Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
BettyB.

Re: Kityurpot kysyvät ja kityurpot vastaavat

Viesti Kirjoittaja BettyB. »

Tarkennettakoon vielä että asun siis hei uudessa kämpässä ja sulakkeet on pikasellaisia!! Vanhaa taulua olisin jo varmaan roplannutkin mutta ton edessä oon jotankin avuton :/

Aasille: kaikki muu toimii, ainoastaan pesukoneen, kuivausrummun, eteisen, etupihan ja terassin pistorasiat on kaput.
1108

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ettei sitten vaan olisi kyseessä aivan normaali hapettuma kytkennöissä?
Meinaan vaan että melkein kaikki rasiasi ovat kosteissa tiloissa.

Ei muuten ollut sitten kaksimielinen lausahdus.
Viimeksi muokannut 1108, 12.07.2008 10:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BettyB.

1108 kirjoitti:Osta semmonen ihQ hassu sähkökynä johon syttyy sähkön ollessa läsnä sellanen hassu punanen valo ja testaa sulaketaulu sillä sulakkeiden kohdalta jotka ei toimi.
Psst. mulle voi puhua raksaa, oon kasvanu niiden keskellä ja ollut osallisenakin aika monessa. Tilulii!
BettyB.

1108 kirjoitti:Ettei sitten vaan olisi kyseessä aivan normaali hapettuma kytkennöissä?
Samanaikainen hapettuma kaikissa rasioissa? Ja talo ei ole edes 3 vuotta vanha? En oikeen usko, keksi parempi.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

1108 kirjoitti:Ettei sitten vaan olisi kyseessä aivan normaali hapettuma kytkennöissä?
Oon siinä käsityksessä että nykyään pitää olla kosteiden tilojen rasioilla vikavirtasuojaus; voisikohan se olla yhteinen näille kaikille?

Perintömökin sulaketaulu on ainoa uus taulu mitä oon vähän katellut tarkemmin, ja muistaakseni siinä oli erikseen vikavirtasuojaus-"sulake" eikä jotenkin yhdistettynä normaaleihin pikasulakkeisiin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
1108

Nyt olet kaljan auki, soitin meinaan tutulle sähkärille.

Epäili että yksi vaihe on pimeenä. Katso vikavirtasuojat ja jos niistä ei löydy apua niin taulusta on kajahtanut vaihe. Onko ukostanut?

Eli katso vikavirrat ja jos niistä ei löydy apua niin soita isännöitsijälle ja käske lähettään sähkäri tutkiin asia, sinun vastuullehan sähköt kämpässäsi ei kuulu.
BettyB.

Jee, mä luulen että aasi puhuu asiaa, löysyin tuolta yhden tekstinpätkän jonka perusteella kokeilen ton vikavirtasuojan "resetointia" kunhan pesukone lakkaa pörräämästä :] (se on nyt jatkojohdolla toisesta rasiasta...)

Raportoin lisää myöhemmin!

Ps. mihin tässä miestä tarvii kun on Kitinä! :h:
Viimeksi muokannut BettyB., 12.07.2008 11:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1108

Aasi: tismalleen oikein pohdittu.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1108 kirjoitti:Epäili että yksi vaihe on pimeenä.
Voi kokeilla hellalla. Yleensä pari levyä on yhdessä vaiheessa, pari toisessa ja uuni kolmannessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
BettyB.

Ei auttanut, yhyy. Täytyy kutsua sähkäri.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

BettyB. kirjoitti:Raportoin lisää myöhemmin!
Tartteeko ees vihjata niiden toimimattomien sulakkeiden sulkemisesta ja yks kerrallaan päälle pistämisestä vikavirtasuojauksen resetoinnin jälkeen?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
BettyB.

Aahhahahaaa, nyt oon blondi! Niitä vikavirtahärpäkkeitä olikin kaks, ja mä tietysti keskityin vaan siihen suureen ja värikkääseen. Onneks löysin toisenkin ja nyt toimii :] Kiitos aasi ja Numba, ootte muruja!
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Moottorisahan huolto, mitä siihen kuuluu? Jossain puhuttiin suodattaminen puhdistamisesta, mistä se löytyy. Teroittaakin pitäisi, en osaa. Kone isän peruja, hää oli metsuri, mutta taidot jäivät siirtämättä jälkipolville.
Paras päivä ikinä.
BettyB.

Riemumieli
Kitisijä

BettyB. kirjoitti:Löytyy myös teroitus :]
Muuten hyvä, mutta tällaiselta kädeltä ei ohjeiden mukaan toimiminen käytännön hommissa toimi. Täytynee turvautua taas kerran setään tai serkkuun, jolla on jopa metsurin koulutus.
Paras päivä ikinä.
BettyB.

^ Tarvitsisit siis tällaisen kaltaiseni osaavan emännän ;)
Riemumieli
Kitisijä

Osaisitko levittää betonin päälle tasoitteen oikein tasaiseksi? :jouden:
Paras päivä ikinä.
BettyB.

Riemumieli kirjoitti:Osaisitko levittää betonin päälle tasoitteen oikein tasaiseksi? :jouden:
Hei, mä osaan mitä vaan!
Edith

Viesti Kirjoittaja Edith »

Mitä mä tekisin? Mul ei oo mitään tekemistä ja silti mun on pakko olla täällä toimistossa!!11
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Edith kirjoitti:Mitä mä tekisin? Mul ei oo mitään tekemistä ja silti mun on pakko olla täällä toimistossa!!11
Tee kuten minäkin, alat perustamaan kitinään erilaisia äänestyksiä! Esim. kitinän kaunein nainen (muista lisätä Georgina äänestyslistalle) tai kitinän pantavin misu (muista lisätä elco äänestyslistalle).
RolloTomasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Chap kirjoitti:
Edith kirjoitti:Mitä mä tekisin? Mul ei oo mitään tekemistä ja silti mun on pakko olla täällä toimistossa!!11
Tee kuten minäkin, alat perustamaan kitinään erilaisia äänestyksiä! Esim. kitinän kaunein nainen (muista lisätä Georgina äänestyslistalle) tai kitinän pantavin misu (muista lisätä elco äänestyslistalle).
Tai perusta määrittelyketju!
Since I cannot prove a lover, to entertain these fair well-spoken days, I am determined to prove a villain and hate the idle pleasures of these days.
Edith

Oon kyllä aika lailla yrittäny tästä palstasta vierottua, koska musta on tullut niin hävettävän tylsä. En sitten niin millään ole keksi mitään nokkelaa eikä mun elämässäni tapahdu mitään. Miten pääsen eroon tästä tylsyyden suosta, johon olen vajonnut?

Äh, haen automaatista kahvia vielä kerran ja meen tupakalle.
NuoriDaavid

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Edith kirjoitti:Oon kyllä aika lailla yrittäny tästä palstasta vierottua, koska musta on tullut niin hävettävän tylsä. En sitten niin millään ole keksi mitään nokkelaa eikä mun elämässäni tapahdu mitään. Miten pääsen eroon tästä tylsyyden suosta, johon olen vajonnut?

Äh, haen automaatista kahvia vielä kerran ja meen tupakalle.
Pistä deittipalveluun ilmo ja mee treffeille ensimmäisten kymmenen vastaajan kanssa.
Edith

NuoriDaavid kirjoitti: Pistä deittipalveluun ilmo ja mee treffeille ensimmäisten kymmenen vastaajan kanssa.
Se ny vasta tylsää oliskin. Eriti vaivaannuttavaa tuijotella puol tuntia kahvikuppia ihmisen kanssa, jolle ei oo mitään sanottavaa.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Edith kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti: Pistä deittipalveluun ilmo ja mee treffeille ensimmäisten kymmenen vastaajan kanssa.
Se ny vasta tylsää oliskin. Eriti vaivaannuttavaa tuijotella puol tuntia kahvikuppia ihmisen kanssa, jolle ei oo mitään sanottavaa.
Eiku teet siitä dogging-ilmoituksen ja sovit treffit Koffin puistoon.