Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

exPertti kirjoitti:Takaosaston tilaongelmat? Mitä ne ovat?
Harvemmin pakettiautoluokan vehkeissä normiperheellä tilaongelmia onkaan.
Kai Nalo

Ainiin. Hyundai meni just ekaa kertaa kahden vuoden ja 60 tkm aikana vikahuoltoon. Mittaristossa syttyi check engine valo joten vikadiagnoosia odotellaan.
Kai Nalo

exPertti kirjoitti: diesel?

Diesel. En kai nyt bensavehkeenä ostaisi maasturia. Sehän olisi varsin gattacamaisen typerä investointi :nuts:
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 25.01.2010 9:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai Nalo

exPertti kirjoitti: Eli EGR tai kampiakselin asentotunnistin. Parilla sadalla kai tuosta selviää.
Saas nähdä. Takuuseen tommoset pitää vielä yrittää saada..
Dumis

Viesti Kirjoittaja Dumis »

VAGinan 2.0 tdi:ssä on valiteltu myös ahtoputkien jäätymistä, kun oikea talvi ollaan nyt kerrankin saatu. (ja ostin ekaa kertaa tietty just täks talveks kitkat :D)
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15636
Bluntly
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mitä ihmeen käynnistysongelmia? Senkun näyttää avainta kelillä kuin kelillä niin kone hurahtaa käyntiin. Kyllä vain viime vuosituhannella rakennettiin toimivia kärryjä microsoftvekottimien sijaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Dumis kirjoitti:VAGinan 2.0 tdi:ssä on valiteltu myös ahtoputkien jäätymistä, kun oikea talvi ollaan nyt kerrankin saatu. (ja ostin ekaa kertaa tietty just täks talveks kitkat :D)
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15636

Just tota ongelmaa tarkotin tällä:
Kai Nalo kirjoitti: Jokohan ne on ratkasseet sen kondenssivesiongelman 2.0tdi koneessa? Jos ei, niin kierrä kaukaa. Oli meinaan sen verran vittumainen ongelma.
Dumis

^ Jesh, näyttää lisääntyvän pakkasten myötä.
NuoriD

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Täytyykin muistaa olla onnellinen siitä, että en enää aja entisellä Passatillani. Pakkasella ovi aina välillä jäätyi auki (Sic!). Oven sai avattua, mutta ei mennyt enää lukkoon.

Oli kivaa ajaa ja samalla pitää vasemmalla kädellä ovea kiinni.
Bluntly
Kitisijä

^ Tuommoisia pikkuvaivoja varten on hyvä pitää mustekaloja messissä. Mutta kuka nyt moisista pikkuvaivoista jaksaa valittaa kunhan ratti kääntyy ja kaasu toimii.
NuoriD

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Oli kivaa ajaa ja samalla pitää vasemmalla kädellä ovea kiinni.
Ai, eivät ole vieläkään korjanneet sitä vikaa joka vaivasi myös kasikymmentäluvun puolen välin volkkariani. Siinä kahva jäätyi pohjaan kiinni kunnon pakkasilla ja ovi jäi auki.

.
Tuo oli edellisen korimallin auto. En tiedä, mikä on tilanne nykyään.
Kai Nalo

Bluntly kirjoitti:. Mutta kuka nyt moisista pikkuvaivoista jaksaa valittaa kunhan ratti kääntyy ja kaasu toimii.
Eikös se sun ooppelin rämäs ole seisonut viimeisen vuoden parkkipaikalla rikkinäisenä?
Bluntly
Kitisijä

En vain jaksanut 1.5 vuotta sitten vaihtaa talvirenkaita alle kun laiskotti eli ei niinkään rikki. Seisominen tosin sabotoi jarrut, jotka piti vaihtaa mutta liikenteessä se röppänä on (tällä hetkellä).
Kai Nalo

Dumis kirjoitti:^ Jesh, näyttää lisääntyvän pakkasten myötä.
Tohon ahtoputkijuttuun muuten riittää ihan pikkupakkasetkin. Mulla noi oireet tuli ihan 4-5 asteen pakkasissa ja jopa ihan parkkihallilämpötiloissa.

Kukahan raasu senkin Seatin meni ostamaan..
bliss

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Joko teillä on ollut harvinaisen paska tuuri tai mulla vallan loistava mutta yhdessäkään VAG-tuotteessa meidän perheessä ei ole ollut _minkäänlaista_ vikaa. Itseaiheutettuja ei lasketa. Tai sitä, että akku kuoli täytettyään 7 vuotta.
Dumis

No mun skodillacci on kyllä täys maanantai-painos, ollut kaikki tyyppiviat ja kaikkee muutakin päälle, mutta ei nyt tee kuitenkaan mieli jyrätä konsernin tuotteita heti paskaksi senn takia. VAG-mieshän musta tuli kun 2000 luvun alussa parisen vuotta tutkailin että minkäs auton hommaisin kun Primerastani aika jättää. 1.8t-kone oli yksinkertaisesti hintalaatusuhteeltaan voittamaton ja jossa oli vielä voimavarojakin valjastaa käyttöön. Myös edullinen hintakaan ei haitannut, eikä (lähes) jatkuvat teknareiden (yms) autotestien palkintopallisijoitukset.

Vieläkin olen sitä mieltä että tekniikka on kyllä parasta tuon hintalaatusuhteen autoissa(niinQ ei-premium). Toki tuo 2.0tdi vaikuttaa kärsivän vittumaisesta lastentaudista joka varmaan saadaan joskus poistettua.
Mielenkiinnolla venailenkin uuden 1.6tdi-pannun käyttökokemuksia.
Kai Nalo

exPertti kirjoitti: Eli EGR tai kampiakselin asentotunnistin. Parilla sadalla kai tuosta selviää.

Bingo. EGR jumissa ja takuuseen menee uusi EGR-osa. On se helvetin kiva että 184000 ajetulla ja 4,5 vuotta vanhalla autolla on noin hyvä takuu 8)

Btw. Sonatasta tulee ensikesänä farkkuversio markkinoille. Kuulemma 15 pinnaa halvempi kuin Avensis ja tarjolla on ainakin 180 tai yli 200 heppainen diesel. Se auto tulee myymään pomminvarmasti kuin häkä, ja taidanpa jäädä itsekin odottamaan sitä!
Dumis

exPertti kirjoitti:
Dumis kirjoitti:1.8t-kone
Eikös tämä ole juuri se kuusi tulppapuolaa samaan sylinteriin puolessa vuodessa -kone?
Vaikeeta sanoa, kun en ole 20-venttiilisen koneen omistajana tai kellään kaverillakaan kuullut moisesta onkelmasta. UltimateVW:kin on niin jumissa etten ehtinyt parilta ekalta sivulta löytää tuosta juttua.
Kai Nalo

Kai Nalo kirjoitti:. Sonatasta tulee ensikesänä farkkuversio markkinoille. !

Farkusta ei vielä kuvaa löydy, mutta sedani näyttää omaan silmääni todella hyvältä.

Kuva

Kuva
elco

Viesti Kirjoittaja elco »

Sattuu sitä vähän paremmissakin piireissä: faijan MB E220 diisseli mallia 2010 paukahti kuukausi liikkeestä ajamisen jälkeen. Ilmeisesti yhdestä sylinteristä loppui syöttö, koska matka jatkui merkkivaloin, isolla tärinällä ja ilman mitään puhtia. Jos plussia haetaan niin jaksoi sentään viedä perille korjaamon pihaan.

Omassa TT:ssä vm 2007 ei toimi töötti eikä haulikkomiehen ulkopuolinen ovenkaffa palauta (ovi jää auki).
Manaaja

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Pasaatikuski
Jokohan ne on ratkasseet sen kondenssivesiongelman 2.0tdi koneessa? Jos ei, niin kierrä kaukaa. Oli meinaan sen verran vittumainen ongelma.
3.2 V6 FSI DSG mua kiinnostaa. VAGin kaikki dieselit on ihan liian mopoja että niitä viitsisi tosissaan harkita.

Vai ei menny ND:n Passatissa ovi pakkasella kiinni. No Jaggessa ei mene takakontti, että tollasiin pikkuvikoihin on jo totuttu. Ja se on tosiaan vain yksi pienimmistä vioista. Auto on menossa nyt neljättä kertaa huoltoon tämän vuoden puolella.

Korjausta odottaa mm. sellaisia triviaaleja tammikuun aikana ilmestyneitä pikkujuttuja kuin öljyvuoto perässä, kiinnikkeestään irronnut huutava ja vikisevä etuiskunvaimennin, jatkuvat vaihteistohäiriöt/vaihteiston vikasietotilat pakkasella, toimimaton ajotietokone (viiksi rikki, toinen viiksi jo kertaalleen vaihdettu)... Kertaalleen jätti jo pihaan, kun jarrupolkimen asentoanturi hajosi, eikä vaihdelaatikko antanut siksi vaihtaa vaihdetta pois P:ltä.

Talking 'bout maanantaikappale. En yksinkertaisesti uskalla omistaa tuota autoa enää sen jälkeen kun takuu siitä jättää.
NuoriD

Kiva, että maailma menee välillä järkevämpään suuntaan.

Keskieuroopassakin on siirrytty valojen käyttöön valoisaan aikaan ja EU on pykännyt direktiivin, jonka mukaan 2011 alkaen uusissa autoissa on päiväkäyttöä varten erilliset huomiovalot. Noitahan näkyy jo uusimmissa autoissa. Mikä hämmästyttävintä, ko. valot kelpaavat myös Suomessa.

Viimeistä edellisessä TM:ssä oli juttua, että nuo uudet päiväkäyttöön tarkoitetut valot säästävät 0.3L/100km verrattuna lyhyiden ajovalojen käyttöön.

Kuva

Lisäksi tietysti on merkittävää, että ajovalot eivät kulu. Suomessahan on ollut ongelma, että kun täällä autoja käytetään paljon vanhemmiksi kuin sivistysmaissa ja on päiväsaikaan ajovalopakko, niin Xenonit ovat menettäneet tehoaan käytetyissä.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.

Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriD

Pulkannaru kirjoitti:^
Uudet 'hyvää' merkkiä olevat xenon-polttimot saa tarvikeliikkeestä alle 60e/kpl.
Kannattaa uusia ajoissa, esim 100tkm välein. Auttoi ainakin itsellä, arviolta 15..20% parani teho.
Ei niistä kannata maksaa liki 200e/kpl merkkiliikeessä.

Eli kun valoteho hiipuu, niin xenon-polttimot vaihtoon..
Aivan. Veikkaan kuitenkin, että moni ajaa vanhasta tottumuksesta samoilla polttimoilla niin kauan, kuin jotain valonkajoa näkyy.

Mutta kuten edellä kirjoitin, tuo ongelmahan tulee kaikkiaan jäämään pois. Uusien päivävalojen myötä ajovalojen vuotuiset käyttötunnit putoavat reilusti.
Pulkannaru
Kitisijä

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Juu.
Tosin sytytykset taitaa verottaa elinikää käyttötunteja nopeammin. Suurin osa xenon-valojen käyttäjistä ei ole valmis maksamaan polttimoista edes 60e/kpl. Vaikka niillä ajaisi 100...250tkm. Itse suhteutan polttimohinnan halogeneihin..Focus söi Pihlipsin VisionPlussia (ei H4) parin per 20tkm, eli tuo tekee noin 100€/100tkm. Siis jokseenkin saman verran kuin xenonien pito kiitettävässä kunnossa.

edit. Hups, eihän mun pitäny kirjoittaa tänne..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.