Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Ömh? Veyronhan tekee 0-60mph:n 2,4 sekunnissa. Tuo kikotin tasan sekunnin hitaammin videolla.Onslow kirjoitti:Tuli Bugatti Veyronille kuokkaan
0-100mph menee Veyronilta 5,5 sekunnissa, tuolta 6,4. Ei noi mitään maailmanennätysaikoja siis todellakaan vielä ole, vaikka kytkimen luistamisen ottaakin huomioon.
Sen lisäksi Veyron tekee 0-100-0:n 9,9 sekunnissa. Se tarkoittaa sitä että se tarvitsee jarruttamiseen 9.9-5.5 sekuntia eli 4.4 sekuntia. Aika kovia optimisteja pojat ovat, kun puhuvat että yli 3 sekuntia jarrutusajaksi satasesta olisi tuolle kikottimelle jotenkin plenty. Toki Veyron on painavampi, mutta ei se paino tässä yhtälössä ihan noin hirveitä merkitse.
Vertailun vuoksi täysin radalle rakennettu 456kg painava Ariel Atom 2 Supercharged 300 tekee 0-100-0:n 10,7 sekunnissa josta 3,8 sekuntia jarrutukseen. 0-100 kiihtyvyys on suht samaa luokkaa, eli 6,86 sekuntia kuin tuon videon mäksimyksellä. Paremmin tätä Atomia pysähtyvää autoa ei juuri taida olla edes olemassa, enkä millään jaksa uskoa tuon pepsimaxxin pystyvän samaan.
Eli on pojilla kyllä vielä noista lukemista tekemistä ihan tarpeeksi, jos meinaavat maailmanennätyksiä rikkoa ja Veyronille kuokkaan antaa. Potentiaalia siihen saattaa olla, mutta noilla ajoilla se ei vielä tapahdu.
http://www.autoblog.com/2006/06/29/buga ... n-9-9-sec/
Edit: Joo, onhan toi kikkare näemmä tehnyt reippaasti rivakampia aikoja kuin mitä tuossa videossa oli. 0-100mph 6.4s -> 4,4s on jo ihan toiselta planeetalta. 100-0 jarrutukseen tuo näemmä vaatii 4,3 sekuntia, eli ei tosiaan ihan Atom-luokkaa vielä.
Re: Autoilu 2
^ 1600 kaakkia ja 2.1 sekkaa 0-60 tiesi iltapulu kertoa spekseiksi.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1643264
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1643264
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 951
- Liittynyt: 02.09.2005 22:01
Re: Autoilu 2
Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.exPertti kirjoitti:...C5...Onslow kirjoitti:Mikä on tämän päivän tilavin farkku-auto. Siis sisätiloiltaan?
*linkki*
Älä löi! En ole hurrit!
Re: Autoilu 2
Hei kamoon. Ranskalaisista autoista vittuilu on ihan OK, mutta ei samaan viestiin missä dumppaa linkin johonkin...tommoseen.Kimmen kirjoitti:Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.exPertti kirjoitti:...C5...Onslow kirjoitti:Mikä on tämän päivän tilavin farkku-auto. Siis sisätiloiltaan?
*linkki*
Luulisin että tässä vois olla samassa tilaluokassa aika sankarivalinta: http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=117186
Itse oon just funtsinut Legacyä tässä. Ensin 3 litraista bensaa mutta nyt pohdin että riittäiskö 2 litranen dieselkin. Dieselvero ei oikein houkuta, mutta 3 litraseen bensaan verrattuna lähes kaksi kertaa pienempi kulutus houkuttaa.
Re: Autoilu 2
Subaru olis varsin asiallinen peli, mut kun tuohonkaan ei saa perskeles automaattilaatikkoa. Ja se on ISO miinus mun käytössä.
Re: Autoilu 2
Nih. Subarun järein automaagi taitaa kestää vaan 300Nm vääntöä, eli just-ja-just 3 litrasen vaparin verran. Toi diesel kun dumppaa 350Nm ulos, niin ei puljusta löydy askia minkä uskaltaisi perään panna ilman että metallisilppu lentää.
Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Re: Autoilu 2
^ vaihtoehtoja on kyl aika vähän. MB:n E-sarja ehkä niistä kiinnostavin 270 cdi:llä.
Re: Autoilu 2
^ Tarkotatko 280CDI:tä vai onko niillä joku uus kone tullut/tulossa?
Toi katiska vaan menee jo 65 tonnin paremmalle puolelle. 300C Touringissa on sama kolmelitranen mersun pata, sama automaattilaatikko, sama pohjalevy ja aika samat tilat ja tekniikat muutenkin 15 tonnia köyhemmällä.
Toi katiska vaan menee jo 65 tonnin paremmalle puolelle. 300C Touringissa on sama kolmelitranen mersun pata, sama automaattilaatikko, sama pohjalevy ja aika samat tilat ja tekniikat muutenkin 15 tonnia köyhemmällä.
Re: Autoilu 2
270:stä. Käytettynähän mä tota ajattelin. Kysymykseni nykyautoista oli näemmä hieman harhaanjohtava. Ei uusinta uutta, vaan muutaman vuoden vanhaa..
Siis joku tommonen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2388983
Siis joku tommonen:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2388983
Re: Autoilu 2
Ei tääkään varmaan huono valinta olis.
Mersuun verrattuna vuoden nuorempi, 53tkm vähemmän ajettu, ja 40hv tehokkaampi laitos. Makuasiat on toki makuasioita, mutta mun mielestä myös huomattavasti paljon paremmannäköinen auto. Ja kuten sanottu, sama tekniikkakin.
Mersuun verrattuna vuoden nuorempi, 53tkm vähemmän ajettu, ja 40hv tehokkaampi laitos. Makuasiat on toki makuasioita, mutta mun mielestä myös huomattavasti paljon paremmannäköinen auto. Ja kuten sanottu, sama tekniikkakin.
Re: Autoilu 2
Mulla on liian paha allergia amerikkalaisia autoja kohtaan. En ole ikinä omistanut, ei ole kokemusta, eikä tule ikinä olemaankaan 
Aika pienen näköinen takapaksi tossa on. Siis matala?

Aika pienen näköinen takapaksi tossa on. Siis matala?
Re: Autoilu 2
^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Re: Autoilu 2
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Pidän kyllä ulkonäöstä ja tiedostan mersunkytkökset. Silti preferoin mersua isosti

Kyl sä tiedät. Auton valitseminen on tunneasia!
Re: Autoilu 2
Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.Onslow kirjoitti:Silti. Sen keulassa lukee sysleri.Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Edelleen. Sama tehdas, samat tekijät, sama laatu, sama tekniikka, samat osat.
http://www.autowiki.fi/index.php/Magna_Steyr
Re: Autoilu 2
No elä nyt sentään suutu, jos ajan mielummin mersulla kuin syslerillä.Monsieur Manala kirjoitti: Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.
Mulle jenkkiautot on vaan turnoff.
Re: Autoilu 2
^ En toki suutu. Mutta en mä kyllä voi ymmärtääkään, kun käytännössä mikään muu ko. autossa ei ole jenkkiä kuin merkin emoyhtiön päämajan sijainti.
Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
Re: Autoilu 2
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
-
- Kitinän uhri
- Viestit: 951
- Liittynyt: 02.09.2005 22:01
Re: Autoilu 2
Myönnän että Caddy oli vähän liikaa. Mites uusi farkku-Accord? Tavaratilaa n. 50 l vähemmän kuin Legacyssa, mutta ulkomuoto miellyttää ainakin omaa silmää enemmän (vaikka nättihan Legacykin on tavallaan, ja neliveto).
Älä löi! En ole hurrit!
Re: Autoilu 2
Saako sitä diesel automaattina?Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Re: Autoilu 2


Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen

-
- Kitinän uhri
- Viestit: 951
- Liittynyt: 02.09.2005 22:01
Re: Autoilu 2
Jep.Onslow kirjoitti:Saako sitä diesel automaattina?Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
http://accord.honda.fi
Älä löi! En ole hurrit!
Re: Autoilu 2
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Re: Autoilu 2
No jos mun pitäis 33 tonnilla valita joko Caliber SRT-4 tai 130 hevosta köyhempi Golf GT, niin kyllä mä taitaisin päätyä kalikkaan, vaikka miten muut amiksena pitäisivät. Eikä tolla rahalla vielä tainnut edes saada edes GT-golfia, GTI:stä puhumattakaan.Onslow kirjoitti:No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?