aimohaiku kirjoitti:Olen Facebookin väärinkäyttäjä.
Minä teen muuten vain jotain väärin, kun facebook aiheuttaa minulle tukalaa oloa. Uteliaisuus ja yleinen miespelko käyvät alituista kaksintaistelua keskenään.
Ranskalaisheppulin ystäväksi kelpuuttaminen teki stalkkaamattomuudesta mahdotonta, koska mm. hänen ystäviensä kanssa käymät keskustelunsa tulevat näkyviin minun home-sivullani. Niinpä olen mm. tietoinen siitä, että hän on tänään lauleskellut työpaikallaan, josta syystä hänen ystävänsä komensi häntä käyttäytymään asiallisesti, jolloin hän totesi nukkuneensa viime yönä niin huonosti, että sentään näyttää zombilta, joten keskiarvo on ihan hyvä.
Noita keskusteluja ja valokuviensa humoristisia selitystekstejä olisi ihan hauska lukea, ellei sinne samaiselle home-sivulle olisi ilmestynyt "You were poked" -tiedote, jota en jostain syystä kehtaa poistaa, enkä varsinkaan vastata siihen. Puhumattakaan siitä, että ystävähyväksyntäni jälkeen tuo välittömästi avasi chat-yhteyden, jonka katkaisin alkuunsa huonolla tekosyyllä, jolloin hän pyysi ilmoittelemaan milloin ehdin jutella. En minä osaa tuollaista, kun ainoana kysymyksenä päässä pyörii "Miksi? Miksi? Miksi?" ja tekisi mieli vaatia 5000 sanan esseetä aiheesta "Viiraako sinulla päästä?"
Yksi selitys tässä kyllä on piirtynyt mieleeni tälle aktiivisuudelle: nuo hänen naispuoliset facebook-ystävänsä vaikuttavat olevan koko ajan kovin mielin kielin ja kommentoivat sarjassa jokaista lisättyä asiaa hänen profiilissaan, kun taas minä en ystävähyväksyntäni lisäksi muuta ole tehnyt kuin jättänyt reagoimatta ja ollut nuiva. Ei ole tainnut tottua sellaiseen kohteluun.