Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:Vaikka se miten olisi tulevaisuutta, se ei silti kykene tarjoamaan minkäännäköisiä fiiliksiä. Tämä ei tietenkään häiritse yhtään, jos on muutenkin puupökkelö ilman kykyä tuntea ajamiseen liittyviä fiiliksiä. Moottorinäänet ovat erittäin tärkeä osa autonhallintaa ja sitä kautta ajonautintoa.
No tietenkin jos olet ruostunut kiinni bensamoottorin tuomiin fiiliksiin niin hankalaahan siitä on lähteä irroittautumaan ja virittäytymään uudelleen sähkökoneiden vastaaviin. Sehän saattaisi vaatia jopa uuden oppimista.
Etpä taaskaan kerran ymmärtänyt vittujakaan, mikä ei yllättänyt. Polttomoottorin äänen sävy muuttuu rasituksen/vastavoimien/kitkan ja kaasun asennon mukaan. Se äänen sävy ja taajuus on kuljettajalle ensiarvoisen tärkeää feedbackia pidon äärirajoilla ajaen ja esimerkiksi sivuluisujen hallinnassa. Ja kyllä, mm. rata-ajossa tällaisia huikeita tilanteita tulee eteen mm. ihanjokavitunmutkassa. Vastaavaa efektiä ja vastetta ei sähkömoottorilla synny.
Mut eihän sun tarvii ymmärtää, kun sun mielestä yli 80km/h tuntinopeudet luovat jo lievää epämukavuudentunnetta ja kontrollin vähenemistä, jos olen oikein ymmärtänyt? Ja koska kenenkään EI TARVII ajaa kilpaa. Tai käydä ratapäivillä. Tai mennä sivuluisussa. Tai harrastaa ylipäätänsä yhtään mitään muuta kuin mistä sä tykkäät.
Duck kirjoitti:Monsieur Manala kirjoitti:M3 voitti taloudellisuudessa Priuksen ns. "hands down".
Ja kumpaahan teknologiaa on ehditty kehitellä pidempään?
Kyllähän ne molemmat teknologiat taitavat olla 1800-luvulta peräisin. Kerros nyt sitten että kumpi on fiksumpi ostaa, auto joka on suorituskykyisempi, käyttötarkoituksessaan taloudellisempi, paremman kuuloinen, paremman näköinen, parempi ajaa, vähemmän myrkyllisiä materiaaleja valmistukseensa vaativa, moninkertaisesti vähemmän päästöjä valmistuksessaan synnyttävä ja parempaa feedbackia ja ajonautintoa kuljettajalleen tarjoava...
...Vai se hybridi, jolle on onnistuttu lyömään lappusilmäisille idiooteille läpi menevä leima ympäristöystävällisenä, vähäpäästöisenä vaihtoehtona, joka on ihan täyttä hevonpaskaa? Muistaakseni jo pelkkien Priuksen akkujen valmistaminen ja valmistuksen jälkeinen rahtaaminen tehtaalle
luovat enemmän hiilidioksidipäästöjä ennenkuin ne ovat edes asennettu ko. autoon, kuin mitä vastaavan tavallisen henkilöauton valmistamisen aiheuttamat päästöt ja ympäristön kuormittaminen ovat yhteensä. Siihen mennessä kun Prius on saatu Toyota-kauppaan myytäväksi, se on aiheuttanut jo enemmän ympäristökatastrofia kuin mitä keskiverto polttomoottoriauto on eläneenä ja kuolleena yhteensä aiheuttanut.