Harvemmin pakettiautoluokan vehkeissä normiperheellä tilaongelmia onkaan.exPertti kirjoitti:Takaosaston tilaongelmat? Mitä ne ovat?
Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Re: Autoilu 2
Ainiin. Hyundai meni just ekaa kertaa kahden vuoden ja 60 tkm aikana vikahuoltoon. Mittaristossa syttyi check engine valo joten vikadiagnoosia odotellaan.
Re: Autoilu 2
exPertti kirjoitti: diesel?
Diesel. En kai nyt bensavehkeenä ostaisi maasturia. Sehän olisi varsin gattacamaisen typerä investointi

Viimeksi muokannut Kai Nalo, 25.01.2010 9:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autoilu 2
Saas nähdä. Takuuseen tommoset pitää vielä yrittää saada..exPertti kirjoitti: Eli EGR tai kampiakselin asentotunnistin. Parilla sadalla kai tuosta selviää.
Re: Autoilu 2
VAGinan 2.0 tdi:ssä on valiteltu myös ahtoputkien jäätymistä, kun oikea talvi ollaan nyt kerrankin saatu. (ja ostin ekaa kertaa tietty just täks talveks kitkat
)
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15636

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15636
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
Mitä ihmeen käynnistysongelmia? Senkun näyttää avainta kelillä kuin kelillä niin kone hurahtaa käyntiin. Kyllä vain viime vuosituhannella rakennettiin toimivia kärryjä microsoftvekottimien sijaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Dumis kirjoitti:VAGinan 2.0 tdi:ssä on valiteltu myös ahtoputkien jäätymistä, kun oikea talvi ollaan nyt kerrankin saatu. (ja ostin ekaa kertaa tietty just täks talveks kitkat)
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15636
Just tota ongelmaa tarkotin tällä:
Kai Nalo kirjoitti: Jokohan ne on ratkasseet sen kondenssivesiongelman 2.0tdi koneessa? Jos ei, niin kierrä kaukaa. Oli meinaan sen verran vittumainen ongelma.
Re: Autoilu 2
Täytyykin muistaa olla onnellinen siitä, että en enää aja entisellä Passatillani. Pakkasella ovi aina välillä jäätyi auki (Sic!). Oven sai avattua, mutta ei mennyt enää lukkoon.
Oli kivaa ajaa ja samalla pitää vasemmalla kädellä ovea kiinni.
Oli kivaa ajaa ja samalla pitää vasemmalla kädellä ovea kiinni.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
^ Tuommoisia pikkuvaivoja varten on hyvä pitää mustekaloja messissä. Mutta kuka nyt moisista pikkuvaivoista jaksaa valittaa kunhan ratti kääntyy ja kaasu toimii.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Tuo oli edellisen korimallin auto. En tiedä, mikä on tilanne nykyään.exPertti kirjoitti:Ai, eivät ole vieläkään korjanneet sitä vikaa joka vaivasi myös kasikymmentäluvun puolen välin volkkariani. Siinä kahva jäätyi pohjaan kiinni kunnon pakkasilla ja ovi jäi auki.NuoriD kirjoitti:Oli kivaa ajaa ja samalla pitää vasemmalla kädellä ovea kiinni.
.
Re: Autoilu 2
Eikös se sun ooppelin rämäs ole seisonut viimeisen vuoden parkkipaikalla rikkinäisenä?Bluntly kirjoitti:. Mutta kuka nyt moisista pikkuvaivoista jaksaa valittaa kunhan ratti kääntyy ja kaasu toimii.
-
- Kitisijä
- Viestit: 24411
- Liittynyt: 15.08.2005 8:41
Re: Autoilu 2
En vain jaksanut 1.5 vuotta sitten vaihtaa talvirenkaita alle kun laiskotti eli ei niinkään rikki. Seisominen tosin sabotoi jarrut, jotka piti vaihtaa mutta liikenteessä se röppänä on (tällä hetkellä).
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Re: Autoilu 2
Tohon ahtoputkijuttuun muuten riittää ihan pikkupakkasetkin. Mulla noi oireet tuli ihan 4-5 asteen pakkasissa ja jopa ihan parkkihallilämpötiloissa.Dumis kirjoitti:^ Jesh, näyttää lisääntyvän pakkasten myötä.
Kukahan raasu senkin Seatin meni ostamaan..
Re: Autoilu 2
^Joko teillä on ollut harvinaisen paska tuuri tai mulla vallan loistava mutta yhdessäkään VAG-tuotteessa meidän perheessä ei ole ollut _minkäänlaista_ vikaa. Itseaiheutettuja ei lasketa. Tai sitä, että akku kuoli täytettyään 7 vuotta.
Re: Autoilu 2
No mun skodillacci on kyllä täys maanantai-painos, ollut kaikki tyyppiviat ja kaikkee muutakin päälle, mutta ei nyt tee kuitenkaan mieli jyrätä konsernin tuotteita heti paskaksi senn takia. VAG-mieshän musta tuli kun 2000 luvun alussa parisen vuotta tutkailin että minkäs auton hommaisin kun Primerastani aika jättää. 1.8t-kone oli yksinkertaisesti hintalaatusuhteeltaan voittamaton ja jossa oli vielä voimavarojakin valjastaa käyttöön. Myös edullinen hintakaan ei haitannut, eikä (lähes) jatkuvat teknareiden (yms) autotestien palkintopallisijoitukset.
Vieläkin olen sitä mieltä että tekniikka on kyllä parasta tuon hintalaatusuhteen autoissa(niinQ ei-premium). Toki tuo 2.0tdi vaikuttaa kärsivän vittumaisesta lastentaudista joka varmaan saadaan joskus poistettua.
Mielenkiinnolla venailenkin uuden 1.6tdi-pannun käyttökokemuksia.
Vieläkin olen sitä mieltä että tekniikka on kyllä parasta tuon hintalaatusuhteen autoissa(niinQ ei-premium). Toki tuo 2.0tdi vaikuttaa kärsivän vittumaisesta lastentaudista joka varmaan saadaan joskus poistettua.
Mielenkiinnolla venailenkin uuden 1.6tdi-pannun käyttökokemuksia.
Re: Autoilu 2
exPertti kirjoitti: Eli EGR tai kampiakselin asentotunnistin. Parilla sadalla kai tuosta selviää.
Bingo. EGR jumissa ja takuuseen menee uusi EGR-osa. On se helvetin kiva että 184000 ajetulla ja 4,5 vuotta vanhalla autolla on noin hyvä takuu

Btw. Sonatasta tulee ensikesänä farkkuversio markkinoille. Kuulemma 15 pinnaa halvempi kuin Avensis ja tarjolla on ainakin 180 tai yli 200 heppainen diesel. Se auto tulee myymään pomminvarmasti kuin häkä, ja taidanpa jäädä itsekin odottamaan sitä!
Re: Autoilu 2
Vaikeeta sanoa, kun en ole 20-venttiilisen koneen omistajana tai kellään kaverillakaan kuullut moisesta onkelmasta. UltimateVW:kin on niin jumissa etten ehtinyt parilta ekalta sivulta löytää tuosta juttua.exPertti kirjoitti:Eikös tämä ole juuri se kuusi tulppapuolaa samaan sylinteriin puolessa vuodessa -kone?Dumis kirjoitti:1.8t-kone
Re: Autoilu 2
Kai Nalo kirjoitti:. Sonatasta tulee ensikesänä farkkuversio markkinoille. !
Farkusta ei vielä kuvaa löydy, mutta sedani näyttää omaan silmääni todella hyvältä.


Re: Autoilu 2
Sattuu sitä vähän paremmissakin piireissä: faijan MB E220 diisseli mallia 2010 paukahti kuukausi liikkeestä ajamisen jälkeen. Ilmeisesti yhdestä sylinteristä loppui syöttö, koska matka jatkui merkkivaloin, isolla tärinällä ja ilman mitään puhtia. Jos plussia haetaan niin jaksoi sentään viedä perille korjaamon pihaan.
Omassa TT:ssä vm 2007 ei toimi töötti eikä haulikkomiehen ulkopuolinen ovenkaffa palauta (ovi jää auki).
Omassa TT:ssä vm 2007 ei toimi töötti eikä haulikkomiehen ulkopuolinen ovenkaffa palauta (ovi jää auki).
Re: Autoilu 2
3.2 V6 FSI DSG mua kiinnostaa. VAGin kaikki dieselit on ihan liian mopoja että niitä viitsisi tosissaan harkita.Kai Nalo kirjoitti:Jokohan ne on ratkasseet sen kondenssivesiongelman 2.0tdi koneessa? Jos ei, niin kierrä kaukaa. Oli meinaan sen verran vittumainen ongelma.Manaaja kirjoitti:Pasaatikuski
Vai ei menny ND:n Passatissa ovi pakkasella kiinni. No Jaggessa ei mene takakontti, että tollasiin pikkuvikoihin on jo totuttu. Ja se on tosiaan vain yksi pienimmistä vioista. Auto on menossa nyt neljättä kertaa huoltoon tämän vuoden puolella.
Korjausta odottaa mm. sellaisia triviaaleja tammikuun aikana ilmestyneitä pikkujuttuja kuin öljyvuoto perässä, kiinnikkeestään irronnut huutava ja vikisevä etuiskunvaimennin, jatkuvat vaihteistohäiriöt/vaihteiston vikasietotilat pakkasella, toimimaton ajotietokone (viiksi rikki, toinen viiksi jo kertaalleen vaihdettu)... Kertaalleen jätti jo pihaan, kun jarrupolkimen asentoanturi hajosi, eikä vaihdelaatikko antanut siksi vaihtaa vaihdetta pois P:ltä.
Talking 'bout maanantaikappale. En yksinkertaisesti uskalla omistaa tuota autoa enää sen jälkeen kun takuu siitä jättää.
Re: Autoilu 2
Kiva, että maailma menee välillä järkevämpään suuntaan.
Keskieuroopassakin on siirrytty valojen käyttöön valoisaan aikaan ja EU on pykännyt direktiivin, jonka mukaan 2011 alkaen uusissa autoissa on päiväkäyttöä varten erilliset huomiovalot. Noitahan näkyy jo uusimmissa autoissa. Mikä hämmästyttävintä, ko. valot kelpaavat myös Suomessa.
Viimeistä edellisessä TM:ssä oli juttua, että nuo uudet päiväkäyttöön tarkoitetut valot säästävät 0.3L/100km verrattuna lyhyiden ajovalojen käyttöön.

Lisäksi tietysti on merkittävää, että ajovalot eivät kulu. Suomessahan on ollut ongelma, että kun täällä autoja käytetään paljon vanhemmiksi kuin sivistysmaissa ja on päiväsaikaan ajovalopakko, niin Xenonit ovat menettäneet tehoaan käytetyissä.
Keskieuroopassakin on siirrytty valojen käyttöön valoisaan aikaan ja EU on pykännyt direktiivin, jonka mukaan 2011 alkaen uusissa autoissa on päiväkäyttöä varten erilliset huomiovalot. Noitahan näkyy jo uusimmissa autoissa. Mikä hämmästyttävintä, ko. valot kelpaavat myös Suomessa.
Viimeistä edellisessä TM:ssä oli juttua, että nuo uudet päiväkäyttöön tarkoitetut valot säästävät 0.3L/100km verrattuna lyhyiden ajovalojen käyttöön.

Lisäksi tietysti on merkittävää, että ajovalot eivät kulu. Suomessahan on ollut ongelma, että kun täällä autoja käytetään paljon vanhemmiksi kuin sivistysmaissa ja on päiväsaikaan ajovalopakko, niin Xenonit ovat menettäneet tehoaan käytetyissä.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
^
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.
Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.
Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Re: Autoilu 2
Aivan. Veikkaan kuitenkin, että moni ajaa vanhasta tottumuksesta samoilla polttimoilla niin kauan, kuin jotain valonkajoa näkyy.Pulkannaru kirjoitti:^
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.
Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Mutta kuten edellä kirjoitin, tuo ongelmahan tulee kaikkiaan jäämään pois. Uusien päivävalojen myötä ajovalojen vuotuiset käyttötunnit putoavat reilusti.
-
- Kitisijä
- Viestit: 4954
- Liittynyt: 28.07.2008 22:31
- Paikkakunta: Jäässä
Re: Autoilu 2
^
Juu.
Tosin sytytykset taitaa verottaa elinikää käyttötunteja nopeammin. Suurin osa xenon-valojen käyttäjistä ei ole valmis maksamaan polttimoista edes 60e/kpl. Vaikka niillä ajaisi 100...250tkm. Itse suhteutan polttimohinnan halogeneihin..Focus söi Pihlipsin VisionPlussia (ei H4) parin per 20tkm, eli tuo tekee noin 100€/100tkm. Siis jokseenkin saman verran kuin xenonien pito kiitettävässä kunnossa.
edit. Hups, eihän mun pitäny kirjoittaa tänne..
Juu.
Tosin sytytykset taitaa verottaa elinikää käyttötunteja nopeammin. Suurin osa xenon-valojen käyttäjistä ei ole valmis maksamaan polttimoista edes 60e/kpl. Vaikka niillä ajaisi 100...250tkm. Itse suhteutan polttimohinnan halogeneihin..Focus söi Pihlipsin VisionPlussia (ei H4) parin per 20tkm, eli tuo tekee noin 100€/100tkm. Siis jokseenkin saman verran kuin xenonien pito kiitettävässä kunnossa.
edit. Hups, eihän mun pitäny kirjoittaa tänne..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.