Facebook

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Facebookissa

Joo
64
49%
Ei
66
51%

Ääniä yhteensä: 130

prosessi

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bluntly kirjoitti:
prosessi kirjoitti:No nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin! Joku outo mutta mukavan näköinen 37-v. ranskalainen pankin lakimies ja gallerioitsija vonkaa minua facebookissa. Taidan mennä nukkumaan ja leikkiä ettei tuota tapahtunut.
Kannattaa. Meikäläistä vonkasi joku nelikymppinen ballerina brasiliasta. Mies.

En syttynyt.
:D

Taitavana stalkkerina stalkkasin tietty tyypin esiin googlen kautta: joko kyseessä on todella omalaatuisia naisenmetsästysmenetelmiä käyttävä tapaus, tai sitten joku ihan vittuillakseen on ottanut käyttöönsä oikean olemassaolevan henkilön nimen ja uratiedot, ja huvittelee niiden avulla. Surullista nimen oikean omistajan näkökulmasta, etenkin jos jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa. Nimi kun ei ole mikään ihan tavallinen.
prosessi

prosessi kirjoitti:Taitavana stalkkerina stalkkasin tietty tyypin esiin googlen kautta: joko kyseessä on todella omalaatuisia naisenmetsästysmenetelmiä käyttävä tapaus, tai sitten joku ihan vittuillakseen on ottanut käyttöönsä oikean olemassaolevan henkilön nimen ja uratiedot, ja huvittelee niiden avulla. Surullista nimen oikean omistajan näkökulmasta, etenkin jos jälkimmäinen vaihtoehto pitää paikkansa. Nimi kun ei ole mikään ihan tavallinen.
Hmmm... Luulin tapauksen jo antaneen periksi, kun hänestä ei enää kuulunut mitään, mutta tänäänpä kuului. Oli näemmä hionut taktiikkaansa oikein urakalla. Tämänpäiväisen esityksen perusteella sanoisin, että kyseessä on todellakin se henkilö, jonka nimeä hän käyttää, ja lisäksi uskon, ettei kyseessä ole varsinainen naistenmetsästys, vaan huikeaa psykologista taidetta.

Sopivilla viittauksilla maailmankirjallisuuteen, omalaatuisilla kysymyksillä sun muilla hän on rakentanut jonkinlaisen näytelmän, jossa minulla jostain syystä on rooli. Ilmeisesti kasvokuvani vain on sopinut yhteen hänen mielikuvituksessaan luomansa hahmon luonteen kanssa, joten sain roolin ihan tilaamattani. Tämä asetelma on niin mielenkiintoinen, että melkein huvittaisi reagoida, osallistua aktiivisesti näytelmään.
Madonna
Elämätön Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Ei.
Pitäisköhän :roll:
prosessi

prosessi kirjoitti:Tämä asetelma on niin mielenkiintoinen, että melkein huvittaisi reagoida, osallistua aktiivisesti näytelmään.
Joo-o. Nyt se pyysi minua facebook-ystäväkseen, joten vaikken vielä ole päättänyt mitä moisen pyynnön suhteen teen, pääsin stalkkaamaan sen profiilia. Siellä ei ole mitään muuta kuin poliittinen ja uskonnollinen kanta, asuinkaupunki Versailles, muutama avatarkuva, pitkä ja kunnioitusta herättävä CV, alle sata nimeä sisältävä ystävälista ja seuraava sitaatti: "Je voudrais pouvoir tout savoir, pour te donner une vision plus claire de ce mystère que l'on appelle la vie". Ei ensimmäistäkään applicationia tai mitään, mikä viittaisi siihen, että kyseinen henkilö käyttäisi facebookia huvitteluun. Mielikuvitukseni loppuu kesken yrittäessäni keksiä, mikä ihme tämän näytelmän motiivina oikein on. Kysyä en uskalla.

Jos olettaisi henkilön olevan tosissaan, niin ei voisi kuin ihmetellä hänen huonoa tuuriaan. Miten voikaan onnistua poimimaan facebookin miljoonien naamojen seasta juuri sellaisen, jota aikuisten oikeesti häiritsee katolisuus, jolle varakkuus aiheuttaa ensisijaisesti epäluuloisuutta ja joka pitää äidinkieltään niin tärkeänä, ettei edes kukaan suomenruotsalainen koskaan ole kelvannut, vaikka ruotsia osaankin täsmälleen yhtä hyvin kuin suomea.
prosessi

prosessi kirjoitti:Nyt se pyysi minua facebook-ystäväkseen, joten vaikken vielä ole päättänyt mitä moisen pyynnön suhteen teen, pääsin stalkkaamaan sen profiilia.
Pöh, facebook häiritsee rehellistä stalkkaustoimintaa estämällä näkemästä koko profiilia ennen ystäväksi hyväksymistä. Nyt minun sitten oli pakko hyväksyä se ystäväksi, jotta pääsin stalkkaamaan kunnolla. Sillä oli yksi valokuvakansio taidekokoelmastaan, joka kieltämättä sai haukkomaan henkeä. Ei kenelläkään yksityisihmisellä voi olla tuollaisia kotonaan. Lisäksi sillä on lihava punainen kissa!
prosessi

Mielenkiintoinen ilmiö. Hänellä oli enemmänkin valokuvakansioita, joista yksi oli keskittynyt arkkitehtuuriin, yksi maisemakuvaukseen, yksi yökuvaukseen, yksi hänen hevoseensa jne. Kuvat olivat taidolla otettuja, joten niitä oli ilo katsoa. Yhden kansion jätin kuitenkin kokonaan rauhaan, perhekuvat. Jokin psykologinen stalkkausrajoitin iski päälle, vaikka sinänsä kuvien kohteet tuskin piittaisivat siitä, että joku suomalainen sattuu näkemään kyseiset kuvat. Jotenkin se vain tuntui väärältä, enkä oikein tajua, miksi hän halusi minun näkevän profiilinsa, kun sen sisällöstä kuitenkin löytyy paljon kovin yksityistä tietoa.

Saahan minunkin profiilistani tietenkin melko paljon informaatiota, mutta jotenkin toisenhenkistä. En kerro siellä työelämääni liittyvistä asioista, ja sukulaisenikin olen jättänyt parhaani mukaan näkymättömiin, olen jopa poistanut linkit pikkusiskoni kuviin, joihin hän on nimennyt minut, koska linkki mahdollistaa kyseisten kuvien kaikkien henkilöiden näkemisen minun profiilini välityksellä, vaikka siskoni profiili onkin kokonaan suojattu ulkopuolisilta. Minulla on huono omatunto, vaikken olekaan syyllistynyt muuhun kuin ystäväpyynnön hyväksymiseen, enkä ennen sitä edes voinut tietää minkälaista informaatiota hänen profiilinsa oikein sisältää.
aimohaiku

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Olen Facebookin väärinkäyttäjä.

Stalkkaan rakastuneen ja onnellisen exän menoja ja siitä tulee mulle haikea mieli. Sitten soitan Curea, juon kupillisen hyvää kahvia ja olo on hieman parempi.
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

Olen edelleen täysin pihalla Facebookista. Tunnen oloni suorastaan eristäytyneeksi, kun kuulen tutuilta ja Kitinässä ties mistä riennoista joissa ovat käyneet ja sopineet siitä Facebookissa, joten olen missannut koko touhun.

Mut ei sitä tietty väkisinkään kannata tuppautua kenenkään rientoihin..
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Ja sinä et voi liittyä Facebookiin koska.... ?
Alisuorittava G

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

Duck kirjoitti:Olen edelleen täysin pihalla Facebookista. Tunnen oloni suorastaan eristäytyneeksi, kun kuulen tutuilta ja Kitinässä ties mistä riennoista joissa ovat käyneet ja sopineet siitä Facebookissa, joten olen missannut koko touhun.

Mut ei sitä tietty väkisinkään kannata tuppautua kenenkään rientoihin..
Mulla sama. Olin marttyyri kuukaus tolkulla mut sit menin itteeni, rekkauduin bookiin ihan vaan näyttääkseni itelleni, että pystyn ja osallistuin rientoihin. Nyt en jaksa avata koko paskaa mut tulipahan testattua ja kavereille hyvä mieli!
Duck

Viesti Kirjoittaja Duck »

bliss kirjoitti:^Ja sinä et voi liittyä Facebookiin koska.... ?
... haluan vängätä valtavirtaa vastaan, ja pelkään paljastavani epähuomiossa liikaa jolloin Salaliitto tulee ja syö minut (tehtyään ensin cavity searchin). :)
prosessi

aimohaiku kirjoitti:Olen Facebookin väärinkäyttäjä.
Minä teen muuten vain jotain väärin, kun facebook aiheuttaa minulle tukalaa oloa. Uteliaisuus ja yleinen miespelko käyvät alituista kaksintaistelua keskenään.

Ranskalaisheppulin ystäväksi kelpuuttaminen teki stalkkaamattomuudesta mahdotonta, koska mm. hänen ystäviensä kanssa käymät keskustelunsa tulevat näkyviin minun home-sivullani. Niinpä olen mm. tietoinen siitä, että hän on tänään lauleskellut työpaikallaan, josta syystä hänen ystävänsä komensi häntä käyttäytymään asiallisesti, jolloin hän totesi nukkuneensa viime yönä niin huonosti, että sentään näyttää zombilta, joten keskiarvo on ihan hyvä.

Noita keskusteluja ja valokuviensa humoristisia selitystekstejä olisi ihan hauska lukea, ellei sinne samaiselle home-sivulle olisi ilmestynyt "You were poked" -tiedote, jota en jostain syystä kehtaa poistaa, enkä varsinkaan vastata siihen. Puhumattakaan siitä, että ystävähyväksyntäni jälkeen tuo välittömästi avasi chat-yhteyden, jonka katkaisin alkuunsa huonolla tekosyyllä, jolloin hän pyysi ilmoittelemaan milloin ehdin jutella. En minä osaa tuollaista, kun ainoana kysymyksenä päässä pyörii "Miksi? Miksi? Miksi?" ja tekisi mieli vaatia 5000 sanan esseetä aiheesta "Viiraako sinulla päästä?"

Yksi selitys tässä kyllä on piirtynyt mieleeni tälle aktiivisuudelle: nuo hänen naispuoliset facebook-ystävänsä vaikuttavat olevan koko ajan kovin mielin kielin ja kommentoivat sarjassa jokaista lisättyä asiaa hänen profiilissaan, kun taas minä en ystävähyväksyntäni lisäksi muuta ole tehnyt kuin jättänyt reagoimatta ja ollut nuiva. Ei ole tainnut tottua sellaiseen kohteluun.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

prosessi kirjoitti:En minä osaa tuollaista, kun ainoana kysymyksenä päässä pyörii "Miksi? Miksi? Miksi?" ja tekisi mieli vaatia 5000 sanan esseetä aiheesta "Viiraako sinulla päästä?"
prosessi

bedlam kirjoitti:
prosessi kirjoitti:En minä osaa tuollaista, kun ainoana kysymyksenä päässä pyörii "Miksi? Miksi? Miksi?" ja tekisi mieli vaatia 5000 sanan esseetä aiheesta "Viiraako sinulla päästä?"
Hmmm... Tänään se oli liittynyt ryhmään, jonka tavoitteena on aikaansaada tilanne, jossa Kelju K. Kojootti vihdoin ja viimein syö maantiekiitäjän. Ryhmässä on lähes 300 000 ranskalaista, joten ehkä tuo essee onkin tarpeeton. Ne o kaikki pähkähullui!
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

Suvinen kirjoitti:Facebook ei anna ladata valokuvia. Kansion pystyy luomaan, mutta kun lataa sinne kuvia, se raksuttaa sata vuotta ja sitten väittää, että kansio on tyhjä. Mikä helvetti siinä nyt on? Aina aikaisemmin toiminut.
"Trouble uploading photos? Try the Simple Uploader." (siinä Add More -ruudun alalaidassa)

Mä en ole ikinä muulla keinolla saanut kuvia ladattua.
Lucy

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Facebookin "What are you doing now" kohta on alkanut saamaan lähes blogimaisia piirteitä prpfiilissani. Sinänsä ihan hauskaa, että kaverilistallani olevat ihmiset heittävät läppää keskenään aina päivitykseni alla, mutta nyt kun työkaverinikin ovat alkaneet osallistua samaan, niin se on alkanut tuntua hieman epämukavalta. Eipä siinä, että kirjoittelisin sinne mitään salaisuuksia, mutta kuitenkin.
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Aika hämmentävä tapaus tänään, kun vanha kaveri kuoli. Sain tiedon facebookin kautta, kun jengi postasi muistosanoja.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Alisuorittava G

Viesti Kirjoittaja Alisuorittava G »

^ En ymmärrä miks se lehmä on laittanu ton esille...
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Typerä Facebook, oisin päässy paljon helpommalla ku en ois ollenkaan kirjautunu sinne. 8) Nykyisen rakkaani entinen tyttöystävä lähetti mulle frendipyynnön, enkä voinu tai kehdannu olla hyväksymättäkään sitä, koska kuiteski ollaan tuttuja. Ihan plääh.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tääl ollaan ihan koukussa. Toinen istuu tietokonehuoneessa Facebookissa ja toinen läppärinsä kans olkkarissa samoilla sivuilla. Fiksuu sättäillä viereisistä huoneista...
sipsi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

ninnithequeen kirjoitti:Tääl ollaan ihan koukussa. Toinen istuu tietokonehuoneessa Facebookissa ja toinen läppärinsä kans olkkarissa samoilla sivuilla. Fiksuu sättäillä viereisistä huoneista...
Sama juttu. 8) Melkein kokonainen lauantai meni juurikin noin. (Ja osa perjantaista ja sunnuntaistakin..) Tosin kerkesin myös leikkiä baarimikkoakin jossain välissä.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
ninnithequeen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sipsi kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Tääl ollaan ihan koukussa. Toinen istuu tietokonehuoneessa Facebookissa ja toinen läppärinsä kans olkkarissa samoilla sivuilla. Fiksuu sättäillä viereisistä huoneista...
Sama juttu. 8) Melkein kokonainen lauantai meni juurikin noin. (Ja osa perjantaista ja sunnuntaistakin..) Tosin kerkesin myös leikkiä baarimikkoakin jossain välissä.
Niin ja mulla ei ole dildoa kahvipannussa :lol:

Tää vanha kone heittää mut pihalle Facebookist koko ajan, ei pysty vastaa aina välillä...
prosessi

Onko facebookin yksityisviesteissä jokin raja sille, kuinka monta vastausta saman otsikon alla voi lähettää? Kun mennään yli 15 viestin rajan, minulla ainakin alkaa systeemi tökkiä, eivätkä uudet vastaukset meinaa millään mennä läpi, vaan jäävät siihen keltaiseen odotustilaan.
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:Onko facebookin yksityisviesteissä jokin raja sille, kuinka monta vastausta saman otsikon alla voi lähettää? Kun mennään yli 15 viestin rajan, minulla ainakin alkaa systeemi tökkiä, eivätkä uudet vastaukset meinaa millään mennä läpi, vaan jäävät siihen keltaiseen odotustilaan.
Tuskin johtuu fb:sta. Mulla on useita kymmeniä useiden kymmenien (pitkien!!) viestien ketjuja, jotka ovat lähes poikkeuksetta toimineet ok.