Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Dumis kirjoitti:bliss osti jo auton :wink:
Olenpas hitaaksi tullut.
:D

Ja vaikka en olisikaan ostanut, Citroen ei vaan kertakaikkiaan ole vaihtoehto.
No minkä sä nyt ostit?
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti: No minkä sä nyt ostit?
bliss kirjoitti:Ostin söpön, tyttömäisen auton. :]
:P
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: No minkä sä nyt ostit?
bliss kirjoitti:Ostin söpön, tyttömäisen auton. :]
:P
:p:
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti: :p:
Kuva
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti: Awww. :dream:

Mikä varustetaso/kone?
Pikkuruinen 1.25 80hv Ghia :]
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: :p:
Kuva
Hieno!
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Itse olen yhä edelleen katkera Fordin henkilökohtaisesti minulle lähettämän Fiesta-mainoksen johdosta jonka sain tässä eräänä syksyisenä päivänä.

Se oli otsikoitu "Kun Mustang menee talliin, on Fiestan aika"

Voiko automiehelle enää ilkeämmin vittuilla?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja huima »

Manaaja kirjoitti:Se oli otsikoitu "Kun Mustang menee talliin, on Fiestan aika"

Voiko miehelle enää ilkeämmin vittuilla?
Tää sai lollaamaan pahasti.
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Davelle tilastoa:

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info ... o_2009.pdf

Pitäsköhän sitä alkaa etsimään Subarun Legacya..
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo kirjoitti:Davelle tilastoa:

http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info ... o_2009.pdf

Pitäsköhän sitä alkaa etsimään Subarun Legacya..
:sir:

Toiota näyttää tässäkin tilastossa pätevältä. Ja mä siis en ole koskaan omistanut Toiotaa.
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Paitövei, kuulitteko tulevista polttoainevero/dieselvero-suunnitelmista.

Olikos se niin että diesel nousee 8centtiä litralta ja vastaavasti dieselvero pienenee. Tarkoitus on kuitenkin suosia isosti vähäkulutuksisia diesel-autoja tulevaisuudessa?
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:Pitäsköhän sitä alkaa etsimään Subarun Legacya..
Pitäisi heti kun suunnittelevat siihen omat moottorinsa eivätkä lainaa niitä puoli tonnia kevyemmästä Impotenzasta, jättäen senkin kaksi ruudikkainta moottoria pois isoveljen valikoimista.

Pari tonnia painava nelivetolaiva johon saa joko 2- tai 2.5-litrasen vapaastihengittävän nuhapumpun tai 2-litrasen turbodiieselin. Käsittämätöntä.

Tohon pitäisi olla saatavissa ainakin 2.5-litranen bensaturbo ja/tai 3...3.5-litranen bensavapari plus 2-litrasesta nelisylinterisestä ja 150hv bokseridieselistä 3-litraseksi ja 6-pyttyseksi kasvatettu 225hv bokseridiesel, jotta se olisi mitenkään kilpailukykyinen bemarin, mesen, audin, jaggen ja muiden vastaavien kanssa. Miksei Subarulla olla hereillä? Saatanan kiinalaiset tyhjäntoimittajat.
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Pitäisi heti kun suunnittelevat siihen omat moottorinsa eivätkä lainaa niitä puoli tonnia kevyemmästä Impotenzasta, jättäen senkin kaksi ruudikkainta moottoria pois isoveljen valikoimista.

Hei camaan. Mulla on alla Tucsoni joka kiihtyyy 0-100 noin 14,5 sekunnissa. Mulle kyllä riittää Subarun tehot varsin hyvin :D

Ainut ongelma on se, ettei nillä ole sitä diesel-automaattikomboa saatavilla vielä pariin vuoteen käytettynä.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Pitäisi heti kun suunnittelevat siihen omat moottorinsa eivätkä lainaa niitä puoli tonnia kevyemmästä Impotenzasta, jättäen senkin kaksi ruudikkainta moottoria pois isoveljen valikoimista.

Hei camaan. Mulla on alla Tucsoni joka kiihtyyy 0-100 noin 14,5 sekunnissa. Mulle kyllä riittää Subarun tehot varsin hyvin :D

Ainut ongelma on se, ettei nillä ole sitä diesel-automaattikomboa saatavilla vielä pariin vuoteen käytettynä.
No mulle ei. Mulle sinäänsä absoluuttinen kiihtyvyyslukema 0-100 on aika suhteellisen merkityksetön. Eihän jaggekaan lähde kuin 8,4 sekunnissa, mikä on melko surkea lukema 210 heppaselle autolle. Mutta se on se käytännön vääntö ja kulku on se mikä merkkaa mitä tonkin vekottimen 435Nm tuo. Mun ois jotenkin vaikea kuvitella sopeutuvani saman kokoluokan lossiin, johon on lisätty voimansiirtohäviöitä lisää ja joka on varustettu vain 2/3-moottorilla aiemmasta.

Jos väittäisin muuta, voisin väittää samoin tein ettei seksin laadulla ole parisuhteessa merkitystä, kunhan vain kone käynnistyy ja pääsee lopulta perille.

Lisäks Jeremy Clarkson sanoi, että S-typen 2.7-litranen tuplaturbodiesel on paras dieselmoottori millä se on ikinä ajanut, ja että Subarun 2-litranen diesel on kamalin dieselmoottori millä se on ikinä ajanut. Mun on pakko uskoa sitä. :D
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^no näinhän se on joo.

Se on vaan tää lapsiperheellisen ongelma kun ei rahat riitä siihen mersun E500 neliveto diesel automaattiin. Pakko tyyttyä pappamallin suorituskykyihin :P
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nonni, nyt selvis emännän audin vikakin. Vesipumppu vuotaa. Ja koska kyseessä on 2.4 kutoskone, pitää romu saada VW-erikoistuneeseen huoltoon. Kustannusarvio 60 eur * 8 tuntia plus osat pälle, eli noin 300-500 euroa. :kontrolli:
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kuulin kyllä oman hihnanvaihdon yhteydessä että toi kutoskoneen hihnanvaihto+pumpun uusiminen ei tule edulliseksi. Mulla koko varaosasatsi maksoi joku 300e siinä oli lämpöanturaa ja muuta pientä extrahilpettä mukana...
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:Nonni, nyt selvis emännän audin vikakin. Vesipumppu vuotaa. Ja koska kyseessä on 2.4 kutoskone, pitää romu saada VW-erikoistuneeseen huoltoon. Kustannusarvio 60 eur * 8 tuntia plus osat pälle, eli noin 300-500 euroa. :kontrolli:
Tuostahan oli jossain mainoksessa muuten tarjous just tjms... AD vai mikäs virma mainosti tuota hihnan+pumpun vaihtoa tonnilla, kandeis varmaan niiltä kysyä pelkän pumpun vaihdon hintaa?
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ ton 2.4:sen purkamisessa on niin vitullinen homma, että samalla vaivalla laittaa kaikki uusiksi.
Dumis

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Jes, näin oon ymmärtänyt.
Kai Nalo

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin. :P

No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:^ Tuli taas vain konkreettisesti vastaan se seikka, että se vähän erikoisempi moottoriversio ei ole paras valinta ylläpitokulujen kannalta. Normaaliin kakslitraseen ois tehny rempan huomattavasti helpommalla ja edullisemmin. :P

No, elämä on ja V6 vääntää kivasti.
Eikös toi oo nimenomaan kierroskone toi VAG:n 2.4? :-p
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Onks kukaan ajanu uusikorista Foresteria? Onkohan siitä mihinkään vai onkohan se edelleen sellanen muovinen melukoppi? Sitä vaan sais nyt sillä 2.5 litrasella turbomyllyllä.
bliss

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja bliss »

Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella :P
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa :shock:
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:Fiesta on kiva, hurjalla 15 kilsan ajokokemuksella :P
Takapenkkiosastolla on enemmän tilaa kuin Golfissa :shock:
Mitäs sä siellä takapenkillä meinaat tehdä?:p: