Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Tuli Bugatti Veyronille kuokkaan

Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:Tuli Bugatti Veyronille kuokkaan
Ömh? Veyronhan tekee 0-60mph:n 2,4 sekunnissa. Tuo kikotin tasan sekunnin hitaammin videolla.

0-100mph menee Veyronilta 5,5 sekunnissa, tuolta 6,4. Ei noi mitään maailmanennätysaikoja siis todellakaan vielä ole, vaikka kytkimen luistamisen ottaakin huomioon.

Sen lisäksi Veyron tekee 0-100-0:n 9,9 sekunnissa. Se tarkoittaa sitä että se tarvitsee jarruttamiseen 9.9-5.5 sekuntia eli 4.4 sekuntia. Aika kovia optimisteja pojat ovat, kun puhuvat että yli 3 sekuntia jarrutusajaksi satasesta olisi tuolle kikottimelle jotenkin plenty. Toki Veyron on painavampi, mutta ei se paino tässä yhtälössä ihan noin hirveitä merkitse.

Vertailun vuoksi täysin radalle rakennettu 456kg painava Ariel Atom 2 Supercharged 300 tekee 0-100-0:n 10,7 sekunnissa josta 3,8 sekuntia jarrutukseen. 0-100 kiihtyvyys on suht samaa luokkaa, eli 6,86 sekuntia kuin tuon videon mäksimyksellä. Paremmin tätä Atomia pysähtyvää autoa ei juuri taida olla edes olemassa, enkä millään jaksa uskoa tuon pepsimaxxin pystyvän samaan.

Eli on pojilla kyllä vielä noista lukemista tekemistä ihan tarpeeksi, jos meinaavat maailmanennätyksiä rikkoa ja Veyronille kuokkaan antaa. Potentiaalia siihen saattaa olla, mutta noilla ajoilla se ei vielä tapahdu.

http://www.autoblog.com/2006/06/29/buga ... n-9-9-sec/

Edit: Joo, onhan toi kikkare näemmä tehnyt reippaasti rivakampia aikoja kuin mitä tuossa videossa oli. 0-100mph 6.4s -> 4,4s on jo ihan toiselta planeetalta. 100-0 jarrutukseen tuo näemmä vaatii 4,3 sekuntia, eli ei tosiaan ihan Atom-luokkaa vielä.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^ 1600 kaakkia ja 2.1 sekkaa 0-60 tiesi iltapulu kertoa spekseiksi.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1643264
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Mikä on tämän päivän tilavin farkku-auto. Siis sisätiloiltaan?
...C5...
Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.

*linkki*
Älä löi! En ole hurrit!
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^ Ei prrrrrrrkele ikinä tommosta :D
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Kimmen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Mikä on tämän päivän tilavin farkku-auto. Siis sisätiloiltaan?
...C5...
Kysyttiin autoa eikä ranskalaista. Tämän bongasin... ei nätti eikä sporttinen, mutta neliveto ja kyytiin mahtuu niin tavaraa kuin perhettäkin.

*linkki*
Hei kamoon. Ranskalaisista autoista vittuilu on ihan OK, mutta ei samaan viestiin missä dumppaa linkin johonkin...tommoseen.

Luulisin että tässä vois olla samassa tilaluokassa aika sankarivalinta: http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=117186

Itse oon just funtsinut Legacyä tässä. Ensin 3 litraista bensaa mutta nyt pohdin että riittäiskö 2 litranen dieselkin. Dieselvero ei oikein houkuta, mutta 3 litraseen bensaan verrattuna lähes kaksi kertaa pienempi kulutus houkuttaa.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Subaru olis varsin asiallinen peli, mut kun tuohonkaan ei saa perskeles automaattilaatikkoa. Ja se on ISO miinus mun käytössä.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Nih. Subarun järein automaagi taitaa kestää vaan 300Nm vääntöä, eli just-ja-just 3 litrasen vaparin verran. Toi diesel kun dumppaa 350Nm ulos, niin ei puljusta löydy askia minkä uskaltaisi perään panna ilman että metallisilppu lentää.

Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

^ vaihtoehtoja on kyl aika vähän. MB:n E-sarja ehkä niistä kiinnostavin 270 cdi:llä.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ Tarkotatko 280CDI:tä vai onko niillä joku uus kone tullut/tulossa?

Toi katiska vaan menee jo 65 tonnin paremmalle puolelle. 300C Touringissa on sama kolmelitranen mersun pata, sama automaattilaatikko, sama pohjalevy ja aika samat tilat ja tekniikat muutenkin 15 tonnia köyhemmällä.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

270:stä. Käytettynähän mä tota ajattelin. Kysymykseni nykyautoista oli näemmä hieman harhaanjohtava. Ei uusinta uutta, vaan muutaman vuoden vanhaa..

Siis joku tommonen:


http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/2388983
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ei tääkään varmaan huono valinta olis.

Mersuun verrattuna vuoden nuorempi, 53tkm vähemmän ajettu, ja 40hv tehokkaampi laitos. Makuasiat on toki makuasioita, mutta mun mielestä myös huomattavasti paljon paremmannäköinen auto. Ja kuten sanottu, sama tekniikkakin.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mulla on liian paha allergia amerikkalaisia autoja kohtaan. En ole ikinä omistanut, ei ole kokemusta, eikä tule ikinä olemaankaan :D

Aika pienen näköinen takapaksi tossa on. Siis matala?
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.

Pidän kyllä ulkonäöstä ja tiedostan mersunkytkökset. Silti preferoin mersua isosti :D

Kyl sä tiedät. Auton valitseminen on tunneasia!
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:^ Toi ko. kosla on kyllä suunniteltu ja valmistettu ihan euroopassa, samalla tehtaalla kuin se E-marsukin.
Silti. Sen keulassa lukee sysleri.
Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.

Edelleen. Sama tehdas, samat tekijät, sama laatu, sama tekniikka, samat osat.

http://www.autowiki.fi/index.php/Magna_Steyr
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: Ai. No kyllä sen sitten pitää olla paska. No, sultahan se on ennakkoluulojes kanssa pois.
No elä nyt sentään suutu, jos ajan mielummin mersulla kuin syslerillä.

Mulle jenkkiautot on vaan turnoff.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ En toki suutu. Mutta en mä kyllä voi ymmärtääkään, kun käytännössä mikään muu ko. autossa ei ole jenkkiä kuin merkin emoyhtiön päämajan sijainti.

Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Myönnän että Caddy oli vähän liikaa. Mites uusi farkku-Accord? Tavaratilaa n. 50 l vähemmän kuin Legacyssa, mutta ulkomuoto miellyttää ainakin omaa silmää enemmän (vaikka nättihan Legacykin on tavallaan, ja neliveto).
Älä löi! En ole hurrit!
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Saako sitä diesel automaattina?
Onslow

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Onslow »

KuvaKuva

Toi syslerin kabiini on sisältä kuin venäläinen maitoauto tai 83 vuosimallin tojota corolla. Kammottavan muovinen :?
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

Onslow kirjoitti:
Kimmen kirjoitti:Mites uusi farkku-Accord?
Saako sitä diesel automaattina?
Jep.

http://accord.honda.fi
Älä löi! En ole hurrit!
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Monsieur Manala kirjoitti: Subaru on muuten siitä omituinen auto, että kaikissa perheautovertailuissa se jää aina viimeiselle sijalle, mutta koeajoraporteissa sitä hehkutetaan kilpailijoihin verrattuna ihan estoitta.
Uudes teknarin talviautovertailussa tuli sijalle käks ja "hävis" guulemma paskemman koneensa vuoks Superbille. Niin teknarin sedät sanoi vitsaillen.
Monsieur Manala

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Onslow kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti: Tuskin sä näitä Chevrolet Kaloseja ja Nubirojakaan jenkkiautoina pidät?
No en, mutta tuskin säkään suostuisit Caliberilla ajamaan, vaikka siinä volkkarin osia onkin. Ne nyt vaan on jotenkin niin ... amis.
No jos mun pitäis 33 tonnilla valita joko Caliber SRT-4 tai 130 hevosta köyhempi Golf GT, niin kyllä mä taitaisin päätyä kalikkaan, vaikka miten muut amiksena pitäisivät. Eikä tolla rahalla vielä tainnut edes saada edes GT-golfia, GTI:stä puhumattakaan.