Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Ota kuulosuojaimet mukaan. En tiedä, mutta epäilen että on melkoisen meluisa laite.
Yllättävän hyvin se on melu-/mukavuusosastolla pärjännyt noissa startin ym. koeajoissa kyllä, mutta ne on ajaneet yleensä hangessa, joten saas nähdä. Toivottavasti koeajoautossa on se 9 kaiuttimen rockford fosgate -audio. :D

Pertsa: ~300 hv pelkille etufillareille = what were they thinking. Jos sorrun etuvetoseen, niin se voi sitten ihan hyvin olla koneeltaankin kuohittu.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:Kelpasi se sille Top Gearin hepullekin (ST) ja RS ei vissiin myöskään vetele.
Top Gearin heput ei aja puolta vuotta hangessa. Sen mitä oon kotimaisia palstoja seurannut, Focus on kuulemma aika masentava laite talvikeleillä. Sutiminen ja puskeminen ei lopu oikein millään talvikelillä ennenkuin nopeusrajoitukset loppuvat.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Kelpasi se sille Top Gearin hepullekin (ST) ja RS ei vissiin myöskään vetele.
Siitä huolimatta. Mikään laite jossa on tehoja 300, ei saa olla etuveto. Sen pitää olla nelari tai sit edes takaveto.

Tyyliin tämä:

http://www.nettiauto.com/audi/tt/3139413
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

masa kirjoitti:Tyyliin tämä:

http://www.nettiauto.com/audi/tt/3139413
Tota käväisin mulkoilemassa eilen bimmerin koeajon yhteydessä. En oikein pystynyt nielemään pari vuotta vanhan rivinelarin hintaa pakattuna kauniiseen saippuarasiaan...

Käytettyjen audien hinnat tuntuu olevan jotenkin käsittämättömiä. Mutta nyt liikenteeseen. ->
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Manala halua tehoja, vähiä kilsoja, nelkun ja mahdollisimman uuden yksilön. Noilla kriteereillä ja 35-45 tonnin haulla voittaja on tää:


http://www.nettiauto.com/dodge/ram/3071199
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

masa kirjoitti:Manala halua tehoja, vähiä kilsoja, nelkun ja mahdollisimman uuden yksilön. Noilla kriteereillä ja 35-45 tonnin haulla voittaja on tää
Kyllähän ralliart noilla spekseillä on erinomainen valinta ainakin paperilla - tosin en ole koeajanut niin paha sanoa. Nolla kilsaa mittarissa, 5 vuoden takuu ja räyhäkkät suoritusarvot ~40 K€ pintaan. Eri asia sitten, että kärry ei ole ulkoa erityisen näyttävä vaan enemmän sellanen "ok" ja luultavasti japsina vilkkuvaloinen muovikikotin sisältä. Ja kulutuslukemat ovat kyllä pöyristyttävät koneen kokoon ja kärryn painoon nähden.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Toimistorotta kirjoitti: Kyllähän ralliart noilla spekseillä on erinomainen valinta ainakin paperilla - tosin en ole koeajanut niin paha sanoa. Nolla kilsaa mittarissa, 5 vuoden takuu ja räyhäkkät suoritusarvot ~40 K€ pintaan. Eri asia sitten, että kärry ei ole ulkoa erityisen näyttävä vaan enemmän sellanen "ok" ja luultavasti japsina vilkkuvaloinen muovikikotin sisältä. Ja kulutuslukemat ovat kyllä pöyristyttävät koneen kokoon ja kärryn painoon nähden.
Toi auto menee sille 20 vee jannulle jonka faija on miljonääri ja se halus ostaa pojalleen ylppärilahjan.

Kolmekymppinen kaveri tommosen ratissa.. noh..


Mun ei tarttisi miettiä sekuntiakaan kummanko ottasin jos vaihdokkina ois vaiks tää


http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cls/3101029
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 24411
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

masa kirjoitti:Toi auto menee sille 20 vee jannulle jonka faija on miljonääri ja se halus ostaa pojalleen ylppärilahjan.

Kolmekymmpinen kaveri tommosen ratissa.. noh..
Jos image is nothing ja löpönkulutus ei haittaa, niin ei vastaavia speksejä ihan kovin monelta valmistajalta löydy samassa hintahaarukassa.

Noiden pitkien takuuaikojen soisi kyllä yleistyvän vähän laajemminkin.
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:ralliart
:?:
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tuo perä on irl musta jotenkin outo.
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:ralliart
:?:
Mitsubishi Lancerin viritetty versio. 2-litrainen turbomoottori, 4-veto ja kaksoiskytkinvaihteisto. Lancer EVO-sarjan pikkuveli.
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:ralliart
:?:
Mitsubishi Lancerin viritetty versio. 2-litrainen turbomoottori, 4-veto ja kaksoiskytkinvaihteisto. Lancer EVO-sarjan pikkuveli.
:sir:
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:
Tuo perä on irl musta jotenkin outo.
Mun silmään CLS on ihan jumalaisen kaunis auto.
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:
Tuo perä on irl musta jotenkin outo.
Mä taas tykkään CLS:n perästä, keula on jotenkin liian pitkänomainen. Tulee delfiini mieleen.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:Olipas tuo vaikeata, mutta tuon pitäisi avata hyvännäköisen uuden auton kuvan.

http://www.saab.fi/fi/fi/start#/Cars/al ... s/image=5/
Ei avannut. Tuli vaan joku Skodan näköinen Saabi.
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

exPertti kirjoitti:Olipas tuo vaikeata, mutta tuon pitäisi avata hyvännäköisen uuden auton kuvan.

http://www.saab.fi/fi/fi/start#/Cars/al ... s/image=5/
Makuja on niiiin monia .. minusta tuo taas näyttää siltä, että joku on laittanut suunnittelijan pöydälle valkoisen gansteristetsonin ja kaveri on insipiraatiossa piirtänyt hatun muotoisen auton.
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Musta CLS:n perä on liian kapea. Nimenomaan takaapäin olen sitä liikenteessä zoomaillut silloin tällöin. Toki kelpaisi.
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

NuoriD kirjoitti:Musta CLS:n perä on liian kapea. Nimenomaan takaapäin olen sitä liikenteessä zoomaillut silloin tällöin. Toki kelpaisi.
Ei muuta kuin salkku lihoiksi ja CLS alle. Vaimokin varmasti tykkäisi enemmän kuin moposeikkailuista.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti:
masa kirjoitti:Ei avannut. Tuli vaan joku Skodan näköinen Saabi.
Vai että Skodannäköinen. Menehän sinä taksikuski muualle sen kärrysi kanssa. :)
Äläs nyt futismutsi suutu. Saab on vaan niin totaalisen jäljessä kaikessa muotoilussa.
elco

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja elco »

Toimistorotta kirjoitti: Ei muuta kuin salkku lihoiksi ja CLS alle. Vaimokin varmasti tykkäisi enemmän kuin moposeikkailuista.
Sanoo munaton ja auditon wannabe-audimies.
Toimistorotta

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

elco kirjoitti:Sanoo munaton ja auditon wannabe-audimies.
Uupuu se salkku!

Kuin kaksi marjaa:

http://images.buycostumes.com/mgen/merc ... /20798.jpg

http://www.saab.fi/fi/fi/start#/Cars/al ... s/image=9/
NuoriD

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Toimistorotta kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Musta CLS:n perä on liian kapea. Nimenomaan takaapäin olen sitä liikenteessä zoomaillut silloin tällöin. Toki kelpaisi.
Ei muuta kuin salkku lihoiksi ja CLS alle. Vaimokin varmasti tykkäisi enemmän kuin moposeikkailuista.
Aika korkata perjantain ensimmäinen:

Salkku on nyt 260K. Jos henki pihisee vielä 20:n vuoden kuluttua, niin 7%:n vuotuisella reaalituotolla olisi silloin noin 1 Me. Ehkä sitten.

Veikkaan kyllä, että sisäinen juutalainen on liian vahva. Ehkä mun pitäisi palkata Elco hoitamaan se teleskooppipampulla pois päiviltä.
Manaaja

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Noniin, ralliart on testailtu.

Huvittavinta tässä on ehkä se, että auto ei ollut sisältä yhtään niin halvan näköinen kuin 3-sarjan bemari, vaikka lanseriin olikin liimattu jotain hiilikuituwanna-b -tarraa vähän sinne sun tänne.

Auton suorituskyky on rajumpi kuin kuvittelin. Puhutaan että tämä olisi "laajalla rundialueellä vääntävä, eikä niinkään repivä kuten evo". Paskat. 7 sekunnin 0-100km/h aika ei tee kunniaa perstuntoelämykselle. Pehvatuntumalta vehje repii eteenpäin kuin viiden sekunnin vehkeet, renkaat etsivät epätoivoisesti pitoa ykkösvaihteella risteyksistä lähtemällä, ja laatikkoa manuaalisesti käskemällä isompaa vaihdetta saa pedaali pohjassa ajettaessa lapioida vuorotteleville kytkimille sellaista tahtia että alkaa naurattaa.

Melutaso yllätti positiivisesti. Vaikka alla oli 18-tuumaiset gummit, en tuntenut S-typeen verrattuna olevani meluisassa autossa. Ainoastaan moottori on repiessä aika karkeaääninen rundikellon ylärekisterissä, mutta normaalissa ajossa auto oli sekä moottori- että rengasmelultaan yllättävän hiljainen.

Myös jousitusmukavuus oli positiivinen yllätys. Kuvittelin että tuolla rengastuksella on kivekset hellänä ajon jälkeen, mutta ei. Auto tuntui olevan oikein mainio kompromissi ajomukavuuden ja tarkkuuden/sporttisuuden väliltä.

Tarkka ohjaus ja repivä suorituskyky tekevät toisaalta autosta hieman hermostuneen. Vaikka autolla aika hieno Jekyll/Hyde -tyylinen splittaava persoonallisuus tuntui olevankin, niin ohjauksen hermostuneisuus siirtyi kyllä "siviilipuolellekin". Tuo lienee kuitenkin pääosin tottumiskysymys.

Oikeastaan auton ainoa fail on penkkien ja ratin yhteistoiminta. Ratti jää liian kauas. Siitä ei pääse mihinkään. Autoa joutuu ajamaan polvet suussa, tai ratille ei yllä kunnolla/ajoasennon joutuu vääntämään jo luonnottomankin pystyksi.

Ja Masan kanssa oon kyllä ihan samaa mieltä siitä boy racer -lookista, varsinkin tuon sportbackin yhteydessä missä on järjetön lintulautaspoileri perseeseen liimattuna. Itse näänkin ainoana realistisena vaihtoehtona mustan sedanin, jossa ei ole takaspoileria, ja jonka konepellin ilmanottoaukot sekä takaosan diffuusori täten "katoaa" mustaan pohjaväriin ihan eri tavalla.

Niinkuin tähän tyyliin, mutta "gun metal" värisillä vanteilla ja ilman takaspoikkaa ei liene enää ihan hirveä kolmekymppisenkään kaverin ajella:

Kuva

Ja en tehny vielä tilausta. Sain mielestäni 2 tonttua liian huonon tarjouksen, ja arvoskelen vielä tuon ajoasentohomman kanssa. Ei se mikään Jaguar kyllä ole, ei, mutta ois siinä 5 vuotta huoletonta suorituskykyä kaikille keleille, jota oon jotenkin jännästi alkanu tässä kevättalven mittaan arvostamaan.

Bensaa näytti kehäajossa kello kolmen aikaan kelpaavan noin 8 litraa satasella, muiden mukana posotellessa ja välillä seistessä. Lapikkaa antamalla lukema oli aika helposti 12 luokkaa, mutta toisaalta en oikein keksi että kuinka moni auto joka kaasua painaessa tarjoaa "jumalautaaa!" -elämyksen, menee tuosta kovin paljoa vähemmälläkään.
masa

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:. 7 sekunnin 0-100km/h aika ei tee kunniaa perstuntoelämykselle.
7.1 sekkaa näemmä. Miten ihmeessä se on noin mopo, kun laivan kokoinen cossusierrakin veti 6.5 sekkaan? Onko sierra muka niin paljon sit kevyempi?

Mut joo. Tommosena mustana menee jo aikuisen miehenkin ajokkina, eikä ole mikään boy racer..