Päivän uutiskatsaus

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Re: Päivän uutiskatsaus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
RP kirjoitti:
Tämä antaa viitteitä että olisit se aito ja oikea seksikäs könsikäs elco. Aluksi hieman epäilin. Radar on edelleen vinksallaan.
Kukas vittu sä sitten oot?
Rouva pupu. Kainalo on masa ja muut nikit taitaa olla ennallaan.

Mutta hei, virkavelvollisuus vaatii pilkkaamaan sua KSE:n takia!
Lilo
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti: Minulla on kokemusta sekä kissa että koira lemmikeistä ja ovathan ne aivan erilaisia. Kissa sietää ihmistä, koska siltä saa ruokaa. Koira kaipaa ihmistä ja haluaa olla lauman jäsen.
Fail.

Ennen kissan hankkimista olisin voinut väittää samaa, mutta nykyinen yltiöseurallinen karvapallo sekä kissallisten kaverien kokemukset sotivat pahasti tätä vastaan. Kyllä kotikissat järjestään kaipaavat ihmisseuraa.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Vesper
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla on kokemus kahdesta kissasta lemmikkinä. Ensimmäinen piti ihmisiä palvelusväkenään, toinen käyttäytyi kuin koira.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Frederik Krueger
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:HS:n uutisen ensimmäinen kommentoija toteaa, että kissa ei ole ihmisen lemmikki vaan päinvastoin.

Asian voi ilmaista niinkin, että koiran omistaa, mutta kissaa ruokkii.
Tai siten että koiraa halajavat haluavat monesti kohteen jota voi käskyttää ja joka tottelee (varsinkin toko-aktiivit). Kissaa suosivat ovat mukavuudenhaluisampia, kissa on kuitenkin jokseenkin helppohoitoisempi ja vie yleensä vähemmän vapaa-aikaa.

Koiralla on toisaalta oikeita käytännön tarkoituksiakin, metsästys, opaskoira, turvakoira jne., ja onhan sillä aika paljon eroa haluaako tyyppi koirakseen chihuahuan vai rottweilerin.

Yleensä molemmat (kissa ja koira) tyydyttävät ihmisen hoivaviettiä koska molemmat tykkäävät tulla lähelle rapsutettavaksi jne.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 16.12.2009 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

exPertti kirjoitti: juoksee joka paikkaan perässä.
Just toi on koirissa rasittavinta.
prosessi

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Se taas ei tee kissasta koiraa, joka juoksee joka paikkaan perässä.
Hmmm... Tämä viittaisi sitten vissiin siihen, että kissani ovatkin olleet koiria ja koirani puolestaan kissoja. Koirista yksi kun yleensä on jopa kieltäytynyt tulemasta sisälle asuntoon, eikä perässä juokseminen voisi vähempää kiinnostaa niistä ainuttakaan. Kissat puolestaan ovat olleet koko ajan kimpussa, näppiksellä makaamassa kun tietokonetta on yrittänyt käyttää, ruoka-aikoina ruokapöytää tavoittelemassa, telkkaria katsoessa joko sylissä tai telkkarin edessä jne.
Lilo
Kitisijä

exPertti kirjoitti:
Onko leikattu? Kotikissalla yleensäkin on sen verran vähän virikkeitä, että ihmisenkin seura kelpaa. Ja kissalle yleensä kelpaa se, että sitä joku pitää hyvänä ruokkimisen lomassa. :)

Se taas ei tee kissasta koiraa, joka juoksee joka paikkaan perässä.
Tietty.

Sulla ei ole tainnut olla kissaa? Itse omistin koiran 14 vuotta, ja olin aluksi vähän nihkeä siksi kokeilemaankaan kissaa.

No, kuinka ollakaan, kyseinen yksilö valitsee ihmisen niiden virikkeiden sijaan yleensä aina jos on mahdollista (ja niitä virikkeitä kyllä on tarjolla ihan runsain mitoin), valitsee kotona köllöttelyn ulos menemisen sijaan (ei siis lähde asunnosta, vaikka ulko-ovi olisi selällään) ja seuraa usein perässä kiehnäämässä pitkin asuntoa. Vessan oven sulkeminen on suorastaan törkeä henkilökohtainen loukkaus.

Tähänastisella kokemuksella ko. katti on vähintään yhtä seurallinen kuin koirani oli, ellei jopa seurallisempi. Että yksilökysymyksiä, sano.

Lisäys: Prosessilla näemmä sama kokemus.
Viimeksi muokannut Lilo, 16.12.2009 10:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vesper
Kitisijä

^ Sama vika. Yksi istui sylissä vessanpöntölläkin ja naukui kylpyammeen reunalla etten vaan huku.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Joo, stereotypiat kissoista on kyllä aikalailla murrettu jokaisen kisumirrin kohdalla täälläkin. Kyllä meillä on kaikki kissat aina ovella vastassa kun töistä tulee kotiin. Aamulla kuulevat herätyskellon, niin tulevat hurisemaan mahan päälle. Lenkillä vanhin poika käy valjaissa parinkymmenen pakkasessakin. Kiltisti tienreunaa kävelee ja tottelee ohjeita. Tykkäävät leikkiä vedellä. Tykkäävät vastakarvaan silittämisestä ja harjaamisesta. Tykkäävät huomiosta ja rapsutuksesta ja höpötyksestä. Nii.
nastamuumio

Äh, ehken sittenkään ole edes kissaihmisiä. Oon joskus ollut kissa-ajatukseen tykästynyt, mutta läheisriippuvaiset olennot saa mussa pakoreaktion aikaan ihmissuhteissakin, niin ei mulle sopis hirveen seurankipee elukka.
prosessi

nastamuumio kirjoitti:Äh, ehken sittenkään ole edes kissaihmisiä. Oon joskus ollut kissa-ajatukseen tykästynyt, mutta läheisriippuvaiset olennot saa mussa pakoreaktion aikaan ihmissuhteissakin, niin ei mulle sopis hirveen seurankipee elukka.
Siili voisi olla kiva.

Mistä tulikin mieleeni, että sain eilen sähköpostia joltakulta tuntemattomalta, joka kyseli kasvatanko minä minipossuja. Kielteisen vastauksen lisäksi tekisi mieli kertoa hänelle, miksei "mini"possua todellakaan kannata hankkia, ikinä missään olosuhteissa...
nastamuumio

prosessi kirjoitti: Siili voisi olla kiva.
Kyllä silityskelpoinen pitäis olla kumminkin. Äh, joo, tää on tosiaan niinku mun ihmissuhteet, eli mahdotonta: pitäis olla silitettävissä silloin kun MÄ tahdon ja antaa mun olla rauhassa silloin MÄ tahdon.
Lilo
Kitisijä

nastamuumio kirjoitti: Kyllä silityskelpoinen pitäis olla kumminkin. Äh, joo, tää on tosiaan niinku mun ihmissuhteet, eli mahdotonta: pitäis olla silitettävissä silloin kun MÄ tahdon ja antaa mun olla rauhassa silloin MÄ tahdon.
Olen kuullut, että kaupoista saa somia pehmoleluja. :wink:
prosessi

nastamuumio kirjoitti:
prosessi kirjoitti: Siili voisi olla kiva.
Kyllä silityskelpoinen pitäis olla kumminkin. Äh, joo, tää on tosiaan niinku mun ihmissuhteet, eli mahdotonta: pitäis olla silitettävissä silloin kun MÄ tahdon ja antaa mun olla rauhassa silloin MÄ tahdon.
Siilit ovat silityskelpoisia, kunhan ei silitä vastakarvaan. Ne lemmikkisiilien piikitkin ovat sellaisia mukavan kumimaisen taipuisia, tuntuvat kivalle silittäessä.
nastamuumio

Lilo kirjoitti: Olen kuullut, että kaupoista saa somia pehmoleluja. :wink:
Mun nalle onkin aika mahtava.
Lilo
Kitisijä

exPertti kirjoitti: Itseasiassa sellainen näkemys on syntynyt, että jos joutuisin nyt kaupunkiin lemmikin ottamaan ottaisin kanin. Riittävän innostava ja riittävän helppohoitoinen.
Lapsena on ollut myös kani ja siskolla on nykyisinkin. (Vesperille vaan terkkuja!) Onhan ne somia, mutta helppohoitoisuudesta en kyllä menis sanomaan:
- nartut oppii yleensä tekemään tarpeensa samaan paikkaan, ukot ei näemmä todellakaan, päin vastoin kova halu miinoittaa mahdollisimman laaja alue
- häkkiä saa, molemmissa tapauksissa, siivota jatkuvasti. Uroksen kanssa myös kaikkia muita paikkoja. Purut eivät myöskään yleensä pysy siististi vain häkissä, vaan kulkeutuvat jaloissa pitkin poikin.
- kani on jyrsijä = hyvästi ehjät lakanat, kirjat yms., ellei ole motivaatiota joko vahtia jaloittelua jatkuvasti tai siirtää ulottuvilta kaikkea, mihin hampaita on mukava testailla.
nastamuumio

prosessi kirjoitti: Siilit ovat silityskelpoisia, kunhan ei silitä vastakarvaan. Ne lemmikkisiilien piikitkin ovat sellaisia mukavan kumimaisen taipuisia, tuntuvat kivalle silittäessä.
Mä oon kerran nähnyt tommosen siilin. En silittänyt kylläkään. Hurjan söpöhän se oli kyllä. Mutta aika hyvin pärjään ilman eläintäkin. Kattoo sitten joskus, jos olis pikkasen isompi asunto, niin mahtuis vaikka joku häkkikin sinne.
bedlam

Viesti Kirjoittaja bedlam »

exPertti kirjoitti:Leikattua kissaa ei ulkoelämä innosta. Miksi innostaisi kun ei ole mitään hormonaalisia viettejä, jotka saisivat harkitsemaan aktionin (partnerin) hakua pihalta.
Ja hienosti taas. Meillä tuo leikattu kissa on kyllä pihalla ja metsässä puolet päivästä, jos pystyy. Käy sisällä nukkumassa ja syömässä välillä. Ja kaupungissa ollessamme käydään iltaisin lenkki kun siitä niin kovasti tykkää. Ja tiiätkö mitä muuta kissat tekee vaistojen varassa ulkona kuin etsii parittelukumppania?
Viimeksi muokannut bedlam, 16.12.2009 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lilo
Kitisijä

bedlam kirjoitti:
Ja hienosti taas. Meillä tuo leikattu kissa on kyllä pihalla ja metsässä puolet päivästä, jos pystyy. Ja kaupungissa ollessamme käydään iltaisin lenkki kun siitä niin kovasti tykkää. Ja tiiätkö mitä muuta kissat tekee vaistojen varassa ulkona kuin etsii parittelukumppania?
Juu, Nexie saattaisi olla tästä kanssa aika samaa mieltä.

Eiköhän ole vähän niin, että kissat siinä kuin koiratkin ovat melko yksilöllisiä tapauksia.
prosessi

prosessi kirjoitti:Mistä tulikin mieleeni, että sain eilen sähköpostia joltakulta tuntemattomalta, joka kyseli kasvatanko minä minipossuja. Kielteisen vastauksen lisäksi tekisi mieli kertoa hänelle, miksei "mini"possua todellakaan kannata hankkia, ikinä missään olosuhteissa...
Päädyin kirjoittamaan hyvin raadollisen kuvauksen. Jätin vain sen lemmikin hankkijaa usein masentavan tosiasian mainitsematta, ettei siitä ennen niin söpöstä possusta pääse edes eroon eläinlääkärin vastaanotolla, koska possujen ihrakerros imee itseensä kaikki myrkyt, joten ainoa tapa lopettaa possukainen on pyssyllä.
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joskus harkinnut kattia lääkkeeksi ajoittaiseen yksinäisyyteen, mutta sehän pistelisi kuitenkin rehuni poskeensa ja silloin olisi sukset ristissä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:Joskus harkinnut kattia lääkkeeksi ajoittaiseen yksinäisyyteen, mutta sehän pistelisi kuitenkin rehuni poskeensa ja silloin olisi sukset ristissä.
Syökö kissat kukkia? Ei kai?
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Syökö kissat kukkia? Ei kai?
En ole vielä selvittänyt syövätkö vaiko vain tuhoavat, mutta jompaa kumpaa kyllä.
Vesper
Kitisijä

Syö ne. Ja osa jopa pissii kukkaruukkuihin.
Lilo
Kitisijä

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Syökö kissat kukkia? Ei kai?
En ole vielä selvittänyt syövätkö vaiko vain tuhoavat, mutta jompaa kumpaa kyllä.
Meillä ei oo tehty kumpaakaan. Kerran sudittu kukkaruukusta vähän multaa pitkin parveketta. Tosin ehkä se suurin uhka oliskin siinä että katti yrittäis ylipäänsä mahtua samalle ikkunalaudalle rehujen kanssa, onneks ei oo toistaseks yrittänyt. *koputtaa puuta*