Kauhajoen kouluammuskelu.

Yleinen lätinä jä kitinä
annepa
Kitisijä

Re: Kauhajoen kouluammuskelu.

Viesti Kirjoittaja annepa »

:off:
prosessi kirjoitti: Lisäksi ennen hirvimetsälle menoa pitää jo osata ampua hyvin nopeasti liikkuvaa kohdetta (se taito testataan vähän väliä, jotta yleensäkään saa hirvestysluvan), jottei metsästäessä syyllistyisi eläinrääkkäykseen.
Väärin. Hirvikoe uudistui muutama vuosi sitten. Koe pitää suorittaa väh 3 vuoden välein. Koe suoritetaan radalla, sieltä saa lapun että koe suoritettu. Kohde ei liiku (ennen liikkui). Kohteena on taulu jossa on hirven profiili ilman maalitaulua (ennen oli maalitaulu). Koe suoritetaan ampumalla 4 laukausta. Koeaika on 90 s joiden aikana laukaukset tulee ampua. Laukausten tulee osua taulussa olevan hirvenkuvan rintakehään piirrettyyn ympyrään, joka on halkaisijaltaan 23 cm. Kokeen aikana saa istua, maata tai seistä ja jos päättää istua niin tussarin voi vaikka tukea hiekkasäkkeihin jos huvittaa. Että semmonen koe on se. Persestä tämmönen uudistus, mutta kai se on NIIN suuri pula niistä metsästäjistä.

EDIT: :on:
Niin ja tää homma karkas heti lapasesta. Sisäministerin pitää erota. Kaikki pitää kieltää. Nuorten hyvinvointi plaaplaa. Tiukennettu valvonta diipadaapa. Ei mulla oo tähän ratkasuja, mutta ei tätä hommaa korjata ainakaan sillä että ENNEN tutkimusten valmistumista erotetaan ministeri. Tosin sama ministeri oli virassaan jo viime vuonna, mutta silti.

Aikasemminkin on jo mainittu että jos joku haluaa kaaosta luoda niin ei se siihen pyssyä tarvi. Kirves kaupasta ja sitä heiluttaan täyteen metroon. Autolla väkijoukkoon. Jos käsiasetta ei ole niin varastetaan metsästäjäserkkupojan tussari. Tehdään pommi. Jepajee.

Koulu- ja työpaikkakiusaus. Mielenterveyspalvelut. Kylmä ja bisneskriittinen maailma. Vaatimustaso (yleisesti). Vaikutteet muualta. Ne asiat minusta vaikuttaa tämmösiin ja muihinkinlaisiin tapauksiin.

Toisista välittäminenkin on kuulema vähentynyt ja sekin vaikuttaa tapauksiin. Minun lähipiirissä koen sen lisääntyneen, että jos mie alan hullutteleen niin mulla on raivelissa hyvin äkkiä kiinni ainaki puolen tusinaa ihmistä jotka pistää mut ruotuun.
Viimeksi muokannut annepa, 25.09.2008 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti:Persestä tämmönen uudistus, mutta kai se on NIIN suuri pula niistä metsästäjistä.
Suuri pula metsästäjistä, johtuu ukkoutuneista ja paskapäisitä vanhoista mestatysseuran jääristä.
annepa
Kitisijä

masa kirjoitti:
annepa kirjoitti:Persestä tämmönen uudistus, mutta kai se on NIIN suuri pula niistä metsästäjistä.
Suuri pula metsästäjistä, johtuu ukkoutuneista ja paskapäisitä vanhoista mestatysseuran jääristä.
Näin olen kuullut. Mulla kävi tuuri ja mulla on täysin päinvastaisia kokemuksia metsästysseuran jääristä. Jääriä ne on, mutta sydämellisiä ja reiluja ja toivottavat kaikki nuoremmat tervetulleiksi mukaan, eikä tarvi ees omia maita tms.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti:Molemmilla kouluampujilla on ollut matkassa iso kassi. Itse en siis kerta kaikkiaan ymmärrä, kuinka esim. 8 patruunaa vetävä kotikonstein lyhyeksi sahattava pumppuhaulikko olisi metsästykseen soveltuvana aseena vaarattomampi kuin tarkkuusammuntaan tarkoitettu pienoispistooli.

Pienoispistoolista pitää aloittaa ammuntaharrastus, joten tietenkin myös monet vajakit aloittavat sillä. Jos aloittaminen pitää tehdä haulikolla, niin sitten vajakit tekvät ekat massamurhansa haulikolla.
Minullahan on nolo salaisuus, että vaikka olenkin tällainen urbaani humanistisivari, niin sukutaustani puolesta minulla on ikäänkuin toinen jalka tukevasti Itä-Suomen sydänmailla, jossa jokainen miespuolinen, ja muutama naispuolinenkin, sukulaiseni metsästää aktiivisesti ja suhtautuu vielä metsästämiseensä aika intohimoisesti. Vaikuttaisi olevan todella iso osa heidän identiteettiään.

Kuitenkaan en ole koskaan heidän keskuudessaan tavannut minkäänlaista hinkua hankkia pumppuhaulikoita tai vastaavia, vaan heille kelpaavat perinteiset haulikot ja hirvikiväärit vallan mainiosti. En myöskään ole koskaan havainnut tuollaista Gattaca-tyyppistä tarvetta harjoitella aseen kanssa machoja poseerauksia peilin edessä, tai muuten pitää aseiden kanssa heilumista minkäälaisena aggressiivisena egon hivelynä ja peniksen jatkeena. Pikemminkin metästys on osa kyläyhteisön koheesiota ylläpitävää sosiaalisuutta ja aika ihailtavaa erä- ja ulkoilukulttuuria, joka on hyvin kaukana Gattacan ihannoimasta kukkoilusta ja varmaan pikemminkin aggressiota lieventävää kuin sitä mitenkään ruokkivaa. Tai no, kyllä kyläyhteisöjen kiintiöjuopot aika säännöllisin väliajoin innostuvat ampumaan niillä haulikoilla toisiaan ryypättyään ensin pari vuorokautta, mutta haitta sivullisille on aika marginaalinen.

Jos tässä avautumisessani nyt on mitään pointtia, niin se olisi kai se, että minun on vaikea kuvitella tuollaisessa metsästysseurakulttuurissa omistettujen perinteisten metsästysaseiden olevan kovin potentiaalisia viirupäiden mellastamisvälineitä, joten niiden olemassaolo ja saatavuus ei minusta ole kovin hyvä argumentti sille, ettei ei-metsästys-puoliautomaattiaseiden kotisäilytystä kannata rajoittaa.

Mitä Gattacan purkaukseen tulee, niin onnittelen itseäni siitä, että ennakoin sen Gattacan viestiä aiemmassa viestissäni aika hyvin:
urpiainen kirjoitti:Koska elitistisesti en pidä Gattacan ase-egobuustauksia kovin korkeassa arvossa, olen taipuvainen ottamaan aseiden saatavuuden rajoittamisesta seuraavat marginaaliset haittavaikutukset vastaan ilolla.
Ja mitä annepan riehumiseen tulee, niin minun on kovin vaikea ottaa sitä lainkaan vakavasti. On idioottimaista väittää, ja vielä toistuvasti, että puoliautomaattisten ei-metsästys-käsiaseiden esiintyvyyttä rajoittavat olisivat automaagisesti "kaikki pitää kieltää" -linjalla. Kannattaa myös muistaa, että on aika pitkä tie ennen kuin enempi vähempi normaali suomalaisnuori saavuttaa sen tilan, jossa "haluaa luoda kaaosta" ja on vielä valmis fantasiansa toteuttamaan. Tähän kehitykseen kontribuoivat ainakin normaalien sosiaalisten yhteisöjen korvautuminen netin viirupääyhteisöillä sekä harrastuksen nimissä toteutettu vuosikausia kestävä gattacalainen asemielikuvaharjoittelu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
annepa
Kitisijä

urpiainen kirjoitti: Ja mitä annepan riehumiseen tulee, niin minun on kovin vaikea ottaa sitä lainkaan vakavasti.
Onneksi minua ei tarvi ottaa vakavasti. Riehumista en kyllä ymmärrä, mikäli et viitannut siihen että kuusi henkilöä on raivelissa jos sellaista tapahtuu.
urpiainen kirjoitti: On idioottimaista väittää, ja vielä toistuvasti, että puoliautomaattisten ei-metsästys-käsiaseiden esiintyvyyttä rajoittavat olisivat automaagisesti "kaikki pitää kieltää" -linjalla.
Harmi että täällä ei kuule äänesävyjä, kärjistykset jää huomaamatta. Ja kuka sanoi että "kaikki"? EDIT: meni senssit sekaisin. Mutta JOTKUT käsiaseiden kieltoa kannattavat ovat todellakin sitä mieltä että myös KAIKKI muut aseet pitää kieltää. Minusta ei ole lainkaan idioottimaista todeta tätä. Sanoin myös että tää lähti lapasesta heti ja niin se minun mielestä monella lähti. Myös ehkä mulla, kun mun vastareaktio kauhistelulle ja voivottelulle ja kielloille ja niiden käsittelylle oli vitutus kauhistelusta, voivottelusta ja kieltoideoiden käsittelystä.
urpiainen kirjoitti: Kannattaa myös muistaa, että on aika pitkä tie ennen kuin enempi vähempi normaali suomalaisnuori saavuttaa sen tilan, jossa "haluaa luoda kaaosta" ja on vielä valmis fantasiansa toteuttamaan.
Onneksi.
Viimeksi muokannut annepa, 25.09.2008 11:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Riemumieli
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Frederik Krueger kirjoitti:En tiedä mistä olet saanut nuo näkemyksesi, mutta onko se mielestäsi hyvä vai huono asia että Suomen kansalaisuuden saanut muuttaakin toiseen maahan?
Kun tekee hommia, niin huomaa vaikka mitä mielenkiintoista. Muuttaminen on yksi asia, toinen asia on se, että kansalaisuus halutaan nopeasti, että pääsee muuttamaan nopeasti pois Suomesta. Onko se osoitus kiinnotuksesta Suomea vai Suomen kansalaisuutta kohtaan, mene ja tiedä?

Nuhteeton elämä ei ole tarpeen, kunhan vain aikaa nuhteista kuluu riittävästi. Tässä yhteydessä kehoittaisin lukemaan KHO:n viimeisimpiä ratkaisuja kansalaisuusasioissa.
Paras päivä ikinä.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Riemumieli kirjoitti:Muuttaminen on yksi asia, toinen asia on se, että kansalaisuus halutaan nopeasti, että pääsee muuttamaan nopeasti pois Suomesta. Onko se osoitus kiinnotuksesta Suomea vai Suomen kansalaisuutta kohtaan, mene ja tiedä?
Halusin vain jonkinlaisen näkemyksen haluatko siis että nämä Suomen kansalaisuuden saaneet jäisivät Suomeen, vai eivät? Kuvittelisin että pidät hyvänä asiana että he lähtevät pois, koska ilmeisesti et alunperin halunnutkaan heille kansalaisuutta (ja sitä kautta pysyvää oleskelulupaa).

Väärinhän sinänsä on myöntää sellaisille ihmisille Suomen kansalaisuus, mutta ilmeisesti kyseessä on kannaltamme kovin pieni ongelma?
Nuhteeton elämä ei ole tarpeen, kunhan vain aikaa nuhteista kuluu riittävästi. Tässä yhteydessä kehoittaisin lukemaan KHO:n viimeisimpiä ratkaisuja kansalaisuusasioissa.
En osaa googlata, joten onko sinulla linkkejä noihin viimeisimpiin ratkaisuihin?

Mikä on "riittävästi" aikaa? Kuulostaa sinänsä järkevältä etteivät esim. vuosikymmeniä sitten tehdyt pikkurikokset välttämättä enää vaikuta kansalaisuuden saamiseen ainakaan merkittävästi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

urpiainen kirjoitti:Minullahan on nolo salaisuus, että vaikka olenkin tällainen urbaani humanistisivari, niin sukutaustani puolesta minulla on ikäänkuin toinen jalka tukevasti Itä-Suomen sydänmailla, jossa jokainen miespuolinen, ja muutama naispuolinenkin, sukulaiseni metsästää aktiivisesti ja suhtautuu vielä metsästämiseensä aika intohimoisesti. Vaikuttaisi olevan todella iso osa heidän identiteettiään.

Kuitenkaan en ole koskaan heidän keskuudessaan tavannut minkäänlaista hinkua hankkia pumppuhaulikoita tai vastaavia, vaan heille kelpaavat perinteiset haulikot ja hirvikiväärit vallan mainiosti. En myöskään ole koskaan havainnut tuollaista Gattaca-tyyppistä tarvetta harjoitella aseen kanssa machoja poseerauksia peilin edessä, tai muuten pitää aseiden kanssa heilumista minkäälaisena aggressiivisena egon hivelynä ja peniksen jatkeena.
Minulla on niin samankaltaisia kokemuksia omista sukulaisista, että asia on jäänyt suunnattomasti vaivaamaan minua. Olen edelleen sillä kannalla, johon päädyin Jokelan tapauksen jälkeen, että suurin ongelma on ihmisten aseista vieraantuminen. Kun aseista tulee jotain mystistä, niihin on paljon hempompaa liittää kaikenlaisia mielikuvia ja merkityksiä, joita niissä ei todellisuudessa ole. Eihän ase ole muuta kuin väline, jolla on mahdollista tehdä reikiä asioihin ilman fyysistä lähikontaktia. Nuo pojat sen sijaan kuvittelivat, että aseilla on mahdollista muuttaa koko maailma.
Kannattaa myös muistaa, että on aika pitkä tie ennen kuin enempi vähempi normaali suomalaisnuori saavuttaa sen tilan, jossa "haluaa luoda kaaosta" ja on vielä valmis fantasiansa toteuttamaan.
Aivan, ja aserajoituksilla ei tuota tietä muuteta suuntaan tai toiseen. Vähän sama kuin hoitaa aivokasvaimesta aiheutuvaa päänsärkyä Buranalla.
Storia

Viesti Kirjoittaja Storia »

exPertti kirjoitti: Kyllä poliisien toiminta joutuu koko ajan kummempaan valoon tässä jutussa.
Ensin hutkitaan, sitten tutkitaan. Hirveällä ryminällä nyt kokoon äkkiä tehovalvontaa verkkoon kuukaudeksi, että jengiltä unohtuisi mahdollisimman nopeasti tällainen "pieni kömmähdys". Samassa yhteydessä on taas hyvä huutaa lisää resursseja ja rahaa - niitähän ei ole koskaan tarpeeksi.
urpiainen
Kitisijä

prosessi kirjoitti:suurin ongelma on ihmisten aseista vieraantuminen.
Minusta tämä on kyllä aika harhaista.
prosessi kirjoitti:Aivan, ja aserajoituksilla ei tuota tietä muuteta suuntaan tai toiseen.
Olen yllä koettanut perustella aika yksityiskohtaisestikin, miksi tämä kovin tavallinen väite on lähes varmasti epätosi. Eikä perustelematon väitteesi kyllä muuta kantaani lainkaan. Paljon puhutun saatavuuden ja käytön korrelaation lisäksi olen nähnyt tutkimustuloksia (viitteitä en jaksa kaivaa, eli olet nyt sitten muistini varassa), joiden mukaan esim. väkivaltalajien harrastelu tai juuri gattacalainen aseiden käytön mielikuvaharjoittelu laskee merkittävästi kynnystä ottaa nämä keinot käyttöön todellisuudessa. Tätä tarkoitin sillä, että harrastuksen nimissä sallittu käsiasepelleily juuri ohjaa asekulttuuria pois tuosta perinteisestä sosiaalisesta metsästyskulttuurista epätoivottuun suuntaan. Totta hemmetissä aseharrastusta suuntaavaat aserajoitukset suuntaavat myös aseiden käyttöä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Frederik Krueger
Kitisijä

prosessi kirjoitti:Aivan, ja aserajoituksilla ei tuota tietä muuteta suuntaan tai toiseen. Vähän sama kuin hoitaa aivokasvaimesta aiheutuvaa päänsärkyä Buranalla.
Jos yritetään ratkaista jotain ongelmaksi koettua asiaa, sitä ei tarvitse lähestyä vain yhdestä suunnasta, esim. vain joko syytämällä lisää rahaa mielenterveystyöhön, tai tekemällä hulluille vaikeammaksi päästä käsiksi massatuhoaseisiin. Voidaan koittaa molempia lähestymistapoja ja paljon muutakin.

Myöskään se että liikenne- ja paperiliitinonnettomuuksissa kuolee vuosittain kouluammuskeluja enemmän väkeä ei tarkoita että joillekin näistä ongelmista ei tarvitse tehdä mitään.

Onhan sekin yksi näkemys ettei mitään ole tehtävissä, eri asia onko se totta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.09.2008 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Frederik Krueger
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Ei tässäkään tapauksessa mitään tehovalvontaa olisi tarvittu vaan anna poika pyssy tänne ja mene kotiisi kuseksimaan.

Ei todellakaan voisi sanoa, että problem solved, mutta yksi reikä tilkitty.
Oliko pojulla pyssykkä mukanaan kuulusteluissa? En usko, joten en myöskään usko että häneltä olisi kuitenkaan otettu asetta pois saman illan aikana.
Mylwin
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Syytän Chuck Norrista siitä ettei se tullut ottamaan siltä asetta niinkuin telkkarissa.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Storia

exPertti kirjoitti:
Storia kirjoitti:
exPertti kirjoitti: Kyllä poliisien toiminta joutuu koko ajan kummempaan valoon tässä jutussa.
Ensin hutkitaan, sitten tutkitaan. Hirveällä ryminällä nyt kokoon äkkiä tehovalvontaa verkkoon kuukaudeksi, että jengiltä unohtuisi mahdollisimman nopeasti tällainen "pieni kömmähdys". Samassa yhteydessä on taas hyvä huutaa lisää resursseja ja rahaa - niitähän ei ole koskaan tarpeeksi.
Ei tässäkään tapauksessa mitään tehovalvontaa olisi tarvittu vaan anna poika pyssy tänne ja mene kotiisi kuseksimaan.

Ei todellakaan voisi sanoa, että problem solved, mutta yksi reikä tilkitty.
No näin, mutta mikä reikä nyt on tilkitty?
Mylwin
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Storia kirjoitti: No näin, mutta mikä reikä nyt on tilkitty?
Perä-

Mahtaa olla komisariolla hyvät yöunet. Kaikki kyselee et KUKA SE OLI?! Ja kuvittelee koko ajan että jos olisi tehnyt jotain niin 11 ihmistä ei olisi kuollut. Vaikka kyllähän se jotenkin olisi jossain purkautunut, mutta ei se sitä itse ajattele. Mediamassacre. Ja kansalaiset taputtavat karvaisia käsiään yhteen sirkushuvien merkeissä.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

urpiainen
Kitisijä

Homeboy65 kirjoitti:nuo kannanharvennukset voisi jättää joidenkin viranomaisten tehtäväksi.
Tälle Homeboyn visiolle on täällä naureskeltu, ja hirvikannan kyseessä ollessa kieltämättä aika perustellusti. Ajattelin kuitenkin todeta, että uhanalaisten suurpetojen, erityisesti susien ja karhujen, tapauksessa kannatan ajatusta, monestakin syystä, täydellisesti ja lämpimästi. Jos oikein jaksan muistaa Norjassa tällainen malli onkin käytössä.
Viimeksi muokannut urpiainen, 25.09.2008 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

exPertti kirjoitti:
Storia kirjoitti:No näin, mutta mikä reikä nyt on tilkitty?
_Olisi_ ollut tilkitty. Jälkiviisaus on turhinta viisautta, mutta kyllä nämä aina jaksavat hämmästyttää.
Mä katson sitten faktojen jälkeen hämmästyttääkö vai eikö hämmästytä.
masa

urpiainen kirjoitti:[ Ajattelin kuitenkin todeta, että uhanalaisten suurpetojen, erityisesti susien ja karhujen, tapauksessa kannatan ajatusta, monestakin syystä, täydellisesti ja lämpimästi. .
Miksi?

Valtiolla ei tulisi ikinä olemaan sellaista kalustoa, miehitystä, intohimoa ja panostusta tuohon hommaan kuin mitä metsästäjiltä löytyy.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Kuitenkaan en ole koskaan heidän keskuudessaan tavannut minkäänlaista hinkua hankkia pumppuhaulikoita tai vastaavia, vaan heille kelpaavat perinteiset haulikot ja hirvikiväärit vallan mainiosti.
Voi hyvät hyssykät... Ei ne itäsuomalaiset sinua kovin hyvin ole kouluttaneet.

Itselataavathaulikot ovat ihan yleisiä ja jo perinteisiä metsästyksessä, vaikka niitä täytyy käyttää rajoittimen kanssa jolloin kuteja mahtuu vain 3. Mutta kun noihinkin saa helposti sen jatkomakasiinin ilman eri lupia jolloin kapasiteetti nousee. Hirvikivääriin saa myös ostettua isompia lippaita, vaikkei niitä metsästyksessä käytetäkään. Varalippaitakin saa kiväärin ostaa ihan niin paljon kuin sielu sietää.
masa

urpiainen kirjoitti:
Kuitenkaan en ole koskaan heidän keskuudessaan tavannut minkäänlaista hinkua hankkia pumppuhaulikoita tai vastaavia, vaan heille kelpaavat perinteiset haulikot ja hirvikiväärit vallan mainiosti.
No huhhhuh mitä jahkailua.. Minulla on puoliautomaatti ja päällekkäispiippuinen haulikko. Puolaria käytän siksi, että se on kevyempi kantaa, siihen mahtuu 1 panos enemmän ja se on ulottuvampi. Ei sen hankkimiseen tarvita hullun papereja vaikka kuinka asiaa vääntelisit.
Theodore Taylor

Viesti Kirjoittaja Theodore Taylor »

exPertti kirjoitti:
Storia kirjoitti:No näin, mutta mikä reikä nyt on tilkitty?
_Olisi_ ollut tilkitty. Jälkiviisaus on turhinta viisautta, mutta kyllä nämä aina jaksavat hämmästyttää.
Olisiko ollut? Vai olisiko tragediaa siirretty vain tuonnemmaksi ja toteutettavaksi jollain muulla välineellä? Ahdistavinta tässä on se, että kun aseet eivät enää ole "helposti" saatavilla, tulevatko taas pommit kauppakeskuksiin. Vaikka harrastankin ampumista, olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että aseiden säilytyspaikka ei siitä huolimatta ole kotona. Oman aseen hankinta on toistaiseksi jäänyt juuri siitä syystä, ettei sille ole löytynyt säilytystiloja seuran puolesta. Toivon jopa että joku pykälä velvoittaisi järjestämään tilat. Olen valmis maksamaan siihen liittyvät kustannukset. Nyt harrastan vuokra-aseilla. Erittäin hyvä toimintamalli.
Storia

"Järjestelmällinen läpikäynti mahdotonta"

Materiaalia ei sen valtavan määrän vuoksi ole Karin mukaan mahdollista käydä järjestelmällisesti läpi. IRC-Galleriaan jätetään päivittäin 1,4 miljoonaa kommenttia, 70 000 valokuvaa ja 40 000 blogikirjoitusta. Karin mukaan näistä yksi tuhannesta joudutaan poistamaan.

http://www.iltalehti.fi/kauhajoentraged ... 2_kj.shtml

Tämähän ei tietenkään estä laittamasta käyntiin massiivista teho-operaatiota, koska nyt pitää näyttää, että ollaan valveutuneita ja ajan hermolla. Mutta kiva hei, että poliisi pääsee nyt kohta surffailemaan kaikilla sivustoilla, eikä rajoja enää ole!
Viimeksi muokannut Storia, 25.09.2008 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masa

Theodore Taylor kirjoitti:Vaikka harrastankin ampumista, olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että aseiden säilytyspaikka ei siitä huolimatta ole kotona.
Metsästysaseidenkin kanssa?
urpiainen
Kitisijä

sivustahuutaja & masa kirjoitti:Urpiainen ei ymmärrä aseista.
No ei ymmärrä ei, eikä kiinnostus riitä selvää ottamiseen. Mutta tässä on meillä joku syvempikin kommunikaatiokatkos - minä kun hölmönä luen pointtejanne ihan yhteensopivana sen perusasenteeni kanssa, että metsästystraditio on suhteellisen selvästi erotettavissa pelleilystä, ja säännöstö on muokattava tätä traditioeroa korostamaan ja tukemaan. Kuten todettu, väärinkäytöksen mahdollisuutta ei tietenkään voi idioottivarmasti poistaa, mutta silti olisi suhteellisen helppoa muokata sääntöjä niin, että ne olisivat osuneet vaikkapa näiden oppilaitosammuskeijoiden harrastuksiin häiritsemättä perinteisiä metsästäjiä kohtuuttomasti. Missä on erimielisyys?

Mitä suurpetojen metsästämiseen tulee, niin palataan siihen paremmalla ajalla.