Muistikuvani mukaan kk:ta piti vähän suostutella (=totutella ajatukseen) perheen perustamiseen, joten sikäli. Onhan se kuule suuri askel yksilölle, mutta pieni askel ihmiskunnalle.prosessi kirjoitti:Nääh. Tässä kohden sinä olet epäjohdonmukainen. Nyt käyttämäsi järkiargumentit ovat väkisinkin sellaisia, että niiden takia olisi pitänyt jättää se ensimmäinenkin lapsi hankkimatta.
Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
-
- Kitisijä
Re: Uusi, raikkaampi vitutusketju, nyt 15% enemmän vitutusta!
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
-
- Kitisijä
Oisko se kuitenkin ollut "me haluamme"?prosessi kirjoitti:"mä haluan"?
Viimeksi muokannut Vesper, 25.02.2009 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Oletko laittanut ajatuksissasi painoa lainkaan sille, että ne muksut viihdyttävät muutaman vuoden päästä toisiaan sillä välin kun sinä makaat sohvalla ja raavit pallejasi?daddykillkill kirjoitti:Rassaa aika rajusti nämä "yksi lapsi vai lisää lapsia" -väännöt.
Ja joo. Meillä on se toinen suunnitelmissa heti kun vaan sopiva aika tulee.
"me haluamme" = "mä haluan" * 2Vesper kirjoitti:Oisko se kuitenkin ollut "me haluamme"?prosessi kirjoitti:"mä haluan"?
Jos toinen noista "mä haluan" tapauksista on myöhemmin muuttunut muotoon "mä en halua enempää", on haluamattomuuden perusteleminen järkisyillä valheellista.
Ja sitä ikää tulee ja tulee, myöhemmin huvittaa ehkä vielä vähemmän lähteä ns. alkurumbaan mukaan... Plus vaimon mahdolliset työkuviot jne jne. Järkisyitä paljon sille, että "vielä yhteen" tulisi myöntyä mahd. pian jos vaimokulta niin haluaa. Pääset myöhemmin hokemaan "mähän sanoin, ettei kannata!" / "ole hyvä kulta, tein vuokses niin paljon, ime nyt varpaitani ja hiero selkääni kun kolottaa niin".
-
- Kitisijä
Annatko saman neuvon vaimokullalle joka ei haluaisi lisää lapsia, mutta mies haluaa?Fcuk kirjoitti:Ja sitä ikää tulee ja tulee, myöhemmin huvittaa ehkä vielä vähemmän lähteä ns. alkurumbaan mukaan... Plus vaimon mahdolliset työkuviot jne jne. Järkisyitä paljon sille, että "vielä yhteen" tulisi myöntyä mahd. pian jos vaimokulta niin haluaa.
Joo, nyt mun mies on ikuisessa kiitollisuudenvelassa mulle. Voin tehä mitä huvittaa niin ku!Frederik Krueger kirjoitti:Annatko saman neuvon vaimokullalle joka ei haluaisi lisää lapsia, mutta mies haluaa?
Ei vaan, onhan se kurjaa jos hyvään diiliin ei pari pääse. Siks kai näistä tämmösistä oon ite halunnu _sopia_ etukäteen. Ei kaikkea toki voi ennustaa (me oltais haluttu viel yks muksu!) ja mielipide saa matkan varrella muuttua... Mut kyl semmosista vois vähän jubata, että tahtooko yhden lapsen, kaksi, ei yhtään. Perushuttua.
-
- Kitisijä
Siis sopia etukäteen tarkka lukumäärä lapsille? Veikkaisin aika monille ekan lapsen hankkimisen olevan aika suuri juttu, ja jatkopäätökset lisäsisaruksista jätetään sen jälkeiseen aikaan. Varsinkin jos jompikumpi osapuoli on saattanut epäröidä jo ennen esikoista.Fcuk kirjoitti:Ei vaan, onhan se kurjaa jos hyvään diiliin ei pari pääse. Siks kai näistä tämmösistä oon ite halunnu _sopia_ etukäteen. Ei kaikkea toki voi ennustaa (me oltais haluttu viel yks muksu!) ja mielipide saa matkan varrella muuttua... Mut kyl semmosista vois vähän jubata, että tahtooko yhden lapsen, kaksi, ei yhtään. Perushuttua.
EDIT: Havaitsin vasta nyt että kirjoititkin vain omasta puolestasi, etkä yleisenä ohjenuorana. Onhan se toki hyvä jos kaikki tuollaiset saadaan hakattua kiveen ennen naikkariinkaan menoa ja molemmilla olisi kristallinkirkkaana yhteiset tavoitteet, mutta toisaalta saattahan vastaavasti vaimonkin mieli muuttua jos ekassa raskaudessa oli ongelmia tms. jne. tjsp.
Sinänsä lapsen kannalta olisi varmaan ihan kiva jos olisi edes yksi tai muutamia sisaruksia, paitsi silloin jos oma sisko haastaa oikeuteen kunnianloukkauksesta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua. Fiksua on kertoa suunnitelmista (eli haaveista ja toiveista) sille, jonka kanssa niitä haluaa.Frederik Krueger kirjoitti:Siis sopia etukäteen tarkka lukumäärä lapsille? Veikkaisin aika monille ekan lapsen hankkimisen olevan aika suuri juttu, ja jatkopäätökset lisäsisaruksista jätetään sen jälkeiseen aikaan.
Meillä tuota päätöstä puoltaa nimenomaan se seikka, että sisaruksilla on hauskempaa kuin sillä ainoalla lapsella.Fcuk kirjoitti: Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua.
Mä ajattelin et on hyvä jos tyttö ei yksin joudu huolehtimaan dementikkovanhemmistaan, broidi siinä jeesaamassa niin ku.Onslow kirjoitti:Meillä tuota päätöstä puoltaa nimenomaan se seikka, että sisaruksilla on hauskempaa kuin sillä ainoalla lapsella.Fcuk kirjoitti: Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua.
Toisaalta taas muistin eilisen pikku-ukon kaverin vierailun jäljiltä, että yhden kanssa elintila pysyy astetta siistimpänä kuin kahden tai useamman kanssa. Voihan noita naapurin kakaroita aina välillä lainailla jos alkaa tekemään leikkikaveria mieli. Tai viedä vastavuoroisesti se yksi jonnekin kaverin luokse ja painua itse salille. Kahden tai useamman kanssa toteutus aina vähän hankaloituu.
Melko itsekeskeistä minulta
Melko itsekeskeistä minulta

-
- Kitisijä
Totta kai. Toisaalta joku saattaa hieman pimittää tai ainakin loiventaa toiveidensa julkituomista jos havaitsee etteivät ne ole yhteneväiset toisen suunnitelmien kanssa mutta ei halua erotakaan toisesta, ja mielestäni paljon on myös ihmisiä joilla ei ole etukäteen kovin ehdotonta mielipidettä lasten hankinnasta, edes esikoisen suhteen. Mennään vähän virran ja toisen toiveiden mukana, mielipiteet muotoutuvat tarkemmin vasta ajan ja saatujen kokemusten myötä.Fcuk kirjoitti:Itseasiassa ei tää oo niin harvinaista hei, kyllä moni suunnittelee haluavansa pari muksua. Fiksua on kertoa suunnitelmista (eli haaveista ja toiveista) sille, jonka kanssa niitä haluaa.
Lisäksi, kuten aikaisemmin esitin, epäilen joillakin (sekä miehillä että naisilla) myös esikoisen sukupuolen vaikuttavan jatkosuunnitelmiin. Päätökset muodostuvat siis lennossa, harva mies varmaan sanoo ennalta "Jos eka mukula on tyttö niin sitten saatan olla suostuvaisempi jatkoyrityksille, muuten saatan olla vastahakoisempi.", jos on ennalta osannut edes miettiä tuollaisia tuntemuksiaan.
Yksi tuttu nainen totesi toisen synnytyksensä jälkeen "Ei enää koskaan", eli teki ehdottoman päätöksensä olla hankkimatta enempää lapsia vaikean synnytyksen jälkeen. Ties vaikka olivat sopineet yhdessä ennen naikkariin menoa hankkivansa vähintään viisi lasta, mutta toisin kävi.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 25.02.2009 11:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Kitisijä
Mäkin ehkä haluaisin lapsen.
(Iiik, en oo viel koskaan uskaltanu sanoa tätä ääneen! Oonks mä nyt sellanen epätoivoinen munahaukka, jota kukaan ei enää uskalla panna!??)
(Iiik, en oo viel koskaan uskaltanu sanoa tätä ääneen! Oonks mä nyt sellanen epätoivoinen munahaukka, jota kukaan ei enää uskalla panna!??)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Olen kuullut miehistä jotka haaveilevat perheen perustamisesta! Joten toivoa on!! Jotkut meistä perustelee parikin perhettä elämänsä aikanaVesper kirjoitti:Mäkin ehkä haluaisin lapsen.

-
- Kitisijä
Eikö sellaisille miehille ole mikään ongelma jos toinen on vielä epävarma, "ehkä" haluaisi lapsen? Entäs ne jatkolapset, onko niiden saannista vielä mitään varmuutta?Stevie Ray kirjoitti:Olen kuullut miehistä jotka haaveilevat perheen perustamisesta!Vesper kirjoitti:Mäkin ehkä haluaisin lapsen.
-
- Kitisijä
No näihin toisen kierroksen miehiin mun on varmaan rahat sijoitettavaStevie Ray kirjoitti:Jotkut meistä perustelee parikin perhettä elämänsä aikana
![Iso Hymy :]](./images/smilies/icon_hymy.gif)
Itselläni ei juuri tästä ”ehkä” välimuodosta ole kokemusta. Skaalan toisista päistä kyllä. Sen kanssa joka lapsia halusi, olisi ollut kovin luontevaa tehdä niitä lisää, niitä ei vain erinnäisistä ulkoisista syistä tehty. Toisen kanssa, joka ei olisi lapsia halunnut, on kovin luontevaa olla tekemättä niitä lisää. Tältä pohjalta sanoisin, että jos olisin ”ehkä” tapauksen kanssa ja itse haluaisin lapsia, niin lähtisin rohkaisevasti ja positiivisesti keskustelemaan perheen lisäyksestä. Painostaminen olisi naulan ampumista jalkaan. Jatkolapset varmaan hahmottuisivat sen ensimmäisen kautta, tai mahdollisten elämäntilanteen muutosten kautta. Jotkut kykenevät suunnitelemaan ja toteuttamaan ennaltasuunnitellun varsin mainiosti. Kuten siskoni.Frederik Krueger kirjoitti:Eikö sellaisille miehille ole mikään ongelma jos toinen on vielä epävarma, "ehkä" haluaisi lapsen? Entäs ne jatkolapset, onko niiden saannista vielä mitään varmuutta?
-
- Kitisijä
No toi "ehkä"hän poistuu kun löytyy sopiva kumppani, daah! Jos sopivaa ei löydy, en ala lapsia yksinkään väkertämään.
Susta on kyllä tullu harvinaisen rasittava tässä talven edetessä...Frederik Krueger kirjoitti:Eikö sellaisille miehille ole mikään ongelma jos toinen on vielä epävarma, "ehkä" haluaisi lapsen? Entäs ne jatkolapset, onko niiden saannista vielä mitään varmuutta?Stevie Ray kirjoitti:Olen kuullut miehistä jotka haaveilevat perheen perustamisesta!Vesper kirjoitti:Mäkin ehkä haluaisin lapsen.

Ei siihen toista lasta tarvita. Makaan tälläkin hetkellä sohvalla ja raavin pallejani, jätkä leikkii tuossa lattialla. Lapsia ja leikkikavereita löytyy naapuristakin.Onslow kirjoitti:Oletko laittanut ajatuksissasi painoa lainkaan sille, että ne muksut viihdyttävät muutaman vuoden päästä toisiaan sillä välin kun sinä makaat sohvalla ja raavit pallejasi?
Itsellä tärkeimmät kolme argumenttia lisäkakruja vastaan ovat:
- fyrkka. Haluaisin pikkuhiljaa saada jotain jäämäänkin pussin pohjalle, enkä elää jatkuvasti kädestä suuhun
- kämpästä loppuu tila, jos lapsia tulee lisää
- auto pitäisi vaihtaa isompaan, eikä siihen ole varaa
- minulta loppuu se vähäkin vapaa-aika ja ennenkaikkea hermot ja jaksaminen, jos kaiken "vauvahauskan" saa kokea uudelleen.
Moni pitää varmaan minua itsekkäänä paskana, mutta mielestäni on parempi olla realisti ja tunnustaa tosiasiat, kuin suostua toisen toiveisiin vasten tahtoaan ja huomata vuoden päästä että hermo ei kestänyt ja ero tuli.
-
- Kitisijä
Eih! Juuri tuollainen yltiöindividualismi, jossa kollektiiviset kannat ja tarkastelut redusoituvat jäännöksettä itsekkäisiin kantoihin on nyky-yhteiskunnassa kaiken pahan alku ja juuri!prosessi kirjoitti:"me haluamme" = "mä haluan" * 2
"mä haluan" * 2 = "mä haluan" + "sä haluat" /= me haluamme
Tai siis ainakin minulla on ryhmän jäsenenä (me-perspektiivistä ajateltuna) erilaisia preferenssejä kuin mitä minulla on erillisenä yksilönä (minä-perspektiivistä ajateltuna). Eron hukkaaminen on valtava tragedia.
Kolme sanaa sinulle: tuossahan on neljä argumenttia!daddykillkill kirjoitti:Itsellä tärkeimmät kolme argumenttia lisäkakruja vastaan ovat:
- fyrkka. Haluaisin pikkuhiljaa saada jotain jäämäänkin pussin pohjalle, enkä elää jatkuvasti kädestä suuhun
- minulta loppuu se vähäkin vapaa-aika ja ennenkaikkea hermot ja jaksaminen, jos kaiken "vauvahauskan" saa kokea uudelleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Muissa asiayhteyksissä olisin kanssasi samaa mieltä, mutta lapset tekevät hyvin merkittävän poikkeuksen. Lapsia on haluttava "mä haluan" -hengessä, juuri individualistisesti, molempien vanhempien osalta, jotta homma toimisi hyvin. Se, että monet lapset eivät synny tällaiseen tilanteeseen on tragedia, sillä lapset itse kyllä tajuavat tilanteen.urpiainen kirjoitti:Eih! Juuri tuollainen yltiöindividualismi, jossa kollektiiviset kannat ja tarkastelut redusoituvat jäännöksettä itsekkäisiin kantoihin on nyky-yhteiskunnassa kaiken pahan alku ja juuri!prosessi kirjoitti:me haluamme" = "mä haluan" * 2
"mä haluan" * 2 = "mä haluan" + "sä haluat" /= me haluamme
Tai siis ainakin minulla on ryhmän jäsenenä (me-perspektiivistä ajateltuna) erilaisia preferenssejä kuin mitä minulla on erillisenä yksilönä. Eron hukkaaminen on valtava tragedia.
Kolmepas: raha, vapaa-aika ja jaksaminen! Se, ettei niitä ollut jäsennelty noin, ei lisää lukumäärää.Kolme sanaa sinulle: tuossahan on neljä argumenttia!daddykillkill kirjoitti:Itsellä tärkeimmät kolme argumenttia lisäkakruja vastaan ovat:
Sori, unohdin Dannygloverin... eli "viisi argumenttia" piti sanomani.urpiainen kirjoitti:tuossahan on neljä argumenttia!

-
- Kitisijä
Tunkekaa ne lapset nyt vaikka vittuunne. Ei jaksa.
Hei joku Tixi, mikä se palsta on minne tätä sauvakävelymuutetaanmaallevauvaskybalaa pääsee karkuun?
Hei joku Tixi, mikä se palsta on minne tätä sauvakävelymuutetaanmaallevauvaskybalaa pääsee karkuun?
Rotan aivot valtasivat pääni.