Asuntojen hintojen lasku on edessä

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
masa

Re: Asuntojen hintojen lasku on edessä

Viesti Kirjoittaja masa »

Bluntly kirjoitti:No paljonkos tämän käypä arvo on arvovaltaisen kityraadin mielestä?

Puolet.
Geetzu

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Just pyydetyn arvonen. Luv it.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Bluntly kirjoitti: tämän käypä arvo
JOS olisin ostamassa, saattaisin maksaa 250k€.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

En kyllä ostas, vaan yksi vessa!

(Lisäksi liikaa matalamielistä tilaa <160cm = tauluille liian vähän tilaa, sauna pitäis uusiksi laittaa ja takkakin olis hyvä saada, ajatellen sitä tulevaa asunnon palamista, typerää kivilattiaa liikaa, aivan liikaa, kuka vitun homo on keksinyt moisen? Joskus yhden kanssa melkein ostettiin yhteinen kämppä, joissakin kohteissa tota saatanan typerää kivilattiaa oli just kymmenen vuotta sitten, vihaan kivilattioita! :x )
Pyyhin Netikettiin..
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Hieno on ja _mielestäni_ loistosijainnilla. Suosikkikaupunginosani.
Ja työmatka olisi alle viiden minuutin kävely.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:No paljonkos tämän käypä arvo on arvovaltaisen kityraadin mielestä?
Vaikea uskoa tuosta yli 250k heruvan. Kämppää ei ole edes pimpattu vimpan päälle toimivaksi. Krunikasta saa samankokoisia kämppiä halvemmalla paremmalla pohjalla ilman matalaa tilaa:
http://www.etuovi.com/kohde/189404
http://www.etuovi.com/kohde/31085

Jos ei heti mene kaupaksi, niin joku karvan päälle 200k on ihan hyvä hinta. Lamassa eivät juhli kalliit ja erikoiset.
Bluntly
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:Vaikea uskoa tuosta yli 250k heruvan. Kämppää ei ole edes pimpattu vimpan päälle toimivaksi.
Jotain tuollaista ajattelinkin, mutta pimppaus ei ole edes tarpeellinen kun teen sen itse koskapa oma makuni on jotain aivan muuta.
sivustahuutaja kirjoitti:Krunikasta saa samankokoisia kämppiä halvemmalla paremmalla pohjalla ilman matalaa tilaa:
http://www.etuovi.com/kohde/189404
http://www.etuovi.com/kohde/31085
Jotkut ostaa lompakolla, toiset järjellä ja minä tunteella. Kumpikin putoaa asteikossa melkoisesti jo siinä etteivät ole ylimmän kerroksen kämppiä ja sijainnit on karvan verran huonompia. Myöskin oma sauna tekee melkoisesti plussaa tuohon ihastukseeni.

Ensimmäinen linkittämäsi kärsii karseasta pohja-ratkaisusta, toinen taas on ihan kiva peruskämppä >300k€ lähtöhinnalla. Kummassakin hoitovastike reippaasti korkeampi.
sivustahuutaja kirjoitti: Lamassa eivät juhli kalliit ja erikoiset.
Tuo kämppä (+ 013) voisi päästää sisälläni piileksivän Mellerin esiin. Tai sitten ei. Tosin en kylläkään tule ostamaan tuota kun tällä hetkellä on pikkuriikkisen hankalaa päästä eroon edellisistä.
sivustahuutaja
Kitisijä

Bluntly kirjoitti:Jotain tuollaista ajattelinkin, mutta pimppaus ei ole edes tarpeellinen kun teen sen itse koskapa oma makuni on jotain aivan muuta.
Tässä sellainen, mitä 300k pikkukämpän pitää olla. Sinulle ilmeisesti huonompi sijainti kuin krunikka.

http://www.crape.fi/pages/index.php?type=3&ap_id=874#
Bluntly
Kitisijä

sivustahuutaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Jotain tuollaista ajattelinkin, mutta pimppaus ei ole edes tarpeellinen kun teen sen itse koskapa oma makuni on jotain aivan muuta.
Tässä sellainen, mitä 300k pikkukämpän pitää olla. Sinulle ilmeisesti huonompi sijainti kuin krunikka.

Ei paha, mutta melkoisesti bonusta hintaan sijainnista.
Monsieur Manala

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

sivustahuutaja kirjoitti:

Kiesus oikeasti mitä hintoja makuuhuoneettomista yksiöistä. :shock:
sivustahuutaja
Kitisijä

Monsieur Manala kirjoitti:Kiesus oikeasti mitä hintoja makuuhuoneettomista yksiöistä. :shock:
Makuuhuoneellisena 44m2 kämppä todennäköisesti maksaisi vähemmän. Linkkaamani kaltaiset kämpät ovat aika rajuja lifestyle-valintoja. Itse en esim. keksi missä tuon kämpän omistaja säilyttää kenkänsä ja ulkovaatteensa? Ilmeisesti tarkoitus on hakea aina joka vuodenaika pari asukokonaisuutta Kenzolta ja heittää vanhat uffille.
Quinevere

Viesti Kirjoittaja Quinevere »

Hyvät asiantuntijat!

Mihin korkoon toi asuntolaina nyt sitten kantsii sitoa? Ilmeisesti Euriboriin, mutta mikä kk-määrä, eli kauanko ne korot vielä voi laskea? Eikös ameriikoissa just vedetty joku ohjurikorko lähelle nollaa, sitä EKP ja euribori sitten perässä vai? Vai onko tässä nyt kyseessä vaan se kauan povattu maailmanlopun alku vai mikä?

Ja mikä hemmetti tässä touhussa nyt ylipäätään on vikana, eikös taantumassa/lamassa ennen ole korot ollu pilvissä? Miksi nyt näin päin? Miksi musta tuntuu että mua kusetetaan kuitenkin tein niin tai näin? Häh?
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

Quinevere kirjoitti:Hyvät asiantuntijat!

Mihin korkoon toi asuntolaina nyt sitten kantsii sitoa? Ilmeisesti Euriboriin, mutta mikä kk-määrä, eli kauanko ne korot vielä voi laskea? Eikös ameriikoissa just vedetty joku ohjurikorko lähelle nollaa, sitä EKP ja euribori sitten perässä vai? Vai onko tässä nyt kyseessä vaan se kauan povattu maailmanlopun alku vai mikä?

Ja mikä hemmetti tässä touhussa nyt ylipäätään on vikana, eikös taantumassa/lamassa ennen ole korot ollu pilvissä? Miksi nyt näin päin? Miksi musta tuntuu että mua kusetetaan kuitenkin tein niin tai näin? Häh?
Sido 1 kk euriboriin, tai jos pankkisi ei sitä tarjoa niin 3 kk euriboriin. Seuraa perässä. Maailmanloppu tulee. Joo. Nyt meillä on euro. Ihmisen psykologiaa, eripuraisuuden tunne esiintyy usein päätösten, erityisesti isojen päätösten yhteydessä. Juh.

Edit: sidot lainan mihinkä korkoon tahansa, kannattaa neuvotella sellainen diili pankin kanssa, että koron saa vaihdettua ilmaiseksi.
masa

Laskee ne!

http://www.taloussanomat.fi/omatalous/2 ... /139?pos=0

Järvenpää, omakotitalot = -18% Ekselenzio!
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Ovatko nuo kaikkien omakotitalojen myyntihinnat yhteen jaettuna määrällä? Outo tilasto.
Älä valita vaan osta!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
masa

exPertti kirjoitti:
Ovatko nuo kaikkien omakotitalojen myyntihinnat yhteen jaettuna määrällä? Outo tilasto.
No en minä tiedä. Kunhan liekitän vaan.
aasi
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja aasi »

masa kirjoitti:Järvenpää, omakotitalot = -18% Ekselenzio!
Oulu, kaksiot = +10%. Nnggh.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
aasi
Kitisijä

aasi kirjoitti: Oulu, kaksiot = +10%. Nnggh.
Tuumailtiin tätä vähän lounaalla, ja yksi mahdollisuus voisi olla että sijoitusasuntojen - yksiöiden, kaksioiden - kysyntä on noussut aika reippaasti näissä olosuhteissa. Rahastot yms. eivät ehkä enää tunnu niin houkuttelevilta kohteilta kuin tavalliset kerrostaloasunnot Oulun keskustasta.
Chap

Viesti Kirjoittaja Chap »

aasi kirjoitti:
aasi kirjoitti: Oulu, kaksiot = +10%. Nnggh.
Tuumailtiin tätä vähän lounaalla, ja yksi mahdollisuus voisi olla että sijoitusasuntojen - yksiöiden, kaksioiden - kysyntä on noussut aika reippaasti näissä olosuhteissa. Rahastot yms. eivät ehkä enää tunnu niin houkuttelevilta kohteilta kuin tavalliset kerrostaloasunnot Oulun keskustasta.
Tuon tilaston perusteella kiinteistösijoittajat ovat keventäneet kaksiosalkkujaan Imatralla ja Kemissä sekä ostaneet lisää kaksioita Oulussa ja Rovaniemellä. On ne aikamoisia.
aasi
Kitisijä

Chap kirjoitti: Tuon tilaston perusteella kiinteistösijoittajat ovat keventäneet kaksiosalkkujaan Imatralla ja Kemissä sekä ostaneet lisää kaksioita Oulussa ja Rovaniemellä. On ne aikamoisia.
Liekö noissa kommunistikaupungeissa yksityishenkilöitä kiinteistösijoittajina.
Tix

Viesti Kirjoittaja Tix »

aasi kirjoitti:
Chap kirjoitti: Tuon tilaston perusteella kiinteistösijoittajat ovat keventäneet kaksiosalkkujaan Imatralla ja Kemissä sekä ostaneet lisää kaksioita Oulussa ja Rovaniemellä. On ne aikamoisia.
Liekö noissa kommunistikaupungeissa yksityishenkilöitä kiinteistösijoittajina.
Ylläripylläri hinnat ovat laskeneet aikas lailla pikkupaikkakunnilla joissa on suljettu tehtaita.
aasi
Kitisijä

http://www.taloussanomat.fi/uutiset/200 ... 0833240/12

Luetaankohan Taloussanomissa Kitinää?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Wanha kämppä edelleen myymättä. Kertauksena, alkuperäinen pyyntini oli noin 4kk sitten 129k(ennen lamaa), sitten 127k ja jo pitkän aikaa 123k. Kyseessä keskustakaksio 55m2. Eilen tuli 115k tarjous, josta kieltäydyin ja esitin 120k vastasumman. Välittäjä kertoi kandidaatin lähteneen pankkiin hakemaan lisää lainaa.

Olisihan se helpotus saada kaupat... :?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

exPertti kirjoitti: Muistanko oikein, että kieltäydyit jossakin kohtaa kaupanteosta tuota ylemmällä hinnalla?
Lähelle meni, eli muistaakseni kyse oli samasta hinnasta. Tämä oli kuitenkin alkumetreillä, jolloin talouskriisi oli juuri puhjennut ja tilanne ei niin toivoton.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

exPertti kirjoitti:Toivottavasti nyt kuitenkin tärppää niin voit kipata sen "läheltä piti" oluen. Se maistuu hyvältä.
Joudun kuitenkin poikkeamaan konttorilla pyytämässä lisää rahoituslainaa, vaikka saisin 120k. Tuo ei enää edes harmita. Mutta ihan vakavissaan, olen jopa harkinnut heikkona hetkenä myyntiä jopa 115k:lla.