Mitä Ostit?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Elppis
Kitisijä

Re: Mitä Ostit?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP kirjoitti:Mitä tarkoitat shoppailutaipumuksillani? Sitäkö, että shoppaan paljon? Vai mitä?
Mä näen sun "shoppailutaipumukset" sellaisena, että mielelläsi ostat merkkikamaa. Aivan varmasti ostat muutakin, mutta varmasti Hello Kittyt, GAP:n vaatteet jne. tekevät aikamoisen loven lompakkoon. En voi muuta olla kuin kade; ainakin siitä miten hyvin osaat valikoida tuotteet :D Varmaankin aika harkittuja ostoksia (ei vittuilua, tosissani siis), missä mä taas oon huono. Käytän saman rahamäärän moneen ei-niin-laadukkaaseen vaatteeseen, millä saisin puolet näistä vaatteista, mutta tosiaan laadukkaampina.
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Elppis kirjoitti:
RP kirjoitti:Mitä tarkoitat shoppailutaipumuksillani? Sitäkö, että shoppaan paljon? Vai mitä?
Mä näen sun "shoppailutaipumukset" sellaisena, että mielelläsi ostat merkkikamaa. Aivan varmasti ostat muutakin, mutta varmasti Hello Kittyt, GAP:n vaatteet jne. tekevät aikamoisen loven lompakkoon. En voi muuta olla kuin kade; ainakin siitä miten hyvin osaat valikoida tuotteet :D Varmaankin aika harkittuja ostoksia (ei vittuilua, tosissani siis), missä mä taas oon huono. Käytän saman rahamäärän moneen ei-niin-laadukkaaseen vaatteeseen, millä saisin puolet näistä vaatteista, mutta tosiaan laadukkaampina.
Tytsälle ostan paljon merkkikamaa, koska ovat huutonetissä suhteellisen edukkaita ja jälleenmyynti arvo on myös suhteellisen suuri. Useimmiten tulee maksettua saman verran merkkituotteesta (laatu on hyvä ja kestävä useimmiten) kuin enintään H&M lastenvaatteesta loppupeleissä. Omansakin saa joskus takaisin, joskus voittoakin, jos vaate haluttu. Mutta se ei ole ideana itselläni.

Se toki vaatii vaivaa, aikaa ja kärsivällisyyttä. Pitää olla jo zen-tason shoppailija ja todella rrrrrakastaa sitä puuhaa. Kun kerran ei ole rikas, eikä olla. Eilenkin pakkailin kaksi tuntia huutonetti paketteja, että saa kassaa kerrytettyä. Budjetointi on kaiken a ja o, tietää mitä on varaa tuhlata ja mitä ei. Budjetista ostetaan myös ne välttämättömät jutut mitä ne nyt ikinä onkaan. No esim. toppapuku talveksi.

Kierrätän lähes kaikki tytsän ostokset myymällä kun käyvät pieniksi. Omiani en myy, paitsi kirjat. Enkä todellakaan ole ikuisuuksiin maksanut DVD elokuvasta yli 3e/kpl. Kauppojen alennysmyynnit ei oikein houkuta kun ne on mielestäni usein "alennuksia" vain. Mies ei enää soita että hei se ja se leffa 6,95e vaan. Ehei, se on oppinut mun vastauksen. Olen odottanut jo vuoden jotta Angel-sarjan boxi alenee, kärsivällisyyttä sano.

Heräteostoksia en juurikaan tee, yleensä päivän pari mietin ostanko vai en. Joko en osta tai sitten siinä ajassa tuote on jo esim. alennuksessa. Win.

Hyödynnän myös miehen työmatkat. Täällä yksi tytön GAPin asu maksoi lähes 60e kun jenkeissä sama maksoi hiukan päälle 20e. Joten sieltä sitten.

Itse ostan usein kerralla kaikki vaatteeni kun vanhat lähtee UFFille, usein Ale aikoina. Nyt tarvitsen ulkoilupuvun, pärjään tämän talven villakangastakilla ja odotan ALEjen loppurysäystä. Välttämättömyyksiin ALEt kelpaa. Merkkejä ostan lähinnä vain laukuissa ja asusteissa. Muutoin H&M akselia vaatetus.

Hintavertailu on kanssa must. Yksi leffa maksaa netissä 4e, toisaalla 12,95 ja kaupassa 9,95e. Kannatti siis surffailla.

Shoppailukassaan säästäminen on myös pop. Raha kiertämään.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Takki, popot, päähine ja tumput pakkasia ajatellen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Shoppailin tytsälle Paul Frankin uikkarit, Hello Kitty talvilippiksen ja tumput ja itsellein Juicy Couturen meikkipussin.
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Rummut heräteostoksena.
Manaaja

Neljä pronssilautasta ja neljälle pronssilautaselle kolme kromitelinettä. Lehmänkellon. :twisted:
Kai Nalo

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Tunnin päästä tullaisen, jos on vielä talllella

Kuva

No en tietenkään itselle vaan appivaarille. Kerjään itselleni hankaluuksia joo.
Kai Nalo

^ Ostin. Lelu. Ei ole thinkpadin voittanutta.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti: kuorihousut x 2.
Öö?
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
exPertti kirjoitti: kuorihousut x 2.
Öö?
http://www.halti.fi/dynamic/1/421.html

Tuossa Haltin näkemys kerrospukeutumisesta. Tuossa piirrustuksessa uloin kerros harrastettaessa ulkona (3) on kuorikerros. Tulee englannin sanasta "shell layer". Kerroksen tavoitteena on suojella sinua pahalta maailmalta (tuulelta ja vedeltä) päästäen silti oman hikesi ulos.

x 2 oli vaan sitä, että kun kerrankin löytyi alesta sopivat ostin kahdet.
No ei siellä ulkona nyt noin kylmä ole.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Hmm, shoppailin. Hyvää äksönii Die Hardin jälkeen <3 Yksi parhaimmista äksönpläjäyksistä kyseinen raina!

- Itselleni Guessin pipon ja kaulaliinan, Hilfigerin sormikkaat ja Burberryn kaulahuivin (hinnasta päätellen feikki, mutta niinku ostin sen vaan kuosin takia!)

- Tytsälle taas sukkia, Disneytä, Pumaa ja Gapia sekä viltin että keinuhevosen.
Kai Nalo

Ostin auton!
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Ulkoilutakin, oli hyvät alennukset Interillä sekä valikoima.

Tytsälle ostettiin myöhästyneitä joululahjoja (mihin olimme saaneet rahaa, mutta tuotetta ei saatavilla):

- Lego Duplo iso kaupunkieläintarha
- Lego Duplo eläintarhan ruokinta-alue
- Hello Kitty yhdistelmävaunut nukelle ( serkuilta synttärilahja jo etukäteen)

Olen rakennellut tota Lego settiä koko illan, mutta on se magee. Vielä puuttuisi pari osaa tuosta sarjasta. Nuo oli jo 150e :? On ne kalliita, mutta pitkäkäyttöisiä kai.
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Meillä jää ihan kohta ylimääräiseksi se edellinen malli isosta Lego-eläintarhasta :wink:

Asiaan:
Ostin säkillisen vaatteita poikaselle kun vanhat ovat kummasti hihoista ja lahkeista kutistuneet :roll:
Siedätyshoidin itseäni Jumbossa erinäisissä liikkeissä (mm. Stockalla ja Brand Galleryssa...) ja luulen olevani parantunut. En ostanut itselleni MITÄÄN!!! Seuraavat sallitut ostokset ajoittuvat johonkin keväälle.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Jahans, millainen se lie, koitin googlettaa. Voisin olla kiinnostunut. Meiltä puuttuisi tästä setistä se talvieläin alue ja se joku pieni parin elukan setti. Ne saa sentään yhteensä sen 50e. Josko synttärilahjaksi toivoisi, ei ole pahan hintaisia yksikseen.
bliss

RP kirjoitti:^Jahans, millainen se lie, koitin googlettaa.
Ei enää virallisesti mynnissä, tai siis ei valmisteta.
Kuva

Lelushoppi myy vielä pakettia.
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

^Jos haluat siitä eroon joskus, etkä esim. säästää niin ota yhteyttä. Voidaan katsoa josko sille olisi silloin tarvetta niin voitaisiin hieroa kauppoja :)
bliss

^Joo. Toki poikasen ehdoilla, kun on siis itse valmis siitä (ja muista duploista, joita on ihan LIIKAA) luopumaan. :)
Elppis
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Anopille 50v. lahjan:

Kuva

(kello isoilla numeroilla, kultaa ja valkoista nahkaa)
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

^Hei, pssssst... mulla olis tulevana maanantaina syndet. *wink*
annepa
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ostin toissapäivänä itselleni joululahjan: Kalavale-korun Thorin vasara v2 sormuksen. Myyjä ihmetteli että "ai siis tää tulee sulle ittelle?!?". Jooo....?

Tänään ostin mäntyisen leikkuulaudan ja sapuskaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Jenny Daa-aah! ling

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Mä ostin vihdoin Reality killed the video starin ku tuli morkkis 24/7-tubettamisesta. Aattelin et miljonääri tarttee euroni.

Rrrrrakastus! Ette yllättyneet. 8)
RP

Viesti Kirjoittaja RP »

Miehelle syntsilahjaksi Aku Ankan vuosikerrat 1962, 1963, 1965 kovissa kansissa. Nyt on muzzulla vessalukemista pitkäksi aikaa. Olen täydellinen vaimo.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Siemeniä:

Chilipaprika 'Hot Lemon'
Chilipippuri 'De Arbol'
Chilipippuri 'Early Jalapeno'
Chilipippuri 'De Cayenne'
Chilipippuri 'Hungarian Yellow Wax Hot'
Tyrni
Sembramänty
Sinikuusi
Jättihibiskus 'Galaxy' F1
Tulikruunu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Manaaja

Ostin paremman fikkarin ku mitä pertsalla tai freddiellä on. Hähä! Mun eka geekkifikkari! Noi Led Lenserit on ihan ylihintasia paskoja, ei edes reguloituja tohon hintaan hei.