Väärin. Hirvikoe uudistui muutama vuosi sitten. Koe pitää suorittaa väh 3 vuoden välein. Koe suoritetaan radalla, sieltä saa lapun että koe suoritettu. Kohde ei liiku (ennen liikkui). Kohteena on taulu jossa on hirven profiili ilman maalitaulua (ennen oli maalitaulu). Koe suoritetaan ampumalla 4 laukausta. Koeaika on 90 s joiden aikana laukaukset tulee ampua. Laukausten tulee osua taulussa olevan hirvenkuvan rintakehään piirrettyyn ympyrään, joka on halkaisijaltaan 23 cm. Kokeen aikana saa istua, maata tai seistä ja jos päättää istua niin tussarin voi vaikka tukea hiekkasäkkeihin jos huvittaa. Että semmonen koe on se. Persestä tämmönen uudistus, mutta kai se on NIIN suuri pula niistä metsästäjistä.prosessi kirjoitti: Lisäksi ennen hirvimetsälle menoa pitää jo osata ampua hyvin nopeasti liikkuvaa kohdetta (se taito testataan vähän väliä, jotta yleensäkään saa hirvestysluvan), jottei metsästäessä syyllistyisi eläinrääkkäykseen.
EDIT:

Niin ja tää homma karkas heti lapasesta. Sisäministerin pitää erota. Kaikki pitää kieltää. Nuorten hyvinvointi plaaplaa. Tiukennettu valvonta diipadaapa. Ei mulla oo tähän ratkasuja, mutta ei tätä hommaa korjata ainakaan sillä että ENNEN tutkimusten valmistumista erotetaan ministeri. Tosin sama ministeri oli virassaan jo viime vuonna, mutta silti.
Aikasemminkin on jo mainittu että jos joku haluaa kaaosta luoda niin ei se siihen pyssyä tarvi. Kirves kaupasta ja sitä heiluttaan täyteen metroon. Autolla väkijoukkoon. Jos käsiasetta ei ole niin varastetaan metsästäjäserkkupojan tussari. Tehdään pommi. Jepajee.
Koulu- ja työpaikkakiusaus. Mielenterveyspalvelut. Kylmä ja bisneskriittinen maailma. Vaatimustaso (yleisesti). Vaikutteet muualta. Ne asiat minusta vaikuttaa tämmösiin ja muihinkinlaisiin tapauksiin.
Toisista välittäminenkin on kuulema vähentynyt ja sekin vaikuttaa tapauksiin. Minun lähipiirissä koen sen lisääntyneen, että jos mie alan hullutteleen niin mulla on raivelissa hyvin äkkiä kiinni ainaki puolen tusinaa ihmistä jotka pistää mut ruotuun.