikkoa vielä, sitten voisin pakata tykötarpeet valmiiksi, samalla kun isken vaatteet puhtaina kaappiin ja pistän äitiyspakkauksen lakanoineen valmiiksi.

Jännää :P
Elppis
Kitisijä

Aika mielenkiintoista (not!): tunnen asukkaan pään jo häpyluun kohdalla ja kovasti tuntuu poraavan sitä alaspäin kokoajan. Eilen piti tehdä ulkona askelkyykkyjä pari sataa metriä (nyt on reidet kipeet!) koska tuntui aukaisevan lonkkia ja helpottavan oloa, vaikka ensin tuskaista olikin. Taitaa tyyppi olla kohta kiinnittynyt.

Nyt on sitten vaatteita pesty, silitetty ja laitettu kaappiin, äitiyspakkauksen paketin pistin jo sänkyvalmiiksi pinnikseen.. Nyt puuttuu enää vauva.. Tosin ei mun olo mikään tukala vielä ole, eli mun puolesta saa vielä kasvaa, kunhan lupaa jättää kylkiluut rauhaan.
Mida
Kitinän uhri

Viesti Kirjoittaja Mida »

Vauva tekee hitaasti tuloaan. Maanantaista asti ollut synnytystä edeltävää oireilua, joka kehittynyt pikkuhiljaa eteenpäin viikon mittaan. Eilen jo kipeääkin supistelua. Jos sama tahti jatkuu, niin ensi viikolla jossain vaiheessa päästäneen itse synnytykseen ja se onkin jännä, että mitenkä vauhdilla sitten tapahtuu kun vauva päättää tulla. Eilen viikkoja 37 tasan, eli meikä synnyttää kotona. Jee!

Toiset ne alkaa synnyttämään että naps vaan, mutta tämäpä käykin hitaammin. Kaipa se kroppa yrittää sanoa, että nyt hopihopi ompelemaan ne jättisupermegajälkivuotositeet valmiiksi ni päästään alottelemaan. Mutku ei huvittais. Maanisin valmistautumisvaihe meni ohi jo viikko sitten.
Elppis
Kitisijä

Mida- ehanaa! Mä toivotan sulle onnea kotisynnytykseen :)

Ylihuomenna alkaa jo 35. raskausviikko :shock: Perässä tullaan!
Elppis
Kitisijä

Bliss, mustis, Mida?!

Minkätakia kaikki muut pääsee synnytystapa-arvioon?! Mulla oli neuvola viikko sitten, seuraavan kerran vasta 2 viikon pääst 8.5. lääkäriin, jossa katsotaan vain ultralla painoarvio vauvasta ja kohdunsuun/-kaulan tilanne. Pitääkö mun oikeasti odottaa niin kauan? Normi neuvolakäynnin (verenpaineet, pissa, paino jne.) väliksikin tulee 4 viikkoa, hirmu pitkä aika.

Ihan ulalla.. ja nyt alkaa tulla jo supistuksiakin hyvin väliajoin, mistä mä tiedän saanko edes vesijumpata enää, kun ei ole polikäyntejä jne. kuten monilla muilla missä näkis/tietäis tilanteen.