Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

"Mies pyydettiin myös selviämään tilastaan paikalliselle poliisiasemalle Vs. Poliisi on seurannut voimattomana jokaöisiä autojen polttamisia. :think:

Onko FK:lla (tai jollain muulla) mitään selitystä siihen, miksi Thaimaan poliisi on näin paljon Ruotsin poliisia tehokkaampi?
Viimeksi muokannut NuoriD, 14.09.2009 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiski

Viesti Kirjoittaja Tiski »

urpiainen kirjoitti:Ja EW taitaa olla oikeassa siinäkin, että FK tuskin oli mitenkään kohtuuttomampi (tai edes paljon huonompaa makua osoittavampi) kuin mitä omat heittosi toistuvasti ja joka puolelle ovat.
Olisko teillä jommalla kummalla mitään esimerkkiä heittää noin matalamielisestä kirjoittajan _henkilöön_ kohdistuvasta panettelusta jota _Elco_ olisi viljellyt suutaan tai toiseen? Nyt ei lasketa siis mielipiteisiin ja kirjoituksiin kohdistuvaa kritiikkiä, jossa sanan säilä kyllä on viuhunut ja kuuluukin viuhua.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tiski kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ja EW taitaa olla oikeassa siinäkin, että FK tuskin oli mitenkään kohtuuttomampi (tai edes paljon huonompaa makua osoittavampi) kuin mitä omat heittosi toistuvasti ja joka puolelle ovat.
Olisko teillä jommalla kummalla mitään esimerkkiä heittää noin matalamielisestä kirjoittajan _henkilöön_ kohdistuvasta panettelusta jota _Elco_ olisi viljellyt suutaan tai toiseen? Nyt ei lasketa siis mielipiteisiin ja kirjoituksiin kohdistuvaa kritiikkiä, jossa sanan säilä kyllä on viuhunut ja kuuluukin viuhua.
Exitin jälkeen ei taida ainakaan minun taidoillani voida tehdä viestihakua Elcon viesteistä, eli jäänee esimerkkien kaivelu ainakin minulta väliin. Se nyt ainakin lienee selvää, että Elco on toistuvasti vääristellyt sanomisiani ja esittänyt suorastaan valheellisia väitteitä siitä, minkälaisia ajatuksia kannatan, mitä olen sanonut tai minkälainen henkilö olen. Ja olen sentään saanut paljon pienemmän annoksen niskaani kuin vaikkapa juuri FK. Itse pidän Elcon tällaista toimintaa vähintään yhtä ikävänä kuin tuota FK:n vitsiä, joka osoittaa vain huonoa makua ja jota kukaan lukija ei varmasti ota tosissaan. Saat olla erimieltä ja pitää FK:n toimintaa paljon kurjempana kuin Elcon heittoja, mutta pointti onkin juuri siinä, että Elco ottaa itselleen oikeuden heitellä kaikenlaista arvioiden vain ja ainoastaan itse ja omilla standardeillaan (jotka voivat olla hyvin erilaiset, kuin heittojen kohteella), onko heittely liian asiatonta vai ei. On pikkuisen naurettavaa, että joutuessaan tällaisen toiminnan kohteeksi itse, tyyppi vetää dramaqueenit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Tiski

Rouva Pupu

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

urpiainen kirjoitti: Se nyt ainakin lienee selvää, että Elco on toistuvasti vääristellyt sanomisiani ja esittänyt suorastaan valheellisia väitteitä siitä, minkälaisia ajatuksia kannatan, mitä olen sanonut tai minkälainen henkilö olen.
Pata kattilaa jne.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tiski kirjoitti:Olisko teillä jommalla kummalla mitään esimerkkiä heittää noin matalamielisestä kirjoittajan _henkilöön_ kohdistuvasta panettelusta jota _Elco_ olisi viljellyt suutaan tai toiseen? Nyt ei lasketa siis mielipiteisiin ja kirjoituksiin kohdistuvaa kritiikkiä, jossa sanan säilä kyllä on viuhunut ja kuuluukin viuhua.
Kaivakaas joku esiin ND:n parisuhteeseen ja persoonaan aikanaan osuneet kommentit. Oikein hävetti elcon puolesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Tiski

urpiainen kirjoitti:Exitin jälkeen ei taida ainakaan minun taidoillani voida tehdä viestihakua Elcon viesteistä
Jos olet ollut kokonaisen ryöpyn kohteena, niin luulisi että joku poikkeuksellisen asiaton tai matalamielinen henkilöösi tai jonkun toisen henkilöön kohdistuva atakki olisi jäänyt mieleen. Minä pyysin yhtä esimerkkiä. Anyone?
NuoriD

Tiski kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Exitin jälkeen ei taida ainakaan minun taidoillani voida tehdä viestihakua Elcon viesteistä
Jos olet ollut kokonaisen ryöpyn kohteena, niin luulisi että joku poikkeuksellisen asiaton tai matalamielinen henkilöösi tai jonkun toisen henkilöön kohdistuva atakki olisi jäänyt mieleen. Minä pyysin yhtä esimerkkiä. Anyone?
Muistikuvani mukaan Elco on väittänyt Urpiaisen kannattavan vasemmistolaista diktatuuria ja toisinajattelioiden vangitsemista (ehkä myös teloittamista, viimeksi mainitusta en ole aivan varma).

Edit: en kyllä googlettelulla löytänyt selvää esimerkkiä. Saatoin olla väärässä.
Viimeksi muokannut NuoriD, 14.09.2009 10:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
urpiainen
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tiski kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Exitin jälkeen ei taida ainakaan minun taidoillani voida tehdä viestihakua Elcon viesteistä, eli jäänee esimerkkien kaivelu ainakin minulta väliin. Se nyt ainakin lienee selvää, että Elco on toistuvasti vääristellyt sanomisiani ja esittänyt suorastaan valheellisia väitteitä siitä, minkälaisia ajatuksia kannatan, mitä olen sanonut tai minkälainen henkilö olen. Ja olen sentään saanut paljon pienemmän annoksen niskaani kuin vaikkapa juuri FK. Itse pidän Elcon tällaista toimintaa vähintään yhtä ikävänä kuin tuota FK:n vitsiä, joka osoittaa vain huonoa makua ja jota kukaan lukija ei varmasti ota tosissaan. Saat olla erimieltä ja pitää FK:n toimintaa paljon kurjempana kuin Elcon heittoja, mutta pointti onkin juuri siinä, että Elco ottaa itselleen oikeuden heitellä kaikenlaista arvioiden vain ja ainoastaan itse ja omilla standardeillaan (jotka voivat olla hyvin erilaiset, kuin heittojen kohteella), onko heittely liian asiatonta vai ei. On pikkuisen naurettavaa, että joutuessaan tällaisen toiminnan kohteeksi itse, tyyppi vetää dramaqueenit.
Pyydä mitä pyydät, mutta onhan tuo nyt ihme jeesustelua pitää FK:n lapsellista "hei, säälittävä keski-ikäinen suomalaismies töppäili seksilomallaan kaukoidässä, Elcokin on matkaillut kaukoidässä, ehkä Elcokin on surkea keski-ikäinen seksimatkailija, hihhihhii!" -juttua jotenkin aivan poskettomana henkilöön kohdistuvana ja veret seisauttavan loukkaavana hyökkäyksenä verrattuna Elcon mesoamiseen, joka on lähes poikkeuksetta monin verroin älykkäämpää ja sellaisena paljon osuvampaa ja syvällekäyvempää kuin FK:n toilailu, joka nyt oli lähinnä noloa FK:lle itselleen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Tiski kirjoitti:Aika ruoska avaus Utriolta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009091 ... 0_uu.shtml
En kyllä ymmärrä Utriota.

Tietenkään elämää ei pidä väkisin pitkittää, jos ihminen on kovin dementoitunut, mutta suuri osa 70-vuotiasta on täysin skarpissa kunnossa.

Tietysti jokainen halutessaan saa tehdä itsemurhan, mutta on järjetön ajatus, että yhteiskunta jakaisi kuolinapupillereitä pelkästään syntymävuoden perusteella.
Tsaari

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

NuoriD kirjoitti:

Tietenkään elämää ei pidä väkisin pitkittää, jos ihminen on kovin dementoitunut, mutta suuri osa 70-vuotiasta on täysin skarpissa kunnossa.

Tietysti jokainen halutessaan saa tehdä itsemurhan, mutta on järjetön ajatus, että yhteiskunta jakaisi kuolinapupillereitä pelkästään syntymävuoden perusteella.
Ettei vaan pukkaisi uutta kirjaa syysmarkkinoille. Huonoa julkisuuttahan ei ole....
EveryWoman
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:

Eihän tuo ikäraja sitä merkitse, että 70-vuotiaana pitäisi kaikkien itseltään henki ottaa. Kai jokainen voisi vapaasti päättää, milloin on riittävän huonossa kunnossa ja haluaako pillereitä ylipäänsä käyttää.

Itse käyttäisin siinä pisteessä kun loppuelämään sisältyisi lähinnä letkuissa istumista/makaamista ja vaippoihin kuseskelua. Pääsisivät hoitajatkin helpommalla, eikä tulisi yhtä kalliiksi. Mahdollisten lasteni huoli ei pitkittyisi. Kaikki voittaisivat. Uskon, että en olisi ainoa samaan ratkaisuun päätyvä.
NuoriD

EveryWoman kirjoitti: Eihän tuo ikäraja sitä merkitse, että 70-vuotiaana pitäisi kaikkien itseltään henki ottaa. Kai jokainen voisi vapaasti päättää, milloin on riittävän huonossa kunnossa ja haluaako pillereitä ylipäänsä käyttää.

Itse käyttäisin siinä pisteessä kun loppuelämään sisältyisi lähinnä letkuissa istumista/makaamista ja vaippoihin kuseskelua. Pääsisivät hoitajatkin helpommalla, eikä tulisi yhtä kalliiksi. Mahdollisten lasteni huoli ei pitkittyisi. Kaikki voittaisivat. Uskon, että en olisi ainoa samaan ratkaisuun päätyvä.
Itsemurhaahan ei ole kriminalisoitu nykyäänkään. Itsemurhan saa halutessaan tehdä kuka tahansa.

Jos yhteiskunta kuitenkin ryhtyisi jakamaan eutanasiapillereitä syntymävuoden perusteella (kuten Utrio IS:n haastattelussa ehdottaa "- Terveyskeskuksissa voitaisiin jakaa vanhuksille, vaikkapa yli 70-vuotiaille, ystävällisiä "unipillereitä"") niin se olisi yhteiskunnalta suoraan itsemurhaan kehottava viesti.

Itse kannatan aktiivisen eutanasia sallimista, jos henkilö sitä erikseen useaan otteeseen pyytää, mutta se on eri asia kuin Utrion kannattama pillerijakelu.

Sitä paitsi Utriohan nimenomaan tuntuu keskittyvän kustannuksiin ja pitää ehdottamaansa mallia ratkaisuna kustannusongelmaan. Oleellista on mielestäni se, mihin ongelmaan (eli kustannuksiin) hän tarjoaa eutanasiaa/itsemurhaa ratkaisuksi.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1729904
Viimeksi muokannut NuoriD, 14.09.2009 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Tsaari kirjoitti:
Ettei vaan pukkaisi uutta kirjaa syysmarkkinoille. Huonoa julkisuuttahan ei ole....
Veikkaan, että nyt sattui Teroa leukaan. Suuri osa Utrion lukijoista taitaa olla hänen kaavailemassaan pillerinjakeluiässä.
Tiski

EveryWoman kirjoitti:Itse käyttäisin siinä pisteessä kun loppuelämään sisältyisi lähinnä letkuissa istumista/makaamista ja vaippoihin kuseskelua. Pääsisivät hoitajatkin helpommalla, eikä tulisi yhtä kalliiksi. Mahdollisten lasteni huoli ei pitkittyisi. Kaikki voittaisivat. Uskon, että en olisi ainoa samaan ratkaisuun päätyvä.
Joo. Jos joko pää tai kroppa tekisi tenän, minusta olisi kiva jos saisi lääkäriltä reseptin jolla voisi lähteä miellyttävällä tavalla. Enkä nyt tarkoita, että jokaiselle 70-vuotialle nappi käteen, vaan omasta pyynnöstä subjektiiviseksi oikeudeksi saada sellainen resepti. Toki se on hankalaa esittää pyyntöä, jos on zombina letkuissa.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti:Veikkaan, että nyt sattui Teroa leukaan. Suuri osa Utrion lukijoista taitaa olla hänen kaavailemassaan pillerinjakeluiässä.
Jos on kyllästynyt asiakaskuntaansa ja kirjan mukana seuraa lumelääke.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:Itsemurhaahan ei ole kriminalisoitu nykyäänkään. Itsemurhan saa halutessaan tehdä kuka tahansa.
Juu, mutta tekotapoja ja -ohjeita ei ole helposti saatavilla, ja se on sosiaalisesti häpeällistä. Näihin voisi vaikuttaa myönteisesti jakamalla pillereitä kaikille; implisiittinen viesti olisi, että itsarin voi tehdä kuka tahansa meistä eikä ainoastaan joku epäonnistunut hylkiö.
Jos yhteiskunta kuitenkin ryhtyisi jakamaan eutanasiapillereitä syntymävuoden perusteella (kuten Utrio IS:n haastattelussa ehdottaa "- Terveyskeskuksissa voitaisiin jakaa vanhuksille, vaikkapa yli 70-vuotiaille, ystävällisiä "unipillereitä"") niin se olisi yhteiskunnalta suoraan itsemurhaan kehottava viesti.
Pillereiden mukana tulevassa infolappusessa voisi pyrkiä eliminoimaan tällaiset väärinkäsitykset, ja korostaa sitä että niiden käyttämättä jättäminenkin on ok. Että ne ovat olemassa vain varmuuden vuoksi.
Itse kannatan aktiivisen eutanasia sallimista, jos henkilö sitä erikseen useaan otteeseen pyytää, mutta se on eri asia kuin Utrion kannattama pillerijakelu.

Sitä paitsi Utriohan nimenomaan tuntuu keskittyvän kustannuksiin ja pitää ehdottamaansa mallia ratkaisuna kustannusongelmaan. Oleellista on mielestäni se, mihin ongelmaan (eli kustannuksiin) hän tarjoaa eutanasiaa/itsemurhaa ratkaisuksi.
Aktiivisen eutanasian salliminenkin olisi nykytilanteeseen verrattuna parempi, mutta pillerit olisivat vielä parempi systeemi ainakin siinä mielessä, että silloin ihminen olisi todellakin itse kontrollissa oman kuolemisensa suhteen. Se on kuitenkin ihmiselle aika merkityksellinen tapahtuma - varmaan esim. seksin harrastamista merkityksellisempi. Itse en haluaisi, että kuolemaani säätelisi joku satunnaisesti valikoitunut hoitohenkilökunnan jäsen, johon minulla ei välttämättä ole mitään kummoista sidettä tai josta en välttämättä edes pidä. Pitäisin sitä alentavana, joskaan en yhtä alentavana kuin vastentahtoista letkuissa ja vaipoissa muhimista tämän saman ihmisen silmien alla.

Toki jos joku miettii ainoastaan kustannuksia, niin vaikuttaahan se aika kylmäkiskoiselta, mutta toisaalta tässä maailmassahan sellainen merkitsee ihailtavaa kykyä keskittyä olennaiseen (ainakin silloin, kun miehet tekevät niin). :P (= tahallinen provo, älkää riehaantuko)
EveryWoman
Kitisijä

Tiski kirjoitti:Toki se on hankalaa esittää pyyntöä, jos on zombina letkuissa.
Ja mun mielestä olisi jotenkin nyrjähtänyttä pyytää lääkäriltä, että hän armollisesti antaisi minun kuolla. Tuntuu vähän liian suurelta asialta alistettavaksi kenenkään ulkopuolisen päätäntävallan alle.
NuoriD

EveryWoman kirjoitti:
Toki jos joku miettii ainoastaan kustannuksia, niin vaikuttaahan se aika kylmäkiskoiselta, mutta toisaalta tässä maailmassahan sellainen merkitsee ihailtavaa kykyä keskittyä olennaiseen (ainakin silloin, kun miehet tekevät niin). :P (= tahallinen provo, älkää riehaantuko)
Mutta kun kustannukset tässä eivät ole se olennainen asia, oma rakas kultamussukkani!

Kuolinapukysymykseen ei pitäisi sekoittaa kustannuskysymystä lainkaan. Siitä mielipiteestä olen ehdoton.
Tiski

EveryWoman kirjoitti:
Ja mun mielestä olisi jotenkin nyrjähtänyttä pyytää lääkäriltä, että hän armollisesti antaisi minun kuolla. Tuntuu vähän liian suurelta asialta alistettavaksi kenenkään ulkopuolisen päätäntävallan alle.
Eihän siinä mistään päätäntävallasta ole kyse jos menet pyytämään reseptiä johon sinulla on subjektiivinen oikeus? Ja esim. mielenterveysongelmaisen kohdalla keskustelu lääkärin kanssa voisi olla paikallaan ennen napin ottamista. Meinaatko, että nappeja pitäisi jaella jollain automagiikalla? Vähän sama juttu kuin abortin kanssa. Jos nyt edes pakollinen juttelu ennen päätöksentekoa, vaikka subjetkiivinen oikeus onkin.
EveryWoman
Kitisijä

NuoriD kirjoitti:oma rakas kultamussukkani!
:h:
EveryWoman
Kitisijä

Tiski kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Eihän siinä mistään päätäntävallasta ole kyse jos menet pyytämään reseptiä johon sinulla on subjektiivinen oikeus? Ja esim. mielenterveysongelmaisen kohdalla keskustelu lääkärin kanssa voisi olla paikallaan ennen napin ottamista. Meinaatko, että nappeja pitäisi jaella jollain automagiikalla? Vähän sama juttu kuin abortin kanssa. Jos nyt edes pakollinen juttelu ennen päätöksentekoa, vaikka subjetkiivinen oikeus onkin.
Njoo, totta. Suhtaudun liian idealistisesti ja itsekeskeisesti.
Niba
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:Tietysti jokainen halutessaan saa tehdä itsemurhan, mutta on järjetön ajatus, että yhteiskunta jakaisi kuolinapupillereitä pelkästään syntymävuoden perusteella.
Samaa mieltä. Kyllä tilannetta pitäisi katsoa kokonaisvaltaisemmin. Kyllä tämä saatanan perserypäle on nyt jo aiheuttanut sellaista fyysistä ja varsinkin henkistä kärsimystä, että voisi hyvin tilanteen vakavuuden huomioonottaen heitellä niitä pillereitä tännekinpäin. Kyllä miehellä pitää olla oikeus henkeen ja laskimovereen kuolla saappaat jalassa eikä perse veressä.
Homeboy65
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Manaaja kirjoitti: [ Kyllä miehellä pitää olla oikeus henkeen ja laskimovereen kuolla saappaat jalassa eikä perse veressä.
Tuon hinaaja voisi laittaa vaikka uudeksi allekirjoitukSEKSI.

:muu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix